Hoeveel tijd tussen jouw kinderen, en zou je het anders doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Hoeveel tijd tussen jouw kinderen, en zou je het anders doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:47

Ik vraag me af hoeveel tijd er tussen jouw kinderen zit, en of dat voor jou prettig werkt?
Zou je het achteraf anders gedaan hebben?

Wij hebben net een zoontje, en alweer last van rammelende eierstokken :+
Maar met alleen hormonen kom je niet ver, met verstand kom je een heel eind verder.
Vandaar dat ik deze vraag stel.

fokfanaat

Re: Hoeveel tijd tussen jouw kinderen, en zou je het anders doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:51

ik heb er 2 jaar en 4 mnd tussen zitten, precies volgens planning. vond dat zelf wel prettig, om omdat je de jongste dan niet zoveel meer hoeft te tillen als je zwanger bent en of met een baby loopt, en je hebt ze niet zolang beide in de luiers.

Ligt er een beetje aan wat je wil, voor de kids is zo dicht op elkaar mooi, maar je moet het wel aankunnen, als ben je er dan ook weer eerder uit, die tropenjaren.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:53

Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn broer en zus schelen samen 3 jaar. Mijn ouders vonden dat altijd handig, ze schelen niet te veel. Ik scheel zelf 13 jaar met mn zus en 10 met mn broer... maar ik heb een andere vader.:+

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:54

Tussen 1 en 2, 19 maanden en nr 3 kwam 24 maanden na de tweede, de oudste was dus 3,5 jaar de tweede 2 jaar. Alledrie niet gepland, maar wel heel welkom natuurlijk. Wat een drukke boel was dat toen!! Maar nu hebben ze heel veel aan elkaar!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:11

Zelf geen kinderen maar tussen mij en mn broertje zit 3,5 jaar, ideaal! Je zit niet tegelijk in dezelfde leeftijdsfase en k merk nu dat k dat toch wel prettig vind :) Heb wel gemerkt met vriendinnen en binnen de familie (nichtje & neefje) die 2 jaar of minder scheelden dat ze toch soms behoorlijk botsen. K had/heb bijna nooit ruzie met mn broertje :)

Bij vriendlief zit tussen 1 en 2 ook 3,5 jaar, 2 en 3 2 jaar, 3 en 4 11 maanden en een week :P en 4 en 5 2 jaar.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:28

Ik heb zelf ook geen kinderen, maar tussen mij en m'n broer scheelt 2 jaar. Vind dit wel goed eigenlijk, kunnen veel dingen samen doen en kunnen het ook erg goed met elkaar vinden. Kan veel dingen bij hem kwijt, ook andersom. We begrijpen elkaar veel beter dan dat mijn ouders ons begrijpen. Ook gaan we wel eens samen uit enzo, altijd erg gezellig :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:33

Er zit dadelijk 6 jaar en 1 a 2 maanden tussen mijn zoon en dochter. Ik had er liever minder leeftijdsverschil tussen gehad, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen he? Iets met na zoonlief eerst de ware moeten vinden :')

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:42

ik heb er 2 en er zit 1 jaar en 5 maanden tussen.
ik wilde perse vlak achter elkaar zodat het leeftijdsverschil niet zo groot zou zijn , en een ander voordeel je bent (bijna) in 1 keer uit de luiers , ze gaan (bijna) tegelijk naar school, naar zwemles enz enz ..
ik zal niet zeggen dat het makkelijk is geweest maar ze zijn nu 5 en 7 en inmiddels kan ik zeggen dat ik er geen spijt van heb.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:36

Tussen mij en mijn zusje zit 1 jaar en 10 maanden.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:39

Bij mij zit er geen verschil tussen :+ (tweeling) :P . 'k zou het zo weer doen. Iedereen zegt dat het zo druk is in het begin, maar goed ik weet niet beter. En nu (ze worden bijna 7) hebben ze zoooveel aan elkaar, eigenlijk altijd gehad. En inderdaad zelfde behoeften (ongeveer) qua slaaptijden, school, zwemles, en nu allebei voetballen. Dus best handig!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:40

