Sonja Bakker en 's avonds honger.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Sonja Bakker en 's avonds honger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:13

Ik ben nu 1,5 week aan het Sonja Bakkeren, en het gaat me eigenlijk vrij makkelijk af. Het enige nadeel vind ik dat ik 's avonds behoorlijke trek krijg (eet mijn laatste tussendoortje tussen 8 en half 9). Nou probeer ik het te negeren, maar ik merk dat ik vanavond vooral zo veel zin heb om te eten. Geen trek, geen honger, maar gewoon zin om te eten.

1) wat kan ik doen aan de trek 's avonds?
2) Wat kan ik doen om te voorkomen dat ik 's avonds (vanavond) geen zin meer heb om te eten?

Baron31

Re: Sonja Bakker en 's avonds honger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:15

lauw water drinken 3 glazen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:17

Klopt inderdaad water drinken.
Verder moet je lichaam eraan wennen.
Na 3 weken had ik niks geen problemen meer en nu ben ik in de 5 e week en 6 kilo kwijt.
Je moet het zien als een uitdaging.
Als je sterk genoeg ben neem je niks.
succes.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:17

Kan je niet nog iets van yoghurt eten? dan heb je toch een vol gevoel en echt slecht is het niet... Of iets van een appel of ander stuk fruit of groente.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:18

Water krijg ik absoluut niet weg. Dat vind ik echt echt te smerig voor woorden. Bij het avondeten drink ik 2 glazen en de rest van de dag drink ik thee. Ik heb nu een glas cola naast me staan, en straks nog n kop thee of 2. Maar dat haalt het honger gevoel niet weg.

Ik heb net nog een extra evergreen op. Helpt ook niet.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 05-10-10 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:18

Je mag met Sonja Bakker 2 stuks fruit naar keuze extra eten per dag. Je kan dus 's avonds bijvoorbeeld een extra appel eten.

Maar weet je zeker dat je door wilt gaan met Sonja bakker? Je eet als je volgens haar dieët eet zo rond de 1300-1600 calorieën per dag, waardoor je lichaam in de spaarstand gaat. wanneer je dus stopt met sonja bakkeren (want stoppen ga je, het is gewoon niet uit te houden omdat je zo weinig eet) neemt je lichaam meet op dan normaal, waardoor je even snel weer aankomt, en waarschijnlijk nog wel meer dan dat je afgevallen bent.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:20

Klopt, las laatst een heel onderzoek waarin uitkwam dat het beter is om hetzelfde te blijven eten (mits je natuurlijk enigzins gezond eet, dus ± 2000 kcal p/d) en daarnaast te gaan sporten.
Met verminderde calorie-opname gaat je metabolisme alleen maar omlaag en kom je uiteindelijk zelfs aan van weinig eten.
Het levende bewijs is mijn moeder die haar hele metabolisme naar z'n grootje heeft geholpen door het dieëten en van 1000 kcal op een dag nog aankomt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:21

savasan schreef:
Je mag met Sonja Bakker 2 stuks fruit naar keuze extra eten per dag. Je kan dus 's avonds bijvoorbeeld een extra appel eten.

Maar weet je zeker dat je door wilt gaan met Sonja bakker? Je eet als je volgens haar dieët eet zo rond de 1300-1600 calorieën per dag, waardoor je lichaam in de spaarstand gaat. wanneer je dus stopt met sonja bakkeren (want stoppen ga je, het is gewoon niet uit te houden omdat je zo weinig eet) neemt je lichaam meet op dan normaal, waardoor je even snel weer aankomt, en waarschijnlijk nog wel meer dan dat je afgevallen bent.

Ja, ik weet zeker dat ik door wil gaan. Ik wil er 10 kilo vanaf hebben en ik heb geen andere manier, omdat ik zelf niet gediciplineerd genoeg ben om minder/gestructureerd te eten. Daarnaast sport ik 5 keer per week, dus meer gaan sporten lijkt me niet echt een optie.

En opzich heb ik het gevoel dat ik de hele dag aan het eten ben, behalve 's avonds...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:23

Is het niet gewoon een gewoonte waar je even doorheen moet? Om 'm af te leren dan bedoel ik :P

Tja verder ga ik wel mee met Focussed enz. Goed is 't niet voor je, zo weinig eten. Al hangt 't wel weer af van je lengte/gewicht/activiteit enz. Het is onzin om te zeggen dat alle vrouwen maar 2000 kcal per dag moet eten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:24

2000 is voor een gemiddelde vrouw die gemiddeld tot weinig actief is dacht ik.

Ik doe op dit moment niks (letterlijk) en merk aan mijn lichaam dat ik aan 1600 kcal op een dag genoeg heb. Toen ik nog 5 uur per week met mijn paard trainde at ik makkelijk 3000 op een dag weg zonder aan te komen. Mijn hongergevoel stemt zich daar ook echt op aan :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:25

_Tara_ schreef:
Is het niet gewoon een gewoonte waar je even doorheen moet? Om 'm af te leren dan bedoel ik :P

Tja verder ga ik wel mee met Focussed enz. Goed is 't niet voor je, zo weinig eten. Al hangt 't wel weer af van je lengte/gewicht/activiteit enz. Het is onzin om te zeggen dat alle vrouwen maar 2000 kcal per dag moet eten.

Hoe wil je anders afvallen :o volgens mij gaat dat nog steeds niet als je veel blijft eten maar goed dat is weer een andere discussie

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:25

Het stomme is dat ik eerder 's avonds ook niet zoveel at. Weleens een handje snoep ofzo, maar nooit echt ladingen. Terwijl ik nu aan eten denk en het gevoel heb echt mijn hele kast leeg te kunnen eten.

