Ik ga scheiden van mijn wrat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Ik ga scheiden van mijn wrat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:13

Dat is een van mijn verjaardagscadeaus aanstaande donderdag 26 augustus.

We hebben ongeveer 13 jaar lief en leed gedeeld, hoewel hij het meeste leed deelde.

Het gaat om een voetwrat van ongeveer 0,5cm in doorsnede. Jaren lang geen last van gehad, hooguit bij een verkeerde voetzetting. Echter wilde ik mijn eelt gaan verwijderen in de afgelopen zomer, door middel van een zalf. Alleen werd de wrat daarbij gevoeliger.
Samen met de schaamte die het met zich meebrengt (strand, vrienden, vriendje) en dus de pijn, heb ik besloten 'm weg te laten halen.
Goed, ik heb ongeveer de hele drogisterij de afgelopen 13 jaar geprobeerd, dus hoop ik dat het nu toch eens gaat lukken. Heb weinig hoop eerlijk gezegd, het is een soort doorn voor mijn gevoel.

M'n moeder bedacht vanmiddag dat het misschien niet zo handig is om dat op m'n verjaardag te doen. Ik moet er voor 9 uur al zijn, en daarna moet ik nog wat boodschappen doen.
Dus nu is mijn vraag aan jullie, kan je nog wel lopen na het aanstippen? De wrat zit namelijk echt onder de bal van m'n voet.

En wat zijn jullie ervaringen met voetwratten?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:16

Ja hoor, dan kan je nog wel lopen. Het voelt wel een beetje raar, maar dat moet te doen zijn, je krijgt pas later een beetje zo'n soort blaarachtigiets er op. Vaak is een grote trouwens niet in één keer weg. Bij mij leek hij helemaal weg en kwam hij later weer terug in een moordend tempo :'). Aanstippen werkte niet dus bij mij moesten ze hem uitlepelen en dat soort leuke dingen :=

Succes met de scheiding tussen jou en je wrat :(:)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:17

Ooit heb ik als klein meisje ook wratjes onder mijn voeten weg laten 'branden' Mijn ouders dachten slim te zijn om beide voeten in een keer te laten doen. Dan was ik er maar vanaf. En nee helaas ik kon niet meer lopen. Het deed na die tijd wel erg pijn kan ik mij herinneren. Kan je helaas niet gerust stellen.
Daar in tegen heb ik een aantal jaren terug wel eentje weg laten ''branden'' op mijn vinger en hier in tegen heb ik nooit last van gehad.
Maar afscheid nemen ga je met plezier doen hoor

sharonalover

Re: Ik ga scheiden van mijn wrat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:26

ik heb ook zo'n grote wrat onder mn voet gehad. idd erg vervelend, wilde m ook telkens weg laten halen, maar durfde niet :+ had telkens wel een nieuwe smoes, werk waarbij ik moest lopen, nieuwe opleiding, stage blablabla :+
maar laatst wassie ineens weg :oo zo ineens, echt heel apart :P heb wel 10x gevoeld, maar hij is echt hartstikke weg _O-

sterkte met t weghalen, weet niet of t pijn doet, maar daarna heb je een mooi voetje :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:34

Mijn dochter van 6 heeft een hele grote op de bal van haar voet, ik heb ook al veel geprobeerd maar de wrat word alleen maar groter. Tja mijn meisje durft natuurlijk niet naar de dokter maar vind de pijn nu ook niet leuk.

Ik volg jouw topic dus even zodat ik weet hoe jij de pijn van de behandeling hebt ervaren, kan ik me alvast voorbereiden op een huilende&gillende dochter.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:36

De huisartsen hebben nou toch een of ander iets waar het helemaal geen pijn meer mee doet? Naja een stuk minder? Tenminste zoiets heb ik gehoord.. In elk geval succes! ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:38

Bij mij deed t ook helemaal geen pijn.
Het ding is er als t ware uitgegroeid.
Heeft ook nog een hele poos geduurd, maar eindelijk is t kreng weg.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:42

Niet op de voeten maar wel op de handen.Mijn dochtertje van 6 en niet 1 maar aardig wat soms ook trosjes.Al 2 keer weg laten halen bij de dokter,en brullen natuurlijk deed zon pijn.
Eigenlijk moet ze weer........maar vind het zo sneu voor d'r eerst even vragen als we naar een dermatoloog kunnen.
Mss dat er nog wat anders is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:42

Ik heb t verwijderen van een wrat op m'n hand en voet ook jaren uitgesteld, 3 jaar geleden toch maar laten doen, want het was zo vies.
Tsja, echt lekker voelde het niet maar om nou te zeggen dat t pijnlijk was nee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:52

Het schijnt dat voetwratten binnen 5 jaar zomaar kunnen verdwijnen, is bij de mijne helaas niet het geval ;(
Is ook niet naar buiten gegroeid, het is helemaal naar binnen gegroeid...
Dus ik zie er echt best wel tegenop!

