Foundation

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

Foundation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 17:08

De winter komt er weer aan...
Bleke wangetjes en hier en daar een vlekje of pukkeltje.
Ik wil wel eens foundation proberen!
Maar welke. Er zijn zoveel soorten en elke soort belooft het beste.

Ik zoek er één die er natuurlijk en niet plamuurachtig uitziet
en ook nog eens niet slecht (lees vet) is voor je huid.
Welke gebruiken jullie?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:14

Ik heb nu nivea. Maar die vind ik niet zo fijn. Had laatst een testertje van lancome miracle teint o.i.d. en die vind ik wel super fijn. Maar je moet hem niet te dik aan brengen want dan ben je oranje..
Laatst bijgewerkt door __PrinCes op 26-09-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 17:20

Bedoel je Nivea?
Niveau ken ik niet als merk :n

Sani

Re: Foundation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:22

Ten eerste zou ik je laten adviseren.
Wat is je budget? Wil je veel uitgeven of ga je voor de drogistmerken?
Dan nog de juiste kleur voor je huid.
Test dit door in de winkel op je kaaklijn de foundation te smeren en vervolgens in het daglicht ( dus even naar buiten lopen ) te kijken hoe de kleur is ten opzichte van je eigen kleur.
Twijfel je vraag altijd hulp! Anders zie je er of zonnebank-oranje uit of lijkbleek.
En geen van beiden is mooi. :+

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:25

Knoesje schreef:
Bedoel je Nivea?
Niveau ken ik niet als merk :n

Ja ik bedoel nivea :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:37

http://www.eyeslipsface.nl/category-46.html ik heb deze van elf, en voor 1 euro kun je ook nog wel een paar tinten proberen. Het is moisturizer dus het dekt niet zo erg als normale foundation (vind ik zelf sowieso prettiger), dus je ziet er ook niet volgeplamuurd uit... Maar je huid wordt er wel een stuk egaler van :) :j
Duurdere is vast beter, maar persoonlijk ben ik veels te bang een miskoop te doen aangezien het echt zo nauw kijkt qua kleur en structuur en alles, en een slechte foundation maakt je ook echt 10x lelijker meteen :))

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:55

Ga naar een góede winkel en laat je daar adviseren.. Dan kunnen zij precies zien wat goed zit.
Ik heb altijd spullen van Clinique, erg prettig spul!

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:45

ik weet niet wat je budget is,
maar ik zweer bij loreal paris true match :))

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:11

Ik heb er 1 van biodermal, gebruik het al een aantal jaar nu, maar ben wel een keer van kleur veranderd. Ik ben naar de palais des parfums ofzo gegaan en heb gevraagd welke foundation het beste bij mijn huid past.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:12

Ga niet voor een goedkope, dat is lelijk. Ga idd naar een douglas oid, en laat je adviseren.

Ik heb zelf pupa, en ben 100% tevreden!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:16

Zelf gebruik ik een foundation van Estee Lauder, Double Wear. Kost wat maar dan heb je ook wat. Heb zelf een erg gevoelige huid/ Gewoon bij de Douglas te verkrijgen. Je kunt meerdere proberen op je hand om te kijken welke het beste bij je eigen huidskleur past. Ook kun je aangeven wat voor huidtype je hebt en dan kunnen ze je aan de hand daarvan adviseren wat en welk merk het beste bij je past. :) Succes!

Tip: Om het niet te geplamuurd te laten lijken kun je van die make-up sponjes kopen en nadat je een beetje foundation hebt uitgesmeerd over je gehele gezicht nog even met sponsje na smeren. Vooral langs je kaaklijn etc. En vergeet niet een beetje op je hals mee te smeren anders krijg je masker effect.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:20

Nou ik heb gewoon een goedkope van 4 euro ofzo en hij doet het prima haha, heb nog nooit zo'n fijne gehad en ik heb een heleboel verschillende gehad haha. Idd wel je nek doen, anders zie je het sowieso.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:22

MarcoBorsato schreef:
Ga niet voor een goedkope, dat is lelijk. Ga idd naar een douglas oid, en laat je adviseren.

Ik heb zelf pupa, en ben 100% tevreden!

Pupa is geweldig gewoon. Het is ook nog hypoallergeen dus voor alle gevoelige huidjes ook prima geschikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:25

Ik heb altijd Dream Matte Mousse van Mabeline, makkelijk aan te brengen zonder sporen en randen en voor mij in de goede kleur te krijgen.
Qua kleur moet je je even laten helpen bij een goede drogist, je neemt anders de eerste keer snel te donker en dat is erg lelijk.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:25

Ik vind de max factor miracle touch geweldig, gebruik ik nu al ruim 2 jaar.
Nooit huidproblemen mee gehad, blijft goed zitten, het is een vrij lichte doch verhullende foundation.
Als je het bijgeleverde sponsje gebruikt om de foundation na het aanbrengen met de vingers, te 'smudgen', kun je er ook eigenlijk niks van zien.

