Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jo_Shakira

Dunne mensen ook beledigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:34

Hallo Bokkers :D

Ik weet niet of dit onderwerp goed staat, maar ik vond het meeste bij deze passen

Ik ben dun en dat weet ik. Ik kan alles eten wat ik maar wil en kom niet veel aan. Nou als ik vreemde mensen tegen kom
en ik maak een praatje hoor ik meestal van die opmerkingen van 'nou jij hoeft nie bang te zijn om dik te worden' of ' dik zal je nie worden' of
'waarom ben je zo dun??' of 'je bent wel dun zeg' . Nou begin ik me daaraan te irriteren. Maar ik kan er niks aan doen dat ik zo ben, zit is de familie.
Maar ik zeg ook gewoon tegen die mensen van 'nou ik ben zo als ik ben'.
En de meeste mensen denken volgens mij dan dat nie beledigd is voor een dun persoon. Ik voel mij vaak dan wel beledigt.

Maar nou vind ik dat dunne mensen meer beledigt worden dan dikke mensen. Teminste
zo ervaar ik dat( heb niks tegen dikke mensen. je bent zo als je bent).
Want ik hoor bijna nooit mensen zeggen tegen een fors persoon 'waarom ben jij dik?' of 'moet je nie afvallen' Of 'je bent wel dik zeg'
Want dat durven de mensen minder gauw te zeggen. Meestal zeggen ze het achteraf als die persoon weg is.

Wat vinden jullie er van?? of heb je ook zo iets mee gemaakt?
Vertel het hier
Laatst bijgewerkt door iefke op 06-10-10 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout uit titel

Jibbel

Re: Dunne mensen ook beledigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:36

Herkenbaar..en als je dan uit eten gaat met mensen en je eet dan toevallig niet zoveel, denken ze dat je anorexia hebt. Of als je aan het eind van de avond even naar het toilet gaat, wordt je ook meteen raar aangekeken. Heel vervelend en idd soms ook kwetsend.

maikebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:36

ja je hebt wel gelijk, maar het is toch ook wel fijn dat je dun bent? je moet je er denk ik gewoon niets van aantrekken :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:38

Noem de voordelen van dun zijn dan maar eens op maikebeuaty. :)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:40

Ik ken dat, ik hoor zo vaak hetzelfde als jij zegt, maar dan uit de mond van mijn vriend. Hij is 1m93 groot, en weegt iets van een 64 kg (evenveel als mij dus en ik ben maar 1m70 groot).
Hij kan er ook niks aan doen, eet goed en dergelijke.
Hij vindt dat ook heel kwetsend als mensen daar opmerkingen over maken. Veel mensen beseffen niet dat dat even erg is als tegen een dikker iemand te zeggen van 'zou je niet eens op dieet gaan?'.

maikebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:41

gewoon je kan eten wat je wil en je komt niet aan en hebt dus ook geen problemen met sporten en zo.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:41

Jibbel schreef:
Herkenbaar..en als je dan uit eten gaat met mensen en je eet dan toevallig niet zoveel, denken ze dat je anorexia hebt. Of als je aan het eind van de avond even naar het toilet gaat, wordt je ook meteen raar aangekeken. Heel vervelend en idd soms ook kwetsend.

ja of er word taart genomen en jij hebt gewoon even geen trek daar in en dan zeggen gelijk van 'bang om dik te worden'

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:43

asjemenou schreef:

nou de meeste kleren staan slanke meiden toch prachtig?
beter dan als een dikker iemand geworsteld in datzelfde shirtje,
ik denk dat je je mooier kan kleden als je dunner bent
* sorry als ik iemand hiermee beledigd, heb er geen ervaring mee of me erin verdiept, ik denk dit*

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:45

maikebeauty schreef:
gewoon je kan eten wat je wil en je komt niet aan en hebt dus ook geen problemen met sporten en zo.

