ik ben ziek, maar het kan niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

ik ben ziek, maar het kan niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:10

al een week ofzo loop ik rond met een zere keel, veel water drinken, en wat vitamines erbij slikken hebben blijkbaar niet geholpen. gisteravond kreeg ik ineens last van mijn nek en pijnlijke opgezette klieren in mijn hals. ik heb verschrikkelijk slecht geslapen vanacht. wakker geworden door de kou, door keelpijn en uiteindelijk drie uur eerder opgestaan dan normaal omdat ik toch niet meer kon slapen. ik heb koorts ( vanmorgen zat ik op 38.6 ) en alles doet pijn.

maar het allerergste is dat ik vanalles nog moet doen en ik heb dus geen tijd om ziek te zijn. ik wilde vandaag gaan rijden, ik moet nog wat ophalen, een paar wassen draaien en noem maar op.
ik heb al drie ibuprofen ingenomen, maar ik voel me nog steeds belabberd.
*zucht* dit is weer slecht gepland allemaal :')

Susyb

Re: ik ben ziek, maar het kan niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:12

het heerst ik ben namelijk ook ziek :') zelfde symptomen..

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:13

Herkenbaar. Ik zit ook ziek thuis en mij komt het ook niet uit.
Beterschap!

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:14

Nou in ieder geval beterschap.... :(:)

Maar kijk je wel een beetje uit? Als je te lang door loopt zonder rust te nemen kan het ook zijn dat je er straks langdurige gevolgen van hebt :( gewoon alleen het hoog nodige doen. dan lekker naar bed gaan en morgen weer een dag!

vordur

Ik ben moeder en een moeder kan ook nooit ziek zijn alles in huis moet door gaan en er moet voor de kinderen gezorgd worden enz.
ik snap wat je bedoeld.
en dan zegt zo een knurft van een HA dat je lekker uit moet zieken dhuu hoe dan.

Vjestagirl

Oh ja, klinkt bekend. Ik voel me ook al n paar dagen brak, dus k zal binnenkort ook wel n mooie koorts hebben..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:16

Je zou i.p.v. Ibuprofen eens Advil Liquid Caps 400 moeten nemen.Ik nam ook altijd ibuprofen maar weet nu voortaan wat ik beter kan nemen,Advil! het werkt veel beter.Oke het kost wel 2x zo duur als ibuprofen,maar dat heb ik er wel voor over.
Beterschap TS.

Rijlaarsdam

wanneer is ziek wel handig. ;)
hotcoldrex of citrosan helpt bij mij altijd wel vrij goed.
beterschep

Kentaro

Héél herkenbaar!!
Beterschap!

wat voor mij bij m'n vorige griep/verkoudheid erg goed heeft geholpen, zijn de druppels van Kaloba (VSM)!!!
(zijn nu in de aanbieding bij Kruidvat van 8,95 voor 5,00!)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:17

En wat was die reclame ook al weer, occilococcium ofzo? Dat schijnt ook heel goed te helpen.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:18

meld zich!! hier hetzelfde :+

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:22

hier nog 1 ziek! Ik heb antibiotica gekregen!

Vorig jaar had ik dat occilococinum (of hoe je t ook schrijf) dat werkte ook wel!

Nu is het weer redelijk buiten! Dat vind ik nog t vervelendst! Als het regent of sneeuwt dan ligt het lekkerder op de bank vind ik!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:32

Wasjes doen, rijden en iets ophalen..

Nou, dat vind ik dingen wat je niet per se moet doen.

Wasjes kun je in 5 min doen, was in machine, 1,5 uur wachten, was in droger of ophangen. Nieuwe was in machine en weer terug in bed.
Rijden en iets ophalen kan later altijd nog wel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:34

Ik ken het, maar probeer toch je rust te pakken.
Ik heb het ook heel lang genegeerd een keer, en maar doorgaan, nou precies in mijn kerstvakantie ben ik compleet ingestord, kon van ellende niet van de bank komen twee weken lang...

