Terugval Pfeiffer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Terugval Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 20:22

Voor de zomervakantie begon, in de laatst weken van mijn studieblok, is er bij mijn Pfeiffer geconstateerd. Ik werd ziek, kreeg koorts toen ik mijn rijexamen had en vlak daarna heb ik bloed laten prikken. Nouja, Pfeiffer dus. Ik heb het toen 3 á 4 weken gehad. Niet erg.. er was zelfs best makkelijk mee te leven. Daarna is het naar mijn idee helemaal weggegaan.

Nu ben ik vorig week weer flink verkouden/ziek geworden. En sinds ik dat heb gehad, voel ik me weer erg moe. Niet zomaar moe, maar de manier hoe ik me moe voelde toen ik de ziekte van Pfeiffer ook daadwerkelijk had. Nu is mijn vermoeden dus dat het weer terug is/opleeft. Best vervelend dus.

Nu was mijn vraag aan jullie of het ook daadwerkelijk mogelijk is om zo'n terugval te hebben en hoe het eventueel bij jullie is geweest en hoe jullie hier mee om zijn gegaan..

Biancaa

Re: Terugval Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:34

Volgens mij is het zo dat Pfeiffer zeker een half jaar minimaal nodig heeft om volledig uit je lichaam te verdwijnen. Dus het zou hel goed kunnen dat je er nog last van heb. Misschien nog een keer bloed laten prikken om te kijken of het actief is?

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:14

De huisartsen zeggen dat je pfijfer maar 1 keer kunt krijgen.
Praktijk heeft bewezen dat je het opnieuw kunt krijgen.
Het kan indd ook een terugval zijn als je nog niet geheel genezen bent..
Ik zal voor de zekerheid toch even langs de arts gaan als ik jou was en opnieuw bloed laten prikken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:49

ik had vorig jaar keelonsteking en koorts (dat je 's nachts helemaal doorweekt wakker wordt := ). toen heb ik ook bloedgeprikt en pfeiffer, heb toen een week rust genomen maar heb eigenlijk niks van de pfeiffer gemerkt. en nu heb ik dus ook dat ik me moe voel sinds een tijdje, maar ik weet niet hoe je je moe voelt met pfeiffer als je het echt hebt omdat het bij mij nooit echt heeft toegslagen. := maar ik zat er al wel aan te denken, dus ik denk dat het best zou kunnen. en volgensmij als je het eenmaal hebt gehad (alleen als je het assai hebt gehad) blijft het staartje altijd in je lichaam zitten en voel je je af en toe nog moe enzo.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:52

Ook ik heb Pfeiffer gehad, waarschijnlijk is het mij een heftige keelontsteking geweest die ik toen niet als Pfeiffer heb herkend. De eigenlijke keelontsteking en het vermoeide gevoel dat erbij kwam kijken hebben bij elkaar misschien 3 a 4 weken geduurd.

Daarna heb ik, 1,5 jaar later, een terugval van Pfeiffer gehad. Daar heb ik bij elkaar 3 maanden last van gehad.
Ik was ontzettend moe, kon echt helemaal niets meer doen, continu slapen en als ik wakker was had ik steeds het gevoel dat ik helemaal uitgeknepen was.

Ben er voor naar de dokter geweest en die zei inderdaad dat het door de Pfeiffer kon komen. Ik kon er weinig aan doen, moest toegeven aan mn vermoeidheid en slapen wanneer ik moe werd.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:44

Ik heb een halfjaar jaar op bed gelegen met Prednison door meneer P.F. Eiffer en mijn huisarts zei dat het minstens 8 jaar duurt voordat het uit je bloed is verdwenen. Mijn inziens zou het dus best kunnen. Ik krijg ook nog steeds opgezette lymfeklieren ed.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 12:07

Jeetje, Oamaru. Ik ben wel heel blij dat ik het niet zo erg gehad heb.

Ik ga sowieso nog eventjes langs de HA.. als ik er de puf voor heb..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:10

Ja en als de HA je niet helpt, dan maar ff verder zoeken.
Ik zou pfeiffer zeer zeker bloed serieus nemen, en mocht je geen actieve pfeiffer in je bloed hebben op dit moment, dan zal ik toch je moeheid serieus nemen en niet gaan doorlopen " ach dat verdwijnt vanzelf" .

