Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daffie schreef:Miep1979,
Ik ben sinds kort in de sportschool begonnen om me spieren sterke te maken. Doe jij nog wat anders waardoor het beter gaat ?
vallie schreef:Mijn tussenwerfelschijf is eruitgehaald en vervangen en daarna vast gezet, rij nog steeds paard.
Daffie schreef:Miep1979,
Ik ben sinds kort in de sportschool begonnen om me spieren sterke te maken. Doe jij nog wat anders waardoor het beter gaat ?
jesito schreef:Ik heb ook discophatie, maar ook scoliose en fibromyalgie.
Ik werk wel gewoon maar wel maar 20 uur per week.
Ik heb het daar vaak best zwaar mee, ik zou liever kortere dagen willen werken.
Ook slapen is vaak een hel en paardrijden doe ik al jaren niet meer en hou het ook niet lang meer vol.
Als ik lang rijd is het net alsof ik met een mes in de rug word gestoken en daarna gloeit die plek.
Ik had nog nooit van discophatie gehoord maar heb eens mijn medisch rapport opgevraagd en daar stond het in.
De dokter heeft dit nooit genoemd, ik moest er maar mee leren leven.
Ik was toen 22 jaar.
Intussen sleep ik me voort op het werk op sommige dagen, soms gaat het best goed.
Ze weten op het werk van mijn rugproblemen en mag ook tussendoor gaan zitten.
Maar mensen zien het niet aan je dus nemen je nauwelijks serieus.
miep1979 schreef:Hoi, speciaal voor dit bericht een profiel aangemaakt, keek zo nu en dan maar poste nooit. Ik wilde je ook al attenderen op de nvvr.nl maar dat heeft Cowgirl ook al gedaan. Het boek dat zij noemt, heb ik ook besteld, mijn advies niet doen want ik vond het oplichterij, de oefeningen die een manueel of fysio voorschrijft staan hierin daarbij zegt hij dat wanneer je elke dag minstens 2 liter water en 1 dag per week vette vis eet, je van je rugproblemen afkomt! Nou bij deze, heb ik jullie geld bespaard.
Ik heb zelf baat gehad bij accupunctuur, puur voor pijnbestrijding. Heel veel sterkte, een mede rugpatiënt
swatch schreef:discopathie is een grote vergaarbak voor allerlei aandoeningen aan een tussenwervelschijf. Het is niet echt een medische diagnose, zoals een hernia bijv.
Net als dat lumbago gewoon betekent pijn in de lage rug.
Het lijkt me daarom erg moeilijk om jullie aandoeningen en therapieen met elkaar te vergelijken.