Vechtsporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vechtsporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:41

Ik vroeg me eigenlijk af wie er allemaal op een vechtsport zitten, en zo ja, welke ;)
Ik heb al even rondgekeken, aangezien een vechtsport mij wel leuk lijkt :)
Mij leek Jin Jitsu het leukst, maar helaas geven ze dat hier niet in de buurt..
Dus nou ga ik aankomende dinsdag mee met een vriend naar karate 8-)
Ben benieuwd :)!

Mizoan

Re: Vechtsporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:46

Mijn vriend doet aan Kempo en ik stoei af en toe gezellig mee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:53

oke :D

*kijktevenopgoogle*

filmpjes zijn indrukwekkend !

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:00

:j

Het is ook echt een life style deze sport.
Volgende maand mag hij weer examen doen die zwarte band komt dichtbij :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:03

Ik heb lang karate gedaan, een jaar Tai Chi maar het is de bedoeling dat ik dat opnieuw ga doen vind dit erg verijkend maar soms 'saai'.
En een jaar geleden deed ik boksen, ben dit gestopt ivb tijdsgebrek, maar deed het wel erg graag!
Kapoera (of hoe je dat ook schrijft) vind ik ook erg mooi en ziet er goed uit, ook al is het geen echte vechtsport.
Ik denk dat ik altijd wel iets met vechtsporten wil doen, vind het zo ontladend en geeft veel zelfvertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:47

oke :P
Kapoera ziet er gewoon sierlijk uit eigenlijk :D

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:51

Ik doe aan Shaolin Kempo.
Is erg leuk en afwisselend.
Vroeger heb ik aan Muay Thai (thais boksen) gedaan maar ik wilde het wat minder heftig op een gegeven moment ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:51

Ik zit niet op een vechtsport, maar zou graag op Kung Fu willen. Ik vind dat een mooie vechtsport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:56

Okee :)
Al een proefles in de planning?

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:07

ik heb aan kickboxen en jiu jitsu gedaan, zeker een aanrader :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:53

Heb 4 jaar karate gedaan, maar moest toch kiezen tussen paardrijden/karate en dat eerste begon zo te jeuken... ;)
Als ik geld had zou ik weer teruggaan naar karate en het gewoon lekker allebei doen!

Vind het een heerlijke directe sport waar je niet meteen heel erg sterk voor hoeft te zijn.
Daarentegen word je het er wel van (sterker) en je krijgt ook nog een betere conditie!

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:44

Aikido en de beginselen van Penchak Silat. Vooral Aikido beviel erg goed, maar helaas vanwege blessuregevoeligheid ermee moeten stoppen...

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:48

Hoi,

Ik doe nu (thai)kickboksen. Vind het echt heel leuk om te doen, maar het is toch even wennen aan de coördinatie. LINKS RECHT LINKS RECHT. Maar zeker een aanrader :)

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:13

Ik doe sinds 2 weken aan Muay Thai :D
Is heel leuk en je krijgt er wel conditie van :P

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:53

Ik doe al heel wat jaren Taekwondo. (is eigenlijk een verdedigingsport). Was door blessures een tijdje uitgeschakeld, maar was pas weer begonnen :) . Vind het een heerlijke sport om te beoefenen. Goed voor de conditie en voor de zelfbeheersing en bovendien is het ook goed met je zelfvertrouwen :)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:00

Ik doe sinds september aan Kempo en dat is echt leuk en afwisselend.
Moet ook zeggen dat het erg goedkoop is en dat ik er veel voor terug krijg.
Maar dat zal wel verschillen per sportschool natuurlijk.
Je krijgt er zeker een goede conditie van op langere termijn.
Vroeger heb ik aan Thai Boksen gedaan (Muay Thai), ook erg leuk maar wat meer full-contact, kempo is semi-contact.

