Dipje tijdens autorijden--->energie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dipje tijdens autorijden--->energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:33

Ik werk onregelmatige diensten,wat betekent dat ik ook weleens tot 2300 's avonds werk.
Daarna rijd ik nog een uurtje naar huis toe,bijna alleen maar snelweg.

Het eerste stuk ben ik nog wakker en fit...maar meestal na een kleine 20 minuten word ik slaperig,moe..
Dat is natuurlijk alles behalve ideaal,als je moet autorijden!

Ik drink nu elke keer een blikje energydrink,maar dat helpt echt helemaal niks.
Onderweg even stoppen zou kunnen,maar vanwege het tijdstip kan dit alleen bij een bemande pomp(ik durf niet overal te stoppen... ;) )

iemand tips?
iets dat ik kan eten/drinken dat toch snel energie geeft wat ook blijft?en niet na 5 minuten alleen maar vermoeider maakt??

Janine1990

Re: Dipje tijdens autorijden--->energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:34

Vervelend dat je over de snelweg moet, maar wat wel vaak helpt, is je raam een klein stukje open doen.
Het werkt ook niet echt mee dat je in het donker rijdt... Dat maakt vermoeid...

odetteke

Dextro energy misschien?

Tatiane

Bij mij helpt fijne meezing-muziek! En een raam openzetten, wil ook wel eens helpen....

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:35

Pfff dat is moeilijk zeg! Bij mij werkt Red Bull wel erg goed..
Maar ik drink ook geen koffie en kan ook niet slapen van cola.

Uhm en die sportdrankjes geven ook energie?

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:35

raampje een beetje open voor frisse lucht, muziekje aan en lekker meezingen. Hoe je ogen niet op 1 punt gericht maar kijk ook regelmatig om je heen.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:36

Dat is vervelend inderdaad, ik kan me wel voorstellen dat je dan slaperig wordt.
Je raampje opendraaien is inderdaad een idee. En verder misschien een banaan eten ofzo? Dat geeft snel veel energie en is toch niet zo zwaar :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:37

Oja, en in noodgevallen jezelf hard in je gezicht slaan :o

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:38

Eigenlijk vind ik alle oplossingen als: raampje open, muziek hard niet echt verantwoord. Je bent dan aan het vechten tegen slaap, en niet optimaal aan het autorijden. Als ik m'n ogen voel dichtvallen (bij wijze van spreken), dan zet ik toch echt even m'n auto bij een pompstation. 10-15 minuutjes de ogen dicht, en ik kan er weer redelijk fris en fruitig tegenaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:39

raampje opendraaien doe ik wel vaak...misschien moet ik dat inderdaad maar de hele weg doen,haha..

fijne meezingmuziek,goeie,moet eerst even mijn cd speler laten checken want die hapert...niet zo bevorderlijk voor meezingen dus.. :+

anoeska,ik ben zo bang dat ik daarna nog veel vermoeider word?als ik even mijn ogen gesloten heb gehad....

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:39

odetteke schreef:
Oja, en in noodgevallen jezelf hard in je gezicht slaan :o

:D :D

Ik had gisteren een dipje, rijd het laatste stukje door het bos en valt er iets op mijn voorruit, geloof me ik was mijn dipje kwijt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:40

heel soms neem ik een afslag eerder van de snelweg af,dan moet ik het laatste stukje door de dorpjes...dat wil ook nog weleens iets helpen,maarja dat is de laatste 15 minuten maar..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:41

raam open, radio aan?

EDIT: zie dat dat al gezegd is... sowwy!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:42

Anoeska schreef:
Eigenlijk vind ik alle oplossingen als: raampje open, muziek hard niet echt verantwoord. Je bent dan aan het vechten tegen slaap, en niet optimaal aan het autorijden. Als ik m'n ogen voel dichtvallen (bij wijze van spreken), dan zet ik toch echt even m'n auto bij een pompstation. 10-15 minuutjes de ogen dicht, en ik kan er weer redelijk fris en fruitig tegenaan.

Ik weet natuurlijk niet wat voor werk TS doet, maar ik zit zelf op een kantoor, veel last van m'n ogen daar. In de auto word ik dan ook 'slaperig', totdat ik het raam open doe, dan is die slaperigheid verdwenen. Vaak is het geen slaperigheid, maar een gebrek aan zuurstof in de voorgaande uren.

En even slapen om die tijd, ik weet niet of dat wel verstandig is??

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:42

Raam wagenwijd open en muziek hard aan en meeblèren. Zo houd ik mezelf wakker!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:43

Anoeska schreef:

Bij mij zijn dat ook geen oplossingen om te vechten tegen de slaap, wel om te voorkomen dat ik in een dipje kom. Als ik geen/stille/stomme muziek heb opstaan als ik snachts met de auto moet rijden, dan heb ik het moeilijk na tien minuten. Mét fijne, iets luidere, meezingmuziek kan ik makkelijk snachts een uurtje rijden zonder ook maar iets vermoeid te worden. Ik wordt maar moe als de omgeving me toelaat om moe te worden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:44

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:46

Ik ga met Anoeska mee.Als het erg heel erg is,moet je stoppen om even je ogen dicht te doen.Je hebt er nl niets aan,als je ineens een ongeluk krijgt.En het helpt echt hoor!
Wat bij mij ook helpt,is appels eten...

Anoeska

Ik kan niet zeggen hoe het bij jou is, maar ik word vaak wel een heel stuk wakkerder van een powernap. Zeker wakker genoeg om zonder dip naar huis te rijden.

Anoniem

Niet de verwarming aanzetten ;)
Ik zet soms even de koude blazer op me gezicht en voeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:50

verwarming staat uit...alleen met -18 deze winter stond ie,uiteraard,aan...

Ik werk in de hulpverlening(jongeren)dus weinig pc werk.
Ga ook niet gestressed naar huis ofzo,maar soms wel moe na een zware dag.

appels eten ga ik eens proberen.

powernap ga ik dan toch maar eens proberen denk ik...vroeg me alleen af of die op dat late tijdstip nog ideaal was..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:51

Anoeska schreef:
Ik kan niet zeggen hoe het bij jou is, maar ik word vaak wel een heel stuk wakkerder van een powernap. Zeker wakker genoeg om zonder dip naar huis te rijden.

Ik heb het laatst geprobeerd, maar mijn powernap maakte me nog vermoeider dan ik al was. :o
Maar ik geloof zeker dat het voor velen een super oplossing is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:53

Bedenk goed waar het gebrek aan energie vandaan komt, is het vermoeidheid of iets anders? Bij vermoeidheid zit er inderdaad niets anders op dan de tips die al zijn gegeven, maar als het een gebrek aan energie is, kan je misschien iets eten voor je naar huis gaat (boterham, fruit). Daar heb je meer aan dan energy-drank.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:54

Janine1990 schreef:
Anoeska schreef:

Ik heb het laatst geprobeerd, maar mijn powernap maakte me nog vermoeider dan ik al was. :o
Maar ik geloof zeker dat het voor velen een super oplossing is.

Wat ik laatst wel deed was dan op een parkeerplaats even de krant gaan lezen. Mijn aandacht was daardoor weer even op iets anders gericht en moet zeggen kon na 10 minuten zo weer fris verder rijden

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:58

diep ademhalen. laatst geprobeerd met een vriendin die ook super moe was. Dus echt heel diep ademhalen.