zucht, kom ik soms van een andere planeet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

zucht, kom ik soms van een andere planeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 10:40

Op dit moment is het prikkelbare darm syndroom bij mij vast gesteld.
nu zul je denken, tja daar moet je mee leren leven, en idd dat moet ik ook!
Echter is de pijn bij mij zo hevig, dat zelfs de doktor zegt, ja je hebt het in een mate die je niet veel ziet en hoort.
Dus ik ben door de hele medische molen heen gegaan, alle onderzoeken gehad die er voor dit probleem mogelijk zijn, maar al die onderzoeken zeggen, meid je bent gewoon gezond.

maar zo voel ik mij niet!!! ik ben moe, moe door de continue pijn die ik heb.
Verdrietig, omdat niemand mij kan helpen. en het idee dat ik deze pijn de rest van mijn leven moet door maken.... is als de hel voor mij.
En nu heb ik "maar" een PDS, het beinvloed je leven voor 99%.

dinsdag ga ik naar een dieetist, door mijn trage stoelgang kom ik ook veel aan, waardoor ik in een jaar tijd 10 kilo ben aangekomen...
deze dieetist is speciaal voor darmen en maag, dus wellicht dat ik hierin verlichting kan vinden..

anders weet ik het ook niet meer....

Talisa

Re: zucht, kom ik soms van een andere planeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:19

Ik denk dat dit 100% met je voeding en leefpatroon te maken heeft... Er zijn hoogstwaarschijnlijk voedingsstoffen waar je overgevoelig voor bent. Ga eens naar een bioresonantiepraktijk (google voor iets bij je in de buurt), hij kan je een stuk op weg helpen :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 16:31

Helaas, dit is ook allemaal na gekeken.
Glucose, lactose testen. Een maand bijhouden wat ik eet (echt alles) maar de ene keer valt iets goed, het moment erop niet.
Ben er wel achter gekomen dat ik niet tegen de saus van babi pangang kan.
Ik sport 3x per week, rijd 6 dagen per week paarden, heb een staand beroep, eet 3x per dag, drink 2,5 liter per dag.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:38

Heb je wel eens met een psycholoog gepraat? Je moet je leven niet laten leiden door je PDS. Als je je hele leven hierop gaat aanpassen, kom je in een vicieuze cirkel terecht die alleen maar naar beneden gaat. Je moet er mee leren leven, dat heb je vast al vaak gehoord, maar dat is ook echt zo. Het is vaak ook actie-->gevolg: "ik denk dat ik hier buikpijn van krijg" leidt tot --> je voelt de buikpijn.

Ik impliceer natuurlijk niet dat je je aanstelt, weet dat het echt heel vervelend is, maar er zit ook zeker weten een psychologische kant aan PDS.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:46

Ik weet niet of je producten met suiker of zoetstoffen gebruikt? Ik ben gestopt hiermee vanwege een sterkte schommeling van de suikerspiegel. Ook heb ik PDS en sinds ik dus gestopt ben met suikers en zoetstoffen is dit een heel stuk minder! Ik merk als ik weer iets daarvan eet dat ik snel pijn heb. Misschien het proberen waard.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 17:42

Het is niet om jullie surgesties te negeren, maar ik heb al 10 jaar hevige buikpijnen, en alles maar ook alles is geprobeerd, uitgeprobeerd en uitgesloten.
Suikers hebben geen invloed, wel bijv een glas cola.

Ik heb al 2 artsen gezien, die het Ook niet weten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:44

Ik heb de ziekte van Crohn en bij mij werkt de pijnstiller Buscopan erg goed (voorgeschreven door de arts). Ik weet niet hoe dat verder zit met PDS, heb er weinig verstand van. Pijnstiller is natuurlijk geen blijvende oplossing, maar meer voor de moeilijkste momenten.
Tijdje geleden had ik (geloof via bokt) wat gelezen dat aspartaam voor sommige mensen behoorlijk negatieve gevolgen heet voor de gezondheid. Was in Amerika een behoorlijke ophef over geweest (maargoed daar leven de mensen ongeveer op light producten... :+ ).

