14 tanden teveel (en 2 extra verstandskiezen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

14 tanden teveel (en 2 extra verstandskiezen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:16

tjaaa,, ik heb 14 tanden teveel..
Boven (of bij onderkaak, onder :+ ) mijn gewone tanden (die overigens erg goed zijn) zitten nog 14 extra tanden :o . Volgens de tandarts ben ik een accademisch geval :o . De extra tanden staan ook niet netjes rechtop, neee,, laten we het nog moeilijker maken voor de kaakchirurg!, ze zitten schots en scheef! Zo liggen er een paar al bijna horizontaal en zeker 1 ligt er al horizontaal..

7september worden er intotaal 8 tanden (zowel onder als boven) operatief verwijderd. Verder zijn er al 3 getrokken.

Over een paar jaar worden die andere er ook uitgehaald (zodat ze nog even naar beneden kunnen groeien als die andere er uit zijn hebben ze daar de ruimte voor. en dan haalt de kaakchirurg ook meteen die verstandskiezen d'r uit.

Dan denk ik verder zelf daarna ook nog een beugel te moeten, omdat er dan zoveel is gebeurd in mijn mond..

Zijn er nog meer mensen met zoveel teveel tanden/kiezen?

O, jaa, weetje wat ik nog het ergste vind: 80%kans dat mijn kinderen dit later ook krijgen, alleen dan in nog ergere maten.
Mijn zus had ook een stuk of 11 tanden teveel, en mijn vader had maat een halve tand teveel..

Dit word mijn 1ste x ziekenhuisopname voor mij..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 14 tanden teveel (en 2 extra verstandskiezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:19

Jeetje, hier had ik nog nooit van gehoord.
Jammer dat ze ook nog eens scheef groeien! Anders had je wellicht gewoon nog een keer kunnen wisselen :D
Zitten de tanden nog in het tandvlees of zijn ze al "uit" ?
Lijkt me toch een heel gedoe om ze eruit te laten halen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:19

Goh, dat is apart! Ik wist wel dat je tanden te veel kon hebben maar zoveel!
Hopelijk lukken de operaties, waarschijnlijk wel, ze zijn tegenwoordig zo knap met alles.
Succes!
Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe dat er dan uitziet, 14 tanden te veel....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:20

pft, ik had twee kiezen teveel die stonden aan de buitenkant en zijn laatst vrij simpel weggehaald,maar wat jij hebt...mag ik je veel sterkte wensen?

ikenindi

jeetje, succes 7-9!

hafjesliefde

oei zoveel tanden teveel!! Maak je geen zorgen over beugel, blokjes,... Mijn tanden stonden redelijk scheef en k heb nu blokjes (en beugel gehad) het doet echt niet zoveel pijn als sommige mensen zeggen!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:21

Ik heb in mijn kaken ook extra tanden en kiezen zitten. Zitten daar prima, vooralsnog geen last van en ze groeien ook niet verder. Voordeeltje als iemand ooit de tanden uit mijn mond rost llijkt me, hihi..Mijn zus heeft daarentegen juist te weinig kiezen :x en heeft nog steeds ene aantal melkkiezen in haar gebit zitten.
ik heb nooit gehoord dat de extra tanden eruit moeten. Heb er alleen last van bij ingrepen in het gebit aangeien verdoven haast niet lukt door allerlei extra zenuwbanen die er officieel niet horen. Mijn huidige gebit is overigens prima en staat allemaal mooi recht, nooit een beugel gehad.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:22

Bedoel je dat je als het ware meer (of 1) rijen tanden hebt (zoals een haai)? Iemand uit mijn familie had dat ook, die had een extra rij tanden in haar bovenkaak, achter haar gewone tanden staan. Die zijn operatief verwijderd.
Veel succes met de operatie!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-08-10 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Beeker

Pff nog nooit van gehoord eigenlijk. Das niet zo fijn. Zie er al tegenop mn verstandskiezen te laten trekken... sterkte ermee hoor!

