Rugpijn door waterbed??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Rugpijn door waterbed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 14:55

Wij hebben sinds 2 maand een waterbed, bestaand uit 2 watermatrassen.
Ik heb al sinds dag 1 last van mijn rug als ik 's ochtends opsta. Ik ben in maart dit jaar geopereerd aan een hernia.
Nu zeg ik al elke keer, ik zet het bed weer op marktplaats maar zou het wel aan het bed liggen?

IngridM

Re: Rugpijn door waterbed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:57

wij hebben al 10 jaar een waterbed ongeveer en bij mij namen de rugklachten juist af. Het ligt ook wel erg aan de kwalteit van het waterbed hoor, de kwaliteit van de 'matrassen' die in het bed zitten.

Enige manier om te achterhalen of het door het bed komt is denk ik even tijdelijk op een ander bed slapen ?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:59

Dit hoor ik veel vaker!! Ik heb een poos een vriend gehad met een waterbed, als ik 's ochtends uit zijn bed kwam was ik zo stijf als een plank. Daar heb ik op een 'gewoon' bed nooit last van.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:01

We hebben een Akva waterbed.
Daarvoor had ik een bed met een best wel harde matras waar in niet fijn op kon slapen, maar dat was ook voor de hernia operatie.
Kan het ook liggen aan de hoeveelheid water die erin zit in het waterbed, mischien heb ik daar iets verkeerd?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:01

temperatuur te laag gezet willemieke ?
temperatuur moet op minimaal 26 graden staan, en dat is nog geen eens zo warm...

edit: de hoeveelheid water is puur kwestie van smaak. Zo heeft mijn partner zijn matras vrij vol, en als ik erop ga liggen heb ik het idee dat ik op een "bolletje" lig.
Ik heb vrij weinig water erin.

Overigens hebben wij de 1 na zwaarste stabilisatie (zodat je niet heen en weer blijft gaan bij bewegen dan word ik zeeziek :D )
Laatst bijgewerkt door IngridM op 07-10-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:02

zou kunnen ,maar ook mijn man is sinds het waterbed van zijn rugklachten af, is het wel goed gevuld? niet te vol \of te leeg?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:03

Mijn man kan ook absoluut niet liggen op een waterbed, hij ligt het beste op een heel stug matras.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:03

knollentuin schreef:
zou kunnen ,maar ook mijn man is sinds het waterbed van zijn rugklachten af, is het wel goed gevuld? niet te vol \of te leeg?

Volgens mij niet, maar zoveel ervaringen heb ik er niet mee dit is ons 1e waterbed en we hebben m zelf gevuld. De kant waar mijn vriend slaapt zit iets meer water in maar hij is dan ook zwaarder dan mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:06

Mijn ouders hadden eerst een zo goed als leeg waterbed. Dus een waterzak zonder matras er in.
Tegenwoordig hebben ze een steviger matras, met name m'n vader die wel rugklachten heeft vind dit prettiger.

Heb je met de aanschaf wel gekeken naar de vulling van de verschillende bedden/zakken?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:08

je hoort als je op het bed ligt erin te zakken en dan eigenlijk het idee te hebben dat je voeten wat omhoog liggen to van je schouders en hoofd. -dat deel van je lijf weegt minder ,maar als je van de zijkant af zou kijken zou je horizontaal vlak moeten liggen. en als je op je zij draait mag je niet tot op de bodem komen of het gevoel hebben dat je kont veel lager ligt.
en als je het gevoel hebt dat je op een berg ligt[even overdreven gezegd] waar je vanaf rolt issie te vol

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:09

Lig je vaak op je buik?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:09

Ingrid; alles was in orde maar ik heb gewoon echt heel stevig matras nodig. model plank vind ik het lekkerst!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:12

Ik kreeg juist meer last van mijn rug in dat waterbed ....ook het feit dat je je veel moeilijker omdraait vond ik erg vervelend...overigens moet je als je zwaarder bent juist minder water in je matras doen

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:13

chocobroodje schreef:
Lig je vaak op je buik?

Nooit, haha verschikkelijk dan denk ik dat ik niet meer kan ademen. Lig meestal op mn zij, en soms op mn rug.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:14

knollentuin schreef:
je hoort als je op het bed ligt erin te zakken en dan eigenlijk het idee te hebben dat je voeten wat omhoog liggen to van je schouders en hoofd. -dat deel van je lijf weegt minder ,maar als je van de zijkant af zou kijken zou je horizontaal vlak moeten liggen. en als je op je zij draait mag je niet tot op de bodem komen of het gevoel hebben dat je kont veel lager ligt.
en als je het gevoel hebt dat je op een berg ligt[even overdreven gezegd] waar je vanaf rolt issie te vol

Dan heb ik het volgens mij wel goed gedaan met het vullen van de matrassen.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:15

Janine1990 schreef:
Mijn ouders hadden eerst een zo goed als leeg waterbed. Dus een waterzak zonder matras er in.
Tegenwoordig hebben ze een steviger matras, met name m'n vader die wel rugklachten heeft vind dit prettiger.

