Weinig drinken, echt slecht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

Weinig drinken, echt slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 18:10

Hai,

Ik drink echt heel weinig. Nooit last mee ofzo maar ik hoor heel vaak van mensen dat dat ongezond is.
Je zou minimaal 2 liter op een dag moeten drinken, dat lukt mij zeker niet.
Ik drink per dag bijna nooit meer dan 1 liter en soms heb ik met 1/2 glazen water/fris wel genoeg.(als ik niet sport o.i.d.)
Als ik dorst heb dan drink ik natuurlijk wel gewoon.
Nu vraag ik me af of dit echt slecht is, en wat er mis kan gaan dan.

Groetjes Lot.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:13

Het is slecht voor je nieren, die moeten harder werken om alle afvalstoffen uit je lichaam te halen. Lukt dat je nieren niet meer of niet goed genoeg, dan vergiftig je jezelf in feite.
Verder loop je de kans dat je nierstenen maakt. Overgeconcentreerde urine bevat zoveel zouten dat die neer kunnen slaan. Nierstenen zijn enorm pijnlijk, dus ook om die reden zou ik toch maar wat meer gaan drinken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:14

Het is wel echt slecht, ik moet zeggen dat ik zelf ook maar met moeite over de liter per dag kom.. Hierboven worden de redenen genoemd die ik ken.

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 18:16

oeh dat klinkt wel behoorlijk 'eng'.... dan ga ik toch maar wat meer op mn drinken letten ja.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:17

Vergeet niet dat je ook vocht haalt uit bv. fruit, groenten, vla/yoghurt, en speeksel als je wat eet. Of eet je dat ook niet?
Dus als je uit drinken al 1 liter haalt, zou ik me niet zo druk maken omdat je te weinig drinkt. Dat valt nog best mee dan :)

Anoniem

ik zit ook met hetzelfde. op een normale dag drink ik nooit meer dan 1 glas chocomelk en 1 glas water. nu ben ik me de laatste tijd echt een fles aan het vullen en die overal mee naartoe slepen en aan het einde van de dag moet die leeg zijn. dat helpt wel. maar dat het zo slecht was wist ik ook niet...

delerium

Misschien kun je een van de duizenden nierpatienten in nederland even vragen om advies. Ik denk dat geen mens je beter kan vertellen dat ze het wel waard zijn om voor te zorgen en er geen excuses bestaan om dat niet te doen...

verootjoo

Re: Weinig drinken, echt slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:19

Nierpatiënt word je echt niet van 1 liter drinken per dag hoor. Daar is toch wel structureel vochttekort voor nodig :=

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:21

Ik drink ook echt heel weinig, soms maar 3 glazen per dag. De laatste tijd let ik er ook veel meer op dat ik genoeg drink.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:22

1 liter per dag IS structureel tekort...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:24

verootjoo schreef:
Vergeet niet dat je ook vocht haalt uit bv. fruit, groenten, vla/yoghurt, en speeksel als je wat eet. Of eet je dat ook niet?
Dus als je uit drinken al 1 liter haalt, zou ik me niet zo druk maken omdat je te weinig drinkt. Dat valt nog best mee dan :)

Aanbevolen wordt anderhalve liter per dag te drinken náást wat je uit je eten haalt (en speeksel? Dat zit al in je lijf, dus dat telt al helemaal niet). En 1/2 glazen op een dag (die liter is een uitzondering lees ik uit de OP) is minder dan een halve liter. Da's echt te weinig. Twee liter of meer op een dag is ook weer overdreven, te veel drinken is ook niet goed. Je kunt jezelf zelfs een watervergiftiging drinken. Dat is de andere kant van de medaille.

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:47

loveRoes schreef:
Hai,

Ik drink echt heel weinig. Nooit last mee ofzo maar ik hoor heel vaak van mensen dat dat ongezond is.
Je zou minimaal 2 liter op een dag moeten drinken, dat lukt mij zeker niet.
Ik drink per dag bijna nooit meer dan 1 liter en soms heb ik met 1/2 glazen water/fris wel genoeg.(als ik niet sport o.i.d.)
Als ik dorst heb dan drink ik natuurlijk wel gewoon.
Nu vraag ik me af of dit echt slecht is, en wat er mis kan gaan dan.

Groetjes Lot.