Kijken hoe het met derest van je bloedwaardes is gesteld, en supplementen bijslikken. (zoals bijv 5-10 mg vit C per dag, liefst de ascorbyl palmitaat vorm) En dan hopen dat je met dit snelle ingrijpen weer op twee fitte benen komt te staan.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:33

Loose schreef:
en volgensmij als je het eenmaal hebt gehad (alleen als je het assai hebt gehad) blijft het staartje altijd in je lichaam zitten en voel je je af en toe nog moe enzo.

Klopt, veel mensen worden nooit meer de oude. Anderen wel, kijk maar eens naar onze Sven Kramer!

Bij mij is het pfeiffer virus een jaar lang actief geweest in mijn bloed. Ik was veel ziek, had een slaapstoornis ontwikkeld, zere keel en opgezette klieren. Na een jaar kon ik dus gaan revalideren. Maar ben nooit opgeknapt, en de artsen vertelden dat het pfeiffer virus nooit meer terug zou kunnen keren. Nu 5 jaar later weet ik eindelijk wat het is, ik heb het chronischvermoeidheids syndroom eraan over gehouden. Je hoort vaker dat pfeiffer de trigger is bij ME/CVS..

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:45

Pfeiffer is een virus en zal dus NOOIT meer uit je lichaam verdwijnen. Je lichaam leert zich eraan aanpassen. Ik heb 1,5 jaar lang met zware Pfeiffer gelopen zonder het te weten. Ook een heel scala aan vervelende symptomen zoals: koorts, geelzucht, keelontstekingen, uitslag, zware acne en natuurlijk chronische vermoeidheid te verduren gehad. Ik had op dat moment zo'n rot situatie op school dat ik het daaraan verweet, maar toen ik begon flauw te vallen van vermoeidheid en mijn moeder me bloed liet prikken bleek dat ik Pfeiffer had maar dat mijn lijf met een beetje rust al bijna het virus onder controle had. Als je lijf het virus leert herkennen en zijn uitwerking kan verhinderen heb je er geen last meer van. Als je weerstand omlaag gaat, dan kan je lijf vaak echter geen weerstand meer bieden aan het virus en kan het weer actief worden. Helemaal als je het zo kort geleden hebt gehad. Ik krijg nog steeds koorts en keel ontsteking als ik een poos zwaar verkouden ben geweest en voor mij was de Pfeiffer alweer 4 jaar geleden.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:49

Ik heb destijds ook echt een terug val gehad. Had een paar maanden echt nergens meer last van en zo ineens werd ik weer heel moe. net als toen tijdens de Pfeiffer.. dus weer lekker rustig aangedaan. wel gewoon zoveel mogelijk proberen te doen want anders gaat je lichaam helemaal aan het luie leven wennen

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:54

21deees schreef:
Ik heb destijds ook echt een terug val gehad. Had een paar maanden echt nergens meer last van en zo ineens werd ik weer heel moe. net als toen tijdens de Pfeiffer.. dus weer lekker rustig aangedaan. wel gewoon zoveel mogelijk proberen te doen want anders gaat je lichaam helemaal aan het luie leven wennen

Mocht het pfeiffer zijn zoals je schrijft is het juist fout om zoveel mogelijk te doen.. je lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Zodra jij over je grenzen gaat, gaat je lichaam er ook op achteruit.. En zet je de deur open voor virussen, en dan dus ook het pfeiffer virus. Even een tipje van iemand die ook vaak genoeg tegen de lamp gelopen is ;)

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:02

Lindava1989 schreef:
21deees schreef:

Mocht het pfeiffer zijn zoals je schrijft is het juist fout om zoveel mogelijk te doen.. je lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Zodra jij over je grenzen gaat, gaat je lichaam er ook op achteruit.. En zet je de deur open voor virussen, en dan dus ook het pfeiffer virus. Even een tipje van iemand die ook vaak genoeg tegen de lamp gelopen is ;)

