Dieet-moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Dieet-moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:57

:+ beter als in de titel kan ik het niet beschrijven;

Noem een dieet en ik heb het gevolgd of op z'n minst alles erover gelezen..
Alleen, hou ik het nooit vol.
De afgelopen jaren heb ik tig diëten gevolg en om heel eerlijk te zijn ben ik er alleen maar zwaarder van geworden. De dag voor ik begin eet ik nog even de kast leeg; vervolgens ga ik streng diëten, om het na een weekje of wat weer op te geven en in mijn bekende graasgedrag terug te vallen (lees; alle kasten leeg eten :+ ) met als gevolg dat mijn stofwisseling van slag gaat, en mijn lieve ( }:0 ) lichaam alles lekker op gaat slaan. En ik dus weer op m'n oude gewicht ben of net een beetje zwaarder. Tel daar tig diëten bij op en je komt alleen maar aan...
Nu heb ik een gezond BMI, maar pas niet meer in m'n spijkerbroeken en ik baal van m'n buikje ;(

Dus, afgelopen week rigoureus aan de shakes (cambridge..) weer :o gegaan. De kilo's vliegen eraf en mijn spijkerbroeken zitten daadwerkelijk wat minder strak. Maarja, heel m'n sociale leven ligt dan op z'n gat. Niet meer gezellig met vriendinnen stadten; want ik moet shaken }:0 Niet meer uit eten, want ik moet shaken. Etc. En dan heb ik het nog niet over het feit dat je uit je mond gaat stinken :r .. en de hartkloppingen die ik opeens heb :? en mijn buik die volledig over stuur gaat (heb chronische darmklachten en m'n darmen zijn zich te pletter geschrokken sinds ik aan de shakes ben :Y) )
maargoed, alles voor het goede doel..

Opzich gaat het wel, afgezien van mijn vriend welke behoorlijk vaak de volle laag krijg (tja, ongesteld & lijnen.. hoe kun je een vrouw chagrijnig krijgen :+ ) maar toch zit er dat piepkleine stemmetje in m'n hoofd wat me dagelijks een aantal keer laat weten dat ik ook dit niet vol ga houden, en straks weer naar de 'verboden' lekkernijen ga grijpen om vervolgens weer een paar kilo aan te komen...

Wie heeft DE gouden tip voor mijn dieet-moeheid, gewoon even doorzetten, of zou ook dit crashen worden? En moet ik 'gewoon' ff m'n normale eetpatroon rigoureus om gaan gooien..
En wie is het wel gelukt met shakes?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:59

Ik denk dat je echt je eetpatroon en vooral ook bewegingspatroon om moet gooien. En ook je denkpatroon.
En dat je niet te veel kilo's moet verliezen in een korte tijd. Gezond afvallen duurt lang!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:01

Stoppen met die dieten! Als jij een gezond BMI hebt, wil je waarschijnlijk een paar kilo eraf. Ik zit hier zelf op het moment ook mee. Die laatste paar kilo's zijn het moeilijkst. Ik denk dat het best helpt, om gewoon 2 x daags 2 boterhammen of iets van yoghurt/kwark met meuslie/kellogs, s'avonds een gezonde maaltijd (groenten, sla, kleine portie aardappels, klein stukje vlees/vis/vegetarisch) en de tussendoortjes bij fruit en bijv. tomaatjes etc. te houden. Voor de rest veel sporten!

Tsjah en ik vind die paar chocolaatjes of koekjes op een dag zoooo moeilijk te weerstaan :P Anders waren die 5 kilo er al wel af geweest hihi.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Tsikala op 09-10-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:02

Precies, kijk uit voor de bekende terugval bij zoiets! Je moet inderdaad je levensstijl aanpassen, bewegen en normaal eten. Langzaam is beter :)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:03

Ik volg zelf geen enkel dieet, maar mijn moeder deed voorheen Streep je Slank (volgens mij van het tijdschrift Margriet). Je kan in principe alles eten, maar alles wat je eet moet je afstrepen in hokjes, die onderverdeeld zijn in groepen (zuivel, vlees etc). Door middel van sporten ed kun je hokjes 'bijverdienen'. Mijn moeder is er heel positief over. Ze is destijds flink afgevallen en omdat ze nu weet waar ze op moet letten komt ze ook niet aan :j

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:04

Ik ben zelf altijd tegen dieeten geweest. Afvallen gaat helaas niet snel en zeker niet als je blijvend slank wil blijven. Je moet echt je eetpatroon en leefwijze veranderen.
Wanneer jij aan de shakes gaat en daarna weer gewoon weer gaat eten. Gaat je lichaam hamsteren voor het geval je weer weinig gaat eten.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:06

Ik denk dat je beter kan stoppen met dieeten, en simpelweg een levensstijl kan gaan aanleren waarin je gewoon gezond eet :) afhankelijk van wat je doet heb je zo'n 1700-2000 calorieen nodig, en probeer in ieder geval een uur per dag flink te bewegen.

