weegschalen zijn stom :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

weegschalen zijn stom :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:01

zucht, ik ben vorige week heel fanatiek begonnen met afvallen. ik hou het allemaal netjes bij in een schriftje zodat ik een beetje overzicht heb. het gaat allemaal heel goed en ik ben al best trots.
* even ter info dit krijg ik altijd zodra de winter eraan komt, zodra het winter wordt heb ik zowieso altijd minder trek en daar maak ik handig gebruik van door dan te gaan lijnen*

ik heb al een minder bolle buik en ik voel me ook gewoon slanker. maar ik was m'n weegschaal kwijt dus ik kon niks controleren.
zonet heb ik em van de onderbuurvrouw ( aan wie ik em dus had uitgeleend en daarna volledig vergeten ben) teruggekregen en ik ben meteen heel blij erop gaan staan. ik had wel kleren aan, maar ik trok er dus even een kilo vanaf voor de kleren. ging ik er dus op staan, was ik nog helemaal niks kwijt. |(
normaal als ik afval ben ik om deze tijd al een kilo kwijt ( noem het vocht, noem het vet, er is een meestal een kilo af) en nu niks. snik.
ik ga het vanavond nog eens proberen na het douchen, zonder kleren, kijken of ie dan iets anders aangeeft.

ving het wel wel een beetje een domper, ik voelde me zo goed, was helemaal happy met hoe het ging, maar geen resultaat, terwijl ik dat wel gewend ben.

stomme weegschaal >;)

Patriciavt

Re: weegschalen zijn stom :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:02

Wegen kun je het beste in de ochtend doen, zonder kleding ;)

Geef het een beetje tijd :j Als je goed bezig bent, komt het afvallen vanzelf. Lekker bewegen en niet teveel over nadenken, dat helpt ook niet mee :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:03

Het scheelt heel erg als of je 's morgens vroeg gaat staan nadat je naar de wc bent geweest en voor je gegeten hebt OF dat je halverwege de dag weegt als je al iets gegeten hebt...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:03

Het lichtst ben je 's morgens, nadat je naar het toilet geweest bent en voor je ontbijt.
Even wachten tot je morgenochtend je bed uit komt om zeker te weten of je nog echt geen resultaat hebt.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:05

haha ik weg me doorgaans s'avonds, na het douchen.
maar het is eigenlijk veel logischer om het s'ochtends te doen.
;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:05

Mijn weegschaal is lief :))
Ik ben al 10 kilo afgevallen en heb er eigenlijk niks voor gedaan, ik fiets nu alleen 4x per week 5-8 km met de hond.
Ik ben nu zo licht als ik ruim 3 jaar niet meer geweest ben (2 zwangerschappen), lieve weegschaal <3

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:07

laat jouw weegschaal mijn weegschaal eens streng toespreken dan :P

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:08

Je moet ook niet vergeten dat weegschalen onderling behoorlijk kunnen verschillen. Die van mij geeft altijd een kilo meer aan dan die van mijn vriend. Daarnaast zegt gewicht niet altijd iets over je omvang, spier weegt zwaarder dan vet, dus als je ook fanatiek sport kun je dunner en zwaarder worden.
Betrouwbaarder is om jezelf te meten (taille, heupen, wat je maar wilt), dan kun je daadwerkelijk zien of je omvang is afgenomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:10

Hoe val je af dan?
Wat het is idd zo dat als je veel sport je wel degelijk vet kwijt raakt zonder dat je lichter wordt.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:12

ik rij paard natuurlijk :P
verder sport ik een tot twee keer in mijn sportschool, maar dat deed ik al voordat ik echt ging afvallen.
verder, ja let ik op wat ik eet, ik ben echt een chaoot dus ik schrijf het op in mijn schriftje, dan kan ik het beter overzien.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:12

Je zegt dat je eerst je weegschaal kwijt was. Heb je de eerste keer met een andere weegschaal gewogen? Het kan namelijk goed zijn dat die anders geijkt is dat je eigen weegschaal.

Om echt te kunnen vergelijken kan je het beste op een vast tijdstip in de week wegen met gelijksoortige kleding op dezelfde weegschaal. Of dat dit 's ochtends, 's middags of 's avonds is maakt niet veel uit, maar zorg wel voor een vergelijkbare situatie. Ik weeg altijd 's ochtends in mijn ondergoed na een plasje gepleegd te hebben en voordat ik ontbeten heb. Dan krijg je het zuiverste gewicht.

