Slapeloosheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Slapeloosheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 00:51

Ik word he-le-maal gek van mezelf op dit moment, ik kan al zeker een week gewoon niet slapen.
Klaar wakker ben ik, energie voor 10, huis word keer op keer schoon gemaakt, thuisstudie is nog nooit zo snel gegaan maar aan de andere kant ben ik ook helemaal op, moe, maar slapen wil niet. Mezelf verplicht de nachten gewoon op bed door te brengen, daar lig ik dan klaar wakker al woelende hopen in slaap te vallen.
Boek lezen, warm bad, melk, thee, haken van alles heb ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Anzich mag ik niet klagen, het huis is nog nooit zo opgeruimd geweest, school is netjes bij etc etc, alleen de keerzijde is dat ik lichamelijk niet gezond ben en mn lijf aangeeft dat het rust nodig heeft, ik heb behoorlijk wat pijn en het beste medicijn is op dit moment slaap. Daarnaast krijg ik ook last van angsten, er hoeft maar een klein geluidje te zijn wat ik niet kan plaatsen en de paniek breekt los.
Van bovenstaande heb ik vaker last gehad, eigenlijk al jaren, maar dan iedere keer maar 2 tot maximaal 3 nachten en daarna was het een dagje bij tanken en was het klaar.
Af en toe breekt overdag de slaap aan, kan dan een uurtje slapen en dan ben ik alweer wakker, soms probeer ik die slaap te rekken tot in de avond zodat ik 's avonds weer kan slapen, helaas ben ik dan alweer over die moeheid heen.
Nu dus niet, maar ik heb ook geen flauw idee hoe dit te doorbreken.
Zijn er hier toevallig mensen die er ook last van hebben, of misschien ideeën hebben om toch te kunnen slapen?
Ga de keukenkastjes maar eens soppen, verwacht nu niet veel reacties :=

Rennie89

Re: Slapeloosheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:55

Ik ken je probleem :+ Ik ben nu ook klaarwakker en slaap de laatste maanden echt niet voor 3 uur. Nu heb ik ook kaakpijn gezien er vandaag een gaatje gevuld is en heb er nog last van :+ Ik ga zo een lading Melatonine nemen en dan wat lezen en dan hoop ik dat de slaap vanzelf komt :j

Maar over je andere "symptomen" .... Hmm. denk dat het slim is om dit even met de DA te bespreken.

In elk geval heel veel sterkte! Ik neem ook zo nu en dan een paracetamol voor het slapen gaan, maakt me rustig :+

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 01:56

DA? Hmm moet ik naar de dierenarts? :))

Paracetamol heeft hier niet het effect dat ik er rustig van word :=, ook heb ik van die nachtrust spulletjes geprobeerd met melatonini erin, maar merk er niets van :n

iig een medeslachtoffer gevonden, ben ik iig niet de enige (al was ik daar niet echt 'bang' voor)

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:00

Je buurvrouw kan ook niet slapen hoor ;-) Maar ik kan niet stoppen met werken... ben denk ik wel de enige :? Zie dat je ook in het salarisvak zit... zal het daar mee te maken hebben?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:44

*Slaapt ook niet voor 3 :wave: *
Maar slaap wel aardig op dit moment, en zo niet jammer voor mij ik krijg geen slaaptabletten meer voorgeschreven, zowel van mediant arts niet als van HA/DA :+ ;)

HA vind het troep, en mediant zelf vond maar dat ik 'nachtrust' van de kruidvat (indd met melatonie) moest proberen. Nou joeppie :\

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 03:06

En ik slaap ook niet goed, al een hele tijd niet. Val vrijwel nooit voor 1 uur in slaap, meestal val ik vlak na 1 uur in slaap. Momenteel slaap ik al helemaal niet door jetlag, dus dat is iets anders, maar ook niet heel fijn :+.