Dat is een weekje lastig, en daarna gaat het vanzelf. ik ben een maandje of 2 terug begonnen, en voor mij is het gewoonte geworden om gezonder en regelmatig te eten. Alleen de avonden zijn nog een lastig punt.
ik eet nu:
opstaan rond 7/8 uur: 2 bruine boterhammen
1e pauze, rond 10/11 uur: 2 bruine boterhammen
lunch rond 1/2 uur:2 bruine boterhammen
late pauze rond 3/4 uur: fruit
avondeten rond 5/6 uur: warm eten in een kommetje, met veel groente, max 2 aardappelen, en max 100 gram vlees. geen toetje.
Ik kom dat rond een uur of 8 in de avond pas in de knoei wat best logisch is, omdat mijn lichaam verwacht na 2 uur weer een maal te krijgen.

Mijn lichaam is de hele dag aan het verbranden, ik ben in die 2 maanden zeker afgevallen, en mijn huid is beter geworden (waarom en hoe weet ik niet, maar het viel me wel op).

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:10

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:10

Oh, en afkicken van suiker helpt ook enorm. Geraffineerde suiker is lastig om onderuit te komen, maar wanneer je het probeert, merk je pas hoe verslaafd je eraan bent. ik heb me 2 weken slap gevoeld, maar nu energieker als nooit, omdat ik simpelweg de suiker pieken en dalen niet meer heb :)

Hoeveel ik nu in 2 maanden ben afgevallen weet ik niet, maar kleding word duidelijk te groot nu :)
en omdat ik een andere levenstijl heb aangeleerd weet ik dat het blijven is, en dat heb je met dieten niet...

denice

Re: Dieet-moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:12

Precies, ik probeer ook te minderen in suikel al lukt het nog slecht, maar dat helpt ook en is een onbewuste verslavind die meer slecht dan goed doet!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:16

tja, herkenbaar hoor. helaas! ik ken ze ook bijna allemaal. en zeker ze werken! zolang je het volhoudt.. .maar als je weer 'gewoon' gaat doen komen die kilo's er net zo snel (of sneller) weer bij. Ik heb ook nog niet het wondermiddel gevonden. Ik heb het een jaar volgehouden om echt mijn eetgewoontes te veranderen. dus gewoon gezond eten, niet snoepen, veel water etc. je weet wel.. en dat werkt. niet echt hongergevoel. je went aan geen suiker eten. goed letten op eiwitten/koolhydraten/vetten. etiketten lezen en gewoon sterk zijn... maar helaas... als je eenmaal weer aan de koolhydraten begint is de wilskracht heel snel weer weg.

veel succes!! en laat even weten als jij wel het wondermiddel vindt!!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:17

Waarom ga je niet een keer naar een diëtisten toe? Die kan je misschien een juiste eetlijst geven? Want ik denk dat je ook niet hoeft te diëten maar puur een gezond eet ritme moet krijgen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:21

Vit C pillen en caffeine werkt voor mij goed en snel.
Maar ik drink niet elke dag caffeine (ik ben een water drinker), denk dat het niet helpt als je elke dag thee, cola of koffie drinkt.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:22

3 maaltijden op een dag.
3 tussendoortjes.

Wat helpt tegen de honger is optimel kwark zit weinig in. Maar wel eiwit en dan heb je gelijk geen honger meer :Y)

Bij mij werkt het..

En dan op zaterdag een extratje nemen gebakje of iets anders lekkers..

Mijn vader is trouwens door cambridge 18 kilo afgevallen in korte tijd.
Maar er zitten er nu alweer 10 aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:26

uhm ja, als die paar kilo voor je gezondheid gaan (zowel geestelijk als lichamelijk :P )... Vooral doorgaan,
anders; stoppen .... Als je hartkloppingen ed krijgt zou je toch wel denken dat dat een goed moment is om te stoppen dus :+

Als je een gezond BMI hebt, vind ik het oprecht zonde dat je jezelf dit aandoet... Stoppen met die kasten leeggraaien lijkt me een betere optie dan dit soort vage en slechte dieten... Succes :D !

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:31

Het is wel zo dat als je lang een dieet volhoudt, dat je tekorten krijgt, en daardoor ga je eetbuien krijgen met de meest gekke dingen.
Ik had bijvoorbeeld eetbuien met smeerkaas/kaas/melk/yoghurt, had dus een calciumtekort, en door meer calcium in mijn levensstijl te verwerken gingen de kaas-eetbuien weg.