Dream matte mouse geprobeert, maar dat kun je van dichtbij heel goed zien (gaat echt aan je onzichtbare gezichthaartjes zitten, is niet z'n mooi gezicht van dichtbij)...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:29

ik heb dream matte mousse van mabeline
smeert goed en je ziet niet dat je foundation draagt.
Ik gebruik het bijna dagelijks. (soms vergeet ik het)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:31

Ik vind die van Vicky heel fijn :j
Verstopt je huid niet, lijkt niet plamuurachtig en dekt toch ook goed. Je moet het wel bij de apotheek kopen, kost 18 euro voor een flesje.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:33

Wat ik altijd doe, om je foundation wel lekker uit te kunnen smeren maar toch weinig te gebruiken: Mengen met dagcreme! Ik doe altijd een bolletje ter grootte van een flinke erwt aan dagcreme op mijn hand, een klein beetje (aan te passen aan hoe erg je het gedekt wil hebben!) foundation erbij, mengen en aanbrengen! Op erg onzuivere plekken kun je dan een ienie-mienie dotje ongemengde foundation gebruiken, als je dat nodig vind. Daarna neem ik een grote kwast en verdeel ik een klein beetje bronzingpoeder over mijn gezicht, voor een wat gezonder kleurtje, en als finishing touch een klein beetje blush op beide wangen.

Al mijn make-up is van Essence (lees: supergoedkoop!!! :+ ) , en er zijn in de tijd dat ik mijn make-up zo opbreng (een jaar ongeveer) pas 2 mensen geweest die dachten dat ik make-up op had, de rest dacht dat ik van nature zo'n mooi huidje had :D .

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:35

Ik gebruik Eclat Satin van Dior (28 euro, te koop bij de parfumerie). Had hier een keer een tester van gekregen en was meteen verkocht. Deze foundation is makkelijk op te brengen, dekt voldoende maar je hebt niet het gevoel een pannenkoek op je gezicht te hebben en ik vind het bij deze ook fijn dat ik er geen poeder bovenop hoef te gebruiken, het ziet er heel natuurlijk uit.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:39

Pentax schreef:
Ik vind de max factor miracle touch geweldig, gebruik ik nu al ruim 2 jaar.
Nooit huidproblemen mee gehad, blijft goed zitten, het is een vrij lichte doch verhullende foundation.
Als je het bijgeleverde sponsje gebruikt om de foundation na het aanbrengen met de vingers, te 'smudgen', kun je er ook eigenlijk niks van zien.

Dream matte mouse geprobeert, maar dat kun je van dichtbij heel goed zien (gaat echt aan je onzichtbare gezichthaartjes zitten, is niet z'n mooi gezicht van dichtbij)...

Ik heb ook max factor miracle touch, ben daar ook erg tevreden over.! het blijft goed zitten en ik heb ook geen huidproblemen gehad.

En je smeert niet gauw teveel op. ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:42

Ik gebruik een goedkope van €3,- van de Kruidvat..niks lelijks aan hoor.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:46

Ik heb Dream matte mouse van Maybelline, bevalt erg goed! :) Heb best een gevoelige huid maar heb hier geen reactie op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:40

Yannicke schreef:
Ik heb Dream matte mouse van Maybelline, bevalt erg goed! :) Heb best een gevoelige huid maar heb hier geen reactie op.

Die heb ik ook! Je huid krijgt een mooie egale kleur, je hebt geen overduidelijke make-up laag op je gezicht, en je huid blijft lekker zacht.. ideaal!

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:49

Ik heb een dagcreme met een tintje.
echt ideaal, een mooi gezond tintje in mn gezicht, zonder het gevoel dat je een dikke make-uplaag op je gezicht heb.
Heb er momenteel een van de kruidvat, werkt super!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:51

Ik zou ook concealer gebruiken. Ik gebruik die van Catrice en die is echt heel goed!
Foundation gebruik ik zelf niet, ik meng wat poeder met dagcrème (ik heb een poeder in verschillende tinten). Werkt goed al zeg ik zelf!

Sleek heeft trouwens foundation tester kits. Dan krijg je verschillende kleuren (kan je kopen bij Alice & Jo havesentials, moet je ff googlen) :)