Hmm.. kreeg juist van de huisarts te horen dat ik gewoon dingetjes moest gaan doen.. ben dus ook gewoon naar de paardjes gegaan en soms ook beetje gereden. niet zoals anders natuurlijk maar toch even. en ook overdag moest ik niet te veel gaan slapen want bleef gewoon echt lui

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:57

"kuch, nou dees dan zou ik alsnog maar je kijk op pfeiffer veranderen, en je leefpatroon veranderen. Zeker als je er vanaf wilt komen.
Lui is hier echt niet aan verwant.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:05

hier nog een pfeiffer patient zit er al een half jaar zeker mee thuis heb vandeweek me stoute schoenen aangetrokken en opzoek gegaan naar werk nou heb ik igg wat gevonden maar wel voor gelijk 40uur pw
ik ga het gewoon proberen als het gaat dan maar weer er ff tussen uit ;(

ik ken niet meer zeggen dan veel rust en je eigen overgeven aan die rot virus!
maar let wel op dat je je eigen niet geheel aanpast aangezien het dan dus ook een gewoonte zal kunnen zijn/worden
(daar ben ik igg bang voor omdat ik nou standaard slaap tot half 12 :( :?

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:38

Mensen die (heftige) Pfeiffer gehad hebben komen hier helaas nooit vanaf is mij destijds verteld... Een paar keer per jaar lijkt t bij mij ook weer de kop op te steken en kan ik alleen maar slapen, slapen, slapen :Z . Ook moet ik echt op tijd naar bed 's avonds, anders red ik t de week niet uit wanneer ik werk. :n

10 jaar terug een zware vorm van Pfeiffer gehad, tot bijna ziekenhuisopname aan toe. Twee weken lang met bijna 40 graden koorts op bed gelegen, zware keelonsteking en een heel dikke nek van de opgezette klieren. Sterk vergrote lever waardoor ik totaal geen vet meer mocht eten en dus leefde op rauwkost, groenten en brood. Afgevallen van 55 naar 48 kilo, niet erg gezond. Uiteindelijk ook Prednison gekregen. Kroop de trap op en moest zitten onder de douche omdat ik zelfs geen kracht had om die 10 minuten op mn benen te staan. Zelfs nog een aantal nachten bij mn moeder in bed geslapen omdat mn keel zo stuk was dat ik bloed overgaf, was best beangstigend toen. Huisarts kwam daarom ook iedere dag 2 keer langs. Kan me verder ook weinig herinneren van die tijd, wel enorm lang moeten herstellen en nog merk ik na een vette maaltijd of alcohol dat t zn weerslag heeft op mn lichaam.

Kortom; bizarre ziekte die Pfeiffer en het virus gaat idd niet meer uit je lichaam. Je lichaam past zich aan aan de situatie...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:48

Hier ook. Begon met pfeiffer. Best veel last an gehad, daarna was het redelijk weg- ik kon weer redelijk normaaal functioneren, maar bij een verminderde weerstand gelijk weer het pfeiffer gevoel.
Helaas daarna nog een x te weinig naar mijn lichaam geluisterd en ben ingestort en heb nu ME.(zoals meerdere die eerst pfeiffer hebben gehad) Pfeiffer wordt vaak erg onderschat. Ik raad je aan om het altarnatieve pad op te gaan om je te ondersteunen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 10:54

Heb je daar ervaringen mee dan, superwoman? :) Ik ben er wel benieuwd naar.

Ik ben zelf trouwens inmiddels opgeknapt, maar kan nogsteeds niet zo lang doorgaan als 'normaal' zonder Pfeiffer. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:12

Heel herkenbaar Anne, wees aub erg voorzichtig, want ME gun je écht niemand.