-edit-
Ik zie dat ik al eerder een reactie had geplaatst, dacht dat dit een nieuw topic was...:o

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:51

Ik weet niet richting wat voor soort vechtsport je wilt gaan en of je inmiddels nog op zoek bent?
Ik doe zelf aan kickboksen. Iets heel anders dan bijvoorbeeld Jin Jitsu. Maar ik vind het erg leuk en kan mijn energie er heel goed in kwijt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:07

Wou net een vechtsport topic starten, maar deze omhoog schoppen lijkt me een beter idee!

Ik doe mma en cage fight en ben er helemaal verslaafd aan! Train heel hard en wil er ook dingen mee behalen.
Vraag me af of er bokkers zijn die er lekker gezellig over willen praten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:16

Ik wil al heel lang een vechtsport gaan beoefenen, maar heb chronisch tijdgebrek, en door rugproblemen durf ik het ook nog niet zo goed aan.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:19

Ik doe aan karate, maar ben ook wel geinteresseerd in andere vechtsporten :-)
Wat ik zelf heel leuk vind aan karate is het klassieke, bijvoorbeeld de kata's, er is heel veel náást het daadwerkelijk vechten :-)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:29

Maeve schreef:
Ik doe aan karate, maar ben ook wel geinteresseerd in andere vechtsporten :-)
Wat ik zelf heel leuk vind aan karate is het klassieke, bijvoorbeeld de kata's, er is heel veel náást het daadwerkelijk vechten :-)

Ja inderdaad, traditioneel vind ik wel heel mooi. Mijn vriend doet japanse jj en wat je naast de gevechtskunst zelf leert vind ik echt geweldig. Ik doe dan de ruwe gevechtsport en daar leer je weinig achtergrond achter! Gaan voor de ko's. Maar vind dat wel een geweldig gevoel, in de kooi stappen... Je bent even iemand anders :D

Ja tijd is wel een probleem, rugproblemen denk ik niet! Het is afhankelijk wat je wil, zoals grapplen zou ik met rugproblemen niet doen. Maar de zachtere gevechtsport of kunst wel. Denk dat het misschien zelfs beter is voor je rug, je krijgt veel buikspieren en een goede houding?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:33

Dat is inderdaad wel weer zo. Ben gewoon bang dat het bij een verkeerde beweging weer mis is. Zit nu ook weer aan huis gekluisterd omdat ik door de pijn geen kracht meer in mijn benen heb. Maar met een vechtsport leer je wel weer een goede balans en je lichaam goed gebruiken, dus misschien is het juist wel bevordelijk :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:58

Dat snap ik inderdaad ook Lesilla, ik heb tot nu toe 1 keer de mogelijkheid gehad om aan een wedstrijd mee te doen, en jemig, wat een ervaring zeg... wat een adrenaline, ongelooflijk :-) tot dan toe hadden we het altijd binnen de dojo gehouden, daar zijn ook wel uitdagingen, maar dan ben je toch maatjes... dit was écht gaaf.
Helaas heb ik die mogelijkheid dus niet zo veel, het is maar een kleine school en we trainen maar 1 uurtje in de week, dus ben ik eigenlijk ondertussen wel op zoek naar iets anders. Het is geweldig leuk daar en karate blijft altijd mijn sport, maar hier om de hoek zit een kickboxclub met 5 trainingen per week... tsjah...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:03

Misschien kan je het combineren, dat uurtje blijven doen en dan kickboxen. Ik zit ook bij een kleine dojo en vind het echt geweldig enorme groepssfeer tussen elkaar! En je trappen kan je dan gebruiken bij de kickboks. Alleen vind ik bij de kickboks of andere gevechtsport het macho gedrag soms zo irritant. En dat heb je bij de meer traditie gerichte sporten niet.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:53

Nou, precies! Dat is dus wat mij ook tegenstond. Heb al eens een proeflesje meegedaan, wat een andere sfeer zeg... maarja, voor de sport is dat ene uurtje gewoon te weinig. Ik wil meer, conditie opbouwen en leren en dat kan gewoon niet met 1 uurtje in de week. Ik zit ook bij een heel kleine dojo, piepklein groepje, en ik heb echt onwijs veel geleerd daar. Zijn zulke gave mensen, dat blijft me echt wel bij, of ik nou een andere richting kies of niet!