Eetbuien met koekjes/chocola etc. wijzen vaak op een tekort in je dagelijkse behoefte (even de 2000 kc regel van boord gooien).
Zeker als je snel wilt afvallen, gun je je lichaam niet de tijd om te wennen.

Er is iemand die een boek heeft geschreven over eten wat je lichaam vraagt, luisteren naar je lichaam.
In het begin zal je teveel eten, maar al snel gaat dit zich compenseren en ga je je (volgens haar) gezonder voelen.
Ben haar naam kwijt, maar ze is bij oprah geweest.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:12

Ik doe mee aan het Easy Body dieet :)
Ik werk dus ook met shakes en merk dat het ook moeilijk is.
Echter, heb ik al zovaak geprobeerd om gewoon een gezonde levensstijl aan te gaan maar nu ik dit dieet heb, vliegen de kilo's eraf!

Momenteel zit ik nog in de aanvangsfase en zuip je je te pletter aan de shakes en voel je je net een konijn met al die groenten :) Maar daarna mag je langzaam meer eten en bouw je het dus op tot je in de stabilisatiefase bent.

Voor die laatste fase schakel ik een diëtiste in zodat ik zeker ben van mijn maaltijden :)

Voor mij werkt het dus wel, ben sinds dinsdag bezig en gisteren(vrijdag) had ik al 2,6kg kwijt :)

Voor zij die even in de aanval willen gaan:
Ik sta onder begeleiding van de HA, heb mijn bloed op voorhand laten testen, neem extra vitaminen, mams houdt me in de gaten(zelfde dieet gedaan), inclusief vriend en ook in de fitness zijn ze op de hoogte

Dus, het is een weloverwogen dieet goedgekeurd door iedereen :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:28

Kytha, je ziet er prima uit en je BMI zegt hetzelfde! Als je jeans niet meer passen, dan kun je ook een maatje meer kopen, dat is echt geen schande!

Als je zo maar een paar kilootjes af wilt vallen is shaken (of anderszins crashen) zó slecht! Dat moet je doen als je 10 kilo of meer wilt afvallen! Anders is het veel gezonder om het snoepen te minderen, meer te bewegen en te werken aan je zelfvertrouwen en zelfbeheersing ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 01:05

Gewoon normaal eten is voldoende hoor ;) Als je aan de shakes moet, dan weet je al dat je het niet vol kan houden (wie gaat er nou voor de rest van z'n leven aan de shakes?).

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:12

Daarom dat je ook een stabilisatiefase hebt :)
Ik krijg hier het gevoel, bij iedereen dat roept dat shakes slecht zijn, dat ze niet eens weten welke fasen er uberhaupt in voorkomen ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:14

Chubby schreef:
Kytha, je ziet er prima uit en je BMI zegt hetzelfde! Als je jeans niet meer passen, dan kun je ook een maatje meer kopen, dat is echt geen schande!

Als je zo maar een paar kilootjes af wilt vallen is shaken (of anderszins crashen) zó slecht! Dat moet je doen als je 10 kilo of meer wilt afvallen! Anders is het veel gezonder om het snoepen te minderen, meer te bewegen en te werken aan je zelfvertrouwen en zelfbeheersing ;)

En zo zit je uiteindelijk aan maatje 56 ;)
Helaas gaat die vlieger niet voor iedereen op en soms moet er dan ook eens ingegrepen worden :)

Tja, jij vindt shaken slecht en dat is het misschien ook....als je je er niet strikt aan houdt ;)
Bovendien, ik moet 20kg afvallen, dus het is dan wel goed voor me? hiep hoi :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 14:25

Bedankt allemaal;
even voor de duidelijkheid; ik ben 1.69 en weeg meestal rond de 68/69 kilo. Mijn BMI is aan de hoge kant en mijn vet% is te hoog (33,8 :o op de weegschaal bij die consulente tenminste ).

Kom trouwens op een website tegen;
Citaat:
Een gezond vetpercentage voor een jonge vrouw is 17-23%, voor een man 12-18 procent. Bij een man met meer dan 25% vet en een vrouw met meer dan 32% vet spreekt men van fors overgewicht.

Terwijl dat niet te rijmen is bij mijn BMI? Ik heb maat 30/31 van spijkerbroeken, vaak 42 van nederlandse maten.

