Slecht slapen en in slaap komen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yannicke

Slecht slapen en in slaap komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 19:13

Ik heb even snel de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel niks vinden.

Al vanaf baby zijnde slaap ik slecht, weinig en heb ik enorme moeite om in slaap te komen. Vooral dit laatste vind ik erg vervelend. De ene periode heb ik er wat minder last van, de andere periode wat meer. Heeft een van jullie misschien tips, tricks of een middeltje dat hier tegen kan helpen? Het begint me op het moment een beetje op te breken. :=

Alvast bedankt. :)

Anoniem

Re: Slecht slapen en in slaap komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:17

Bional Nachtrust. Is geen slaapmiddel ofzo, maar ik slaap er veel makkelijker door in en slaap ook beter door.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:20

Ik lees even mee, heb hetzelfde probleem.

Bional heb ik geprobeerd, maar had geen enkele werking bij mij.
Wil liever niet aan de echte slaapmiddelen dus vandaar dat ik ook daarbij uit kwam.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:21

Zelf een zeer makkelijke slaper, maar ik heb ook zo mn dagen dat ik niet in slaap kan komen. Wat ik dan doe:
1 houding gaan liggen, en níet mogen bewegen of wat dan ook. Meestal ga je veel ronddraaien enzo, dit moet je dus ook niet doen(bewust), en hier word ik iig heel moe/slaperig van en val zonder te weten in slaap. Als het voor jou ook werkt is het een hele fijne en goedkope oplossing! Succes iig!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:25

Ik had de schrijver van jouw OP kunnen zijn... Ik lees hier dus even mee, in de hoop dat de gouden tip snel komt!

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens :)

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:27

Ik ben er geen expert van maar zou het misschien kunnen dat je lichaam te weinig melatonine aanmaakt dat is een stofje die ervoor zorgt dat je goed slaapt. Zou je eens na kunnen vragen bij de huisarts of op internet :)

En natuurlijk Gefeliciteerd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:30

Ik slaap ook al mijn hele leven slecht. Vooral met inslapen.
Ik heb van de HA een heel licht inslaapmiddel gehad: dormicum.
Ik gebruik het maar eens in de zoveel weken. Om een keer goed te slapen en om in het ritme te komen van inslapen.
Bij mij helpt dat goed.
Alleen gebruiken als je echt heel moe bent.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:34

Als ik écht heel moe ben, dus bijvoorbeeld nadat ik op zaterdag om 7 uur 's morgens opgestaan ben, de hele dag en nacht doorgehaald heb en dan op zondag eindelijk weer thuiskom, slaap ik wel...
Tot ik de volgende ochtend om een uur of 7 gewoon weer klaarwakker ben.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:37

Op vaste tijden gaan slapen en opstaan schijnt te helpen, net als een uur voor het slapen gaan een boek lezen, niet eten voor je gaat slapen en warme voeten hebben.

Ik val altijd in slaap door een film in mijn hoofd af te spelen, klinkt heel stom. Maar jij speelt de hoofdrol en speelt dan in een film, of je bent beroemd, of je koopt Totilas :') Een soort verhaaltje. Van dat soort dingen, dit is de enige manier dat ik in slaap val.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:42

Wat nog wel eens wil helpen is een vast ritueel voor het slapen gaan: dus in een vast patroon tandenpoetsen, naar het toilet, iets warms drinken, even lezen en dan licht uit.
Zonnatura heeft een "weltrusten thee".
Wat in ieder geval niet werkt is je ergeren dat je niet kunt slapen. Geniet van je lekkere warme bedje en de rust. Realiseer je dat er mensen zijn die het op dat zelfde moment met een bankje in het park moeten doen. Dan ligt je bedje n'g lekkerder. :+

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:43

Ik lees ook mee, heb hetzelfde probleem...
Haha je bent tegelijk met mij jarig, gefeliciteerd! :D

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:43

Beker warme melk drinken, voor het slapen gaan, wil ook wel eens helpen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:45

Heb je wel eens valeriaan geprobeerd tinctuur bij de kruidvat . begin met 3 druppies of 4 en niet meer. hoor ook wel eens iets over melatonine ga eens naar je huisarts. misschien willen ze wat voorschrijven. kan het ook zijn dat je heel druk i je hoofd ben dat het daar mee te maken heeft dus dat je misschien daar mee geholpen moet worden?

Yannicke schreef:
Ik heb even snel de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel niks vinden.

Al vanaf baby zijnde slaap ik slecht, weinig en heb ik enorme moeite om in slaap te komen. Vooral dit laatste vind ik erg vervelend. De ene periode heb ik er wat minder last van, de andere periode wat meer. Heeft een van jullie misschien tips, tricks of een middeltje dat hier tegen kan helpen? Het begint me op het moment een beetje op te breken. :=

Alvast bedankt. :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:47

Ik lees mee.

