Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En in tegenstelling tot dieeten, vergt dit geen doorzettingsvermogen. Ik mag namelijk 1 keer per week een lekkere vette hap halen, tijdens het lesgeven mag ik een flesje AA high energy en ik mag een liga continu. Voor de rest eet ik gewoon normaal, 4-6 sneetjes brood met wisselend beleg en een gezonde avondmaaltijd. Als die avondmaaltij extreem gezond is mag ik een tweede keer opscheppen 
Oh ja, ik sport naast het lesgeven niet, ik vind 7 a 8 uur per week lesgeven aan beginners en halfgevorderden topsport genoeg
voor de tiende keer ofzo). Weet ook dat ik me nu wel rot voel en moe maar dat ik als ik een paar weken volhoud me een stuk beter voel. Beetje conditie opbouwen werkt echt... alleen dat volhouden.. daar is jammergenoeg geen trucje voor. Al wordt het echt wel makkelijker.
Dus dat is ook niet heel gezond. Ik heb laatst mijn eerste lijnpoging gedaan, maar als je normaal gesproken al gezond eet en je gaat dan ook niet sporten dan helpt dat niet. 
Verder heb ik geen auto maar alleen een fiets (ben student) hoewel ik op dit moment niet veel te fietsen heb.
Maar dat heeft me wel het zelfvertrouwen gegeven dat ik het doorzettingsvermogen had om iets te bereiken. Want als je dat zelfvertrouwen niet hebt is het veeeeeel makkelijker om te denken ' tja ik houd het toch niet vol, dus laat ik dat koekje nú alvast nemen' ... En blijf beseffen hoe trots je op jezelf kan zijn als je je doelen bereikt. Je moet jezelf echt blijven motiveren enzo
vlaatjee schreef:Is ook wel zo, en het is niet dat ik depressief ben omdat ik wat dikker ben dat een gemiddeld mens, maar ik zou zo graag een platte buik willen. Maar de discipline is zo moeilijk vast te houden. En dat haat ik van mezelf, want dan haak ik weer af en ik wil het wel heel graag. Stom he..
Ik val altijd weer terug in mijn oude patroon waardoor ik dus weer een kilo aankom en zo gaat het maar door. De laatste tijd voel ik me ook gewoon zo NIET fit, ben hartstikke moe elke keer en heb het een beetje benauwd. Wat dus ook niet echt een goede motivatie geeft voor het sporten omdat ik er gewoonweg geen puf voor heb.
Menino schreef:er moet gewoon een knop om. Niet dat ik zi gezond leef, maar wel veel gezonder dan een jaar geleden. Ben 45 kg afgevallen (daarvoor was ik echt heel zwaar dus) en ben nu een beetje het sporten aan 't aanpakken..
Wat wel helpt is 1x iets doen, waarvan je had gedacht dat je het nooit zou kunnen. Heel stom, ik ging een wandeltocht doen en ben toen echt over mijn eigen grens heen gegaanMaar dat heeft me wel het zelfvertrouwen gegeven dat ik het doorzettingsvermogen had om iets te bereiken. Want als je dat zelfvertrouwen niet hebt is het veeeeeel makkelijker om te denken ' tja ik houd het toch niet vol, dus laat ik dat koekje nú alvast nemen' ... En blijf beseffen hoe trots je op jezelf kan zijn als je je doelen bereikt. Je moet jezelf echt blijven motiveren enzo
. Bovendien vind ik het fijn dat ik alles aankan qua kleding en me lekker licht voel, letterlijk dus.
. Die zoektocht is ook gewoon telkens denken: beter volkorenpasta, beter olijfolie, beter bruine boterhammen, hoe kan ik zelf zo gezond mogelijk muesli maken? Welke vleessoorten kan ik het beste nemen? Hoe kan ik mijn ontbijt "pimpen" zodat het én lekker én gezond én alle voedingsstoffen bevat (nu is het dus zelfgemaakte muesli, met magere yoghourt en 200gr blauwe besjes)...
(ok, ik ben waarschijnlijk de enige die zemelen lekker vindt door de yoghurt
Maar vezels zijn natuurlijk superbelangrijk, geven je een vol gevoel, goed voor je darmwerking etc. ) ... Daar kan ik echt van genieten.
) Met Griekse yoghurt en philadelphia light en kaas.....
) Maar als je maar vaak genoeg gezond eet gaat je lichaam gewoon om gezonde dingen vragen. Als je maar vaak genoeg vettige dingen eet, gaat je lichaam daar ook om vragen. Vroeger at ik meestal 1 a 2 keer in de week pizza... Nu soms een maand niet ofzo, en dan heb ik er zelfs helemaal geen zin in !
...
), en sauzen waar 150 (!!!) kcal inzitten. Als je daar niet bij stilstaat. Zelfde geldt voor pasta zelf. Je hebt pasta's waar 300 kcal inzitten, en ook volkoren macaroni waar 125 kcal inzit (volkoren van honig
)
! 
, en dat heb ik er ingehouden. Ik ben zelf helemaal niet van de light producten, ik eet over het algemeen gewoon de originele producten.
vlaatjee schreef:Ben lid van de sportschool geworden en mijn ouders betalen dat. Ben nu een tijd niet geweest en me ouders hebben gezegd dat ik het dan zelf moet gaan betalen als ik niet meer ga. Dus ik moet wel, maar me lichaam werkt gewoon niet mee, ben zo snel moe.. Ik heb het ook wel eens 3 weken volgehouden om super gezond te eten en niet te snoepen, maar dan val ik toch weer terug in mijn oude patroon. Weeg nu 74 kilo en ben 1.76. Eerst woog ik altijd 65 kilo..