Ontzettende rugpijn na kraken???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Ontzettende rugpijn na kraken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 20:13

Ik ben gister bij mijn manueeltherapeut geweest dit i.v.m. nek en rugklachten waarvan ik ontzettende hoofdpijn kreeg.
Hij constateerde dat mijn bekken verschilde in hoogte en heeft dit recht gezet, tevens heeft hij mijn nek gekraakt.

Maar vandaag, ik kan bijna niet meer lopen...
Vanochtend had ik wel iets zeurende pijn onderin mijn rug maar dat vond ik niet meer dat vreemd.
Maar nu kan ik toch bijna geen stap meer verzetten...

Lijkt me toch niet dat dat hoort na zo'n behandeling?
Zowel, hoelang ga ik daar nog last van hebben, want ik kan zo geen kant op met mijn werk met mijn zoontje...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:18

Ik weet niet of het je helpt, maar ik ben vorige week bij een orthomanueel arts geweest. Ook bij mij is toen mijn bekken recht gezet en de dagen daarna deed alles zeer. Maar nu ben ik een week en weer een behandeling verder en het gaat stukken beter.
Nou moet ik wel zeggen, dat ook al deed alles zeer, het voelde niet verkeerd.
Als je een verkeerd onderbuikgevoel hebt hierover zou ik hem gewoon weer even bellen als ik jou was.

Kipje39

Re: Ontzettende rugpijn na kraken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 20:22

Nou ik kan niet eens uit de bank komen, ik moet dan echt beetje bij beetje diep in en uit ademen omdat mijn onderrug zo'n pijn doet...
Met lopen ben ik net een oude oma ik mis alleen de stok nog om op te leunen... rechtop lopen gaat bijna niet...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:25

Hmmm...bij mij was het precies andersom. Ik stond een keer op 's ochtends...althans dat probeerde ik... maar ik kwam alleen op handen en voeten vooruit. Zo'n last van mijn rug.
Na wat pijnstillers kon ik terecht bij de manueel therapeut. Ik ging er kreupelend naar binnen en kwam er dansend weer weg.
Heb geen centje pijn meer gehad!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:29

Na een behandeling hoor je niet zoveel meer pijn te hebben. Dat vind ik niet normaal. Ik ga naar een andere kraker (chiropractor) maar daar kom ik idd kruipend naar binnen en ga fluitend naar buiten. Het enigste wat ik na een pittige behandeling heb is dat het net lijkt alsof ik op wolken loop. Dan voelt het lopen heel licht aan :+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:31

Bij mij was het toch anders.

Ik ben niet bij een manueel therapeut geweest maar een orthomanueel therapeut/arts. http://www.nvomg.nl/joomla/content/view/21/39/ Die heeft mijn bekken en rug recht gemanipuleerd, dat gaat op subtiele wijze. Je hoort niets kraken, maar de volgende dag voel je wel dat er heel wat gebeurd is.

Ik kon niet zitten (nog steeds niet zo lang) maar als ik een beetje rond schuifelde ging het wel en plat op mijn rug liggen ook. Alleen als je verder niet ziek bent verveel je je wel snel wezenloos als je ineens plat moet.

Hopelijk voel je je snel weer een beetje beter, want met een kind is het niets als je niet mobiel bent.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 20:35

Gister na de behandeling voelde het ook echt als een verlichting pijn was weg, en werd vanmorgen sinds tijden weer wakker zonder hoofdpijn...
Zou het kunnen dat ik teveel gedaan heb vandaag en dat ik mijn rug overbelast heb?
Hij zei dat ik een uurtje rustig aan moest doen, dat heb ik ook netjes gedaan... maar vandaag wel huisje gepoets stof gezogen..

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:41

ik heb de volgende dag vaak spierpijn na een zware behandeling en dat word in de dagen erna weer beter.
hij heeft zoals ik begrijp bij jouw ook dingen recht gezet daar moet je lichaam ook weer aan wennen natuurlijk lekker rustig aan en warme douche word het na 2 a 3 dagen niet beter moet je weer bellen voor je klachten.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:45

Pascal schreef:
Gister na de behandeling voelde het ook echt als een verlichting pijn was weg, en werd vanmorgen sinds tijden weer wakker zonder hoofdpijn...
Zou het kunnen dat ik teveel gedaan heb vandaag en dat ik mijn rug overbelast heb?
Hij zei dat ik een uurtje rustig aan moest doen, dat heb ik ook netjes gedaan... maar vandaag wel huisje gepoets stof gezogen..