Ik denk dat er ook meer nadelen zijn hoor.
Sneller koud bijvoorbeeld.
Geen reserves voor als je eens echt ziek bent.
Bij mijn vriend bijvoorbeeld, kleren hangen altijd maar een beetje, want als je nog smaller gaat nemen, dat trekt op nog minder. Als vrouw ik het toch ook mooi als de kleren niet recht op recht langs je lichaam hangen, maar het een beetje opgevuld wordt, ...

En er zullen nog wel nadelen zijn, die ik niet weet, want heb er zelf geen ervaring mee. (Ik kan ook eten wat ik wil en dergelijke zonder aan te komen, maar heb een normaal gewicht, niet te dik, niet te dun)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:46

maar ik heb wel last van sommige kleding die net niet in mijn maat zijn of hij is er nie meer omdat de meeste winkel maar twee of drie maten in mij maat kopen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:48

Ik heb dat ook, en ik kan ook eten wat ik wil (ok, tegenwoordig wat minder) maar het komt er alleen aan bij mijn buik en dan krijg ik weer de vraag of ik zwanger ben. Ja, dat is echt gevraagd! Valt natuurlijk extra op als je dun bent, zo'n buikje.

Ik heb jaren ondergewicht gehad en ben tijdens mijn studententijd eindelijk op de ondergrens van normaal gewicht gekomen door met aankomen/afvallen (zonder reden afvallen overigens, ben blij met elk grammetje) op 10kilo extra gewicht uit te komen. dankzij de hoeveelheden bier en broodjes shoarma/turkse pizza aan het eind van de nacht.

Nu moet ik maar vrede hebben met mijn sprietarmpjes en sprietbeentjes, ik ga nu maar sporten om meer spieren te kweken waardoor ze wel iets voller worden (bovenarmen en -benen).
Ik kan nog steeds met mijn pink en duim om mijn pols heen en dan nog ruimte overhouden. Maar ik heb mij er bij neergelegd dat ik gewoon niet voller wordt. Mijn moeder is net zo.

Ik heb ook af en toe periodes dat ik eten niet lekker vind en daardoor wat minder eet, dan zit mijn vriend gelijk te pushen van: je moet meer eten! Ook mijn schoonfamilie zegt af en toe van: wat eet je weinig, moet je niet wat meer eten? Mijn eigen ouders hebben zich er bij neergelegd, en zijn allang blij dat ik gezond ben.

Kleding is sowieso moeilijk, want ik ben en lang en dun. Probeer maar eens broekmaat 29/34 te vinden. Succes! Net als shirtjes, die flubberen ook wat. want moet die maat voor de lengte hebben maar dan heb ik niet gneoeg (borst)vulling, dus koop ik m niet.
Laatst bijgewerkt door Juud87 op 06-10-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:49

asjemenou schreef:

Zoals de TS zegt, ze kan eten wat ze wilt.
Je wordt er niet op aangekeken als je een keer iets van een patatje eet of zo.
Mensen trekken geen overhaaste conclusies dat je lui bent en teveel eet. (bij dunne mensen is dat ook wel zo, met anorexia. Maar daar is wel een verschil tussen dun en dun.)
kleding staan dunne meiden meestal toch wel wat beter.
Dunne meiden worden vaak aantrekkelijker gevonden.

Maar, nogmaals, er is een verschil tussen dun en dún. Als je er uit ziet alsof je het laatste jaar niet gegeten hebt maar in werkelijkheid bunkert als een bouwvakker snap ik best dat opmerkingen vervelend zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:50

het is altijd vervelend als het om uiterlijk gaat. toch zou ik me er niks van aantrekken want je schiet er niks mee op, vooroordelen zullen nooit ophouden, iedereen heeft er wel 1.
@ Suzzy_3, dat van dat koud hebben klopt niet, ik ben erg stevig maar ik heb het heel snel koud!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:55

Ik trek er ook niks van aan. maar het viel mij op dat dunne mensen meer beledigt worden dan forse mensen
teminste zo voel ik dat
Laatst bijgewerkt door Jo_Shakira op 06-10-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:55

ik hoor het ook regelmatig 188 met net 60 kg sommige vinden het mooi sommige niet
trek me er niet zo veel van aan ookal vind ik het wel vervelend, ik ben liever zo dan dat ik modder vet ben.
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 06-10-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

maikebeauty schreef:
ja je hebt wel gelijk, maar het is toch ook wel fijn dat je dun bent? je moet je er denk ik gewoon niets van aantrekken :)

Natuurlijk is het fijn om slank te zijn...zo ervaar ik dat tenminste wel. Maar dat gezeur erover(ja sorry zo noem ik het :o ) daar wordt ik soms niet goed van.

