pff en dan lig je ineens in het ziekenhuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talsha

pff en dan lig je ineens in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:06

Zo ben je nog goed te pas en het volgende moment kun je ineens helemaal niks meer!

Donderdag avond was ik mijn hond aan het uitlaten en kreeg ik ineens uit het niks gigantische steken in mijn maag. Ik kon direct helemaal niks meer! Ben ongeveer 20 minuten tot een half uur op straat aan het prutsen geweest en op een gegeven moment stopte een politieauto met de vraag of het wel goed ging. Uiteindelijk hebben zij de huisartsenpost gebeld en ik heb een kenniks van mij opgebeld die samen met mij daar heen is gegaan. Daar heeft hij een aantal onderzoeken gedaan en heb ik wat medicijnen gekregen. Als het de dag erna niet beter ging moest ik even langs mijn eigen huisarts.

Volgende dag moest ik om 06.00 uur beginnen met werken en ondanks dat het nog niet helemaal goed ging ben ik wel gewoon gaan werken. Tijdens de eerste pauze heb ik even wat gegeten en gedronken en dat ging nog wel redelijk. Tijdens de 2de pauze heb ik even wat zwaarders gegeten en water gedronken. Toen ik daarna weer aan het werk ging, ging het weer mis! Ik kreeg weer gigantisch last van krampen in de maag. Toen hebben we mijn eigen huisarts opgebeld, maar die was niet aanwezig die dag. Toen zijn we doorverwezen naar de huisartsenpost. Deze huisarts heeft mij doorgestuurd naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis. Nadat ze daar een hele hoop onderzoeken gedaan hebben en het nog niet konden vinden hebben ze mij uiteindelijk doorgestuurd naar de internist ( ? ). Vanuit daar hebben ze mij opgenomen in het ziekenhuis. (dit was vrijdag). Gisteren hebben ze nog een maagonderzoek gedaan, maar ook hier is nog niks uitgekomen. Ik leef momenteel op de pijnstillers (soort van morfine spuiten) en ben de pijn en misselijkheid dan ondertussen ook helemaal zat. En ze kunnen tot nog toe ook niet vinden wat het is.

Dit is het eerste moment sinds ik hier ben dat het weer een beetje redelijk gaat. Ze weten nog niet wat ze verder voor onderzoeken gaan doen en ze weten al helemaal niet meer wat het kan zijn. Ben dus weer eens een mysterieus geval :+ .

Zo ik ben mijn verhaal even kwijt :Y) en zal jullie als jullie dat willen op de hoogte houden hoe het hier gaat! :)

levine

Re: pff en dan lig je ineens in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:09

Jeetje, dat moet schrikken geweest zijn! Heel veel sterkte hoor!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:09

He bah, dat is schrikken voor je!
Wat raar en vervelend zeg, hopelijk weten ze snel wat je mankeert...al die proeven en tests om erachter te komen zijn natuurlijk ook geen pretje :n
Wel fijn dat je i.i.g via kan bokken haha, dan verveel je je hopelijk niet zo.
Nou ik hoop dat je je snel beter voelt en ik ben ook erg benieuwd wat je dan hebt dat zoveel pijn geeft.

Heel veel beterschap gewenst! :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:10

Ow wat lastig zeg! hopelijk kunnen ze snel wat vinden! en voel jij je weer snel wat beter!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:10

Pff wat vervelend zeg! Ik hoop dat ze snel vinden wat het is. Sterkte..

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:11

Is het geen blindedarmontsteking?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:11

Jeetje dat is schrikken! Heel veel beterschap!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:12

oh! das niet leuk! ook dat de artsen niet weten wat het is! veel succes en sterkte!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:12

jeetje dat is schrikken .
ik heb zelf ook een halfjaar met maagklachten gelopen ( en nu nogsteeds af en toe ) , onderzoek gedaan in het ziekenhuis en bij mij weten ze ook niet wat het is .. ik weet hoe vervelend het is ! hoop dat ze snel een oorzaak vinden bij jou !

