wie heeft haar kinderen niet laten inenten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

wie heeft haar kinderen niet laten inenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:22

Omdat het een vrije keuze is, ben ik benieuwd naar opninies en redenen van mensen die er bewust voor gekozen hebben om hun kind(eren) niet te laten inenten.
Ik ben niet geinterreseerd in meningen van mensen die geen kinderen hebben, en ooit misschien iets raars in een tv-serie gezien hebben over dit onderwerp. (dus echt alleen mensen die er goed over hebben nagedacht).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:26

Ik wilde mijn zoontje niet laten inenten, maar dat heeft voor flinke relatiecrisis gezorgd hier. Ben uiteindelijk overstag gegaan en heb hem wel laten inenten.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:28

Quellian schreef:
Ik wilde mijn zoontje niet laten inenten, maar dat heeft voor flinke relatiecrisis gezorgd hier. Ben uiteindelijk overstag gegaan en heb hem wel laten inenten.

Welke redenen had je om hem niet te willen inenten?

050206051012

Re: wie heeft haar kinderen niet laten inenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:31

Ik PB je wel ff.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:33

Zelfde geld voor mij Quellian, alleen dan voor de Mex.Griep vaccinatie. Haar andere vaccinaties heeft ze gewoon gehad. Alleen over de mex.griep vac. deden toen zoveel vreemde verhalen en ook nuchtere tegengeluiden als 'het is maar gewoon een griepje' (wat ik dus ook dacht) dat ik het eigenlijk niet wilde. Uiteindelijk ben ook ik overstag gegaan door mijn vriend z'n 'gezeur' ;) en het argument: als je het niet doet en ze krijgt en ze wordt heel ziek vergeef je het jezelf nooit. Da's waar zucht...
Achteraf vind ik het toch jammer dat ik haar wel heb laten enten, het was niet nodig geweest, als ze het had gehad had ze er waarsch. ook gewoon goed doorheen gekomen en ze is van beide entingen flink beroerd geweest, incl. koorts.

Maar haar andere entingen heeft ze gewoon gehad, als we niet zo massaal zouden enten als we nu doen, zouden polio e.d. nog steeds voorkomen dus ik ben ervoor.

Ook al heb ook alle 'complot-theorieen' gelezen over het verband tussen de entingen en de verhoogde aantal kinderen met astma en allergieen enzo sinds het begin van het rijksvaccinatieprogramma. Wat ik daar van vind weet ik niet zeker, ik vind het wel aannemelijk maarja dan is het eigenlijk een kiezen tussen 2 kwaden: nog steeds die rotziektes als polio enz. of verhoogde kans op astma e.d.....lastig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:37

Ashley, toen er geent werd tegen de Mex. Griep was ik zwanger, viel binnen de 'doelgroep' om de prikken te krijgen (werkte in het ziekenhuis, dus zat ook dichtbij het vuur), maar weigerde pertinent. Ook hierover hebben we thuis ruzie gehad, maar ik heb gezegd dat het MIJN lijf was, dus dat hij daar niet over kon beslissen. Beeb is uiteindelijk van ons samen, dus ik ben niet de enige die daar een beslissing in kan nemen.
Ik heb geen Mex. griep gehad, of iets wat erop leek, maar ik vond de onzekerheid over de evt. bijwerkingen net zo min prettig als de symptomen van de Mex. griep zelf.

Vind het een moeilijk iets... je wilt het beste, maar je weet van tevoren nooit wat het beste is :)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:49

Ik heb mijn kinderen (en mezelf) bewust niet laten enten tegen de mexicaanse griep, ze zijn 13 en 12 jaar. Ze zijn gezond, dus een griep overleven ze wel.

Ik heb ze een paar jaar geleden op advies van de kinderarts laten enten tegen hepatitis omdat we naar Egypte op vakantie gingen. Ik heb toen later wat meer over hepatitis gelezen en blijkt dus dat volwassenen hier behoorlijk ziek van kunnen worden, maar kinderen kunnen het krijgen zonder er ziek van te worden, of ze zijn maar eventjes ziek. Toen had ik dus spijt dat ik ze wel heb laten enten, terwijl ik mezelf niet had laten enten.

Sindsdien ben ik dus kritisch wat betreft enten. Artsen willen al snel dat je ent. Ik sta nu voor de keuze of ik mijn dochters laat enten tegen baarmoederhalskanker. Ik denk dat ik dit wel laat doen, omdat dat wel een dodelijke ziekte is.