Hoop dat ik niet hoef te lepelen, en hou jullie zeker op de hoogte.
Collega zegt dat het niet pijn doet... Maar ik ben bang van wel... :=

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:53

Aah het valt vast wel mee. Toen ik heel klein was jaar of 5, heb ik het ook gedaan, het is niet pijnlijk maar gewoon een raar gevoel (vond ik) ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:02

Voor iedereen hier die dit nog niet geprobeerd heeft: smeer pure/zuivere [100%] acceton op je wratten en ze verdwijnen en komen niet meer terug.Bij verschillende mensen hielp het echt,dus waarom zou het bij jullie niet helpen?
Het doet geen pijn,stinkt alleen maar wat.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:26

Waar kun je dat krijgen? :) Gewoon bij de kruidvat of moet je daarvoor bij de apotheek oid zijn? En moet je dat vaker doen of is 1 keer voldoende?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:27

Aceton is van dat spul waar je ook nagellak mee kan verwijderen. Dus zal bij het kruidvat ook wel te koop zijn. Bij mij werkte dat trouwens niet. Maar hé, niet geschoten is altijd mis toch :)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:28

gohya schreef:
Voor iedereen hier die dit nog niet geprobeerd heeft: smeer pure/zuivere [100%] acceton op je wratten en ze verdwijnen en komen niet meer terug.Bij verschillende mensen hielp het echt,dus waarom zou het bij jullie niet helpen?
Het doet geen pijn,stinkt alleen maar wat.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

En waar kun je dat kopen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:32

Heb je ook homeopatische behandeling geprobeerd? Inwendig en uitwendig gecombineerd?
Ik had ze als meisje ook en aanstippen was een hel en hielp nog eens niet goed ook. Toen heeft mijn moeder het homeopatisch geprobeerd en ze waren en bleven heel snel weg!!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:32

Ik heb er geen goede herinneringen aan :S Ik kan je dus ook niet geruststellen! Maar goed, het gaat voorbij en het wordt er alleen maar beter van tenslotte.
ik heb op mn vinger zo een grote gehad dat mijn nagel een afwijking heeft. Waarschijnlijk valt dat alleen mijzelf op, maar toch ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:36

De pure koop je alleen bij de apotheek.
Die van kruitvat is geen pure.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:42

ik heb er ook verre van goede herinneringen aan, ik weet nog dat ik dacht, goh dat doet geen zeer tot ik er bij flauwviel, en toen ik thuiskwam lag ik huilend op mn bed, sindsdien ga ik echt nooit nooit nooit meer naar zo'n dokter, zeker omdat die wrat gewoon is terug gekomen, nuja goed, nu heb ik zo'n spul, groene duivel noemt het en dat maakt eigenlijk gewoon blaren op je voet, nuja blaren, het weekt je huid los, en door het er steeds op te doen zijn mn wratjes nu allemaal verdwenen :) en dat is nog pijnloos ook :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:42

Pure is ook bij bouwmarkten te koop bij mijn weten, daar had ik het toen vandaan. Maar dat is al weer een aantal jaar terug.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:44

Ik had een gigantische eeltwrat op mijn grote teen en heb em eraf gepeuterd (was 9 jaar ofzo) en is godzijdank nooit meer terug gekomen!

Jij heeeeel veel sterkte en je kan prima lopen daarna hoor :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:59

Ik heb er ook een hele hardnekkige gehad toen ik jonger was, op exact dezelfde plaats als jij. Alles geprobeerd, niks hielp. Uiteindelijk laten bevriezen bij de dermatoloog en sindsdien heb ik hem niet meer teruggezien. Het prikt heel even, maar meer dan dat is het niet :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:04

Toen ik klein was had ik er ook mega veel last van. Ik heb ze toen verschillende keren laten aanstippen, wat een drama! Echt verrekte zeer deed dat enz. Maar het schijnt dat ze nu ander spul ervoor hebben en het dan wegsnijden ofzoiets? Dat hoorde ik vorig jaar namelijk, schijnt ook dat dat geen pijn deed.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:39

Ik heb een paar weken terug 3 wratjes laten aantsippen.
2 op mijn hand en 1 onder mijn hak, maar kon daarna nog gewoon lopen! Heb de hele dag gewerkt die dag, en af en toe voelde ik het wel, maar heb gewoon kunnen lopen.
Die van mij was ook zo'n grote...
Lepelen doen ze tegenwoordig volgens mij bijna niet meer :n

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:39

Ik had vroeger er meer dan 8 op mij handen :+ *Schaam*
Heb ze aanlaten stippen, deed geen pijn alleen een raar gevoel.
Heet en koud tegelijk :+
Wartner hielp niet bij mij, dokter deed t in een x weg.
Binnen een maand waren ze allemaal verdwenen, En geloof me dat waren de kleinste niet...