Hoe van extreme lucht af te komen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Hoe van extreme lucht af te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:33

Hallo allemaal,

Dit gaat misschien een beetje bizar klinken, maar omdat ik een kwartier tot mijn oksel in een koeienpens heb staan roeren vanmiddag stinkt mijn arm nogal. Nu kom ik wel eens vaker met een vieze geur van school (tja, hoort erbij he) maar dat is dan na een keertje douchen wel prima. Die geur komt echter meestal van de buitenkant van een dier, en dit was dus de binnenkant.

Laat de poriën van je huid nou extreem goed die geur opnemen!

Ik ruik gewoon de hele tijd mijn eigen arm, niet te harden, en ik ben dus echt wel wat gewend als student Diergeneeskunde... :+
Op aanraden van de docent, die het ook maar ergens had gehoord, heb ik mijn arm al gewassen met tandpasta, nou voelt dat wel lekker fris maar het maskeert de geur alleen maar tijdelijk. Vijf minuten later walmde het er alweer doorheen.

Iemand toevallig tips voor het verwijderen van een doordringende lucht uit je huid? Heb die hele arm echt al 6x gewassen, ook een keer met alcohol-gel want dat hangt natuurlijk ook gewoon op school aan de muur. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:34

Citroën? Of van die speciale zeep tegen uiengeur etc

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:35

Geen idee maar wel de tip om volgende keer van die hele-arm-handschoenen aan te trekken :+
*stiekum moest ik even lachen om je post, SORRY!!! *

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:36

Had je dan geen speciale handarmschoen aan? :P
Misschien een hele sterk geurend olie (lavendel o.i.d) op smeren zodat het toch beetje gemaskeerd wordt.

Sterkte :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:37

kehdra schreef:
Geen idee maar wel de tip om volgende keer van die hele-arm-handschoenen aan te trekken :+
*stiekum moest ik even lachen om je post, SORRY!!! *

Geeft niet, wij lagen ook echt dubbel om elkaar. Het punt was dat we de gevoeligheid van onze vingertoppen nodig hadden voor deze opdracht, dus je kunt wel een handschoen aantrekken maar dan moet je alsnog eventjes de vingers eraf knippen.
Krijg ook het idee dat het een soort vuurdoop voor ons was, stiekem. :+

Ik geef toe dat het allemaal een beetje bizar is inderdaad.

Sterk geurende dingen werken waarschijnlijk niet, omdat ik dat dus al met die tandpasta heb gedaan. Citroen hebben we helaas niet in huis, grrrr!

RelarDevi

Re: Hoe van extreme lucht af te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:39

Ik heb hier een flesje lavendel badolie; en die ruikt veel sterker dan tandpasta, zo erg dat ik er misselijk van word als ik er te lang aan ruik :P

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:39

Oei, tandpasta was ook wat er in mij opkwam. Dat gebruikte ik zelf na het snijden van vuile pens. Pens is echt de meest ranzige penetrante lucht die ik ken. Ik kan me voorstellen dat je er graag vanaf wilt.
Misschien helpt het als je iets gebruikt dat eiwitten afbreekt, bijvoorbeeld Biotex. Een lekker sopje maken van warm water en je arm er een half uurtje in laten hangen. Tussendoor ook nog een paar keer schrobben met een borstel. Succes (of moet ik zeggen sterkte :D )

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:40

Ik werk in een viswinkel gelukkig hoef ik niet te haringen maar hun krijgen die geur dus echt niet meer uit hun handen he :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:40

MoonChloe schreef:
Ik heb hier een flesje lavendel badolie; en die ruikt veel sterker dan tandpasta, zo erg dat ik er misselijk van word als ik er te lang aan ruik :P

Dat beschrijft mijn arm ook wel een beetje ja... _O-
Weet ook niet of ik Biotex in huis heb, maar eiwitafbraak klinkt wel goed, al denk ik eerder dat het de vetzuren zijn die zo idioot ranzig ruiken - ik heb namelijk niets met het orgaanvlees zelf te maken gehad, alleen maar met de pensinhoud. :)

