De ziekte van Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvdB

De ziekte van Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:45

Hallo,

Vandaag zijn ze er bij mij achter gekomen dat ik Pfeiffer heb. Zijn er nog meer bokkers die op dit moment last hebben van deze ziekte? Dan lijkt het me fijn om met jullie erover te praten ;)

Hoe doen jullie het met jullie partners? Ikzelf heb een vriend en hij wil niks weten van lichamelijke afstand. Het maakt hem zelfs niet uit of hij de ziekte ook krijgt, zolang hij maar bij mij kan zijn en met mij kan knuffelen. Maar het idee dat ik hem dan misschien wel besmet vind ik toch niet echt fijn...

Gaan jullie gewoon naar je werk, school, studie of wat dan ook? Wat voor klachten hebben jullie? Bij mij begon het met erge keelpijn en opgezette klieren, maar nu ben ik eigenlijk alleen maar heel erg moe. Ik werk nu wel gewoon nog iedere dag...

Ik merk om me heen een beetje dat mensen het 'vies' vinden. Ze komen liever niet te dicht bij me in de buurt. Echter is deze ziekte niet zó besmettelijk als zij denken. Maar het is moeilijk om hen dat wijs te maken...

Kom maar op met jullie ervaringen!

Groetjes

RelarDevi

Re: De ziekte van Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:55

Je vriend is allang besmet ;)

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:58

Oh, daar zit wel wat in natuurlijk...

Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er automatisch last van krijgt, toch?

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:58

Ik heb vroeger pfeiffer gehad. Maar volgens mij als je zelf nog niet eens weet dat je het hebt, of er net achter bent, het meest anderen besmetten ;) Later neemt dat af geloof ik.

En met knuffelen wordt een ander niet meteen besmet, het is meer met als je iemand zoent of kust of als jij niest oid en de ander dat ''in'' zich krijgt ;)

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:59

E_dicky schreef:
Oh, daar zit wel wat in natuurlijk...

Maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er automatisch last van krijgt, toch?

Volgens mij ligt dat aan zijn weerstand :)

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 17:00

sannee1992x schreef:
Ik heb vroeger pfeiffer gehad. Maar volgens mij als je zelf nog niet eens weet dat je het hebt, of er net achter bent, het meest anderen besmetten ;) Later neemt dat af geloof ik.

En met knuffelen wordt een ander niet meteen besmet, het is meer met als je iemand zoent of kust of als jij niest oid en de ander dat ''in'' zich krijgt ;)

Haha met 'knuffelen' bedoelde ik ook meer de andere dingen als kussen, vrijen etc. :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:01

Ik heb ook pfeiffer gehad, mijn vriend heeft nooit ergens last van gehad. Hij heeft wel een test gedaan, puur om te kijken óf hij het ooit al eens gehad had, maar dat was ook niet zo. Dus zn weerstand zal wel érg goed zijn!

Ziek goed uit, neem héél veel rust! Bij mij is het chronisch geworden en er ligt een rolstoel in de kofferbak :=

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:03

Ik heb ook pfeiffer gehad, en mijn vriend had ook nergens last van hoor :n ook hij had het nog nooit gehad. En inderdaad rust heel goed uit! Ik heb door pfeiffer nare dingen meegemaakt.

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:04

E_dicky schreef:
sannee1992x schreef:

Haha met 'knuffelen' bedoelde ik ook meer de andere dingen als kussen, vrijen etc. :D

Haha :D Pfeiffer staat volgens mij bekend dat het wordt overgedragen door zoenen :P
Maar ik denk idd dat hij het al heeft ;) Maar hij hoeft er geen last van de krijgen.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:08

Heel erg veel vitamine C tabletten slikken, dan ben je er met een paar weekjes vanaf.
En misschien heeft jou vriend jou wel besmet, sommige mensen hebben het wel maar hebben er geen last van en andere hebben er wel last van.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:08

Hm, ik ben toevallig dinsdag bij de huisarts geweest, die vertelde me dat ik dezelfde symptomen heb als bij Pfeiffer, maar het is net iets anders. Ik ben wel erg moe, en heb een paar opgezette kliertjes. Heel vervelend, helaas niks aan te doen..

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:11

Hoi E_dicky

Het is alleen overdraagbaar als je speeksel uit wisseld (hoesten zoenen enzovoorts)
Ik heb 2 jaar terug die ziekte gehad en ik ben toen een aantal weken gestopt met werken. Het beste! en het snelste kom je er zo vanaf.
Als je je lijf uit blijft putten door te blijven werken (je kan ook minder gaan werken) dan gaat het nooit helemaal over.
Dit vertelde mijn huisarts toen en achteraf had hij gelijk.
Pfeiffer is gewoon bagger en als je jezelf niet voldoende tijd geeft om het uit te zieken blijft het langer er kom je er gewoon niet lekker van af.
Mocht je minder gaan werken of zelfs stoppen, dan moet je je ook niet groot houden en gewoon gaan slapen als je lijf je dat verteld.
En over het besmettings gevaar : dat word minder dat is in het begin het ergst. Misschien heeft jou vriend het jou wel gegeven.
Ik ben zelf maker en drager. Dus ik heb het niet van iemand gekregen.
Je vriend hoeft er ook geen last van te hebben of hebben gehad.