Ik heb ook geen idee wat helpt, hoor graag tips van anderen, haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 03:29

Slaaptabletten hoef ik eigenlijk ook niet, tis troep en nog flink verslavend ook, daarnaast niet eens mogelijk in combinatie met de medicijnen die ik momenteel slik :n

Salarisvak, ik was er werkzaam in, helaas nu niet meer dus denk dat het er niets mee te maken heeft. Jammer eigenlijk, was er tenminste een duidelijke oorzaak voor :Y)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 03:45

Aww nog steeds wakker? Join the club! Je moet wel in bed gaan liggen als het nog donker is hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 03:51

Haha nou wat een 'toeval' dat dit topic actief is op bokt op dit tijdstip. :') Ik ben ook echt ver over mijn slaap heen. Het voelt alsof ik energie heb voor 10, alleen straks tegen de ochtend ben ik doodop.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 03:57

Ja heel erg toevallig he :))
Wel gezellig al die mensen zo bij elkaar die niet kunnen slapen, nu maar hopen dat de mensen die wel slapen straks goede tips hebben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 03:59

Haha inderdaad, al die uitgeslapen mensen, waar ik straks erg jaloers op ben. :P

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 04:24

Hier ook nog steeds een wakkere :=.
Volg de tip van een bokker, 1 nachtje doorhalen zodat ik morgenavond - ehm - vanavond := om 10 uur 's avonds zo moe ben dat ik wel in slaap val en hopelijk in dat ritme kom.

Ben maar outfits aan het samenstellen via http://looklet.com, haha.

En ook ik ben benieuwd naar de tips van alle mensen die nu slapen :D.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 08:06

Morgen een sollicitatie gesprek, aangezien google verder geen gouden tips op levert en bokt ook niet (tot nu toe iig ;) ) toch maar de huisarts gebeld. Mag tot hij me gezien heeft niet gaan slapen ook al word ik opeens moe. Ik wil verdorie slapen gaat hij het me nog verbieden ook :=

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:09

Heb je de hele nacht doorgehaald dan :oo

Denk dat t wel helpt, als je gewoon op bed gaat liggen, licht uit, geen afleiding. Dan val je vanzelf wel in slaap, gewoon geduld hebben..

En anders heb je iig even gerust :')

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 08:12

2 nachten nu ja, de nachten/dagen daarvoor max. 4 uur per dag/nacht kunnen slapen :\

En gewoon op bed gaan liggen? Dat doe ik al meer dan een week, vorige nacht de hele nacht braaf op bed gelegen maar helaas.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:17

Een vriendin van me zegt dat goudpapaver werkt, zowel voor haar als haar man, die en druk baasje is, vooral in z'n hoofd ook. Het werkt volgens haar indirekt, niet dat je er enorme slaap van krijgt, maar je wordt er wat rustiger van, waardoor het uiteindelijk lukt om beter te slapen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:27

Dat klopt dus niet, dat je maar op bed moet blijven liggen tot je vanzelf in slaap valt. Bed en slaapkamer associeer je dan namelijk met "wakker liggen", waarmee je in een vicieuze cirkel terecht komt. Tip die wel kan werken is als je na 20 minuten nog niet in slaap bent uit bed te gaan en naar een andere kamer te gaan. Daar moet je iets gaan doen wat slaapverwekkend is, bijvoorbeeld een boek lezen of een saai tv programma opzetten. Activiteiten die je juist wakkerder maken (zoals soppen, internetten) moet je vermijden. Zodra je voelt dat je moe wordt, ga je naar bed. Het is trouwens een fabeltje dat je wel rust als je gewoon in bed gaat liggen en niet slaapt. Dat is echt niet zo, al was het alleen maar omdat je je gaat irriteren aan het feit dat je nog steeds niet kan slapen.

TS: denk dat het heel goed is dat je naar de HA gaat. Hoop dat hij/zij je verder kan helpen hiermee.