:O ik dacht dat ik de enigewas die zo weingig dronk!
Ik drink ook egt heel erg weinig..
nooit zoveel last van eigelijk!
maar tis behoorlijk gevaarlijk lees ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:34

Ik dronk vroeger ook altijd te weinig, had in klas 1 ook altijd hoofdpijn.. tegenwoordig drink ik heel veel en ik moet wel enorm vaak plassen :+ maar heb bijna nooit nog hoofdpijn, dus ja, ik zou meer drinken :j.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:50

Je moet inderdaad meer gaan drinken :j
probeer toch zeker 1.5liter te drinken .. het overige vocht haal je wel uit andere dingen :j

ik heb er zelf ook moeite mee maar als ik vb een klein flesje water drink ben ik blij want dat is AL 1/3 van de hoeveelheid die ik zeker moet drinken ...
ik drink vast ook niet elke dag genoeg, maar ik probeer zeker wel :)

ik krijg ook opgezwollen speekselklieren als ik neit voldoende drink

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:01

Ik drink ook altijd heel erg weinig, maar ook gewoon omdat ik daar echt geen behoefte aan heb.. :n
Meestal op school drink ik niks en 's avonds aantal glazen, maar ik probeer nu op school ook een flesje per dag leeg te drinken. :=
Ik wist ook niet dat dat zo gevaarlijk kon zijn :oo

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:02

Ik drink ook ontzettend weinig en minder dan een halve liter per dag.
De arts zei echter dat ik wel meer moest gaan drinken, maar niet ineens van niets naar de 1,5 liter per dag.
Dit moest ik opbouwen.
Ook zei hij dat ik nooit aan de 1,5 liter op een dag zou komen en dat dat niet perse slecht zou zijn, maar als mijn lichaam dat niet nodig heeft dan was dat ook geen probleem. Mijn nieren zijn in orde en helemaal nagekeken.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:05

Ik drink ook altijd heel weinig, en ik heb vorig jaar 3 weken lang nierontsteking gehad. Het begon bij mijn blaas en eindigde in mijn nieren, maar wát heb ik een pijn gehad zeg. Vreselijk!

Ik probeer nu mijzelf eraan te laten wennen dat ik wel veel drink, maar dat wil nog niet zo best. Maar geloof me, het is écht slecht!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:25

ik dronk eerst ook onwijs weinig, maar nu drink ik echt veel!

Probeer bij ontbijt/lunch/avondeten 0,5 liter te drinken en dat lukt me nu echt goed! Moet wel vaak naar de wc haha

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:20

Als ik niet goed drink op een dag heb ik aan het eind van de dag echt zo'n hoofdpijn..

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 21:38

Klopt 1 hele liter is over het algemeen een uitzondering bij mij.
Ik eet wel veel fruit..... en heb eigenlijk nooit last van hoofdpijn.... maargoed moet het me zelf toch maar gaan aanleren zo te horen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 05:16

Ik heb het mezelf ook echt moeten aanleren om genoeg te drinken. Maar ik merk het meteen aan mezelf, ik krijg dan snel last van hoofdpijn en ook krijg ik pijnlijke spieren tijdens het sporten...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 05:22

ik drink ook heel weinig af en toe een pakje /flesje drinken en 's avonds moet ik persee thee maar meer dan de thee drink ik vrij weinig aleen tijdens het sporten drink ik dan wel wat maa rook maar paar slokjes de rest gooi ik al weg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 06:18

Ik krijg ook maar weinig binnen. Denk er gewoon niet aan als ik dorst had is hetmet een slok al weer weg. En ik vind het gewoon echt niet lekker. 2 glazen is geen uitzondering.

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:22

Hier nog iemand die veel te weinig drinkt...

T is echt verschrikkelijk slecht, maar doe het me vaak niet aan tijd om snel even wat te drinken... Heb me nu voorgenomen echt meer te gaan drinken...
Ik merk dat ik last van mn onderrug (nieren) krijg als ik te weinig drink, en ook heb ik vaak erge hoofdpijn. Dit gaat meestal over na een paar glazen water.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:59

ik drink zelf ook te weinig. als ik werk drink ik sochtends 1 kop thee. tussen de middag een beker melk en savonds 2 glazen met iets.

Maar op de werkvloer kan ik het heel goed merken doordat ik kramp krijg in mn onderbenen en in mn handen. ik denk er nooit aan en echt alleen bij het eten drink ik een beetje.

beter opletten dus want het is echt niet goed voor je