Afvallen is natuurlijk 1 ding, en dat gaat me best goed af.. maar het probleem is dus inderdaad dat ik de onderliggende reden van mijn eetgedrag op moet lossen.. want anders zit het er weer zo aan natuurlijk (+ een beetje extra)

Pentax; ik ben wel erg benieuwd wie de schrijver van dat boek is, als het je te binnen schiet, wil je me dat dan laten weten?

messica; klinkt als een goed boek;
Ik heb ook nog een boek liggen, wat er een beetje op lijkt:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html nooit gebruikt maar dan kun je wel 'normaal' eten. Maar dat van die joker is wel fijn om toch met een feestje een gebakje te kunnen eten.

Ik ben echt iemand van uitersten; of heeeel drastisch bijna niks eten, of juist alles wat ik tegen kom opeten :+ moet daar echt een balans in vinden en misschien is shaken daar niet de oplossing voor. En ben best een beetje bang dat mijn stofwisseling nu weer omlaag gaat.

Vandaag weer flink last van m'n buik, terwijl het de afgelopen tijd net zo goed ging.. denk dat ik er idd maar mee moet stoppen, maar wel opbouwend zodat niet alles van de afgelopen week er volgende week dubbel weer aan zit. Misschien toch maar 'gewoon' meer gaan sporten en minderen met snoepen..

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:51

Ok, ik hoor niet af te vallen maar ik heb er wel ervaring mee.. :')

En ik denk dat je het verkeerdom aanpakt, je laat activiteiten omdat je minder kan/wil eten.
Meer eten is helemaal geen probleem, dat is juist goed, zoek iets lekkers en gezonds waar je echt van houdt voor op je brood, neem veel mee naar je werk en eet het regelmatig, als je honger hebt of eigenlijk beter voordat je honger hebt zodat je niet teveel naar binnenwerkt. Misschien helpt het om geen snacks meer te kopen en van het geld dat je daarmee bespaart iets leuks voor jezelf te kopen.
's Avonds moet je ook gewoon eten, maar neem nog een boterham of iets anders, fruit of wat dan ook, iets dat je echt lekker vindt maar wel gezond is. Brood vult ook meer dan een zak chips.
En vooral uitgaan, niet teveel drinken maar lekker dansen, door de stad lopen, etc.

Volgens mij is alleen shakes eten en op je gat zitten nooit zon goed plan..

Even for the record: ik heb geen ervaring met bewust afvallen, maar weet wel wanneer ik afval en dat is vooral als ik geld bespaar op snacks en veel beweeg. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:02

Armaris schreef:
Daarom dat je ook een stabilisatiefase hebt :)
Ik krijg hier het gevoel, bij iedereen dat roept dat shakes slecht zijn, dat ze niet eens weten welke fasen er uberhaupt in voorkomen ;)

ik heb dan weer het gevoel dat je gewoon niet wil horen dat het sle ht voor je is :P ... geen verwijt hoor, het is jouw keuze, en overgewicht is evengoed slecht voor een mens. Dus het is goed dat je er iets aan wil doen...

Maar in een normaal gezond voedingspatroon komen geen shakes in voor, dat is gewoon ontbijt, lunch, en avondeten... 5 a 6 boterhammen op een dag, afhankelijk van leeftijd en gewicht, 200 gram groente, 200 gram zetmeelproducten en 100 a 150 gram vlees, een toetje, 3 tussendoortjes etc. En als je je daaraan kan houden... (en ik vraag me af waarom mensen sneller kiezen voor een dieet dan gewoon een dergelijk gezond voedingspatroon) maakt een klein beetje overgewicht niet uit. Nu lijkt het me onwaarschijnlijk dat als je je daaraan houdt je nog overgewicht hebt... Maar als dat zo is, is dat gewoon je natuurlijk gewicht, en als je voedingspatroon top is, maakt dat echt niet uit...

het is zooo zonde om je gezondheid (zoals ik al zei, zowel geestelijk als lichamelijk....) te verpesten met allerlei vage koolhydraat en weetikveelwatvrije dieten.... Beter leer je jezelf gewoon accepteren en ga je gewoon gezond eten.... dan ga je vanzelf wel goed in je vel zitten. Maargoed dat is hoe ik erover denk...

en ja, ik heb ernstig ernstig overgewicht gehad, en ben veeeeel afgevallen (meer dan 40kg) ....... :P

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:15

@ menino, op welke manier ben jij zoveel gewicht kwijt geraakt? En in hoeveel tijd?

Het boek van bep lijkt mij erg leuk om te volgen. Heb het gezien op editie nl en is toen uitgekozen tot beste dieet, en ook dieetisten vinden het een ok dieet. Ach ja wie niet waagt wie niet wint. Ik ben nu 4 weken zelf bezig met gezond eten en veel sporten en tot nu toe 2 kilo kwijt, volgend de regels natuurlijk prima...maar het mag van mij wel ietsie sneller. Een kilo per week lijkt me iets leuker... ;)