Heb alles geprobeerd, Bional, echte slaappillen maar niks werkt. Slaap dan tegenwoordig ook maar zo'n 5 uur per nacht.
De andere dingen die ook wel eens schijnen te werken bij mensen, warm douchen uurtje lopen voor het slapen gaan niks werkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:49

Ik heb het ook heel erg, altijd al gehad en inderdaad bij periodes erger en als het volle maan is slaap ik sowieso amper.
Wat mij altijd helpt is 's avonds douchen en daarna nog even lezen. Ik gebruik sinds kort ook Bach Rescue speciaal voor de nacht en dit werkt voor mij echt super fijn!

Ontspanningsoefeningen ed heb ik allemaal al geprobeerd. Van ontspanningsoefeningen stop ik met ademhalen en dingen als 1 voor 1 spieren aanspannen/ontspannen werkt niet, na 2 spieren is dan mijn concentratie weg.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:50

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:19

Er zijn verschillende tips en trucs.

Ten eerste neem je de slaap hygiëne in acht?

Geen tv in je slaapkamer, geen dieren in bed, heb je een goed matras en een goede bed bodem.

Tussen een half uur en 3 kwartier wakker te hebben gelegen ga je uit bed, ga je beneden een warme mok melk drinken, eventjes een rondje door huis lopen. Of mits mogelijk zelfs een stukje met de hond gaan lopen. Dit wel volhouden.

Dan heb je nog een aantal ontspanning oefenen die je zou kunnen doen. yoga zou ook kunnen helpen.

Je hebt verschillende natuur producten die je zou kunnen uit proberen.

Neem eens voor het slapen een bad, of anders een douche.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:38

Juangi schreef:
Ik val altijd in slaap door een film in mijn hoofd af te spelen, klinkt heel stom. Maar jij speelt de hoofdrol en speelt dan in een film, of je bent beroemd, of je koopt Totilas :') Een soort verhaaltje. Van dat soort dingen, dit is de enige manier dat ik in slaap val.

Dat werkt bij mij ook heel vaak, in combinatie met voor het slapen gaan een mooi boek lezen of film kijken. Kan daar dan heel mooi op verder fantaseren als het nodig is. :D

Over het algemeen slaap ik trouwens best goed, al heb ik af en toe echt periodes dat het niet wil. Maar na een paar nachten slecht te hebben geslapen ben ik vaak zo uitgeput dat ik vanzelf weer goed ga slapen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:56

en vooral een kwestie van ontspannen ik zet vaak de radio aan en zet hem zachter als ik me ga irriteren,net zo lang tot ik hem echt zat ben.
ook op mn rug liggen helpt mij ontspannen en op het moment dat jeje wil omdraaien toch nog even volhouden en dan snuuuurrrrk

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:00

Meld me ook ff. Ben ook een slechte in slaap valler. En ook een slechte doorslaper. Voor het slapen gaan een warm bad helpt me niet. En aan de slaappillen; no way! Valeriaan wil ik weleens gaan proberen...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:08

M_Vainqueur schreef:
Zelf een zeer makkelijke slaper, maar ik heb ook zo mn dagen dat ik niet in slaap kan komen. Wat ik dan doe:
1 houding gaan liggen, en níet mogen bewegen of wat dan ook. Meestal ga je veel ronddraaien enzo, dit moet je dus ook niet doen(bewust), en hier word ik iig heel moe/slaperig van en val zonder te weten in slaap. Als het voor jou ook werkt is het een hele fijne en goedkope oplossing! Succes iig!

Klopt, dat doe ik ook.

Voor de rest nog wat algemene dingetjes http://www.leokrans.nl/psychologie/slap ... ebreid.htm . (Regelmaat, eten en drinken, temperatuur van je slaapkamer, ...)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:12

Het had mijn verhaal wel kunnen zijn.
Blijkbaar heb ik tijd om na te denken als ik in bed lig.
Ik kom dan ook altijd erg moeilijk in slaap.
Maar als ik eenmaal slaap dan slaap ik bijna overal doorheen.

Alleen wel erg vervelend om zeker een uur wakker te liggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:14

Pff, hier nog zo een. Verder wordt ik altijd tig keer per nacht wakker.

Voor het in slaap vallen helpt bij mij een houding zoeken die lekker ligt en dan iets rustgevend in gedachte nemen. Dat kan een waterval zijn, een weidelandschap en voor mij werkt een galopperend paard. Daardoor val ik tegenwoordig veel sneller in slaap!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:20

Ik heb ook ontzettend last met inslapen en mijn moeder heeft bij de dokter om melatonine gevraagd. Mijn broertje heeft het een keer geprobeerd en sliep binnen drie minuten! Melatonine is géén slaappil en helpt alleen bij het inslapen.

Neem anders even een kijkje op: http://www.melatonine.nl/

Maar toch zou ik eerst andere dingen proberen waarbij je geen dingen hoeft in te nemen. Er zijn al een paar goede tips gegeven hier. Als dat echter niet helpt, zou dit misschien wel een goede oplossing kunnen zijn. ;)