Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) knollentuin schreef:zou kunnen ,maar ook mijn man is sinds het waterbed van zijn rugklachten af, is het wel goed gevuld? niet te vol \of te leeg?
knollentuin schreef:je hoort als je op het bed ligt erin te zakken en dan eigenlijk het idee te hebben dat je voeten wat omhoog liggen to van je schouders en hoofd. -dat deel van je lijf weegt minder ,maar als je van de zijkant af zou kijken zou je horizontaal vlak moeten liggen. en als je op je zij draait mag je niet tot op de bodem komen of het gevoel hebben dat je kont veel lager ligt.
en als je het gevoel hebt dat je op een berg ligt[even overdreven gezegd] waar je vanaf rolt issie te vol
Janine1990 schreef:Mijn ouders hadden eerst een zo goed als leeg waterbed. Dus een waterzak zonder matras er in.
Tegenwoordig hebben ze een steviger matras, met name m'n vader die wel rugklachten heeft vind dit prettiger.
Heb je met de aanschaf wel gekeken naar de vulling van de verschillende bedden/zakken?
Kentaro schreef:Er zit een enorm verschil in kwaliteit! Weet je hoe oud het bed was?? Want die matten die erin zitten, gaan op een gegeven moment 'verkleven'.
Ook kan het zeker aan de hoeveelheid water erin liggen! Zou willen aanraden wanneer je er water bij doet, om dit met een cola (of wat dan ook voor een..) fles te doen! Dan weet je hoeveel je erbij gedaan hebt!

Ik krijg juist rugklachten op een gewoon matras. Wel moet het bed warm genoeg staan. Onder 28 graden staat ie hier nooit. Bijvullen met een colafles schiet niet op! Gewoon de slang erin en uitproberen of je dat fijner vindt. Eruit hevelen is ook zo gedaan. saroanda schreef:Bij ons vorige bed sliep ik echt vreselijk, de stabilisatiemat was gewoon op, verschoven, kapot etc... Toen het bed voor de zoveelste keer lek ging heb ik vriendlief weten te overtuigen dat we echt een nieuwe zak moesten kopen. Hier heb ik een aardige tijd goed op geslapen maar nu enkele weken na mijn zwangerschap krijg ik ook erg veel rugpijn. Ik ga 's avonds het bed in zonder rugpijn en tegen de tijd dat ik wakker word in de ochtend kan ik me haast niet meer omdraaien....