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:48

PDS kan getriggert worden door psychische klachten.
Ben je er zeker van dat dat niet de reden is, heb je de sonja bakker eetmethode al geprobeerd?
Dat was nl het enigste wat mij ontzettend heeft geholpen!
En Optimel drink :))

Anyway, succes ermee ik hoop dat je snel van die rotklachten af bent :(:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:55

Heb je pepermuntolie capsules geprobeerd? Moeten wel maagresistent zijn, van Lamberts zijn dat niet, van de Tuinen wel. Was conclusie van grootscheeps Brits onderzoek, zou het beste helpen bij PDS. Heb het zelf ook geprobeerd, maar werkt bij mij niet, heb dan ook Crohn i.p.v. PDS.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:33

pepermunt capsules ga ik wel proberen, maar krijg snel maagzuur....

Optimel en activia wordt ik echt goed ziek van, dan voel ik me nog elendiger dan dat ik mij al voel. yakult drink ik wel :)

sonja bakker heb ik ook gedaan, maar omdat je veel aardappels eet, krijg ik daar ook buikpijn van. in aardappels zit zetmeel en daarvan krijg ik buikpijn als ik dit vele dagen achter elkaar eet

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:36

ivy_power89 schreef:
Helaas, dit is ook allemaal na gekeken.
Glucose, lactose testen. Een maand bijhouden wat ik eet (echt alles) maar de ene keer valt iets goed, het moment erop niet.
Ben er wel achter gekomen dat ik niet tegen de saus van babi pangang kan.
Ik sport 3x per week, rijd 6 dagen per week paarden, heb een staand beroep, eet 3x per dag, drink 2,5 liter per dag.

Ben je ook echt daadwerkelijk naar een bioresonantie praktijk geweest of niet?

Ik had ook last van misselijkheid ed. en sinds ik daar geweest ben is dat over bleek ook dat ik Candida had en die is nu ook gelukkig weg.. ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:37

je had wat?

Ik ben niet bij zo'n praktijk geweest, ik ben tot nu toe alleen nog maar in die medische molen geweest.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:08

ivy_power89 schreef:
je had wat?

Ik ben niet bij zo'n praktijk geweest, ik ben tot nu toe alleen nog maar in die medische molen geweest.

Candida, is (wat ik begrepen heb) een gistachtige schimmel en daar hoef je niet perse last van te hebben.. maar daar had ik wel last van. Merkte ik ook aan mn buik als ik veel suikers at, brood met gist en bijvoorbeeld champignonnen kreeg ik heel erg last van mn darmen. Ben op aanraden van iemand naar een bioresonant geweest en toen kwam dat eruit ;)
Maar ik ben verder niet aan de medicijnen oid geweest hoor daar hadden we niet zo'n zin in want het waren sowieso vage klachten die ik had en m'n moeder heeft dat ook met m'n broer gehad en konden ze niets vinden dus hebben we voor het alternatief gekozen :)

sorry voor het ietwat warrige verhaal maar ben niet zo heel goed in dingen uit leggen ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 21:13

Ik heb een scopie gehad, en toen ook op schimmels/bacterieen enzo onderzocht, een biop genomen van mijn maagwand, niets te vinden

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:19

Oke ja dan durf ik het ook niet te zeggen, maar wellicht kun je het misschien een keer proberen, als je dat wilt natuurlijk ;)

Wel vervelend, want ik voelde me toen soms ook echt super beroerd/moe/misselijk :s

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:01

Hoi,

Ik wil ook even reageren!
Ik heb sinds 3 maanden heel veel last van misselijkheid, buikpijnen (krampen) en een rommelende/borrelende buik.

Na verschillende onderzoeken waar niets uitkwam, heeft de dokter het maar PDS genoemd.. Heeft me paar tips gegeven en toen was ik weer klaar..
Ik weet niet goed wat ik er nou mee moet.. Moet ik nu maar gwn elke dag met die misselijkheid blijven leven..?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:10

Wat vervelend dat je hier last van hebt.. hopelijk kan de diëtist je helpen met het vinden van een goed eetpatroon voor je.
Zelf kun je in ieder geval al eens kijken of je veel stress hebt, waarvan, en hoe je hier minder last van zou kunnen hebben. Kan veel schelen en kan zeker geen kwaad.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:24

Mijn vriend heeft ook PDS, en het is echt 100% niks...
Hij komt regelmatig bij de diëtisteom te kijken wat een goed eetpatroon is. Daarnaast eet hij nooit Thais/Chinees of andere scherpe dingen, want daar ligt hij een week gevloerd van. Zo beroerd wordt hij van pittig eten :)
Verder eet ie wel alles, maar wel met mate. Een paar dagen achter elkaar naar de Mac zit er bijvoorbeeld niet in, dat gaat echt niet...