De gewone standaard entingen heb ik wel laten doen. Maar nooit goed over nagedacht. Ik heb ze laten enten omdat iedereen het laat doen en het consultatiebureau het adviseert.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:55

Vaccinaties voorkomen geen ziektes ze zorgen dat je minder erg ziek ervan bent.
Mijn dochter gaat gewoon in het vaccinatieprogramma mee, heb haar ook tegen hersenvliesontsteking laten enten (zit nu ook in het programma) en ook de mexicaanse griepprik heeft ze gehad, ik heb hem zelf vanuit mijn werk gehad. Ik vind dat ieder het voor zich moet weten, maar diezelfde mensen moeten wel bedenken dat ze niet alleen zelf risico's lopen maar dat ook andere kinderen in hun omgeving hierdoor risico's lopen (ik heb het over het normale vaccinatieprogramma)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:04

Ik weet het niet.. Heb zelf nog geen kinderen maar heb de laatste tijd zoveel gelezen over wat wij in de westerse wereld hedendaags allemaal voor troep binnen krijgen.. Luchtvervuiling, toxinen en zware metalen in eten, drinken (grondwater), medicijnen, vaccinaties, vullingen (amalgaamvullingen), cosmetica... Een verhoogde kankerkans is daar eigenlijk alleen maar een logisch gevolg van.

Ik zou erg twijfelen zodra ik een kind heb!
Er zit nog veels te vaak het giftige Thimerosal in vaccinaties... Hier staat er een stukje over, maar met Google kom je nog een heel eind verder. http://vigilantcitizen.com/?p=4116
Laatst bijgewerkt door Talisa op 23-08-10 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:08

alle entingen wat ze op school enzo krijgen gaat ie in mee,
mex griep heeft ie niet gehad (mocht hier in belgie niet onder de 4)
duidelijk he in nederland moest het. en in belgie deden ze het niet.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:10

Ik denk dat je in de minder ontwikkelde landen nog meer gevaarlijke stoffen binnen krijgt hoor, daar is bijna geen regulatie voor. dat is er in de EU wel.

Vaccineren weet ik nog zo net niet. Zo heb ik gehoord dat er waarschijnlijk meer astma en allergieen zijn omdat kinderen te weinig blootgesteld worden aan gevaar van buitenaf, omdat we dus te schoon leven.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:12

LZP --> MW

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:13

Talishe schreef:
Ik denk dat je in de minder ontwikkelde landen nog meer gevaarlijke stoffen binnen krijgt hoor, daar is bijna geen regulatie voor. dat is er in de EU wel.

Vaccineren weet ik nog zo net niet. Zo heb ik gehoord dat er waarschijnlijk meer astma en allergieen zijn omdat kinderen te weinig blootgesteld worden aan gevaar van buitenaf, omdat we dus te schoon leven.

Het percentage Astma (maar ook adhd, ms, suiker, autisme en zelfs sommige vormen van kanker) zijn omhooggeschoten sinds er gevaccineerd word.
Alhoewel het ontkent wordt dat het door vaccinaties komt... brengt me dat wel aan het twijfelen :j.

(wij zijn niet perse anti-vaccineren, maar we twijfelen wel over de leeftijd van inenten en eventueel de bmr inenting).

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:17

Tegen de mexicaanse griep heb ik mezelf (werkzaam in de gezondheidszorg) en mijn kinderen niet in laten enten omdat (naar mijn bescheiden mening) het hele Mexicaanse griep gedoe een beetje de hysterische kant op schoot, ik ben via mijn werk in aanraking geweest met mensen die het hadden (voor er sprake was van inenting) en met de juiste voorzorgsmaatregelen was er niets aan de hand. Achteraf is ook wel gebleken dat er hier geen sprake was van een pandemie.

Dan de enting tegen baarmoederhalskanker, hier is nog zoveel onduidelijkheid en controverse over dat ik besloten heb om mijn dochter niet te laten enten. er zou sprake zijn van een werkzaamheid van 5 jaar, het beschermd maar beperkt dus er is geen garantie dat ze het niet evengoed zou krijgen.
En is er ook niet zoiets als eigen verantwoordelijkheid? Veilig vrijen als de tijd daar is? Zolang ik niet precies weet wat op langere termijn de consequenties zijn laat ik niet zomaar iets in mijzelf of mn kinderen spuiten.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Verder hebben ze gewoon alle vaccinaties gehad.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:17

Onze tweeling doet wel mee met het vaccinatieprogramma, maar wel op hun eigen tempo. Onze tweeling is prematuur en in overleg met de kinderarts zijn we een maand later begonnen.

Toen in december die 3 baby's zijn overleden, hebben we het ook weer uitgesteld. Zo hebben ze hun 4e rond pas met 14 maanden gehad (vorige week)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:18

kunnen jullie dit dan kiezen?
Toen ik in de lagere school zat was dit verplicht vanuit de school en de school betaalde die spuiten ook.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:19

tessyke schreef:
Toen ik in de lagere school zat was dit verplicht vanuit de school en de school betaalde die spuiten ook.