In ieder geval heel erg bedankt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:42

soda of waspoeder wil ook nog wel eens helpen, wel even erin laten weken als het kan(goot vullen oid)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:45

Hebben we niet... ik denk dat ik maar eens Dettol probeer, dat heeft iemand anders me net aangeraden en dat hebben we wel. _O-

Waarom hebben we niks in huis hihi.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:48

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:49

Als je denkt dat het de vetten zijn die zo stinken is afwasmiddel wellicht een aardig idee. Dat lost de vetten iig goed op :)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:50

Oei... das pas niet lekker.
Ik weet het niet zeker hoor, maar voor knoflook en uienlucht aan je handen helpt het om je handen te "wassen"/wrijven met een metaalsponsje (pannen ding) of je handen over een metalen wasbak wrijven.
Wie weet helpt dat hiervoor ook?
En lekker scrubben met grove korrelscrub?
Succes..

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:50

Misschien een idee om je arm even goed te stomen zodat je porien goed open gaan staan. En dan
misschien een goed sterk luchtje aan je stoom toevoegen.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:51

Je arm in een vuilniszak stoppen?
Uit het slaapkamerraam hangen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:53

Een middeltje tegen een vieze geur is melk.
Dit neemt de geurmoleculen op. (dus geen camouflage)
Dit zetten mensen bijv. in de koelkast wanneer deze stinkt.

Geen idee of dit ook helpt in jou geval.
Veel sterkte voor jou... en de mensen die bij je in de buurt zijn :+
Ooh wat zal die docent een lol hebben (maar ik neem aan dat hij er ook niet zonder 'geur' afkomt)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:55

Toen ik de topic titel las dacht ik, misschien kan ik je een tip geven, maar ik heb het anders opgevat namellijk dat je extreem veel lucht in je darmen had wat je niet kwijt kon :D

Maar misschien is het net als bij knoflook, dat het er gewoon door transpireren uit komt en het dan verdwijnt.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:55

iig als je gaat weken goed warm water zodat je porieen weer open gaan staan, dan gaat het er makkelijker uit??

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:57

Mijn partner maakte zonet de briljante opmerking om je arm dan maar in een geitenpens te stoppen om de koeienpensgeur te verdoezelen.

Heb je al geprobeert om (veel) parfum te spuiten?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:00

Ik heb daar ook wel eens in staan roeren zonder armhandschoen. Ik had toen nog een fles bodyscrub in huis even goed los gaan op die arm en het was al een heel eind weg. Ik had toen die van de bodyshop daar zitten echt dikke zoutkorrels in dat hielp wel goed eigenlijk.

Citroen helpt vaak ook tegen stank en ook goed tegen vet. En citrus heeft een overheersende geur.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:02

Ik heb bij het wassen sowieso eerst warm water erover gegooid inderdaad omdat dan m'n poriën open gaan staan. Net een rondje Dettol geprobeerd, hopelijk blijft het nu weg.

Parfum zal het inderdaad een tijdje maskeren ja... is wel lastig want rechts is bv. wel de hand waarmee ik m'n boterham eet. _O- Als die lucht er morgen nog is word ik niet blij.

Vetzuren is niet hetzelfde als vetten, dus ik denk niet dat afwasmiddel helpt. Aangezien zeep net als afwasmiddel zo werkt dat het de oppervlaktespanning van bv. water en andere vloeistoffen breekt en daardoor dus ontvet, denk ik niet dat het werkt want zeep heb ik dus al gebruikt.

Scrubben klinkt inderdaad ook goed, als die dettol het niet afhoudt ga ik scrubben. :+

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:03

Nou veel succes, en sterkte nog even met die geur :P ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:03

Heel erg bedankt! _O- Het is dat de opdracht gaaf was om te doen maar anders...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:05

Straks is je halve arm eraf gevreten door alle middeltjes die je hebt geprobeerd en stink je nog :')