migraine, ik word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

migraine, ik word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:28

Ik heb ontzettend veel hoofdpijaanvallen en migraine, wat kan ik toch tegen die misselijkheid doen, ik ben iedere keer zo ziek

Greentea01

Re: migraine, ik word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:29

Ik meld me. Ik heb er ook heel erg last van. Ligt ook aan de drukte en spanning in me leven hoe vaak en hoe erg ik het heb. Een aantal jaar geleden ben ik er mee naar de dokter gegaan en heb toen medecijnen gehad. Fromirex. Ik ben er helemaal gelukkig mee! over het algemeen ben ik na 45 minuten helemaal van mijn migraine af. Ben dan alleen een beetje spacey van de medicijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:31

Niet tegen vechten maar gewoon overgeven. Dat geeft bij mij altijd een soort van verlichting en daarna kan ik slapen.

Ben je onder behandeling tegen je migraine?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:32

ik ook heb nu al een week migraine
naramig helpt niet

imigran tableten helpt niet
en de glaxopen (spuit) met imigran ook niet..
Lang leven de migraine!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:33

Hallo,

Ik zou de oorzaak gaan zoeken van de migraine.
Ik heb zelf een hoofdpijncarousel gevolgd gehald als gevolg van mijn ernstige migraine.
Ik lag ong 3 /4 keer per week op bed met migraine, kon niks en zag op dat moment ook mijn toekomst aan me voorbij gaan.
Nu heb ik de hoofdpijncarousel gevolgd in het ziekenhuis in geldrop.
Ik weet waar mijn migraine vandaan komt, en ik heb samen met de kinderarts gekeken welke medicatie het best bij mij past.
Ik heb er nu nog heel soms lasst van (eventjes afkloppen haha:D).
Ik hoop dat je er snel minder last van zult hebben, want ik weet hoe enorm vervelend het is!

mhollander

mijn zus heeft er ook last van. Ze is dan een paar dagen doodziek van de hoofdpijn. Heeft ook medicijnen maar helpen volgens mij niet echt veel.

Heeft ze nu dus ook last van. Is volgens mij al maandag begonnen en nog steeds niet over.

ELpatcho

Vriendin van mij heeft 5 jaar lang ontzettend veel migraine aanvallen gehad. Bleek later dat ze niet tegen de pil kon. Een week nadat ze gestopt was heeft ze er nooit meer last van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:35

doerakje schreef:
naramig helpt niet

Lang leven de migraine!

Hoe kun je in hemelsnaam zoveel internetten tijdens een migraineaanval :?
Ik word knettergek van beeldschermen als ik migraine heb en bovendien kan ik dan niet meer lezen?

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:35

Welcome to the club :) Ik heb er ook al jaren last van. Momenteel ben ik goed af met 100 mg Topamax per dag preventief, al hoor ik wel dat anderen soms wel last hebben van de bijwerkingen. Bij mij vallen die allemaal nog mee. En als er toch nog een aanval doorbreekt, neem ik een spuit Imitrex (in Nederland Imigran). Verder volg ik professor Ferrari wat op, een hoogleraar die belangrijk werk heeft verricht ivm migraine. Hij zit in Leiden en voert momenteel onderzoek rond de veiligheid van Telcagepant, een nieuw medicijn dat op de markt zou kunnen komen. En Levadex is een ander middel (een inhalator) dat ze momenteel aan het testen zijn op veiligheid, geproduceerd door een Amerikaans bedrijf. De dagen dat het wat minder gaat, zet ik daar mijn hoop wat op :)

Er is trouwens een topic speciaal over migraine op mensenwelzijn, als ik me niet vergis :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:39

bij mij helpen bijna geen medicijne, immigran niet, tonopan niet, nolotil,maxalt en noem maar op. Het enigste dat nog wel eens werkt is hemicraneal, dan moet ik er wel 2 innemen, en daar wordt ik dan als ik pech heb nog zieker van, maar na verloop van tijd wordt de pijn dan iets dragelijker. In november moet ik weer naar een neuroloog en ik hoop dat ze dan eindelijk een mri scan willen maken. Ze hebben wel al een gewone röntgenfoto gemaakt , maar niets gevonden of gezien en dat terwijl ik die dag ook pijn in mijn hoofd had. Het beheerst op slot je hele leven o ik lees net dat er een speciaal topic over migraine is, dan zal ik daar ook nog even kijken

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:45

Sonja schreef:
doerakje schreef:
naramig helpt niet

Lang leven de migraine!