In nederland mag je kiezen omdat het niet verplicht is. Alhoewel het wel nadrukkelijk wordt aangeraden.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:19

tessyke schreef:

Je bent als ouder natuurlijk wel degene die beslist of er al dan niet iets in je kind gespoten wordt, zou een mooie boel zijn als een school daar over zou beslissen!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:22

Onze kinderen doen mee in het vaccinatie-programma via het consultatiebureau maar tegen de mexicaanse griep hebben wij ze bewust niet laten vaccineren.

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:28

ik heb mijn dochter niet voor baarmoederhalskanker laten enten omdat er nog te veel onduidelijkheden over zijn. verder heeft ze alle normale entingen wel gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:29

In belgie is het op school niet verplicht te enten,je kan ze mee laten enten.Maar dat beslis je als ouder zelf.
Tegen de mexicaanse griep word hier niet standaard geênt.Tegen hepatitus wel.
Mijn dochter moet nu alleen nog een enting tegen het baarmoederkanker virus krijgen ,maar op advies van de Ha wachten we hier zolang mogelijk mee.

Ik ken trouwens iemand die invalide is door polio omdat zijn ouders hem niet wilde laten enten.En die man is hier zachts gezegd niet gelukkig mee.

Dat entingen zorgen voor meer astma en zo ,daar geloof ik niet zo in.Ik geloof meer dat de verontreiniging van de wereld daar meer voor zorgt.Die word steeds vuiler en daar word geen mens beter van.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:30

nathalie2302 schreef:
Onze kinderen doen mee in het vaccinatie-programma via het consultatiebureau maar tegen de mexicaanse griep hebben wij ze bewust niet laten vaccineren.

Ik hoor dat trouwens heel vaak, mensen die deze koers volgen.
Vind ik eigenlijk wel heel bijzonder dat men niet meer klakkeloos alles doet wat de overheid aangeeft!
(en wel weer leuk ook dat ik niet gewoon eigenwijs ben maar dat meer mensen hetzelfde doen!)

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:33

Bianca41 schreef:
Ik ken trouwens iemand die invalide is door polio omdat zijn ouders hem niet wilde laten enten.En die man is hier zachts gezegd niet gelukkig mee.

Die zijn er in Nederland ook genoeg, hier enten ze niet om geloofsovertuiging.
ieder zn goed recht natuurlijk alleen heel zuur dat die kinderen wat dat aangaat zelf de keuze niet hebben kunnen maken.
Hoewel er ook zat mensen zijn die dit riepen toen ik mijn kinderen niet liet enten tegen mex griep en baarmoederhals kanker.............
Maar persoonlijk vind ik dat heel wat anders, je kunt natuurlijk het risico verkleinen in mijn geval maar met Polio ligt dat wel even anders.....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:09

Mijn oudste is regulier geent en heeft als baby heel veel luchtweginfecties gehad. Toen ben ik rond gaan kijken naar de gevolgen die mogelijk zijn van entingen.
Bij de 2e en 3e heb ik bewust het entprogramma later gestart en het scheelt ook als je meningokokken niet gelijk geeft met die andere.
Dus meer tijd ertussen, sommige entingen uit elkaar halen, dat waren mijn keuzes.

Mijn jongste heeft epilepsie en reageerde enorm op de laatste inenting: absences in overvloed, op de eerste dagen wel een stuk of 40! Daarop heb ik gebeld met het RIVM en zij adviseren niet meer te enten zomaar, we zijn in overleg. Hele fijne mensen daar overigens :)
Ik heb die MG ook niet gedaan omdat niemand me kon zeggen wat de wisselwerking met haar medicatie zou zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:40

Talisa schreef:
Ik weet het niet.. Heb zelf nog geen kinderen maar heb de laatste tijd zoveel gelezen over wat wij in de westerse wereld hedendaags allemaal voor troep binnen krijgen.. Luchtvervuiling, toxinen en zware metalen in eten, drinken (grondwater), medicijnen, vaccinaties, vullingen (amalgaamvullingen), cosmetica... Een verhoogde kankerkans is daar eigenlijk alleen maar een logisch gevolg van.

Ik zou erg twijfelen zodra ik een kind heb!
Er zit nog veels te vaak het giftige Thimerosal in vaccinaties... Hier staat er een stukje over, maar met Google kom je nog een heel eind verder. http://vigilantcitizen.com/?p=4116

Aan de andere kant vergeet je (voor het gemak?) dat we door vaccineren ook ziektes kwijt zijn...