Ik ben momenteel met behulp van de weight watchers aan het afvallen. Laatst hadden wij op de cursus een vrouw die altijd voordat ze thuis vertrekt om naar de bijeenkomst te gaan op de weegschaal gaat staan. De ene week zat er 0.7 kilo verschil tussen thuis en bijeenkomst en de andere week zat er 1 kilo verschil tussen thuis en bijeenkomst. Dus zelfs je eigen weegschaal kan er wel eens naast zitten (ervan uitgaande dat de weegschaal op de bijeenkomst van de WW beter geijkt is dan die van thuis).

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:13

eerst ga je spieren aanmaken en dan pas vet verbranden en dan val je pas af ;)
Ik hou ook niet zo erg van de weegschaal ben sinds vandaag weer begonnen met afvallen hou ook schriftje bij en ik weeg in de ochtend als ik nog niks heb gegeten

Mizoan

1 x per week op dat ding gaan staan en verder negeren!
Je vetverbranding moet eest op gang komen, dus geef het wat tijd :j

daffodil

Mijn weegschaal is ook stom......die gaat van 0 naar 140 en dan van 140 terug naar 0.....daar heb ik dus ook helemaal niets aan!

Ik weeg me maar één keer in de week,liefst op vrijdagochtend want ik hou me doordeweeks het beste aan mijn dieet!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:14

Ik kan op een dag wel 2 kilo verschillen.
Als ik al weeg, dan doe ik dat met een nuchtere maag in de ochtend, helemaal in mijn nakie.
Maar ik meet mezelf liever op, vind dat nauwkeuriger (gezien ik door de stalwerkzaamheden veel spierpijn heb, en dus spiermassa aanmaak).

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:18

ik heb mij vorige week voor ik begon niet gewogen, omdat ik m'n weegschaal kwijt was :P maar ik had me een week of twee daarvoor wel gewogen, op m'n eigen weegschaal, dus ik weet welk gewicht ik toen had.

ik heb trouwens een ouderwetse met zo'n wijzertje die alleen hele kilo's aangeeft. ik wil al een tijdje een digitale, maar die oude doet het nog ( voor zover ik weet) maar ik vind em dan ook heel moeilijk te ijken. meestal controleer ik voor ik erop ga staan of ie wel op nul staat en vaak moet ik em dan op nul terugzetten.

ik weeg me als ik afval een keer op een vaste dag, maar soms speel ik vals en weeg ik me ook weleens midden op de week :P

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:19

Ik sta sowieso nooit op de weegschaal.. als het er in de spiegel beter uit begint te zien ben ik tevreden, ben toch wel gewend dat mijn gewicht juist omhoog gaat als ik veel aan het sporten ben..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:19

pentax: ik zou niet weten hoe ik moet meten en hoe ik aan die metingen resultaat moet aflezen.
ik weeg me meestal en kijk daarnaast in de spiegel, ik ken het eigenlijk niet anders.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:22

Gewoon met een meetlintje, je taille, nek en heupen opmeten.
Kun je heel gemakkelijk informatie over vinden op google, tot vetpercentages uitrekenen aan toe. (niet geheel nauwkeurig natuurlijk, maar het is wel een mooie indicatie).

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:34

maar je meetresultaten zijn toch ook afhankelijk van je lichaamsvorm/type? daar kan je dan toch geen vetpercentage aan vastplakken?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:35

Maar je kan er wel je voortgang aan meten. Spiermassa neemt minder ruimte in dan vet, maar weegt wel meer. Dus als je niet afvalt, kan je nog afslanken doordat je vetmassa omzet in spiermassa.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:37

oh, dus het is meer een persoonlijk ding? dat je voor jezelf bijhoudt hoe en wat.
dat klinkt al aannemelijker.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:41

Daar gebruik ik het iig voor. Gewicht zegt niets over hoe strak mijn broek zit, centimers wel ;)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:43

precies de reden waarom ik geen weegschaal heb:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:44

Wat de weegschaal zegt maakt toch niets uit? Ik weeg mezelf nooit meer, daar word je alleen maar depressief van als het niet lukt of als je spieren gaat kweken.
Ik meet mezelf altijd op met een meetlint en verder ga ik op de spiegel af en hoe ik me voel. En natuurlijk m'n kleding :D