Ja jij moet er nog van groeien
O...maar jij kan alles kwijt, je wordt toch niet dik.
Geef haar maar een extra grote taartpunt.
Wat??!!! Wil je geen taart??? Ben je op dieet of zo... nee...ik heb geen honger...grrrr
Als ik Cola vraag steenvast Cola light voor mijn neus zetten.... Oo...ja je bent zo slank...ik dacht....

Ik heb vroeger wel meegemaakt dat mensen dachten dat ik anorexia had... nou...lekker dan..Dat is een hele heftige ziekte.

En het is ook wel eens lastig. Laarzen kopen is echt een ramp. Het lijkt bij mij altijd op kaplaarzen, altijd te wijd.
Ziek zijn betekend bij mij 2 a 3 kilo eraf....maar dat wil ik niet...

Dus over het algemeen...ja ik vind het heerlijk om slank te zijn...maar heeeel soms.... :(

wattenstaafj

Klopt, ikzelf ken dit probleem ook. Ik vind het niet netjes als mensen je vragen of je anorexia hebt terwijl je inderdaad bunkert als een bouwvakker :). Ik ga zelf ook uit goed fatsoen niet aan dikke mensen vragen of ze hulp nodig hebben met hun zelfbeheersing. Dit is wel hoe het op mij over komt als mensen je vragen of ze hulp kunnen bieden met je dunne lichaam. Helaas ben ik wel bang dat deze verdeling zal blijven bestaan. Dik zijn wordt niet snel gelinkt aan eetziektes, dun wel. Mensen bemoeien zich graag op een voor hun positief bedoelde manier met je leven als zij het idee hebben dat je iets mankeert. Zodoende. Overigens weet ik dat dik zijn geen zelfbeheersingsprobleem is. De opmerking was ter illustratie en niet realistisch of onderbouwd.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 14:57

NatasjavE schreef:
maikebeauty schreef:

Natuurlijk is het fijn om slank te zijn...zo ervaar ik dat tenminste wel. Maar dat gezeur erover(ja sorry zo noem ik het :o ) daar wordt ik soms niet goed van.

Ja jij moet er nog van groeien
O...maar jij kan alles kwijt, je wordt toch niet dik.
Geef haar maar een extra grote taartpunt.
Wat??!!! Wil je geen taart??? Ben je op dieet of zo... nee...ik heb geen honger...grrrr
Als ik Cola vraag steenvast Cola light voor mijn neus zetten.... Oo...ja je bent zo slank...ik dacht....

Ik heb vroeger wel meegemaakt dat mensen dachten dat ik anorexia had... nou...lekker dan..Dat is een hele heftige ziekte.

En het is ook wel eens lastig. Laarzen kopen is echt een ramp. Het lijkt bij mij altijd op kaplaarzen, altijd te wijd.
Ziek zijn betekend bij mij 2 a 3 kilo eraf....maar dat wil ik niet...

Dus over het algemeen...ja ik vind het heerlijk om slank te zijn...maar heeeel soms.... :(

heel herkenbaar vooral die laarzen daar baal ik zo erg van :(
en geef maar een groot stuk taart

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:59

Tja.. ik ben ook altijd een sprietje geweest.. al is het de afgelopen jaren wel beter geworden. Ben nu 30 dus nu komt het een beetje.
Maar alle opmerkingen herken ik wel. Van beticht worden van anorexia tot jaloerse/kwetsende opmerkingen 'jij kan toch alles eten'.

