Stoppen met roken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 15:06

Hallo,

Ik ga proberen te stoppen met roken. Ik heb nog 6 sigaretten, dus daar ga ik nog wel van genieten :+
Ik rook ongv 2/3 grote pakjes per week, dus het wordt best moeilijk denk ik..
De reden dat ik ga stoppen is dat ik het zonde van me geld vind, en omdat het ongezond is natuurlijk. :Y)
Ik ben al gestopt met blowen, dus dan moet dit ook lukken.
Hebben jullie misschien tips? Of zijn er meer mensen die stoppen met roken?

x Peuk

_Miistral_

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:08

Wat bedoel je met 2/3 grote pakjes per week?!
shag, sigaretten, nieuwschierig :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:11

ik denk dat je het beste kan afbouwen ipv meteen proberen te stoppen omdat bijna het gros van de mensen dan weer terugvalt :) dus als je dan bijv aan jezelf eisen steld zoals eerst 4 per dag, dan 2 weken later 2 per dag en dan uiteindelijk 1 per dag. dan heb je de meeste kans van slagen :) Ik rookte vroeger (nah, toen ik 16/17/18 was) 1 a 2 pakjes per dag. Ik rook inmiddels eigenlijk bijna nooit meer. Ben absoluut niet meer verslaafd en rook enkel als ik rook L&M Ultra Light (niet in NL te koop) en dankzij die sigaretten ben ik dus gestopt :) heb helemaal geen drang meer om te roken en rook enkel voor de gezelligheid, dus als ik met uitgaan eff met vriendinnen een sigaretje rook. Ik vind het zonde van mijn geld dus dat was voor mij de trigger om te stoppen :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:12

Lifaya.. Ik ben van dag op dag gestopt met roken, vanaf februari. Ben nog steeds gestopt. Had al eerder geprobeerd door idd te gaan minderen, maar echt niet dat dat lukte. :P
Je moet van dag tot dag leven.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 15:15

Nou, je hebt toch grote en kleine pakjes. Die grote zijn meestal rond de 5/6 euro, daar zitten meer sigaretten in.
Ik rook sigaretten, marlboro, dus nog dure smaak ook haha. Die kosten 6 euro per pakje.
lifaya schreef:
ik denk dat je het beste kan afbouwen ipv meteen proberen te stoppen omdat bijna het gros van de mensen dan weer terugvalt :) dus als je dan bijv aan jezelf eisen steld zoals eerst 4 per dag, dan 2 weken later 2 per dag en dan uiteindelijk 1 per dag. dan heb je de meeste kans van slagen :) Ik rookte vroeger (nah, toen ik 16/17/18 was) 1 a 2 pakjes per dag. Ik rook inmiddels eigenlijk bijna nooit meer. Ben absoluut niet meer verslaafd en rook enkel als ik rook L&M Ultra Light (niet in NL te koop) en dankzij die sigaretten ben ik dus gestopt :) heb helemaal geen drang meer om te roken en rook enkel voor de gezelligheid, dus als ik met uitgaan eff met vriendinnen een sigaretje rook. Ik vind het zonde van mijn geld dus dat was voor mij de trigger om te stoppen :D

Ja maar dan moet ik alsnog sigaretten kopen. :+
Ik ben trouwens niet zo'n zwaar verslaafde nicotinejunk, want ik kan best een dag zonder en dan heb ik niet de behoefte om te roken ofzo.
Alleen als ik met andere ben wel, mijn vrienden roken ook allemaal maarja.. Ik begon als eerste met roken, dus ik stop ook als eerste :Y)

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:16

Ik rookte een pakje per dag, ben 8 jaar geleden gestopt met hulp van lasertherapie, zo van de een op de ander dag, 12 uur rookte ik nog, om 1 uur rookte ik niet meer en ook nooit meer een sigaret aangeraakt!! Als je echt overtuigd stopt gaat het je gewoon lukken. Heel veel succes!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:24