Wat bij mij trouwens helpt om in te slapen: me concentreren op een lichaamsdeel, bijvoorbeeld mijn voeten. Ik kan namelijk soms moeilijk in slaap komen omdat ik lig te piekeren. Als ik me alleen op mijn voeten concentreer stopt het malen in mijn hoofd en kan ik ontspannen. Meestal ben ik dan zo vertrokken. Tip die ook wel eens wil helpen tellen, 1 tel bij iedere ademhaling van 1 tot 50 en als je bij 50 bent begin je overnieuw. Hier krijg je als het goed is een rustige ademhaling door waardoor je makkelijker kan ontspannen en ook makkelijker in slaap valt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 10:18

Ga die laatste 2 tips zeker onthouden :j
Ik kom nu van de huisarts af, mag zo door naar het ziekenhuis en word dan geprikt, krijg dan voor 5 uur de uitslag.
Word dan getest op suikerziekte en iets van de schildklier als ik me niet vergis.
Mocht ik moe worden en willen gaan slapen mag ik niet in 1 ruk de slaap inhalen, beetje jammer -O-

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:06

Ben benieuwd wat de uitslag is! Balen dat je het al langer hebt! Ik gebruikte ook wel eens Melatomatine en soms L-Tryptofaan-400.. Moet zeggen dat het bij mij ook soms niet helpt.. maar dat komt misschien meer omdat ik niet rust voor het slapen maar gewoon druk bezig ben.. Heb meer moeite met inslapen.. en als ik slaap wordt ik moeilijk wakker..

Succes!!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 12:12

Ik probeer heel bewust rust te nemen voor dat ik ga slapen, meestal in de zin van een stukje buiten wandelen of een boek lezen, wou dan ook wel eens voorkomen dat ik wakker werd met mn hoofd op een boek ipv kussen :))

Kom er alleen net achter dat ik onder rode bultjes zit op mn buik :\
Echt nog nooit gehad, jeukt niet en doet verder ook geen zeer, zag het net toen ik onder de douche stapte.
Wachten tot 5 uur duurt opeens lang :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:19

Wat je ook kan doen is eens Joga volgen. Hierbij richt jeje op ontspanning en sommige technieken kan je ook weer gebruiken als je niet kan slapen.
Ook is het handig om eens na te denken over je matras en kussen. Liggen die nog wel zo goed?
Bij mij wil andersom in mn bed gaan liggen ook nog wel eens helpen :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 12:21

Matras en kussen is wel een goed punt maar daar is zeker weten niets mis mee. Nog minder dan een jaar geleden aangeschaft ivm rugklachten :)
Andersom in bed? In de zin van hoofd waar normaal je voeten liggen?
Yoga is niet aan mij besteed :n :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:26

een rotprobleem, ik heb elke maand zo`n 3 nachten dat ik wakker lig
maar wel s`middags inzak, wat niet gaat vanwege een kind dat dan thuis komt en ik dat ook niet doe anders ben ik bang dat de nacht helemaal kort word

én nu heb ik al 4 dagen dat ik rond 3 uur wakker word en het bloedheet heb en dan 2 uur alleen de wekker zie en dan weer ff in slaap val

ik ga als dit doorgaat ook even bij de HA langs , maar bij mij kan het de overgang zijn ;) die aan het beginnen is. 8-)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:27

Ja, precies, gewoon eens omdraaien. Ik slaap meestal ergens anders beter dan in mn eigen bed, maar als ik mij dan om draai gaat het weer een tijdje goed. Lastige van mij is ook dat ik tot vaak 5 dagen tot 2 's nachts werk en dat ik pas rond 6 uur tot leven kom. Als je dan eens een dagje vrij bent, slaap ik nooit voor 2 uur. Vannacht ook weer tot een uurtje of 4 wakker gelegen en mezelf toch maar op tijd het bed uitgeschopt.

Als je eenmaal slaapt, slaap je dan wel goed?

Wellicht iets homeopatisch proberen? Ik heb het er niet zo mee, maar mijn zusje zweert erbij ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:04

nathalieeee_ schreef:
Hier ook nog steeds een wakkere :=.
Volg de tip van een bokker, 1 nachtje doorhalen zodat ik morgenavond - ehm - vanavond := om 10 uur 's avonds zo moe ben dat ik wel in slaap val en hopelijk in dat ritme kom.

Ben maar outfits aan het samenstellen via http://looklet.com, haha.

En ook ik ben benieuwd naar de tips van alle mensen die nu slapen :D.

Goedzo je hebt naar me geluisterd :')