Rust echt goed uit, van mij appart ga je in de ziekte wet, of overleg het gewoon met je baas.
Goed uitrusten is de beste remedie. Anders word het dus inderdaad gronish

succes er mee

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:14

mijn dochter is vandaag naar de dokter geweest. Gezien ze de hele dag op de bank ligt, en dan nog moe is. Daarnaast opgezette klieren en hoofdpijn.
De dokter denkt dat het pfeiffer is, maar we moeten maandag nog bloed laten prikken om daar zekerheid over te krijgen.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:14

Ik heb het vorig jaar gehad zonder het te weten, ik moest en bloedtest doen voor iets anders, en daar kwam uit dat er een broertje en zusje nog rond zwommen in mijn bloed.. maar bijna verdwenen.. Ik ben altijd wel moe dus dan merk ik het niet gauw.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:45

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb |(
Ik heb de afgelopen 3 weken drie keer keelontsteking gehad en drie antibiotica-kuren, maar de ontsteking kwam iedere keer terug. En ik ben zoooooooooooooooooooooo moe..
Vorige week bloed laten prikken en dus vandaag gehoord dat ik Pfeiffer heb.
Vanaf volgende week donderdag heb ik vakantie, maar heb vandaag wel gelijk tegen mijn baas gezegd dat ik tot mijn vakantie 5 uur per dag wil werken (ipv 9). Daarnaast raadt de dokter aan om vetarm te eten en niet te sporten en te gaan slapen als je moe bent...

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 13:35

Oh, dat is niet fijn Cynthia! Dat van het vetarm eten had ik nog niet gehoord. Ik zal er nu zeker aan denken!

Nu heb ik dus het probleem dat ik 's nachts eigenlijk helemaal niet kan slapen!? Ik ben wel echt moe, mijn lichaam voelt dan ook echt uitgeput aan. Maar toch val ik maar niet in slaap, terwijl ik normaliter (voordat ik ziek werd) altijd binnen 2 minuten in slaap viel.

Ik heb nu toch maar vrij genomen van werk. Afgelopen week gewoon iedere dag gewerkt, volle dagen. Maar gisteren kwam ik thuis en toen moest ik gelijk overgeven. Ik denk dat ik het toch iets onderschat had. Nu doe ik het lekker rustig aan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:52

ik lees je bericht met een glimlach van herkenning.. Ik slaap ook ALTIJD binnen 2 tellen en sinds eergisterenavond val ik gewoon NIET in slaap. Ik ben zo vreselijk moe, en toch lig ik 2 uur te draaien.. Zo frustrerend!
Ik heb vandaag net de 5,5 uur gehaald op mijn werk, maar ik ben gesloopt nu. Ik zit in de trein naar huis. Ik zou mijn lenzen moeten halen, boodschappen moeten doen en ik wil zo graag naar mijn paard, maar ik kan het niet! De tranen staan in mijn ogen...
Meid, meld je ziek! Onderschat het niet. Als je nu niet naar je lichaam luistert, kan het chronisch worden. Dat willen we niet!

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:31

Cynthia82 & E-dicky

het is voor jullie beide niet leuk. en voor mij ook heel herkenbaar dat je snachts niet kan slapen.
E-dicky ik denk dat het verstandig is om vrij te nemen en Cynthia82 neem vrij van je werk ga gewoon niet werken en luister naar je lijf!!!! ga slapen als je moet slapen. rust goed uit!!! anders wordt het gronisch zoals je hier boven kan lezen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:34

Hoe kan dat toch, dat niet slapen? Gelukkig heb ik afgelopen nacht wel goed kunnen slapen..
Kan je vertellen hoe de ziekte bij jou is verlopen? Hoe lang duurde het, wat heb je gedaan? Hoe kwam je er vanaf?
Vandaag gaat het slechter met me dan gisteren, mijn hele lijf trilde... hopelijk morgen een betere dag..

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:35

Oh dat herken ik ook! Ik slaap meestal ook snel, maar de laatste tijd duurt het úren tot ik in slaap van, terwijl ik dan ontzettend moe ben.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:36

Merel___ schreef:
Oh dat herken ik ook! Ik slaap meestal ook snel, maar de laatste tijd duurt het úren tot ik in slaap van, terwijl ik dan ontzettend moe ben.

Heb je Pfeiffer, of denk je dat je het hebt?

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:37

Merel___ schreef:
Hm, ik ben toevallig dinsdag bij de huisarts geweest, die vertelde me dat ik dezelfde symptomen heb als bij Pfeiffer, maar het is net iets anders. Ik ben wel erg moe, en heb een paar opgezette kliertjes. Heel vervelend, helaas niks aan te doen..

Cynthia82 schreef:
Merel___ schreef:

Heb je Pfeiffer, of denk je dat je het hebt?

:)

Hierbij nog iets toe te voegen: wat ik heb, duurt bij sommige mensen maar een weekje, maar bij anderen kan het jaren duren totdat het over is, ik zit er nu al een half jaar aan 'vast' helaas..
Laatst bijgewerkt door Merel___ op 25-08-10 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:37

Ik heb vorig jaar Pfeiffer gehad, 3 week hartstikke ziek geweest. Slap, misselijk en aan 1 stuk door geslapen. Daarna gelukkig niet veel last meer gehad.
Je hebt 2 varianten, de ene kan je wel een jaar last van hebben en de andere is veel extremer en korter. Die had ik dus :')

Mijn vriend is ook vast en zeker besmet, maar heeft ook nergens last van gehad.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:38

Whahaha... sorry... niet helemaal wakker :D
Er he, dat niet kunnen slapen, terwijl je zo vreselijk moe bent?? Pfffffffffff

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:39

Jeanneee_ schreef:
Ik heb vorig jaar Pfeiffer gehad, 3 week hartstikke ziek geweest. Slap, misselijk en aan 1 stuk door geslapen. Daarna gelukkig niet veel last meer gehad.
Je hebt 2 varianten, de ene kan je wel een jaar last van hebben en de andere is veel extremer en korter. Die had ik dus :')

Mijn vriend is ook vast en zeker besmet, maar heeft ook nergens last van gehad.

Kan je erachter komen welke variant je hebt? Of weet je dat pas als je merkt dat het snel wegtrekt of juist niet?