Pijnstillers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Pijnstillers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 07:49

Afgelopen week heb ik een dusdanige kopstoot gehad dat mijn kies aan gruzelementen is.
Bij de tandarts kreeg ik zakjes Brufen bruis van 600 mg.
Maar ze werken niet.

Ik stik van de pijn en heb gisteren op eigen houtje nog paracetamol erbij geslikt.
Zometeen naar de kaakchirurg toe om de kies eruit te halen.

Maar wat zijn nou betere pijnstillers? Al zal dat ongetwijfeld ook persoonsafhankelijk zijn.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:50

Diclofenac. :j

Die hb ik geslikttoen ik nierstenen had.
Met een pilletje, was ik pijnloos!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:53

Ik denk dat je van de kaakchirurg wel een goede pijnstiller meekrijgt. Succes. En de beste pijnstiller is trouwens Morfine :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:53

Ik heb dat gevoel niet bij Diclofenac om heel eerlijk te zijn, Ik had het idee dat het niet zo veel hielp :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:54

Ik crepeerde echt van de pijn toen ik nierstenen had.
En een uurtje na ik 'n Diclofenac had ingenomen, had ik het gevoel te zijn 'genezen'. :=

Natuurlijk kwam de pijn wel na een paar uur heel geleidelijk weer terug..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:56

Tja, wij kunnen wel allemaal pijnstillers opnoemen, maar je kan geen van deze pijnstillers zonder recept krijgen!
Is het zenuwpijn, of iets anders?
Het beste kan je tegen de kaakchirurg zeggen (welke het recept uitschrijft) dat de brufen bruis niet zo hielp en of er een pijnstiller is die wel zou kunnen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:56

Ik had mijn bot gebroken, ik kan niet zeggen dat het toen hielp. Ik heb ook Tramadol ehad, maar daar werd ik toch wel zo beroerd van.

Princess_

Re: Pijnstillers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:05

Tramadol is een poedersuiker imo. Kreeg dat in combinatie met diclofenac, nou ik was net een zombie..

Diclo werkt goed bij mij, ibu pas als ik er 4 tegelijk slik :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:11

Ibuprofen en Diclofenac vallen beide onder de NSAID's dit als combinatie gebruiken is zeker niet zinvol je gebruikt dan een dubbelmedicatie. Wat je eventueel kan doen is paracetamol met codeine nemen. De codeine versterkt de paracetamol misschien heb je hier wel baat bij. Al gebruiken de meeste tandartsen ed brufenbruis omdat dit het beste werkt. Gewoon even overleggen met de kaakchirurg.

Heel veel sterkte

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:43

PattyOosten schreef:
Ik denk dat je van de kaakchirurg wel een goede pijnstiller meekrijgt. Succes. En de beste pijnstiller is trouwens Morfine :D

Volledig mee eens :+: :')
Ik zou zwaar verslaafd aan dat spul kunnen worden denk ik, heb 2x in mijn leven zo'n spuit gehad en dat was zooooooo lekker :=

Ik heb zelf graag diclofenac (of Artrotec, = diclofenac maar met maagbeschermer) maar dan in combinatie met 2x paracetamol anders heb ik niet het gewenste effect. Ibu mag niet met diclofenac maar gebruik ik soms wel eens 'apart' zeg maar, dus alleen ibuprofen. 2 pilletjes van 400, en dat werkt wel.

Het is voor jezelf kijken wat werkt, als je maar nooit te lang achter elkaar pijnstillers gebruikt, je lijf raakt dan gewend en dan werken ze dus niet meer ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:06

Ibuprofen mag je trouwens combineren met gewone aspirines als alleen ibuprofen niet genoeg is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:12

Er is natuurlijk ook naproxennatrium (aleve) maar dat mag je NIET combineren met andere pijnstillers.
Een NSAID met paracetamol samen is een goede combi die beter werkt.
Ibuprofen en diclofenac combineren is weer niet zo'n goed idee.

Paracetamol met codeíne is niet vrij verkrijgbaar. Dit kan je weer omzeilen omdat de enig vrij verkrijgbare codeïne zit in een variant van Natterman hoestdrank. Ik weet niet of dit een beetje fatsoenlijke dosering is.
Overigens is diclofenac ook niet vrij verkrijgbaar op één uitzondering na: Voltaren. Dat is namelijk een verbinding met kalium terwijl de voorschrijfvariant een verbinding met natrium is.