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:40

zucht, maar ik heb helemaal geen tijd om ziek te zijn. ik moet eigenlijk nog een was eruithalen nu en een nieuwe erin doen. ik moet nog foto's ophalen, om twee uur komt mijn moder me ophalen. dan moet ik daar nog wat ophalen en eigenlijk wil ik rijden. ik heb over een kleine twee weken een wedstrijd waar ik me voor wil voorbereiden. en dan heb ik het nog niet eens over het schoolwerk dat ik nog wil doen. ik heb het veel te druk om ziek te zijn! :(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:41

Als je druk blijft doen, blijf je mogelijk langer ziek. Als je nu een dag flinke rust neemt, kun je morgen misschien al wat meer. Vraag of je moeder zonder jou dat iets kan ophalen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:41

Dan ga je lekker al die dingen doen en stort je over een paar weken helemaal in :j. Kan ook. Luister gewoon naar wat iedereen zegt.. doe wat je echt MOET doen (en het merendeel van de dingen die je opnoemt moeten niet per sé nu) en ga lekker te bed.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:44

Ik zou ipv de ibuprofen, paracetamol nemen. Pcm werkt namelijk meer koortsverlagend! dus dan zul je je ook wat beter gaan voelen denk ik.
Verder wel lastig om je zo beroerd te voelen. Ik zeg, alles achter elkaar doen en daarna weer lekker je bedje in ;)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:46

mmm, maar dan zit ik de hele dag niks te doen. ik kan zo moeilijk stilzitten, ik kan ook gewoon heel moeilijk ziek zijn. :P

Citaat:
Als je druk blijft doen, blijf je mogelijk langer ziek. Als je nu een dag flinke rust neemt, kun je morgen misschien al wat meer. Vraag of je moeder zonder jou dat iets kan ophalen.
Laatst bijgewerkt door abeltje_xx op 28-09-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:46

MOET je rijden? of kan paardlief wel een dagje zonder je?

Was in de machine doen lijkt me niet zo inspannend, strijken wellicht dan weer wel, maar kan dat niet een dagje uitgesteld?

dat ding ophalen, niet even te bellen of dat een paar dagen later kan? (en anders idd maar even doorbijten)

Maw: maak je niet zelf een beetje dat je niet rustig kunt uitzieken? Op de lange termijn is wel wellicht veel beter om nu even je rust te nemen.

EDIT: zie nu pas de laatste paar posts, die maken mijn post eigenlijk nog toepasselijker, haha! Je kunt nog zoveel willen (want moeten lijkt het me in de meeste gevallen niet echt) maar ziek is ziek.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:49

jullie hebben natuurlijk wel gelijk.

zucht, ik ben ook echt niet iemand om stil te zitten. ik had alles juist zo gepland voor de komende weken dat ik het redelijk rustig kon doen, met veel tijd en ruimte voor alles. als ik nu een dag oversla dan weet ik dat alles weer drukker word. he wat vervelend!!

en dan krijg ik volgende week ook nog een hepatitis inenting, dat word lachen :roll:

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:51

gohya schreef:
Je zou i.p.v. Ibuprofen eens Advil Liquid Caps 400 moeten nemen.Ik nam ook altijd ibuprofen maar weet nu voortaan wat ik beter kan nemen,Advil! het werkt veel beter.Oke het kost wel 2x zo duur als ibuprofen,maar dat heb ik er wel voor over.
Beterschap TS.

Dat is vreemd. Advil IS Ibuprofen.
Advil is een merknaam, ibuprofen de naam van de werkzame stof.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:52

kun je niet relaxt blijven bokken vandaag? of download een gaaf pc-spel ofzo, en maak een pot thee en ga lekker computeren ofzo.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:52

.... ziek zijn is leuk als je op de basisschool zit..maar daarna,we hebben de tijd er gewoon niet voor en uitkomen doet het al helemaal niet!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:54

Jasmijn76 schreef:
.... ziek zijn is leuk als je op de basisschool zit..maar daarna,we hebben de tijd er gewoon niet voor en uitkomen doet het al helemaal niet!

Maar genieten is het soms wel, een dagje in bed :+