Maar k heb ook geen zin in pure zoetigheid, ik heb vooral veel zin in een groot bord pasta (en er staat nog verse lasagne in de koelkast)
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 05-10-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:26

vibabu schreef:
_Tara_ schreef:

Hoe wil je anders afvallen :o volgens mij gaat dat nog steeds niet als je veel blijft eten maar goed dat is weer een andere discussie

Door meer te gaan bewegen. Je moet niet de inname beperken maar de vraag vergroten.
Anders gaat je lichaam niet alleen vet verbranden maar ook spieren. En als je gaat sporten vermeerder je juist de spieren en gaat je lichaam vet verbranden om daarvoor energie te hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:28

Focussed schreef:
vibabu schreef:

Door meer te gaan bewegen. Je moet niet de inname beperken maar de vraag vergroten.
Anders gaat je lichaam niet alleen vet verbranden maar ook spieren. En als je gaat sporten vermeerder je juist de spieren en gaat je lichaam vet verbranden om daarvoor energie te hebben.

Nog meer? Ik sport al 5x in de week! Daarnaast loop ik naar de winkel, loop ik naar school, ik ga op de fiets naar het zwembad ipv de bus te nemen etc etc etc.

Maar dat was de vraag ook niet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:29

Afwisseling is ook heel belangrijk. In je eten, in je bewegen. Maar goed dat is inderdaad niet waarom je dit topic opende.

Als je eerder 's avonds niet zoveel at, zou ik proberen om overdag nog ergens iets meer te eten. Want at je eerst overdag wel meer? Ik merk dat aan mezelf iig wel. Als ik overdag ergens een tussendoortje oversla, heb ik 's avonds ineens honger. Terwijl als ik gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes eet, niks aan de hand.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:31

Citaat:

Citaat:

Dan moet je het wel heel erg bont maken om spieren te gaan verbranden. Trouwens, spieren wegen meer dan vet, dus dan val je kwa gewicht niet af :)

Mij lijkt de combi tussen gezond eten en beweging nog steeds de beste oplossing maar ik ben ook zeker niet tegen SB

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:32

Als je je eetpatroon op dusdanige manier wijzigt dat je gezond en gevarieerd eet maar nog wel aan de benodigde calorieën per dag komt, zul je ook afvallen. Het zal alleen veel minder snel gaan dan met Sonja Bakker, omdat je dan onder je benodigde hoeveelheden gaat zitten.

Als het je echt zelf niet lukt, is het het beste om een diëtist op te zoeken. Want Sonja Bakker is helemaal geen diëtist, ze heeft een cursus van 2 maanden gedaan voor gewichtsconsulent. Persoonlijk zou ik liever bij een diëtist lopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:32

_Tara_ schreef:
Afwisseling is ook heel belangrijk. In je eten, in je bewegen. Maar goed dat is inderdaad niet waarom je dit topic opende.

Als je eerder 's avonds niet zoveel at, zou ik proberen om overdag nog ergens iets meer te eten. Want at je eerst overdag wel meer? Ik merk dat aan mezelf iig wel. Als ik overdag ergens een tussendoortje oversla, heb ik 's avonds ineens honger. Terwijl als ik gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes eet, niks aan de hand.

Ik eet ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten (veel!), tussendoortje. Ik at eerder tussendoor wel meer, maar vooral veel zoetigheid ed. Dat is nu gewoon weg, ik eet soms een beetje zoet beleg (want dat mag). En ik eet heel veel fruit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:32

Vibavu: Het gaat toch ook niet om het gewicht? Het gaat om hoe je er uiteindelijk uitziet. Iemand die 70 kg weegt en een laagvetpercentage heeft maar meer spieren is een stuk gezonder dan iemand die 60 weegt maar een heel hoog vetpercentage heeft en geen spieren.

Je spieren verbrand je al vrij snel hoor, vet verbrand erg langzaam namelijk.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:34

Rondje hardlopen of je anders flink in het zweet werken.
Mijn eetlust verdwijnt dan compleet.

En eerder naar bed gaan (voordat je honger krijgt), dan leert je lichaam dat het ook zonder dat koekje (of pak met koekjes :+ ) s'avonds kan.

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:34

die honger gaat echt over na een week of twee, hou vol!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:35

Het mensenlichaam is er op ingesteld om 's avonds te eten, niet overdag (komt nog uit de oertijd, overdag jagen, 's avonds eten).

Als je het aankan, kun je de snacks van overdag overslaan en naar de avond verplaatsen. Of gewoon iets meer eten als Sonja aangeeft (ik heb trouwens echt een hekel aan dit dieet)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:39

phormicola schreef:
Het mensenlichaam is er op ingesteld om 's avonds te eten, niet overdag (komt nog uit de oertijd, overdag jagen, 's avonds eten).

Als je het aankan, kun je de snacks van overdag overslaan en naar de avond verplaatsen. Of gewoon iets meer eten als Sonja aangeeft (ik heb trouwens echt een hekel aan dit dieet)

Ik heb een hekel aan Sonja, omdat ik het echt een ontzettende zalvende trut vindt. Maar ik hoor wel van iedereen dat ze er geweldige resultaten mee bereiken.

Ik kan mijn ochtend snack wel skippen en naar de avond verplaatsen, dat ik wel een goed idee, ik heb 's morgens toch het gevoel dat ik me helemaal vol aan het proppen ben... Ik denk dat ik dat morgen maar eens ga proberen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:41

kan je niet je avondeten later eten en dan om een uur of 10 je tussendoortje? ik eet meestal om een uur of 8 (als ik moet werken 's avonds, eet ik om half 10 :P ). heb je daarna de hele avond geen honger meer. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:42

Ik eet vaak rond half 8. En dan mijn tussendoortje als toetje rond half 9...