Ik wens je heel veel succes en hoop echt dat het je gaat lukken.Weet wel dat het tussen de oren zit,lichamelijke verslaving is het niet.Ik ben er zelf achter gekomen dat het geestelijk is,heb vaak pogingen gedaan,maar mijn wil is te zwak.Als jij persé wil stoppen dan gaat je dat ook lukken.
Afbouwen is wel een stuk makkelijker dan in 1 keer stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:52

mijn moeder heeft vroeger ook veel gerookt. en sinds dat zij op tv een documontaire heeft gezien over hoe het lichaam van een roker vanbinnen uit ziet, is ze meteen gestopt en heeft ze er geen meer aangeraakt. dus misschien eens googlen over wat het allemaal doet ?

maar wens je succes.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 16:01

Bedankt, en ja ik wil het heel graag dus ik denk dat het wel moet lukken!
Ik ga hier gewoon in het topic posten hoe het gaat, jullie moeten me wel steunen hoor O:)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:06

Ik ga wil precies hetzelfde doen! Ik heb nog *even tellen* 10 sigaretten en daarna wil ik echt gaan stoppen. Mijn bankrekening loopt er echt door leeg.. Zeker omdat ik merk dat ik steeds meer ging roken.. Idd heel lastig als al je vrienden roken, is bij mij ook zo. Trouwens, ik ga als ik gestopt ben hardlopen dus dat is denk ik goede afleiding! Krijg ik nog een goede conditie ook. :)

btw, ik lees net over dat afbouwen, geen aanrader.. Ging ik ook proberen maar ik dacht, joh 1tje extra kan wel.. 2 ook wel... 3 ook wel.. Van dag op dag lijkt me veel beter. Hebben mijn ouders ook gedaan 10 jaar geleden. Ze zijn nu echt definitief gestopt.
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 03-10-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:07

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar; Top dat je gaat stoppen! +:)+

Hopelijk houd je het vol :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:07

marlboro kost geen 6 euro alleen de big versie, 4,80 voor gewone :P Maar goed, succes met stoppen ik rook gelukkig niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:09

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:09

Maar goed het roken bij mij gewoon vies tegen vielt dus kan er nooit verslaaft aan raken:D.

Ik zou anders een optel som maken van hoeveel geld je maandelijks kwijt bent of bent geraakt aan het roken en dan dagelijks naar dat bedrag kijken.

Voor de rest sterkte.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:10

Je hebt *voor jezelf* wel een confronterende boktnaam dan he ... :P iedere keer als jij je boktnaam ziet denk je er weer aan......

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 16:12

Dankjewel!
MyHorseGirl schreef:
Ik ga wil precies hetzelfde doen! Ik heb nog *even tellen* 10 sigaretten en daarna wil ik echt gaan stoppen. Mijn bankrekening loopt er echt door leeg.. Zeker omdat ik merk dat ik steeds meer ging roken.. Idd heel lastig als al je vrienden roken, is bij mij ook zo. Trouwens, ik ga als ik gestopt ben hardlopen dus dat is denk ik goede afleiding! Krijg ik nog een goede conditie ook. :)

btw, ik lees net over dat afbouwen, geen aanrader.. Ging ik ook proberen maar ik dacht, joh 1tje extra kan wel.. 2 ook wel... 3 ook wel.. Van dag op dag lijkt me veel beter. Hebben mijn ouders ook gedaan 10 jaar geleden. Ze zijn nu echt definitief gestopt.

Succes moet lukken!

Ik ging idd ook hardlopen toen ik nog niet rookte, is heerlijk om te doen. Ik heb nu wel een best zware opleiding en ga ook weer paardrijden dus dat laat ik maar even zitten haha.
StillAngel schreef:
marlboro kost geen 6 euro alleen de big versie, 4,80 voor gewone :P Maar goed, succes met stoppen ik rook gelukkig niet :D

Weet ik, maar ik rook ook die van 6 haha. Dankjewel!
Rhendera schreef:
Je hebt *voor jezelf* wel een confronterende boktnaam dan he ... :P iedere keer als jij je boktnaam ziet denk je er weer aan......