O ja.. welk merk/maat paardrijbroeken hebben jullie eigenlijk... ik had altijd kindermaat 176 maar die hebben ze volgens mij stiekem korter gemaakt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:00

Ik had dat probleem vroeger ook. Graatmager, geen vrouwelijke vormen, echt een grassprietje... ik vond het ook vreselijk! vooral die opmerkingen over anorexia of als je een keer chips/snoep eet kijken ze je zo raar aan. Bij mij is het met de tijd vanzelf over gegaan gelukkig. Het zal vaak toch jaloezie zijn van mensen die meer moeite hebben met slank worden/blijven/afvallen en dergelijke, probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken en vooral niet al te ongezond gaan eten. Geniet van het leven en probeer die opmerkingen te negeren, heel vervelend is het allemaal wel!
Maar dat is toch een beetje met alles zo... te dun, te dik, te kleine borsten, te grote borsten, grote voeten, kleine voeten... de een roept altijd dat hij dat van de ander wil terwijl dat minstens net zo onhandig kan zijn! Maar dat besef je jezelf dan vaak niet.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:01

Evelijn schreef:
Tja.. ik ben ook altijd een sprietje geweest.. al is het de afgelopen jaren wel beter geworden. Ben nu 30 dus nu komt het een beetje.
Maar alle opmerkingen herken ik wel. Van beticht worden van anorexia tot jaloerse/kwetsende opmerkingen 'jij kan toch alles eten'.

O ja.. welk merk/maat paardrijbroeken hebben jullie eigenlijk... ik had altijd kindermaat 176 maar die hebben ze volgens mij stiekem korter gemaakt.

ik heb de grootste kinder maat is de enige die ik pas zonder dat het (flubbert)
laarzen ook zo een probleem die moeten ALTIJD op maat gemaakt worden maarja wat wil je met smalle pootjes en maat 46

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:03

mensen 'zeuren' toch wel, maakt niet uit of je nou dik of dun bent.

dat van die punt taart die je weigert en dan de vraag of je op dieet bent, die vraag krijgt denk ik elke vrouw die een taartpunt weigert :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:04

Ik herken het ook.

Ik hoor regelmatig: "Zou je niet eens wat meer eten?"
Je zegt toch ook niet tegen een dik persoon: "Zou je niet eens wat minder eten?"

Blijkbaar mag je dunne mensen wel beledigen...

Hoe vaak hoor je niet dat mannen op wat meer vlees vallen en dat het eens afgelopen moet zijn met die walgelijk magere latten als modellen? Nou, ik ben toevallig zo mager. Er zijn gewoon mensen die dat van zichzelf zijn.

Ook ik word erop aangekeken als ik een salade eet. "Die zal wel een eetprobleem hebben" hoor je de mensen denken. (Je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre zoiets in je eigen hoofd zit, maar dat geldt ook voor dikke mensen.)

Als ik bij een dokter kom voor iets heel anders begint hij altijd over mijn gewicht. Of ik nog wel gewoon ongesteld word enzo... En dat terwijl ik niet eens ondergewicht heb.

Kleding moet ik vaak vermaken om het te laten passen.

Het is echt niet leuk als een jongen in de kroeg tegen je zegt dat je net een strijkplank bent.

Meestal gaat het beter als mensen mijn vader ook kennen. Die is namelijk net zo. :D
Laatst bijgewerkt door LindyH op 06-10-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:06

Ik kan niet eten wat ik wil, maar ik vind friteusevoer niet lekker, en suikerrijke dingen reageer ik vreemd op dus daar blijf ik ook bij uit de buurt.

Heb ook wel eens mensen die een opmerking maken, maar het enige dat ik me dan afvraag is waarom diegene zich zo onzeker voelt?, soms vraag ik dat ook gewoon.
Mij raakt het me in ieder geval niet...
Laatst bijgewerkt door Pentax op 06-10-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:07

Ariebombarie schreef:
dat van die punt taart die je weigert en dan de vraag of je op dieet bent, die vraag krijgt denk ik elke vrouw die een taartpunt weigert :+

Nou ik ben toch vaak de enige waar het aan gevraagd wordt.

En het gaat net effe anders he... Gut..geen taart???? Je bent toch niet op dieet???