Je stelt je in ieder geval niet aan, PDS kan in een erge vorm bijna je leven beheersen.
Een bezoek aan de diëtiste kan veel helpen, mits je je ook aan dat eetpatroon houdt....

Succes :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:38

:(:) Wat akelig voor je dat je zoveel pijn hebt.

Ik kan me heel goed indenken dat je af en toe in de put raakt als je continu buikpijn hebt en dat je daar zo moe van wordt. Mijn idee is om die diëtiste heel goed uit leggen wat eraan scheelt en haar voedingspatroon een goede kans van slagen geven. Ook is het een idee om naar die bioresonant te gaan. Heel soms wil het weleens zo zijn dat de reguliere geneeskunde je doet geloven dat je 100 % gezond bent, maar dat is wat alternatieve kringen blijkt dat er toch wat aan mankeert. (Ik ben dan ook van mening dat waar de reguliere geneeswijze het niet meer weet, je soms juist baat hebt bij iets alternatiefs.)

En verder is het misschien een goed idee om met een psycholoog te gaan praten. Niet omdat je jouw klachten inbeeldt, maar omdat je een manier moet vinden om met je klachten om te gaan. Dit leer je niet zomaar, en misschien zelfs niet in je eentje. Hoe sta je hier tegenover?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:42

Waarvan ik merk dat mijn lichaam helemaal over zijn toeren gaat is Ve-tsin en andere smaakversterkers. Zolang ik zelf vers kook, lekkere kruiden gebruik etc is er niets aan de hand. Zodra ik magnetron maaltijden, voorbereidde pakjes of afhaalmaaltijden eet zit ik gegarrandeerd de hele avond op de wc met buikpijn. Misschien kun je wat met de info...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:43

Ik kan me heel goed indenken hoe jij je voelt! Ik ben in februari door de hele malle molen gehaald, omdat ik heel veel buikpijn had, 20 kilo was afgevallen, en ook nog een abces op mijn buikwand had. Toen mijn buikwond niet wou sluiten, werd er een fistel ontdekt.. Ben er nu vanaf gelukkig, wel 2 operaties verder dan. Ik heb ook een chronische darmziekte, alleen weten ze niet welke ziekte. Ik heb ook erg goede ervaringen met Buscopan tegen de buikpijn. Misschien dat je dat eens kunt proberen? Dat kun je gewoon bij de apotheek halen..

Heb je wel medicatie gehad voor je PDS? Mijn broertje heeft ook PDS en die heeft Duspatalin tabletten, voor wanneer hij erg veel last heeft van zijn buik.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:54

Ik heb hierboven al eerder een berichtje geplaatst!
Ik heb sinds 3 maanden klachten, echt elke dag, heel vermoeiend.

Ik heb een aantal onderzoeken gehad, waar niets uitkwam. De dokter houdt het nu dus op PDS.. Ik heb hier verder geen onderzoek ofzo voor gehad..

Ik heb geen medicijnen of iets dergelijks meegekregen, alleen de tips om meer te gaan sporten, meer te rusten, meer (water) te drinken en veel vezels te eten. Dit moet ik 4 weken volhouden en dan kijken hoe het met de klacht gaat..

Ik heb zelf vooral heel veel last van misselijkheid en lucht opboeren, en dan afentoe die kramperige buikpijn erbij..

Ik heb zelf nog geen idee wat ik wel en niet kan eten..
Ik hoorde dat veel mensen problemen hebben met zuivel en pasta's.. Zijn er nog andere ervaringen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:55

kruiden, vettige dingen, alchohol, zure producten.
producten waar veel suikers in zitten.
ga zo maar door....

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:59

Channiiiej schreef:
Ik heb een aantal onderzoeken gehad, waar niets uitkwam. De dokter houdt het nu dus op PDS.. Ik heb hier verder geen onderzoek ofzo voor gehad..

Maar PDS is ook een term voor onverklaarbare buikklachten, dus als er al een hoop onderzocht is en er komt geen diagnose, dan kom je in het hokje PDS.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:36

Okee, ik moet dus echt zelf een beetje gaan uitzoeken waar ik wel en niet tegen kan.. Kan nog wel even duren dus :P

@Dejavu; Ja klopt, dat had ik ook begrepen. Wel had ik begrepen dat sommige mensen ook een endoscopie oid hebben gehad, en dat daarna de diagnose PDS is gesteld?