Wie heeft er ook last van? Blaren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Wie heeft er ook last van? Blaren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:07

Heeerlijk blaren, maar niet heus!

Wie heeft er ook zo'n last van?

Heb zo'n 2 maanden geleden 2 giga blaren op m'n hielen gekregen van een stel nieuwe schoenen. [Pumps achtig iets]
En dat heeft zeker 2-3 weken geduurd dat het goed genezen was..

Ik ben sinds vandaag weer begonnen met werken na een maand vakantie te hebben gehad.
En nieuwe schoenen gekregen voor m'n werk en wat denk je? Ik heb weer 2 heerlijke blaren op m'n hielen gekweekt!
Morgen nog werken en pleisters erop want anders mag ik niet tussen de paarden lopen zonder die goeie schoenen..

Wie oh wie is ook zo'n goeie blaren kweker?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:09

Ja... Ikke... Heb een blaar zitten op mijn voet als ik mijn rijlaarzen aan gehad heb. Ik doe er vervolgens een blarenpleister op. Die blijft rustig 1,5 week zitten, ook met douchen. Dan is de huid weer heel en kan ik vervolgen weer een paar dagen tegenaan. Om vervolgens weer...... etc. Balen!

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:10

Ja, dat ken ik, sokken of geen sokken, nieuwe schoenen of schoenen die ik een tijdje niet gedragen heb, slippers, leren schoenen, maakt allemaal niks uit, blaren tot bloedens toe. Voordeel is dan wel dat je van 'gewone' blaren bijna niks meer voelt.... Het enige paar waarbij ik het niet had zijn mijn rijlaarzen maar ja daar loop je niet zo ver op he.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:11

Ik heb een chronische blessure overgehouden aan 2 enorme blaren op mijn hielen waar ik ondertussen al 10 jaar mee loop..
Gewoon altijd doorprikken (met een ontsmette naald) en ik raad af om er blarenpleisters op te doen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:12

@ Milatje; Hoezo raad je het af dan?

Ik heb een tijdje geleden wel blaren pleisters erop gehad, maar die zaten no time onder mn hak inplaats op z'n plek.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:13

milatje schreef:
en ik raad af om er blarenpleisters op te doen.

Waarom raad je dit af?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:17

Doorprikken en leukoplast strak erop. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige helaas. Heb een wandelvierdaagse gelopen 20 km per dag en heb drie dagen een uur bij het rode kruis gezeten. Daarvoor nooit blaren gehad. Vond altijd dat mensen meer blaren zich aanstelden.daar ben ik van terug gekomen, heb zo'n pijn gehad. Pedicure schijnt misschien ook te helpen trouwens.

milatje

Re: Wie heeft er ook last van? Blaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:19

Nuja ik heb toendertijd blarenpleister op mn blaren gedaan en de zijn binnen een paar dagen helemaal vol gelopen tot een ballon, met als gevolg dat er een grote wond ontstond op beide hielen.
En nu zit ik met de gevolgen...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:19

madeliefw schreef:
Doorprikken en leukoplast strak erop. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige helaas. Heb een wandelvierdaagse gelopen 20 km per dag en heb drie dagen een uur bij het rode kruis gezeten. Daarvoor nooit blaren gehad. Vond altijd dat mensen meer blaren zich aanstelden.daar ben ik van terug gekomen, heb zo'n pijn gehad. Pedicure schijnt misschien ook te helpen trouwens.

Hoe zou een pedicure kunnen helpen dan? Mn moeder is toevallig pedicure en ze heeft wel van die speciale pleisterachtige dingen om de druk te verminderen op een bepaald punt. ;)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:20

Ik plak er morgen weer pleisters op, maar dan wel de classic variant.
Die blijven het beste en langste erop..
Ik moet morgen 6 uurtjes lopen, en mss laatste 1,5 uur eventjes in mn andere schoenen..

@ Milatje; Oeii, das echt balen!

Ik haal ze eigenlijk altijd eraf na het werken, dan laat ik ze weken in bad en dan gaan ze er zelf vanaf.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:22

Milatje, had je er dan ook een paar dagen lang een pleister op of heb je die slechts even op gehad en alsnog werd het zo groot?

Siggislief, helpt dat weken ook tegen de blaren?

Ik heb meerdere blaren op mijn vingers en net doorgeprikt maar het brand als de hel :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:24

zodiacje schreef:
Milatje, had je er dan ook een paar dagen lang een pleister op of heb je die slechts even op gehad en alsnog werd het zo groot?

