Schoenen voor spinning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Schoenen voor spinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 20:56

Heb nu twee keer gespint... En dat is leeeeeuk! :oo

Gebruikte telkens de runningschoenen van m'n moeder... Maar aangezien die donderdag ook meekomt, en ik wel verder wil met spinning, dat houdt in één keer per week spinning, de rest van de week heb ik het al druk genoeg, moet ik eigenlijk eigen schoenen hebben.

En ik denk dat die klikschoenen wel handig zijn dan... Maarja, die zijn niet goedkoop... En ze zijn niet meer bij de Aldi geloof ik...

So, please help me out!

Thats_Me

Re: Schoenen voor spinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:00

Ik gebruikte voor spinning eigenlijk gewone gymschoenen. Net als al mijn medespinners. Zou gaan voor een fijne schoen waarmeen je wel wat grip kunt hebben dus niet helemaal gladde zool.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:01

Haha spinning is echt helemaal super! Maar ik heb gewoon sportschoenen bij de Scapino gekocht, met een hele dikke zool anders krijg je daar last van met de trappers. Die klikschoenen zijn wel gaaf inderdaad maar ik heb het (nog) niet gedaan omdat ik ook maar 1 keer in de week ga. Misschien ooit nog maar zoals nu gaat het ook prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:03

Thats_Me schreef:
Ik gebruikte voor spinning eigenlijk gewone gymschoenen. Net als al mijn medespinners. Zou gaan voor een fijne schoen waarmeen je wel wat grip kunt hebben dus niet helemaal gladde zool.

Ik raad je wel spinschoenen aan. Scheelt zoveel voor je voeten, harde zolen! Ik gebruik alleen zelf geen klikkers.
Mijn ouders hebben een sportschool en verkopen ze ook:
http://www.k-fitness.nl/?action=pagina& ... tikel_id=4

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:03

Zou je de klik schoenen niet ergens 2e hands kunnen krijgen? Ik weet dat sommige sportscholen dat wel doen, of goedkoper nieuwe aan kunnen bieden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:04

Ik heb nu dus steeds sportschoenen aan gehad, maar omdat je dan helemaal vast zit in een riempje, kon ik m'n voet er lastig af krijgen, en ik krijg altijd last van een beknelde zenuw, die ik er uit knak als het ware :+

Omdat er ook best goedkope schoenen zijn, dacht ik aan goedkope klikschoenen. Ook omdat mijn enkel dan makkelijker beweegt, en je schijnt beter te kunnen blijven staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:05

Quir schreef:
Zou je de klik schoenen niet ergens 2e hands kunnen krijgen? Ik weet dat sommige sportscholen dat wel doen, of goedkoper nieuwe aan kunnen bieden.

Ik kreeg net een berichtje van een bokker die er nog een stel, in waarschijnlijk mijn maat, heeft staan!
Maar wil me eerst wel even oriënteren, met 50/60 euro moet het namelijk wel gedaan zijn. Dat betaal je tenslotte ook voor goede sportschoenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:06

Blingh schreef:
Ik raad je wel spinschoenen aan. Scheelt zoveel voor je voeten, harde zolen! Ik gebruik alleen zelf geen klikkers.
Mijn ouders hebben een sportschool en verkopen ze ook:
http://www.k-fitness.nl/?action=pagina& ... tikel_id=4

Bedankt voor de link! Dat is helemaal geen gekke prijs!

In hoeverre zijn harde zolen beter? Ik begrijp namelijk vaak niets van schoenen, ik koop wat ik mooi vind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:11

Nou vooral als je veel moet staan is het fijn om harde zolen en klikkers te hebben. Het spinnen wordt makkelijker, je kunt makkelijker kracht zetten. Zachte zolen zijn gewoon slecht voor je knieen & enkels. Ook al spin je maar 1 keer per week ik raad toch ten zeerste spinschoenen aan! Die uit de link heb ik dus ook en vind ze heel fijn en je doet er eeuuwen mee. heb er ze al 3 jaar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 21:14

Blingh schreef:
Nou vooral als je veel moet staan is het fijn om harde zolen en klikkers te hebben. Het spinnen wordt makkelijker, je kunt makkelijker kracht zetten. Zachte zolen zijn gewoon slecht voor je knieen & enkels. Ook al spin je maar 1 keer per week ik raad toch ten zeerste spinschoenen aan! Die uit de link heb ik dus ook en vind ze heel fijn en je doet er eeuuwen mee. heb er ze al 3 jaar!

Knieën en enkels zijn juist ook mijn probleempjes, waardoor ik niet ga hardlopen, tennissen, noem maar op. En kracht zetten heb ik ook veel moeite mee...

Goed om te horen! M'n moeder spint al een jaar, en die zegt ook dat het beter is voor mijn voetjes/knietjes. Maarja, ik begreep nooit waar ze het vandaan had... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:17

Je zou eens tijdens seizoenswissels naar de sportzaak moeten gaan. Dan heb je vaak leuke schoenen in de uitverkoop. zal eens zoeken of ik de outlet kan vinden

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:19

Ik heb mijn spinningshoes bij de Lidl gekocht

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 10:49

miep1979 schreef:

Maar dat was vast een actie??? Die zullen ze op de korte termijn niet weer hebben denk ik?