Brainless

Mijn zoon heeft boven een dubbele rij tanden gehad, gelukkig zijn die vanzelf eruit gekomen.
Mijn dochter heeft 2 tanden dubbel gehad. 1 is daarvan zelf eruit gekomen, de andere hebben ze eruit gehaald bij de tandarts.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:25

De tandarts had het nooit gemerkt bij mij, en zij eerst ook dat ik geen beugel hoefde ofzo, tot een paar maanden geleden een fot werd gemaakt :(

Een paar zijn er al een heel klein beetje zichtbaar, zie je net een klein puntje tand, maar verder niet.
1 zit er bijna in mijn zenuwen, dus wat ze daar mee doen, weet ik eigenlijk niet :+ .

Ik ben net bij de tandarts vandaan, maar ik zal 7september wel even vragen voor die foto's, dan plaats ik ook voor en na foto's :P . haha!

dankjullie wel!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:27

Fiffill schreef:
Bedoel je dat je als het ware meer (of 1) rijen tanden hebt (zoals een haai)? Iemand uit mijn familie had dat ook, die had een extra rij tanden in haar bovenkaak, achter haar gewone tanden staan. Die zijn operatief verwijderd.

nee,, beneden zit wat, boven zit wat, links zit wat, rechts, overal zit wel wat :( . Helaas.
Ook de mogelijk heid van wisselen is er niet, omdat ze zooo scheef staan en die andere tanden erg goed zijn en met een behoorlijke wortel vast zitten.
Ook staan die extra tanden er helemaal niet recht voor!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:27

bij mij kwamen in eerste instantie mijn volwassenen tanden al door (ook een dubbele rij) voor mijn melkgebit er uit was. Nadat ongeveer elke tand uit mijn melk gebit getrokken was, bleek ik nog 4 kiezen teveel te hebben (aan elke kant één, volwassen kiezen) het gevolg, ook die moesten er uit en daarna heb ik 8 jaar een beugel gehad :+ Toen ik 16 was mocht die er eindelijk uit en wat bleek, ik kreeg ook nog verstandskiezen :+
Die zijn helemaal doorgekomen waardoor mijn voortanden onder nu weer wat scheef staan (niet heel erg) maar daar neem ik geen beugel meer voor :')

Maar zoveel tanden teveel, daar had ik echt nog nooit van gehoort! ik vond mijn 4 al veel!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:28

X_Michelle_X schreef:
Fiffill schreef:

nee,, beneden zit wat, boven zit wat, links zit wat, rechts, overal zit wel wat :( . Helaas.
Ook de mogelijk heid van wisselen is er niet, omdat ze zooo scheef staan en die andere tanden erg goed zijn en met een behoorlijke wortel vast zitten.
Ook staan die extra tanden er helemaal niet recht voor!

Dat is helemaal lastig. Vervelend zeg... ik hoop dat ze alles wel gewoon weg kunnen halen. Dat meisje had echt een extra rij tanden in haar verhemelte staan.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:32

Fiffill schreef:
Dat is helemaal lastig. Vervelend zeg... ik hoop dat ze alles wel gewoon weg kunnen halen. Dat meisje had echt een extra rij tanden in haar verhemelte staan.

Had ik dat maar :+
Ik denk dat ik om m'n 20ste nog niet klaar ben met beugel dan enalles.. pfff
De tandarts schrok zich rot toen id die foto's zag :+ haha. ik zo: weetje wat, haal alles d'r maar uit, neem ik wel een kunstgebit, ben ik meteen klaar...
Toen keek ie net alsof hij spoken zag. hahahahha!!

Hij zij tegen mij dat ik wel eeens in een krantje zou kunne nkomen met mijn tanden! (JEAH! word ik alsnog slapend rijk zei ik :'), ja,ja ik had de grootste lol daar! ik dacht dat er een verborge camera was ofzoo := ,, tja,, dat HOOP je op zo'n moment.. _O- )

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:37

Zo dat zijn echt veel tanden, ik heb nog nooit gehoord dat iemand zoveel extra tanden heeft! Ik ben er al niet blij mee dat mijn verstandskiezen eruit gehaald moeten worden, het werd me eigenlijk aangeraden het deze zomer al te laten doen maar ik zie er zo tegen op :') Het enige 'aparte' wat ik met mijn gebit heb gehad is een melkkies waar geen nieuwe kies onder zit dus die melkkies zit er gewoon nog in en doet het nog prima :P Veel succes met de operatie!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:34

ik had teveel tanden :D Ik heb er 7 moeten laten trekken :')
Leek zo veel eigenlijk ;)

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:49

zoo veel teveel tanden.. dat heb ik nog nooit gezien..
Sterkt met het verwijderen van de rest, maar ik denk wel dat je erg blij bent als ze weer weg zijn :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:53

Jeetje, TS :oo Ik wens je alvast veel sterkte!