Ik heb best veel ervaring met de alternatieve kant. Sommige hielpen wel en sommige niet, máár zijn imo niet gelijk oplichters. Volgens mij scheelt het hoe erg je eraan toe bent, want de ervaringen verschillen gewoon erg.
Acupuntuur heb ik goede resultaten mee geboekt, echter voornamelijk wanneer je niet zo heftige klachten hebt. Zij geven je lichaam een extra zetje, maar het lichaam moet alles wel zelf oplossen (virus etc)

Sommige alternatieve artsen vragen meer voor het consult en andere verrekenen wat meer in de supplementen. Het consult kun je soms vergoed krijgen, dus kijk daar ook naar.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:31

Ik denk dat het te vroeg is om gelijk te gaan roepen dat het ME/CVS is. Bij mij heeft het pfeiffer virus echt een jaar in mijn bloed gezeten. Ik zal toch nogmaals je eigen laten onderzoeken en laten prikken op alle vormen van pfeiffer. Kan heel goed een terug val zijn hoor, dat je nog onvoldoende genezen was. Het speelt vaak op als je imuumsysteem verzwakt, door een virus oid. Toch deel ik de mening van de anderen dat je het nooit helemaal kwijtraak.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:38

Lindava1989 schreef:
Ik denk dat het te vroeg is om gelijk te gaan roepen dat het ME/CVS is.

Dat is het volgens mij juist nog helemáál niet, maar moet ze er wel voor oppassen.
ME is wel wat meer dan "alleen" uitgeput zijn.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 13:47

Bedankt voor jullie zorgzame reacties :) Ik weet zelf eigenlijk niet echt wat ik moet. Ik kan wel grwoon een volle dag doorgaan, maar ga dan wel om 22.00 al naar bed. Als ik die dag daarna vroeg op moet eerder, anders kom ik echt nooit meer mn bed uit. In mijn ogen valt het nu reuze mee.. wat zrggen jullie?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:24

toen ik nog werkte (februarie) was men dagje als volgt
6 uur me wekker bleef elk kwartier afgaan tot kwart over 7 dan snel snel kwartvoor 8 op m`n werk 8 uur beginnen tot 5
kwam ik thuis eten maken rond 6 uur klaar met eten dan douche omkleden half 7 klaar tv kijken en tijden gtst (in de pauzen)
viel ik in slaap rond 9 uur half 10 maakte vriendlief me wakker en gingen we bed in en sliep gewoon weer verder.
zo iedere dag elke week elke maand.
tot dat ik ontslag kreeg omdat ik ''te langzaam'' was oftewel geen put meer uitstraalde/had
toch maar bloed laten prikken ene ja hoor pfeiffer op de laatste dag van me werk de ziekte bed ingegaan en tot nu toe zit ik er nu nog in.

slaap iedere dag nog tot +/- 11 uur ene smiddag bokken ene wat bankhangen tussendoor t huis schoonmaken/wasse/afwassen/dweilen noemaarop

vandaag (net) contract getekend voor weer werk maandag begiinnen helaas gelijk al voor 40 uur van half 8 tot half 5
hopelijk gaat het als gewenst.

nog steeds ben ik niet de volle 100% me eigen maar het geld begin goed opteraken en anders zal ik toch stappen moeten gaan onderneme bv paard opruimen en misschien zelfs wel weer bij paps en mams moeten gaan wonen..

echter staat dit achteraan mijn lijstje dus zal er wat moeten gebeuren!

igg veel succes!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:31

Mijn advies: zoek een goede homeopatische arts! Ik heb zelf in het verleden Pfeiffer en het Cytomegalievirus (komt vaak samen voor) gehad zonder dit te merken. Mijn lichaam is er echter wel door ontregeld. Járenlang heb ik met klachten rondgelopen en de artsen bleven het maar op psychische problemen gooien. De homeopatisch arts heeft mij echter weer voor een heel groot deel 'beter' gekregen. Het lijkt er echter op dat ik er niet ver genoeg vanaf ben geweest, ik heb een terugslag gekregen en zit nu weer sinds deze week aan een ontstoringskuur. Heb gezien mijn ervaringen in het verleden echter wel goede hoop dat ik weer grotendeels herstel. Ik heb er echter zolang mee rondgehobbeld dat ik echt wel wat heb moeten inleveren.

Het is echt het proberen waard!!! Je wilt je echt de rest van je leven niet zo voelen!

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:25

Ik hoop dat je het gaat volhouden caboclo, pittig hoor gelijk weer fulltime aan de slag! Probeer tussendoor zoveel mogelijk te rusten en goed op je voeding te letten. Hou ons op de hoogte hoe het gaat ;)