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:13

0Whisper0 schreef:
Is het geen blindedarmontsteking?

dat hebben ze ook al onderzocht, maar de echo, mijn bloed en mijn urine laten daar geen tekenen van zien

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:18

schrikken zeg!, houd ons maar op de hoogte!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:19

Jeetje! Dit klinkt echt als iets wat 1 van mijn collega's had en tot de dag van vandaag weten ze nog altijd niet wat het is geweest. Ze denken een virusinfectie, maar mooi klaar ben je er wel mee.

Hebben ze ook de galblaas bekeken?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:21

ja ook mijn galblaas hebben ze bekeken, omdat ze bang waren voor stenen, maar ook daar is niks mee aan de hand

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:21

Zo dat is schrikken!

Wat ik me gelijk afvroeg is toen je zo op straat aan het prutsen was of gewoon echt niemand zijn hulp aangeboden? Of even gevraagd hoe het met je ging?
Of ben je gewoon niemand tegen gekomen?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:23

niemand heeft mij geholpen, terwijl het behoorlijk druk was op straat. Er heeft ook niemand gevraagd hoe het ging.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:23

Jeetje dat was wel schrikken.. veel sterkte Y;(

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:24

Talsha schreef:
niemand heeft mij geholpen, terwijl het behoorlijk druk was op straat. Er heeft ook niemand gevraagd hoe het ging.

Oh, hier kan ik best boos op worden! In jou geval lijkt mij duidelijk dat mensen konden zien dat het je niet goed ging!

Ik hoop dat de dokter snel vind waar je last van hebt.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:27

nou heel erg veel beterschap in ieder geval , hopelijk komen ze er snle achter wat het is

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:29

Gelukkig dat die politieauto dan toch wel stopte aangezien er verder niemand vroeg hoe het ging.. Wat ontzettend vervelend dat ze niet meer weten wat het kan zijn en wat voor onderzoeken ze kunnen doen! Hopelijk zijn ze er snel achter en is het niet al te ernstig, beterschap :(:)

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:28

Jockey_my schreef:
Talsha schreef:

Oh, hier kan ik best boos op worden! In jou geval lijkt mij duidelijk dat mensen konden zien dat het je niet goed ging!

Ik hoop dat de dokter snel vind waar je last van hebt.

Nou het kan nog erger hoor. Vorig jaar zat ik in de bus en kon niet meer opstaan van de pijn. Zat daar te janken en niemand die een vinger uitstak. Gingen allemaal bij de laatste halte snel eruit. Uiteindelijk had ik een blindedarmontsteking en heb ik een week in het ziekenhuis gelegen. Heb jij geen blindedarmontsteking TS? Bij mij konden ze namelijk eerst ook niets vinden in mijn bloed en urine, en hebben ze me zelfs naar huis gestuurd op een aspirine. Totdat ik 3 dagen later doodziek opnieuw opgenomen kon worden. Dus wellicht dat je toch een blindedarmonsteking hebt. In dat geval succes! Dat is namelijk zeer vervelend. Hoewel er bij mij complicaties waren.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 18:53

ik snap niet dat mensen elkaar niet helpen! maar ook voor een blinde darm ontsteking zijn nog niet echt tekenen voor aangetroffen. wat wel kan is dat de pijn lang boven in de buik blijft zitten en later alsnog naar de blinde darm trekt. maar dat is nu dus nog niet het geval.

heb toestraks wel weer een spuit gekregen tegen de pijn en dat terwijl het verder vandaag redelijk goed ging!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:02

Ik weet niet of je er aan hebt.
Mijn vriendin heeft al jaren last van ineens buikkrampen en kan dan niks meer.
Heeft hier al diverse keren mee in het ziekenhuis gelegen, maar daar komt niks uit.
Ze kreeg zelfs te horen dat het tussen haar oren zat.
Nu pas sinds kort is er een andere dokter en die constateerde beknelde zenuwen bij de maag of buik.
Ze krijgt nu injecties, de eerste hielp maar even.
Leg het eens voor.
Beterschap.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:17

He wat balen zeg. In het ziekenhuis terecht komen is nooit fijn. Bij mij is er in februari een darmziekte geconstateerd, na lang aanmodderen, en vooral nachten van heel veel buikpijn, zo erg dat ik niet wist in welke houding ik moest gaan liggen.

