kans dat ik een bril nodig heb?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

kans dat ik een bril nodig heb?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:28

dag bokkers!

ik heb de laatste tijd heel ernstig last van hoofdpijn.
vooral zo bij het deel van mijn voorhoofd. en richting m'n nek. (dus de onderkant van de achterkant van m'n hoofd :j )
en ook pijn aan m'n ogen.
ik heb dit nu denk ik 3 weken en het lijkt wel steeds vaker te zijn.
loop stage 40u per week. op kantoor. dus mischien omdat ik heel de dag achter een pc scherm zit?
ik kan wel gewoon goed zien verweg & dichtbij.
is het misschien toch verstandig om me even te laten testen @ de oogarts?

hoor het graag. *D

Liedje

Re: kans dat ik een bril nodig heb?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:29

Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan en kijken wat hij/zij zegt. :j Dan kun je daarna altijd nog naar de opticien. :)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:30

Gewoon langs de opticien gaan! Daar kun je gewoon gratis je ogen laten opmeten. Ook al zijn je ogen wat slechter geworden, zelf merk je dat in het begin niet omdat je het gewent bent zo te zien. Gewoon gaan!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:30

Kan ook zijn dat je last hebt van de lucht in je kantoor, vaak is dat erg droge lucht en daar krijg je last van je ogen van. Dat kan weer doorwerken richting hoofdpijn.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 11:31

maar ik vraag me af, staat het niet raar als ik daarheen ga. terwijl ik wel goed kan zien??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:33

Mag hopen dat je niet 40 uur achter de computer zit???? Dit is echt super slecht!! Er zijn zelfs computerprogramma's uitgevonden die automatisch ieder uur een minuut of 5 je werk onderbreken!! (op de computer dan :P )
Als dit het geval is, zou ik zeker zorgen dat je steeds tussen door even iets anders gaat doen dan achter de computer!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:34

Ik heb hier maanden mee gelopen en de HA kwam met de meest rare diagnoses ;( Gewoon even bij de opticien langslopen (of even bellen voor een afspraak). Je hoeft inderdaad niet te merken dat je slechter ziet, omdat het heel geleidelijk gaat!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:34

Je kan naar iedere willekeurige opticien voor een gratis oogmeting hoor. En het staat helemaal niet raar. Heel veel mensen laten hun ogen checken als ze hoofdpijnklachten hebben. Daar hoef je ook niet voor naar de huisarts.

Sterker nog, bij de opticien hebben ze direct alle meetapparatuur in huis. De huisarts heeft slechts een letterkaart. En met zo'n letterkaart kan je nog niks zeggen over de eventuele afwijking. Je huisarts kan dan alleen vaststellen óf je een afwijking hebt.

Dus gewoon even langsgaan bij de opticien of een onafhankelijk oogcentrum (zit vaak in van die gezondheidscentra)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:46

laura_power schreef:
maar ik vraag me af, staat het niet raar als ik daarheen ga. terwijl ik wel goed kan zien??

Wat heet raar, ik heb nu een bril met -0,25 en -0,5 en ben van m'n hoofdpijn af. Zou wel naar een opticien gaan waar ze echt met glaasjes testen, niet met zo'n apparaat, heb t idee dat zo'n apparaat niet helemaal betrouwbaar is.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:47

Ik zag ook perfect, maar had ook altijd hoofdpijn. Ook altijd na school. Ben naar de opticien geweest, alles was goed. Daarna ben ik naar de oogarts geweest en toen kwam eruit dat er toch iets mis was met mijn ogen en nu heb ik een leesbril en nergens meer last van!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:53

Zou toch even langsgaan.. mijn ogen waren perfect, tot ik een kantoorbaan kreeg en 40u per week achter de pc zit. Heb inmiddels -1,25 en -1.75 en het is aan het verslechteren.

Gewoon heengaan!

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:29

@ truf: maar hoe weet ik of ze met glazen testen? stel je voor dat ik binnenloop en vraag om een test. en dat ze met zon apparaat komen, kan ik moeilijk weglopen lijkt me haha! :j

en ik ga vanmiddag dus gewoon ff naar binnen lopen!! zie dat er meer mensen zijn die maar een kleine sterkte hebben. -0.25 ofzo..

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:30

@ kentaro. ik werk elke dag van 9 tot half 4 dus niet precies 40 uur, lang niet! en daarvan is 3 kwartier pauze per dag. en tussendoor vaak naar 't magazijn. of even lopen. of naar buiten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:34

De opticien waar ik heen ga zegt altijd dat als je twijfelt, je het moet laten nakijken :) Ik dacht dat mijn ogen achteruit gegaan waren (heb al een bril) maar na een test bleek het nog exact hetzelfde te zijn. Was geen enkel probleem, better safe than sorry :)
Zo'n oogtest is helemaal niet ingewikkeld en duurt ook niet erg lang, dus ik zou gewoon even binnen lopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:38

ik heb helaas nu ook een bril, had echt elke dag koppijn, aan mijn voorhooft, ogen enzo. tis nu met bril wel goed verminderd, helaas heb ik wel nog steeds koppijn, maar gelukkig minder. gewoon eff je ogen laten testen. Het is aaangeraden om 1 x per jaar je ogen te laten testen :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:41

laura_power schreef:
@ truf: maar hoe weet ik of ze met glazen testen? stel je voor dat ik binnenloop en vraag om een test. en dat ze met zon apparaat komen, kan ik moeilijk weglopen lijkt me haha! :j

en ik ga vanmiddag dus gewoon ff naar binnen lopen!! zie dat er meer mensen zijn die maar een kleine sterkte hebben. -0.25 ofzo..