Ik denk dat hij met rustig aan doen ook niet denkt aan dat je je huisje lekker gaat poetsen en stofzuigen. :D
Misschien moet je het echt even rustiger aan doen. Als je na zo'n behandeling weer even minder pijn voelt, moet je jezelf natuurlijk niet forceren.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:49

het kan de dag erna wel wat pijnlijk zijn, maar je moet ook echt ff rustig aan doen (schoonmaken hoort daar niet bij :P ). kijk het een paar dagen aan, ik snap dat het heel ongemakkelijk en pijnlijk is. als het na 2 dagen niet over is zou ik ff bellen :j

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:55

Ik hoop voor je dat het inderdaad een flinke spierpijn is ten gevolge van alle veranderingen en omdat je daarna misschien toch iets te veel hebt gedaan.
Als ik jou was zou ik een dikke pijnstiller nemen (ibrufen 600 doet het heel goed in dit soort gevallen) en dan lekker mijn mandje in. Kijk dan morgen weer eens.
Spierpijn geeft ook een soort ontstekingsreactie die je goed tegen gaat met een pijnstiller, heb ik mij laten vertellen.
Sterkte!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:53

Ik heb de dag na mijn behandeling altijd verrekte pijn in mijn rug ;) Precies op de plekken waar ik op behandeld wordt, ik weet van mezelf dat ik dan ook rustig aan moet doen en dan zakt het ook af.

Weet natuurlijk niet hoe dit bij iemand anders is.

Beterschap! Want prettig is het niet!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 14:23

het is vandaag al we wat minder maar absoluut nog niet weg... bed verschonen moet vriend lief maar doen als hij het weekend weer thuis is.... om de boel net weer te overbelasten...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:30

Je lichaam moet wennen aan de nieuwe stand, daar heb je zo'n last van. Het zal vanzelf afnemen. Die rustig aan en houd het warm door middel van een hittekussen die je in de magnetron kunt leggen. Wat ook fijn is, is onder een warme douche gaan staan!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 14:33

Ik heb er zo'n warmte pleister opzitten, die blijft zo'n 12uur warm dat geeft idd verlichting...

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:42

Student Fysio en veelvuldig manueeltherapeut bezoeker meld zich :+

Je moet na zo'n behandeling veel rustiger aan doen, vooral de eerste paar keren zul je flink wat last krijgen.
De therapeut verplaats je wervels/bekken, het weefsel wat hier mee te maken heeft (bindweefsel, botweefsel, spierweefsel...) moet zich dus gaan aanpassen, als jij dan heel enthousiast je huis gaat schoonmaken heb je kan dat alles weer terug 'schiet'
De een zal hier meer last van hebben dan de ander, je zult merken dat je na een paar behandelingen steeds minder last zult krijgen. :)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:47

Hier nog een die bont en blauw aanvoelt de dag erna ;)
En stofzuigen is ook een hele rare scheve beweging.Rust,warmte en tijd (met hier en daar een ibuutje :9 ).Sterkte :(:)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:06

Hier een receptioniste van een Chiropractor.
Napijn is volkomen normaal alleen het ene lichaam reageerd heftiger dan het andere ;)
Rustig aan doen en koelen met een koelpack wil het wel verzachten.
Moet na iedere behandeling steeds minder worden :j
Succes!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:40

Dat had ik ook de eerste keer dat ik werd gekraakt. Na de 2de behandeling was het al veel minder.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:06

Morgen moet ik weer... Heb vanavond mijn hele huis gedaan zodat ik morgen niets meer hoef te doen :D

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:26

Ben jij gewoon zelf naar zoiets gegaan of via je huisarts?
Ik ben vorig jaar van me paard gevallen en nou heb ik het idee dat me bekken/heup scheef staat!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:58

Eciara schreef:
Ben jij gewoon zelf naar zoiets gegaan of via je huisarts?
Ik ben vorig jaar van me paard gevallen en nou heb ik het idee dat me bekken/heup scheef staat!

Je heb geen verwijzing van de huisarts nodig ;)

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:07

Nou ik dacht omdat ze het dan misschien vergoeden??

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:24

vorig jaar ben ik doorverwezen dit jaar zelf gegaan.
Heb 3 jaar geleden behoorlijk auto ongeluk gehad dus zal altijd een zwakke plek blijven.
Sowieso worden aantal behandeling vergoed bij mij zijn het er geloof ik 10 daarna moet je zelf betalen...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:49

Eciara schreef:
Nou ik dacht omdat ze het dan misschien vergoeden??

Neehoor het wordt dan ook vergoed!
Het valt onder alternatieve geneeswijze, je moet dus even kijken of dat in jou verzekeringspakket zit en Zoja hoeveel dat bedrag is.
Je moet het altijd voorschieten, dus eerst betalen enbdan je bewijsje zelf indienen bij je verzekeraar.
Ik praat dus nu over chiropractie