.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:52

Zo zie ik er ook uit na een wespensteek!En beetje overgevoelig...
Als je echt allergies zou zijn,dan was je nu al dood,dus het komt wel weer goed.

Ik heb laatst een zalfje op cortisone-basis gekregen tegen de over-réactie.Dat hielp erg goed.

pubelia

Re: Is dit normaal na een wespen steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:55

Koelen!! Dat kan ook verlichten!!

Je hebt er inderdaad wel een reactie op als je in je arm gestoken bent. Hoe ziet je arm eruit?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:55

Zo te zien ben je er toch licht allergisch voor. Misschien heeft de dokter een zalfje om de zwelling te verminderen?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:57

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:59

Raar dat de assistente er niks mee doet. Mijn vader is vorig jaar door een wesp in zijn oor gestoken die ook 3 x zo dik werd, hij had gebeld naar de HA post en hij moest gelijk langskomen om ernaar te laten kijken en iets tegen de zwelling.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:59

Ze is niet in haar arm gestoken, dat was vorige keer.. (Toch?)

Iedereen reageert licht allergisch op steken en beten d.m.v. roodheid en een lichte zwelling, dit is normaal. Bij een echte allergische reactie ga je volgens mij ook in shock (althans, dat heeft mijn hond). Daar is zo'n pen dan voor.

Een anafalytische shock bouw je niet op, dat krijg je. Je tandvlees wordt van tevoren wit (er trekt bloed uit weg). Als je dat hebt zou ik wel even naar de EHBO gaan.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:01

Ik krijg ook zo'n reactie als ik door een mug word gestoken. (3x inmiddels, op mn oog)

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:02

ja dat klopt, maar toch in de gaten houden.
ik reageer namelijk door er een bloedvergifteging van te krijgen.
dus als het roder word en door loopt toch ff langs ha gaan
suc6

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:02

ik had het ook toen ik door een mug onder mijn wenkbrauw ben gestoken. Mijn wang was gelukkig niet zo dik, mijn oog wel.

Duurde een dag of 2 en toen was het weer over.

succes!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:03

merel_gomez schreef:
pubelia: ik zit nu met een ijspack op mijn oog.. over een uur ga ik te werk.. hoop dat het snel wegtrekt.
van mijn arm heb ik geen last er is ook niks te zien.. enkel een littekentje.

De icepack niet direct op je oog doen, maar een washandje oid er omheen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:03

merel_gomez schreef:
jodi schreef:
Als je echt allergies zou zijn,dan was je nu al dood,dus het komt wel weer goed.
Ik heb laatst een zalfje op cortisone-basis gekregen tegen de over-réactie.Dat hielp erg goed.

dat weet ik dan krijg je z`n anaflacktische shock.. maar mijn collega beweerd dat je dat kan opbouwen ofzo.

Dat klopt. Het kan zijn dat de volgende keer als je gestoken wordt, je een nog ergere reactie van je lichaam krijgt. Maar het hoeft niet...dat is het vervelende dat je dat niet kunt voorspellen.
Misschien toch goed om eens tijdens een telefonisch spreekuur met je dokter over te hebben. Misschien dat hij je dan voor de zekerheid zo'n setje kan geven waar je jezelf mee kunt injecteren als dat nodig mocht zijn bij een volgende steek.

Je ziet er wel charmant uit trouwens.... ;)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:04

polly2 schreef:
Dat klopt. Het kan zijn dat de volgende keer als je gestoken wordt, je een nog ergere reactie van je lichaam krijgt. Maar het hoeft niet...dat is het vervelende dat je dat niet kunt voorspellen.
Misschien toch goed om eens tijdens een telefonisch spreekuur met je dokter over te hebben. Misschien dat hij je dan voor de zekerheid zo'n setje kan geven waar je jezelf mee kunt injecteren als dat nodig mocht zijn bij een volgende steek.