Haha neejoh, elke keer als ik die naam zie denk ik; HAHA ik ben gestopt! Hoop ik. :7

En ik ben ongv 70-80 euro kwijt aan roken, dus dat gaat zeker schelen, echt heerlijk om nu al te bedenken wat ik daar allemaal mee kan haha!
Krijg ook een paardje, dus daar ga ik lekker dat geld in steken, en niet in kankerstokjes. ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:13

goed dat je gaat stoppen :D
het kan werken om van de ene dag op de andere dag te stoppen, maar het kan ook niet werken, maar ik denk dat als je een dag kan overslaan, dat het misschien wel werkt :)

ik dacht dat je naam Peuk is omdat je rookt (dit is verder niet aanvallend bedoelt!!!!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:09

Ik rookte net zo weinig als jou, in mijn ogen is dat weinig. ik ben ook op de een op andere dag gestopt en nu al 1.5 jaar er van af.. als je echt wilt stoppen lukt dat je ook als je twijfeld gebeurd het niet :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:13

Goed dat je ermee wilt stoppen :)
Ik ben 3 jaar geleden gestopt met roken, ik rookte een pak shag in 2 dagen op :')
Ik ben begonnen met afbouwen, midden in de zomer (ik vond roken met hitte minder lekker).
Als het je niet lukt om in 1 keer te stoppen zou ik wel gaan proberen om eerst te minderen.

Het scheelt uiteindelijk veel geld, ik hoest nu ook minder dan eerst en heb het ook minder snel benauwd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:14

ik ben van 4 pakes in de week gestopt naar niks in 1 dag. hou dit nu 10 maanden vol en dat gaat super. heb er ook geen behoefte aan.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:17

Gewoon in 1x stoppen! Voor dat je rookte leefde je ook, dus je valt heus niet dood neer als je in 1x stopt! ;)

Ik rookte 25 sigaretten per dag. Mijn ervaring is dat je van "minderen" alleen maar meer gaat roken, maar dat is persoonlijk ;)
De eerste 2 weken waren bij mij het moeilijkst, maar je moet gewoon ff doorzetten. Het liefst "rook" situaties vermijden en afleiding zoeken.
Het is gewoon lastig, omdat je een bepaald gedragspatroon af moet leren. Je zal merken dat je "hoofd" van alles gaat verzinnen om maar weer een peuk op te kunnen steken! (vooral achteraf zie je hoe raar je dan kan doen! haha)
Nu ben ik 6 jaar gestopt en heb er nog geen dag spijt van gehad!

Heel veel succes!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:21

Bedankt!

@BE_GENTLE; Haha nou het is altijd te veel. Maar voor rokers rook ik idd niet zoveel, gelukkig maar want dan is het ook makkelijker om te stoppen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:28

Je kan ook iedere week in een spaarpotje doen wat je éigenlijk uitgegeven had aan roken, en daarmee iets leuks kopen..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:43

Ik moest ook van de ene op de andere dag stoppen (boze ouders die er achter kwamen..). Opzich is het te doen, maar niet als ze je er bijna elke dag mee gaan confronteren :\ . Mijn ouders zijn namelijk heel erg tegen. Dus niet uit vrije wil gestopt.
Het is vooral moeilijk met uitgaan, nee zeggen als iemand je aanbied...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:09

Als jij de wil hebt om te stoppen,dan gaat jou dat ook lukken.
Roken is een gewoonte en die gewoonte moet je zien te doorbreken.Zorg ook dat je vaak bezig bent,dat leid je ook af en denk je niet aan een peuk.
Vind het heel knap van je dat je gaat stoppen met die zooi,want het is puur gif en rotzooi wat je binnen krijgt.
De eerste dag is het moeilijkst,zorg dat je de 1ste dag veel omhanden hebt.
Kom op TS, je kán het!