Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kleinvosje schreef:Meis, wat een vervelende situatie zeg. Toch is het een gevolg van je overhaaste beslissing om zo snel al samen te gaan wonen en zwanger te worden. Als je meer tijd had genomen om elkaar beter te leren kennen, was jullie relatie misschien heel anders geweest.
Wat je schrijft over het erkennen: Dat gebeurt pas bij de geboorte., sterker nog, pas bij de geboorte-aangifte bij de burgerlijke stand volgens mij.
Als jullie relatie nu al zo onder druk staat, zou ik toch eens om de tafel gaan zitten om echt te praten, desnoods met een professional erbij. Zoals hij met jou omgaat is niet normaal, maar het kan pas verbeteren als HIJ inziet dat zijn gedrag onaanvaardbaar is. Ik help je hopen dat hij wil veranderen.
kleinvosje schreef:ok, ik ben getrouwd, dan heb je daar dus geen last van. Hoe denkt hij over het gezag-gebeuren? Stel je voor dat hij wel gezag wil? Of dat hij geen gezag heeft, maar dan ook weigert alimentatie te betalen? Ga jij het dan allemaal wel redden?

kleinvosje schreef:Ok, maar er zijn zat mannen die verplicht zijn te betalen, maar dat nog steeds niet doen. Ik wil niet doem denken of zo hoor, maar wil je helpen alle kanten te bekijken om je niet tvoor onverwachte dingen te laten komen...
Alsof ik dan wel behoefte heb je naast mn bed te hebben....
En dat je hier sterker uitkomt !
Tallie1979 schreef:Nou, het recht van het zien van zijn kind is volgens mij nog verder uit te nuanceren.. Mijn moeder heeft familierecht gestudeerd, ik zal het haar eens vragen vrijdag.. Mijn moeder is ook ambtenaar burgerlijke stand
nikkiej_86 schreef:Jeetje wat een verhaal zeg, wat een ellendige poedersuiker situatie, vind wel dat je goed om jezelf moet denken hoor ! En om de kleine spruit, die zijn NU op dit moment het allerbelangrijkste, veel tips kan ik je niet geven, ik zit in precies hetzelfde schuit.... ben alleen niet zwanger, voor de rest is mijn kerel precies jou kerel:( vooral je begin stukje, van het samenwonen, hadden wij k, nu inmiddels 3 jaar samen, met veeeeel ups & downs!
En of het nu met of zonder hem is, hoop dat alles goed komt met jou en de kleineEn dat je hier sterker uitkomt !
Wou wel graag tips geven maar zou bij god niet wete hoe....

) Delaja schreef:Jeetje wat een lastige situatie.
Je bent inderdaad snel gaan samenwonen maar zo te lezen ging het voor de zwangerschap wel goed en hebben jullie over de zwangerschap zelf wel goed nagedacht, van mij dus ook geen kritiek!
Wat betreft het roken ben ik ook helemaal met je eens, ik woon tijdelijk bij mijn vriend in (we gaan goddank 2 sept kijken voor ons eigen plekje) en zijn ouders zijn beide doorgewinterde rokers (ook toen mijn vriend en zijn broertje nog erg jong waren...) Zit ik lekker te eten wordt er alweer een sigaret opgestoken. Met als gevolg dat ik veel boven op de slaapkamer zit om de rook te vermijden en ik ben niet eens zwanger.
Dat je vriend er geen begrip voor heeft dat je met de baby in je buik niet in de rook wil zitten vind ik eigenlijk heel erg kwalijk, vind hij het dan prima dat zijn kind in de buik al een meeroker wordt?!
Zo te lezen heb je het al zo vaak geprobeerd om de situatie te veranderen, heel eerlijk gezegd zou ik het als ik jou was nu toch op gaan geven en 100% aan jezelf en je kleintje denken, een baby heeft een gezonde leefomgeving nodig en dit klinkt alles behalve gezond. Dus hoe moeilijk het ook is, ik zou heeeeeeeeeeeeeeel goed gaan nadenken of die paar voordelen (achternaam, vader voor je baby) wel opwegen tegen alle nadelen (gestresstheid en oververmoeidheid tijdens je zwangerschap, geen begrip, spanning enz...) die je nu ondervindt. Ik zou je zelfs aanraden om in ieder geval tijdens de rest van je zwangerschap ergens anders te gaan wonen, dit gaat echt niet goed meer, niet voor jou en niet voor je baby.
Heel veel sterkte in ieder geval ts, ik hoop dat je een goede keus kan maken!
nikkiej_86 schreef:Maar je ging al een dik jaar met hem voordat je zwanger was toch??
Was hij toen niet zo??
(En tsjah meer mensen in mijn situatie hadden het wel geweten
Snap hun ook wel, maar ben zelf ook niet bepaald makkelijk, maar dat is off topic gelul)
Ik sta er momenteel al alleen voor, maar nu kan ik nog lopen en doen. Straks misschien niet en komt alles op de nek van mn moeder, terwijl HIJ daar eigenlijk voor zou moeten zorgen.