Tussen mij en mn zusje zit bijna 4 jaar. Vond mijn moeder heerlijk, kan er teminste 1 lopen als de ander dat nog niet kan. Ik ben nu gast ouder bij 2 kids, 1 van 2 en 1 van 1 jaar. Zo ga ik het dus nooit doen. Veel te druk.
En ook al schelen mijn zusje en ik 4 jaar, we hebben genoeg aan elkaar gehad. Gaan nu ook nog samen stappen. Mijn jongste stiefzusje is 7 jaar, en met haar doe ik ook genoeg.
Snap niet waarom het voor kinderen fijnen zou zijn als er weinig leeftijdsverschil tussen zit. Merk aan de oudste van mijn oppaskindjes dat hij echt heel jaloers kan zijn op de baby. Gewoon omdat hij het nog niet snapt. En ouder kind kun je dat toch beter uitleggen.
Ik vond het vroeger bijvoorbeeld geweldig als mocht helpen met de fles geven aan mijn zusje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:42

Pentax schreef:
Ik vraag me af hoeveel tijd er tussen jouw kinderen zit, en of dat voor jou prettig werkt?
Zou je het achteraf anders gedaan hebben?

Wij hebben net een zoontje, en alweer last van rammelende eierstokken :+
Maar met alleen hormonen kom je niet ver, met verstand kom je een heel eind verder.
Vandaar dat ik deze vraag stel.

hier een meisje van 6,5 maand en ook al erg rammelende eierstokken. wij hebben 'besloten' echt nog even te wachten. we willen volop genieten van onze kleine meid en dadelijk ook van een eventuele tweede. een vriendin van mij heeft er 2 dicht op elkaar en dan is het geniet-element toch wel heel erg beperkt.
wel is het makkelijk dat ze ongeveer hetzelfde ritme volgen, maar aan de andere kant zie ik om me heen dat dat ook veel strijd kan opleveren...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:42

Mijn oudste is van december 2007 en de jongste van juli 2007.
Dus ongeveer 19 maand er tussen .

En tussen mij en mijn zusje zit 21 maand.

Vandaar dat ik ook de keuze heb gemaakt om er 2 vlak naar elkaar te krijgen.

Ik heb meer met mijn jongere zusje wat weinig scheelt dan met mijn oudere broer en zus die 6 en 7 jaar ouder zijn.
Al zitten hun dan ook weer dicht op elkaar wat leeftijd betreft

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:20

maartje_h schreef:
Mijn oudste is van december 2007 en de jongste van juli 2007.
Dus ongeveer 19 maand er tussen .

En tussen mij en mijn zusje zit 21 maand.

Vandaar dat ik ook de keuze heb gemaakt om er 2 vlak naar elkaar te krijgen.

Ik heb meer met mijn jongere zusje wat weinig scheelt dan met mijn oudere broer en zus die 6 en 7 jaar ouder zijn.
Al zitten hun dan ook weer dicht op elkaar wat leeftijd betreft

:+

Mijn broertje en ik schelen 4 jaar, 364 dagen en 22 uur :') Wij waren de beste kinderen die je je als ouders kon wensen. We hadden nooit ruzie, speelden altijd heel erg lief met elkaar, ik deed z'n luiers, z'n badje, ik gaf 'm z'n eten :D Ik was dus echte de grote zus en hij het klein broertje en ik zou het niet anders gewild hebben.
En nog steeds hebben we een hele hechte band. Ik kan vol trots zeggen dat we in die 20 jaar dat we elkaar kennen nog geen 1 seconde ruzie hebben gehad :D

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:25

ah ships
haha de laatste 2007 moet 2009 zijn :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:29

Bij mij zijn ze van 1996 en 2007 . En hoewel dat uiteraard geen bewuste keuze is geweest , blijkt het een geweldige combinatie te zijn. Ze klieren elkaar soms net zo als broer en zus waar maar een paar jaar tussen zit , maar ik heb ook een prima oppas. en een peuter puber en echte puber hebben soms verdacht veel overeenkomsten :)
Prachtig stel is het