Hoe dan ook, als je morgen naar de kaakchirurg bent geweest, begin dan meteen na afloop met het slikken van pijnstillers, voordat de verdoving uitgewerkt is. het is nl. gemakkelijker om pijn te voorkómen, dan om reeds bestaande pijn te onderdrukken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:17

PCM met codeine kun je zo bij de drogist halen de 500/10 iig de andere weet ik eigenlijk niet. Anders is het een kleine moeite om even de huisarts te bellen of zij een recept uit willen schrijven, of desnoods de kaakchirurg zelf ;)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:20

pijnstilling is ook weer persoon gebonden bij mij helpt niks meer alleen morfine heerlijk hihi

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:21

Ik heb in het ziekenhuis ook morfine gehad dat is idd heerlijk, al wist ik bij tijden ook niet goed meer wat wel de werkelijkheid was en wat niet :')

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:22

MISTRAL94 schreef:
PCM met codeine kun je zo bij de drogist halen de 500/10 iig de andere weet ik eigenlijk niet. Anders is het een kleine moeite om even de huisarts te bellen of zij een recept uit willen schrijven, of desnoods de kaakchirurg zelf ;)

ben je niet in de war met coffeïne?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:28

Ik heb toen de PCM/codeine 500/10 bij een drogist zien liggen, al weet ik ook niet meer waar dat was. Niet de 500/20 of de 500/50 hoor!

Coffeine wordt volgens mij nog maar weinig gebruikt, het werkt oppeppend maar het schijnt ook niet bewezen te zijn dat deze combinatie werkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:56

Een hoge naproxen dosis werkt heel goed op gebitspijn. Moet wel voorgeschreven worden, dus vragen aan de tandarts of chirurg.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:59

Gooi die pijnstillers in de prullebak, en neem
een lekkere neut :j!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:12

ik zweer bij diclofenac, zeker bij kiespijn :p

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:17

Ik kreeg na een kaakoperatie diclofenac én paracetamol en heb geen centje pijn gehad.
Nu zijn al mijn kiezen getrokken en heb genoeg aan brufen 600.
Wel de diclofenac meét of na het eten innemen, is anders niet zo lekker voor je maag.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:18

Wat je zelf al gedaan hebt is goed.
Paracvetamol slikken naast ibuprofen, heeft een versterkte werking. En mag naast elkaar geslikt worden.
Aan alle andere rommel zou ik niet zo snel beginnen als ik jou was.
Diclofenac is zeker een goede pijnstiller, maar vooral gebruikt als spierverslapper en ook nog eens heel slecht voor je maag. Dus daarnaast moet je of een beschermlaagje om diclofenac hebben of nog een maagbeschermer gaan slikken.

Als tip wil ik je meegeven, dat je op tijd je pijnstillers in neemt, netjes om de zoveel uur, ook al voel je nog niet weer pijn.
Pijn is makkelijker weg te houden als het nog niet op zijn piek is. En het duurt vaak wat langer voor ibuprofen goed zijn werk doet.
Sterkte ermee.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:31

ik geloof ook dat naaproxen (bv feldène) op voorschrift is.

kaart dit wel aan bij de kaakchirurg! misschien dat je contramal druppels kan:mag nemen (ik weet het actieve bestandeel er niet direct van)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:44

Wow, wat een berg reacties zeg ! Super!

Ik nam nu 3 zakjes brufen bruis 600 mg en nog 6 of 8 paracetamol per dag om het een beetje leuk te houden en dan nog klapte ik van de pijn, terwijl ik geen aansteller ben...

Maar, de kies is eruit, gossie, wat was ik blij met de verdoving zeg! Die gevoelloze neus en wang nam ik maar voor lief, maar ik had in ieder geval geen pijn meer.

Voor de verdoving uitwerkte heb ik nog 2 paracetamol genomen en ik moet zeggen dat ik zó blij ben dat dat ding eruit is!
Nauwelijks pijn meer :D .

YesterdayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:48

Mensen zeggen vaak gemakkelijk diclofenac. Het moet maar net helpen. Persoonlijk heb ik veel last van de bijwerkingen van Diclofenac (voorgeschreven gekregen van het ziekenhuis)

TS, mooi dat het nu weer stukken beter gaat! :D