Ik had 5 verstandskiezen ipv 4. De laatste is er vorige week uitgegaan, maar de wortels zitten er nog in! Kies had zo'n aparte stand dat de wortel eruit krijgen onbegonnen werk was! Nu moet ik over drie maanden terug voor controle.

Met al mijn melktanden heb ik een dubbele rij gehad!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:51

Dank jullie wel.
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, dat het er zoveel extra zijn..
Ik zie meer op tegen de operatie enzoo..
Maarjaaa..

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:34

Mootje schreef:
Ik had 5 verstandskiezen ipv 4. De laatste is er vorige week uitgegaan, maar de wortels zitten er nog in! Kies had zo'n aparte stand dat de wortel eruit krijgen onbegonnen werk was! Nu moet ik over drie maanden terug voor controle.

Dat heb ik ook! Linksboven heb ik er twee zitten.

Meer extra tanden heb ik niet. :D Wat vervelend joh, succes ermee! Heb wel ervaringen met een kaakoperatie (onderkaak naar voren laten zetten en kincorrectie) en operatief verwijderen van de verstandskiezen in de onderkaak (die moesten eruit voor de operatie, anders konden ze de onderkaak niet goed breken...) Wat ik daarvan geleerd heb: Men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Ik zeg niet dat het allemaal mee is gevallen, zeker niet, moet ook niet onderschat worden, maar ik heb me van te voren zo onwijs op lopen te vreten, en je bereikt er echt helemaal niks mee. Je maakt jezelf alleen maar hartstikke gek. Heel veel succes en sterkte met de operatie!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:37

Joh! Dat wordt een streng dieeet voor je!! Ik weet zeker dat je niet meer kunt eten. Man, wat heb ik een medelijden met je :(:)

Ik ben wel heel benieuwd hoe je tanden er nu uit zien :D

Foto van een smile? :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:38

sullebulle schreef:
Mootje schreef:

Dat heb ik ook! Linksboven heb ik er twee zitten.

Meer extra tanden heb ik niet. :D Wat vervelend joh, succes ermee! Heb wel ervaringen met een kaakoperatie (onderkaak naar voren laten zetten en kincorrectie) en operatief verwijderen van de verstandskiezen in de onderkaak (die moesten eruit voor de operatie, anders konden ze de onderkaak niet goed breken...) Wat ik daarvan geleerd heb: Men lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Ik zeg niet dat het allemaal mee is gevallen, zeker niet, moet ook niet onderschat worden, maar ik heb me van te voren zo onwijs op lopen te vreten, en je bereikt er echt helemaal niks mee. Je maakt jezelf alleen maar hartstikke gek. Heel veel succes en sterkte met de operatie!

Dankjee.
Tja, zo'n alleer eerste opname is best wel spannend, maarja, ik vertrouw al die mensen daar wel. Ze hebben daar voor geleerd, en als je kijkt hoe lang die opleiding is.. dan moeten ze tog wel weten hoe dat moet?! Dusja, ik laat me maar verrassen laat ik maar zeggen..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:40

eenitraM schreef:
Joh! Dat wordt een streng dieeet voor je!! Ik weet zeker dat je niet meer kunt eten. Man, wat heb ik een medelijden met je :(:)

Ik ben wel heel benieuwd hoe je tanden er nu uit zien :D

Foto van een smile? :P

JEEAAAHHH!! Afvallen :D :D :D Dat vind ik niet zo erg :D !
Nou, weetje, je ziet het bijna niet, omdat bijna alles nog in het tandvlees zit, maar ik zal morgen wel event foto's plaatsen hoor :P 7 september ga ik in het ziekenhuis vragen of ze die foto waarop je die extra tanden kunt zien naar me willen mailen. Dan zal ik die plaatsen, is wat interessanter (zie je ze allemaal op) en dan later wil ik ook een foto als het allemaal klaar is, en tussendoor enzoo.. leuk voor later..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:42

Wat vreemd zeg. Ik heb ook een vreemd gebit. Rechtonder heb ik helemaal geen kiezen... nooit gehad ook haha.