Zulke onstekingen zijn niet altijd in je bloed te zien. Ik hoop voor je dat ze snel iets weten! Krijg je nog meer onderzoeken? Zoals ct-scan bijvoorbeeld?

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:14

Dat ze niks in je bloed kunnen vinden of op scans/urine betekend lang niet altijd dat je geen blindedarm ontsteking kunt hebben. Mijn broertje had "wat buikpijn" waardoor ie niet helemaal lekker was. Een week lang aanmodderen. Huisarts vermoedde wel gelijk een blindedarmontsteking, naar het ziekenhuis maar daar door allerlei scans etc. geweest, maar was niks.

Uiteindelijk na dik anderhalve week had mijn broertje voor het eerst weer ontlasting, en toen is zijn blinde darm geknapt. Hij had toen zoveel pijn dat mijn moeder naar het ziekenhuis geraced is. Daar aangekomen ging het wel weer, arts vroeg mijn broertje of hij kon springen en dat deed hij doodleuk nog even. Assistent vertrouwde het niet, heeft aangedrongen op kijkoperatie. Dat is gebeurd en toen hebben ze hem gelijk helemaal open gelegd en moest alles schoon gemaakt worden etc. Hij is op het nippertje na aan de dood ontsnapt en het is 2 weken zeer kritiek geweest... Zeer uitzonderlijk geval, aangezien hij nog vanalles kon wat typische bdo-patienten niet kunnen.

Let alsjeblieft goed op jezelf!

Ikzelf heb trouwens ook wel eens enorme steken in de onderbuik. Ik heb hele gevoelige darmen en deze reageren op bepaald eten met enorme pijnsteken. Dan klap ik ook dubbel en soms is het zo erg dat ik bijna van mijn stokje ga. Misschien heb jij ook zoiets? Heb je allergieen voor bepaalde soorten eten dat je weet?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:26

Wow heftig! t zal je maar gebeuren
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt wat er aan de hand is.

Ook ik heb een jaar lang aangemodderd met enorme buikpijn, tot aan dubbelklappen van de pijn, flauwvallen, moeilijk ademhalen enz aan toe
Meerdere keren onderzocht op blindedarm ontsteking en maag is onderzocht(geïrriteerd vanwege teveel maagzuur aanmaken en lange tijd veel antibiotica terwijl achteraf bleek dat ik pfeiffer had)
Ik blijk dus ontstekingen in mijn dikke darm te hebben(in mn familie zit ziekte van Crohn dus meer darmproblemen) en ik krijg heftigere ontstekingen bij bepaald eten
Beetje wat Jeszica hierboven beschrijft.

Heb inmiddels oa Duspatal die ik 2x per dag slik en dan is er eigenlijk niets aan de hand, maar omdat ik niet van het pillen slikken ben gebruik ik het soms een tijd niet of maar 1 om de dag ofzo en dan heb ik af en toe een beetje last.

Ik heb echt een jaar lopen tobben, met pijn net onder mn maag en pijn linksonder mn navel, echt van die hele felle gemene steken die het zwart voor je ogen laten worden en je niet meer weet hoe te staan/liggen laat staan lopen... weet dus hoe frustrerend het is als je niet weet waar die hele heftige pijn vandaan komt waar ook níets tegen helpt en alle onderzoeken niets uitwijzen.
Die onduidelijkheid is echt zo verrot, net zoals de pijn natuurlijk!
Sterkte!!