Ik zou het niet meer durven zeggen hoelang ze erop hebben gezeten. Het is inmiddels zo'n tien jaar geleden dus ik was nog een aardig klein meisje. Maar goed voor de rest weet ik wel dat het daardoor gekomen is.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:27

oh! Ik lees in de onderste balk van google nu een tip, ga m meteen uitproberen!
Er staat: Blaren verzachten? Calendulan van VSM helpt je je blaren te verzachten.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:53

Ja hier ook. Meeste schoenen kan ik niet aan, daarbij heb ik een grote voetmaat (44), dus de keuze is al minimaal, en de meeste kan ik niet dragen.

Nikes, ik loop m'n voeten er op kapot, ingelopen of niet. Laarzen, m'n hele hiel ligt open, ballerina's werken niet.

Ik heb hele oude lelijke k-swiss staan, en die lopen goed. En m'n allstars. Daarvan krijg ik geen blaren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:55

Waarom prikken jullie die krengen niet gewoon door? Ik moest gister door omstandigheden heeeeel erg veel lopen en ik had me toch een blaren, niet te kort! Een hele grote dikke in het 'holletje' van m'n grote teen, drie op m'n hielen en nog een paar bij de bal van m'n voet. Mooi dat ik daar niet op ga lopen :n
Ik heb ze doorgeprikt, pleistertje erover heen en klaar is Klara. Geen gezeur, geen pijn en het heelt heel erg snel. (vandaag al bijna geen last meer)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:15

Praat me er niet over, ik krijg óveral blaren in, behalve in mijn K-Swissjes inderdaad (en Vans ook bijna niet, maar het hangt wel van de schoen af).
Ook als ik ze doorprik blijf ik er last van houden, ze gaan gewoon niet weg. Als ik op de schoenen door blijf lopen krijg ik blaren op blaren op blaren... Schoenen waarvan je zou zeggen dat ze al lang ingelopen zouden moeten zijn, krijg ik altijd weer blaren van als ik ze even niet meer aan gehad heb. Ben nog niet achter de perfecte oplossing, helaas.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 05:37

@ zodiacje; Ik laat het alleen weken als ik er een pleister erop heb zitten dan gaat de pleister er zelf makkelijker af inplaats meteen helemaal kapot trekken.

@ phormicola; Ik prik ze niet door, heb vaak dat ze door het doorlopen al kapot zijn.

Vandaag maar aan de classic pleisters want Blaren pleisters zijn prut die zitten in no-time onder mn hak inplaats op de hiel.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:02

milatje schreef:
madeliefw schreef:

Hoe zou een pedicure kunnen helpen dan? Mn moeder is toevallig pedicure en ze heeft wel van die speciale pleisterachtige dingen om de druk te verminderen op een bepaald punt. ;)

Ik weet het niet, dat zeiden ze bij het rode kruis.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:23

Sja, ken het ook. Ik heb werkelijk altijd blaren, echt áltijd. Ik doe er niks aan, gaat na een tijd vanzelf weg.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 15:11

Is vandaag niet echt goed gegaan. :')
Heb 1 blaar helemaal bloedens toe open gelopen, dus dit hele weekend op bloten voeten lopen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:09

ik had nav die advertentie bepanthen creme geprobeerd en dat werkte echt top! :j
Ik had ze wel door geprikt maar ze brandden als de hel, na de creme was dat over en waren ze best snel weg.

Siggislief, beterschap voor je voetjes!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:11

hier ook een echte blaren verzamelaar! gelukkig genezen ze bij mij wel in enkele dagen. ik heb thuis en in de auto een hele verzameling pleisters voor als ..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 18:08

zodiacje schreef:
ik had nav die advertentie bepanthen creme geprobeerd en dat werkte echt top! :j
Ik had ze wel door geprikt maar ze brandden als de hel, na de creme was dat over en waren ze best snel weg.

Siggislief, beterschap voor je voetjes!

En dat crème is gewoon bij een apotheek/Drogist te halen?

YesterdayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:12

Hier nog eentje, ik heb echt ontzettend snel blaren, doorprikken durf ik niet. misschien moet ik dat de volgende keer toch maar proberen :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 18:14

Carlienn_ schreef:
Hier nog eentje, ik heb echt ontzettend snel blaren, doorprikken durf ik niet. misschien moet ik dat de volgende keer toch maar proberen :)

Ik durf ze ook niet door te prikken :n
Loop ze toch uiteindelijk kapot.

Heb ook wel eens blaren in mn handen gehad na een ochtendje uitmesten..
De vocht zag je zitten in een blaar.. heb die toen maar kapot gemaakt..