Test ondergaan, als er wat uit komt zeggen dat je nog even er over moet denken en naar een ander gaan :P

Succes!

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:42

oke interessant allemaal! hebben jullie een bril voor de hele dag of alleen met bepaalde dingen?
en met paardrijden wel of niet op????

@ truf. naar een ander gaan en dan kijken of er hetzelfde uitkomt??? sneaky haha :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:43

ik vooral voor computer maar ben eigenwijs :+ gebruik hem vooral voor de tv en bioscoop en als ik dingen van een afstand zou moeten kunnen lezen (in de klas bijv) :+ ik draag em dus niet altijd

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:44

Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan, dezelfde problemen heb ik ook gehad.
Hoofdpijn uitstralend naar mijn nek, en daarbij een vervelend drukkend gevoel op je ogen.

Het kan wezen dat er iets niet goed zit in je rug of nek.

Bij mij was/is het een scheve rug waardoor de spieren korter zijn en daardoor snel geirriteerd zijn.
Heb mensendieck therapie (houdingstherapie) gehad, en nu heb ikweinig last. (alleen nog als ik wat gespannen ben of verkeerd geslapen heb.)
Heb toen ook mijn ogen laten testen met hetzelfde idee als jouw, maar ik had hele goede ogen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:45

Ik heb niet alle reacties gelezen, sorry hiervoor.

Maar ik las pas in een blad (geloof National geografic??) dat er een speciale bril is voor je beeldscherm zodat je ogen niet zo moe meer worden. Ben helaas de naam etc vergeten.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:46

laura_power schreef:
oke interessant allemaal! hebben jullie een bril voor de hele dag of alleen met bepaalde dingen?
en met paardrijden wel of niet op????

@ truf. naar een ander gaan en dan kijken of er hetzelfde uitkomt??? sneaky haha :o

Ik heb mijn bril de hele dag op, zeker om die hoofdpijn te voorkomen en omdat mijn ogen veel moeite hebben met scherpstellen als ik mijn bril af zet. Heb mijn bril overigens sinds maart, dus nog best kort.

Heb een aantal jaar geleden m'n ogen al eens laten testen bij de pearl, daar hadden ze zo'n apparaat en kwam er uit dat ik toch zeker -0,75 aan beide ogen had. Ben later naar de opticien geweest waar mn ouders ook klant zijn, daar met glaasjes laten testen. Die kon er misschien nét aan -0,25 van maken, maar eigenlijk niet eens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:47

CleovG schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, sorry hiervoor.

Maar ik las pas in een blad (geloof National geografic??) dat er een speciale bril is voor je beeldscherm zodat je ogen niet zo moe meer worden. Ben helaas de naam etc vergeten.

die heb ik volgends mij, dat word ingebouwd in je bril :)

Ik heb tevens ook een beetje scheve rug, moet regeelmatig gekraakt worden :+ en heeeeel stijve schouders, wat absoluut niet fijn is met stress.
Maar doe gewoon een oogtest, is gratis, je hoeft niet te betalen, hooguit je IZZ pasje ofzo meenemen

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:48

oke.. @ lifaya dus alleen voor die kleine dingen kan je ook makkelijk een bril nodig hebbe?

@ nate: dat kan ook goed kloppen. want ik heb heel veel rugklachten. als ikzit, na het slapen, na paardrijden, na de stal vegen. eigenlijk altijd. en heel erg veel. ook bij de kleinste dingen. maar ben nog nooit naar de huisarts geweest omdat ik 't idee heb dat ze dan vinden dat ik me aanstel. en een dokter zegt altijd: dat is met een weekje over. :Z

@ cleuvG, oh dat zou ook een goede wezen ja! ik ga is zoeken :o

@ truf: maar heb je je bril ook met rijden op of niet? en brillen zijn btw best duur he? wordt dat gedekt door verzekering of hoe zit dat....

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:48

Ik begon ook ooit met een kleine sterkte van ongeveer 0,5 (+of-, geen idee) Maar omdat ik ook gehoorapparaatjes had die achter mijn oor zaten deed ik nooit de bril op want dat zat niet fijn.
Uiteindelijk kreeg ik andere apparaatjes en bleek ik ook steeds slechter te zien, wat merkbaar was bij ondertiteling op tv. Toen weer naar opticien en bleken mijn ogen niet meer samen te werken, had namelijk een + én een - oog. Toen naar oogarts en testen gedaan. Uiteindelijk met een zwakkere sterkte begonnen en toen langzaam opbouwen naar de sterkte die ik toen had.
Nu is mijn ene + oog ook een - oog geworden (vraag me niet hoe..) en zijn ze inmiddels verder verzwakt.
Maar ben blij dat ik weer goed zie :D

Wissel nu mijn bril af met lenzen, in allerlei situaties. Ga dus ook met lenzen naar stal, alleen niet naar rokerige ruimtes omdat ze dan droog worden en gaan irriteren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:50

laura_power schreef:
oke.. @ lifaya dus alleen voor die kleine dingen kan je ook makkelijk een bril nodig hebbe?

:j ik ben bijziend, dus zie veraf niet echt goed, links -1 1/2 en rechts -1/4 dacht ik :+
maar kan wel functioneren zonder bril, alleen krijg ik dan extra koppijn :P