Heb al wat outlet bekeken, Blingh, maar kan het online nog niet echt vinden.
Aangezien jij wel ervaren bent, morgenavond heb ik dus geen sportschoenen, wat is dan aan te raden?

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:55

Janine1990 schreef:
Heb nu twee keer gespint... En dat is leeeeeuk! :oo

Gebruikte telkens de runningschoenen van m'n moeder... Maar aangezien die donderdag ook meekomt, en ik wel verder wil met spinning, dat houdt in één keer per week spinning, de rest van de week heb ik het al druk genoeg, moet ik eigenlijk eigen schoenen hebben.

En ik denk dat die klikschoenen wel handig zijn dan... Maarja, die zijn niet goedkoop... En ze zijn niet meer bij de Aldi geloof ik...

So, please help me out!

Ik weet niet welke maat je hebt maar ik heb nog een paar (goeie!) te koop! Nauwelijks gebruikt, maat 37, bekend merk maar dat weet ik zo ff niet meer uit mn hoofd. Zou ik thuis moeten nakijken.

Indien interesse hoor ik t wel! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 10:56

LittleMiss: Heb helaas maat 41, dus dat gaat niet passen...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:57

ik spin al 3 jaar op mijn sportschoenen. gaat opzich wel prima. miss als ik ooit ze goedkoop op de kop kan tikken dan schaf ik ze miss nog wel aan. maar tot nu toe gaat het wel goed zo.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:01

Janine1990 schreef:
LittleMiss: Heb helaas maat 41, dus dat gaat niet passen...

Das jammer idd, gaan ze op Marktplaats! :) Daar kan je trouwens ook best veel spinningschoenen voor een leuke prijs vinden, mits je tweedehands niet erg vindt uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:57

Janine1990 schreef:
miep1979 schreef:

Maar dat was vast een actie??? Die zullen ze op de korte termijn niet weer hebben denk ik?

Heb al wat outlet bekeken, Blingh, maar kan het online nog niet echt vinden.
Aangezien jij wel ervaren bent, morgenavond heb ik dus geen sportschoenen, wat is dan aan te raden?

Tsja zoek schoenen opmet de meest harde zolen. Schoenen die je voor de aerobics gebruikt die zolen kun je helemaal ombuigen. Deze moet je dus absoluut niet hebben! Kijk gewoon naar schoenen met de meest harde zolen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:20

LZP -> MW

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:46

ik doe ook al een jaar aan spinning en vind het ook erg leuk.
Helaas geen geld voor spinning schoenen dus doe ik het nog met mijn nike's maar echt fijn is dat niet meer. Zeker omdat we veel staan.

Ik zoek een paar in maat 38 voor heeelllll weinig centjes :D
Enne nog mensen uit HHW die spinnen bij de sportlagune? Zoek nog een maatje om samen mee te gaan.

Over 5 weken ben ik wel jarig :)*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:44

Ik heb destijds een redelijk simpel model "klikschoenen" gekocht bij de sportzaak en ik meen mij te herinneren dat die me 45 euro hebben gekost.
Het fietsen met klikschoenen is echt veel fijner in de spinningles dan met die bandjes waarmee je je voeten aan de trappers bevestigt.
Je kunt dan nl ook echt trekkracht uitoefenen met je benen.

Let wel op het kliksysteem, niet alle sportscholen werken met hetzelfde systeem, dus vraag dat voor je schoenen koopt even na, zodat je het juiste kliksysteem aan je schoen hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:37

Leuk dat er zoveel spinners zijn, heb geen spinningtopic kunnen vinden, dus misschien iets voor hier? Dan laat ik de titel even veranderen! :D

Heb vanavond gespint op oude schoenen van m'n moeder en een maatje of 2 te groot :o
HEEL ERG STOM!
Kon geen running of staande klim doen, kreeg kramp in m'n linkervoet. Die voet heeft ooit een paard op gestaan, was behoorlijk gekneusd (misschien zelfs gebroken, maar dan goed gebroken) en nu heb ik daar last van in m'n schoenen :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:02

ik heb wel eens gehoord dat je spinning schoenen 1 maat groter moet kopen. Klopt dat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 21:45

Ik heb vandaag schoenen gekocht! :oo
Was even aan het kijken voor een nieuw matras, een leuke wandklok en ook nog even wat eten halen.
Kwamen we bij de aldi, lagen er nog 2 stuks! Voor 15 euro. En hoe toevallig, MIJN MAAT! :oo

Geweldig! Dus die heb ik meegenomen, ze zitten heel erg goed, alleen kan ik er ook op schaatsen opzich :P
Maar om eerst eens te proberen, lijkt het me geheel niet verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:47

Janine1990 schreef:
Ik heb vandaag schoenen gekocht! :oo
Was even aan het kijken voor een nieuw matras, een leuke wandklok en ook nog even wat eten halen.
Kwamen we bij de aldi, lagen er nog 2 stuks! Voor 15 euro. En hoe toevallig, MIJN MAAT! :oo

Geweldig! Dus die heb ik meegenomen, ze zitten heel erg goed, alleen kan ik er ook op schaatsen opzich :P
Maar om eerst eens te proberen, lijkt het me geheel niet verkeerd!

Top! Nu snel mee gaan spinnen!! :D