Heb je met de aanschaf wel gekeken naar de vulling van de verschillende bedden/zakken?

Nee eerlijk gezegd niet... Het is ook een 2dehands via marktplaats. De vulling die in de waterzakken zit is van dat watten-achtige spul.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:22

als je in het midden van je bed gaat zitten op je kont, dan moet je billen net de bodem raken. Als je billen de bodem niet raken is het te vol en als je voelt dat je "stevig" op de bodem zit dan zit er te weinig water in.
Ik krijg juist rugklachten van een normaal matras, wij hebben ook ieder een eigen watermatras en wij hebben 0% stabilisatie, klinkt eng, maar ik vind het heerlijk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:22

Er zit een enorm verschil in kwaliteit! Weet je hoe oud het bed was?? Want die matten die erin zitten, gaan op een gegeven moment 'verkleven'.
Ook kan het zeker aan de hoeveelheid water erin liggen! Zou willen aanraden wanneer je er water bij doet, om dit met een cola (of wat dan ook voor een..) fles te doen! Dan weet je hoeveel je erbij gedaan hebt!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:24

ja die matrassen houden het inderdaad geen 20 jaar vol (maar dat doet een normaal matras ook niet)

0% stabilisatie brrr hihi

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:26

Kentaro schreef:
Er zit een enorm verschil in kwaliteit! Weet je hoe oud het bed was?? Want die matten die erin zitten, gaan op een gegeven moment 'verkleven'.
Ook kan het zeker aan de hoeveelheid water erin liggen! Zou willen aanraden wanneer je er water bij doet, om dit met een cola (of wat dan ook voor een..) fles te doen! Dan weet je hoeveel je erbij gedaan hebt!

Ik heb even gemeten bij mijn matras raak ik net de bodem als ik erop ga zitten in t midden. Bij die van mijn vriend niet. Dus daar zou iets water uitmoeten toch? Maar hij is zwaarder dan mij dus wellicht raakt hij met zn kont wel de bodem als hij gaat zitten?
Volgens mij zijn de matten 8 jr oud, maar zeker in goede staat. Aan de binnenkant verkleven bedoel je? Hoe kan ik dat zien/merken dan? Dit bed is 80% gestabiliseerd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:31

:) Ik krijg juist rugklachten op een gewoon matras. Wel moet het bed warm genoeg staan. Onder 28 graden staat ie hier nooit. Bijvullen met een colafles schiet niet op! Gewoon de slang erin en uitproberen of je dat fijner vindt. Eruit hevelen is ook zo gedaan.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:35

Bij ons vorige bed sliep ik echt vreselijk, de stabilisatiemat was gewoon op, verschoven, kapot etc... Toen het bed voor de zoveelste keer lek ging heb ik vriendlief weten te overtuigen dat we echt een nieuwe zak moesten kopen. Hier heb ik een aardige tijd goed op geslapen maar nu enkele weken na mijn zwangerschap krijg ik ook erg veel rugpijn. Ik ga 's avonds het bed in zonder rugpijn en tegen de tijd dat ik wakker word in de ochtend kan ik me haast niet meer omdraaien....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:36

Marktplaats?! :oo NOOIT DOEN!
Die stabilisatie kan opkrullen, zoals hier al meerdere keren is gebeurd. Dan kan je je matras meteen weggooien.

Niet iemand die er een centje aan wilde verdienen, omdat het nogal een dure aankoop is???

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:37

saroanda schreef:
Bij ons vorige bed sliep ik echt vreselijk, de stabilisatiemat was gewoon op, verschoven, kapot etc... Toen het bed voor de zoveelste keer lek ging heb ik vriendlief weten te overtuigen dat we echt een nieuwe zak moesten kopen. Hier heb ik een aardige tijd goed op geslapen maar nu enkele weken na mijn zwangerschap krijg ik ook erg veel rugpijn. Ik ga 's avonds het bed in zonder rugpijn en tegen de tijd dat ik wakker word in de ochtend kan ik me haast niet meer omdraaien....

Het bed is wel een keer lek gegaan in het begin, beide kanten ook. Ik heb dat gerepareerd, maar is dat een teken dan dat de matten op zijn?!
Kijk ik wil best nieuwe matten kopen, maar of daar het probleem mee opgelosd is met de rugpijn vraag ik mij af... Anders heeft het nog geen zin natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:38

Nee, als de matten stuk zijn word het hard op dat plek, en kan je op een bult liggen...