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:37

Bij ons zit er anderhalf jaar tussen. De 1e liet 7 jaar op zich wachten, en na haar geboorte vergat ik telkens de pil.
Ach zei mijn man gooi toch weg dat spul, wie weet hoe lang het wel weer duurt }:0

In het begin was ik hier nog lang niet aan toe, vooral omdat er veel complicaties waren bij de geboorte.
Nu zijn ze 11 en 10 en heb ik er geen problemen meer mee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:49

Bij mij zijn ze van 2003 en 2006. De planning was wat anders, ik had er nog eentje in 2005 gewild, maar die is helaas overleden dus kwam er nog eentje in 2006. En eigenlijk is dat leeftijdsverschil ook wel fijn. De oudste was uit de luiers, kon zelf eten, kon in een groot bed slapen etc. voor de kleinste geboren werd. Ze ging toen al bijna naar school en dat gaf mij meer tijd voor de baby.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:55

Ik heb 4 kinderen,de oudste 3 [jongens]zijn in 1½ jaar en 2mnd. geboren.De oudste 2 zijn in hetzelfde jaar [1986] geboren,de oudste in febr. en de 2de oudste in dec.De 3de is geboren in okt. 1987.Er zit dus 20mnd. tussen de eerst geborenen en laatst geborenen.De laatste [meisje] zit iets meer tijd tussen,die is van juli 1989.
Het is wel effe zwaar en druk, 3 stuks in de luiers maar ze groeien wel mooi samen op.
Als ik het over moest doen? deed ik het gelijk weer zo snel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:58

Er zit, op een paar dagen na, precies twee jaar tussen mijn twee oudsten en bijna 4 haar later kwam nummer drie. Ik vind het wel prettig zo. Ik heb wel het gevoel dat ik met de laatste alles veel bewuster heb meegemaakt, omdat ik wist dat het de laatste zou zijn.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:03

Mijn zus en ik schelen 4 jaar :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:38

tussen mijn zoontje en de volgende zit 1 jaar en 8 maanden.
zoonlief is van september 2009 en aankomende verwachten we in mei :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:42

tussen mijn oudere zus en jongere broer (ik ben dus de middelste) schelen we 4 jaar, broer is 4 jaar jonger zus is 4 jaar ouder. dan zijn kinderen toch wat "zelfstandiger" en dat scheelt wel met een baby.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:51

Mijn dochter was 6 jaar toen ik zwanger was ven onze zoon. Dit vind ik wel veel hoor maar het is niet anders, na de geboorte van Melissa geen anticonceptie meer gebruikt en pas na 6 jaar weer zwanger maar ik denk dat het komt door mijn diabetus. Helaas kreeg ik met 9 weken zwanger zijn een miskraam en dus ook een curretage met de nacontrole 6 weken na de curretage bleek ik plots 4 weken zwanger te zijn van onze zoon die nu 5 jaar is :D

In het begin vond Melissa het geweldig met badje, flesjes enz helpen maar nu merk ik af en toe wel dat er een te groot verschil is, maar daar in tegen mijn zus haar oudste is 6 maand ouder dan Dominique en woont vlakbij dus hij heeft wel een maatje.

Voor mezelf vind ik het wel lekker zo had voor hem alle tijd melissa zat op school maar voor de kids is het minder fijn.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:54

Tussen de oudste en de middelste zit 22 mnd, maar zij kwam bij ons uit China met 10 mnd en toen was hij bijna 3.
De jongste en middelste schelen 17 mnd, ook deze is uit China geadopteerd en kwam bij ons toen hij 2 jaar en 9 mnd was. De andere 2 waren toen 4,5 en 6 jaar oud.
Maar ik zeg er erlijk bij, ik moet er niet aan denken dat ik drie keer in 3,5 jaar zelf een baby had moeten krijgen!! Zwanger raken als je baby net 8 mnd is, dat lijkt me zo zwaar!!!!