Dat geven ze heus niet 'voor de zekerheid' aan jan en alleman mee, hoor.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 14:07

.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:10

De meeste mensen met allergieen draven een beetje te ver door, ken er zat :+

Mijn wespensteek zag er veel erger uit dan die van jou en ik ben toch echt niet allergisch hoor. Ik denk dat het gewoon vanzelf wegtrekt. Maak jezelf niet te druk :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 14:13

.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:16

merel_gomez schreef:
jodi schreef:

dat weet ik dan krijg je z`n anaflacktische shock.. maar mijn collega beweerd dat je dat kan opbouwen ofzo.

Dat klopt inderdaad, een allergie bouw je meestal op. Ik zou even je huisarts bellen voordat je het weekend in gaat.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:18

koud spul erop helpt echt enorm.

ik kwam er destijds rond 5.30 uur achter dat mijn oog helemaal dicht zat. Kommetje water en wattenschijfjes mee naar bed: tot 7.00 uur zitten koelen en ik kon zowaar om 8.30 uur op mijn werk zijn met mijn oog open (daar was dan ook alles mee gezegd, maar het was een heel vooruitgang vergeleken met hoe ik wakker werd!)

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:20

Jeetje, dat is een beste reactie! Meteen naar de HA gaan! En natuurlijk ijs op houden tegen de zwelling!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:22

Zo dit zit er niet fijn uit! ik ben ook best wel vaak al gestoken.
Maar mijn moeder zoog met een leeg spuitje het gif er uit zeg maar.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:22

Ukkiee schreef:
polly2 schreef:

Dat geven ze heus niet 'voor de zekerheid' aan jan en alleman mee, hoor.

Maar misschien zegt de huisarts wel van: kom even langs, ik heb een test om te zien of je de gevaarlijke allergie aan het opbouwen bent en geeft hij het dan mee. Zo bedoelde ik het meer. Ik weet namelijk niet of je dat kunt testen.
Wat ik wel weet is dat ik een ker iemand heb gezien die in zo'n shock raakte....dat was niet fijn. Dus daarom even bij de deskundige navraag doen, lijkt me. Ik weet dat je zo'n allergie kunt opbouwen....maar dat het heus niet altijd zo is, als het zo gaat als bij de TS.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:25

Als ze zo'n shock zou krijgen, dan had ze die allang gehad. Zoals ik al zei; mijn hond heeft dat. Gestoken, nergens een zwelling of iets maar voor we het wisten lag ze languit op de vloer.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:29

Ukkiee schreef:
Als ze zo'n shock zou krijgen, dan had ze die allang gehad. Zoals ik al zei; mijn hond heeft dat. Gestoken, nergens een zwelling of iets maar voor we het wisten lag ze languit op de vloer.

Ja...die treedt op vrij snel na de steek. Dat weet ik...daar was ik toen bij.

Alleen diegene had dat nog nooit eerder gehad. Maar had wel na iedere steek steeds grotere zwellingen gehad (waarbij deze steken over meerdere jaren verspreid waren), maar daar ook nooit acht op geslagen.
Totdat het dus bijna fataal was geworden.
Hem werd verteld dat je zo'n allergie dus op kunt bouwen. En ik zou dan, als ik de TS was, willen weten of je kunt testen of je dat aan het opbouwen bent...of dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Er zijn allergietesten in allerlei soorten en maten...dat weet ik dan ook wel weer...maar of je zoiets precies kunt testen, dat weet ik dan weer niet..
Dus ik zou toch wat meer info van de huisarts willen hebben als ik de TS was. Niet om paniek te zaaien...maar om wat meer duidelijkheid te hebben.
Ik heb zelf gelukkig helemaal geen last van allergieën....maar als ik dit wel had, wilde ik er wel meer van weten.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:33

Ja, en dan weet je dat je een allergie aan het opbouwen bent en dan...? Zo'n pen krijg je niet zomaar mee, ook niet als je een allergie aan het 'opbouwen' bent. Dus dan heeft ze er alsnog niks aan om het te weten en gaat ze zich waarschijnlijk alleen maar meer zorgen maken.