Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

merel_gomez schreef:jodi schreef:Zo zie ik er ook uit na een wespensteek!En beetje overgevoelig...
Als je echt allergies zou zijn,dan was je nu al dood,dus het komt wel weer goed.
Ik heb laatst een zalfje op cortisone-basis gekregen tegen de over-réactie.Dat hielp erg goed.
dat weet ik dan krijg je z`n anaflacktische shock.. maar mijn collega beweerd dat je dat kan opbouwen ofzo.
polly2 schreef:Dat klopt. Het kan zijn dat de volgende keer als je gestoken wordt, je een nog ergere reactie van je lichaam krijgt. Maar het hoeft niet...dat is het vervelende dat je dat niet kunt voorspellen.
Misschien toch goed om eens tijdens een telefonisch spreekuur met je dokter over te hebben. Misschien dat hij je dan voor de zekerheid zo'n setje kan geven waar je jezelf mee kunt injecteren als dat nodig mocht zijn bij een volgende steek.
Je ziet er wel charmant uit trouwens....

merel_gomez schreef:jodi schreef:Zo zie ik er ook uit na een wespensteek!En beetje overgevoelig...
Als je echt allergies zou zijn,dan was je nu al dood,dus het komt wel weer goed.
Ik heb laatst een zalfje op cortisone-basis gekregen tegen de over-réactie.Dat hielp erg goed.
dat weet ik dan krijg je z`n anaflacktische shock.. maar mijn collega beweerd dat je dat kan opbouwen ofzo.

Ukkiee schreef:polly2 schreef:Dat klopt. Het kan zijn dat de volgende keer als je gestoken wordt, je een nog ergere reactie van je lichaam krijgt. Maar het hoeft niet...dat is het vervelende dat je dat niet kunt voorspellen.
Misschien toch goed om eens tijdens een telefonisch spreekuur met je dokter over te hebben. Misschien dat hij je dan voor de zekerheid zo'n setje kan geven waar je jezelf mee kunt injecteren als dat nodig mocht zijn bij een volgende steek.
Je ziet er wel charmant uit trouwens....
Dat geven ze heus niet 'voor de zekerheid' aan jan en alleman mee, hoor.
Ukkiee schreef:Als ze zo'n shock zou krijgen, dan had ze die allang gehad. Zoals ik al zei; mijn hond heeft dat. Gestoken, nergens een zwelling of iets maar voor we het wisten lag ze languit op de vloer.