Hoe kun je in hemelsnaam zoveel internetten tijdens een migraineaanval :?
Ik word knettergek van beeldschermen als ik migraine heb en bovendien kan ik dan niet meer lezen?

Een aanval bouwd zich langzaam op, bij mij dan ik heb dus al de hele dag een gevoelig hoofd en op een gegeven moment knapt het.
Het is niet zo dat ik continu een in het heetst van de strijd zit.

als ik dat heb ben ik alleen maar aan het overgeven en kan ik niets aan geluid of iets anders verdragen ook een briesje kan dan zeer doen.
Ik merk dat ik migraine krijg als ik ineens last heb van de koplampen van auto's of lantaarnpalen. als ik al de hele dag een hoofdpijn voel maar die negeer loopt het uiteindelijk uit op migraine. Het is niet zo dat ik nu een aanval heb maar het is wel aanwezig omdat het mijn tijd van de maand is.
gisteren ook weer gespoten maar zonder resultaat. dan ben ik ook 7 uur van de wereld

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:46

Wat ik zelf wel heel erg merk dat als ik rust in me leven heb en zorg dat ik voldoende regelmaat heb genoeg slaap haal etc dat het dan wel minder is. Helaas is het altijd hectisch en ren ik van hot naar her. Eigen schuld moet ik maar minder op me nemen.

Rocymax het lijkt mij wel heel vervelend als je medicijnen ook niet werken. Gelukkig werken die van mij altijd wel en kom ik dan de dag wel door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:48

Getverderrie da's lastig wat jij hebt, zo'n lange aanlooptijd. Je weet wat er komt maar je kunt het niet versnellen en niet afwenden.
Bij mij komt het sneller. Ik heb doorgaans ongeveer een uurtje tot twee uur, als ik het aan voel komen. En inderdaad ook als voorteken dat licht zeer begint te doen. Beeldschermen dus ook. Dan weet ik dat ik als de sodemieter thuis moet zien te komen. 's Winters altijd erg lastig als je dan nog door donker moet autorijden, je wordt helemaal gek van die koplampen van tegenliggers. En ik vertrouw m'n reactievermogen dan ook niet helemaal meer.
Klote-iets, dat migraine.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:48

Ik heb ook mijn hele leven al migraine en jammer genoeg niet een klein beetje. Ik krijg het als ik stress heb, niet genoeg slaap, niet op tijd eet,niet genoeg eet, een ander dag ritme heb als anders en/of mijn hormoonspiegel veranderd etc. Bij mij helpt Zomig smelttabletten goed. Als ik migraine heb kan ik nog geen slokje water naar binnen krijgen en met die smelt tabletten krijg ik toch m´n medicijnen naar binnen.

Wat ik inderdaad absoluut niet snap is dat mensen zeggen migraine te hebben en aan het internetten zijn. Dan heb je misschien hoofdpijn en geen migraine. Als je migraine hebt wil je maar één ding en dat is op je bed liggen zonder geluid om je heen en het liefst pik donker en dan maar hopen dat je snel in slaap valt zodat je de pijn niet meer voelt.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:49

wat ik ook merk is als ik het voel aankomen en ik neem dan medicijnen het dan een uur heel erg is en dan gaat zakken omdat dan zeg maar die afvalstoffen er uit komen.
niet handig dus ik voelde het aankomen onderweg naar ikea en dacht ik neem wat in.. vervolgens niets kunnen doen en bij de ikea boven het toilet gehangen om vervolgens met een zakje tussen mn benen naar huis te rijden.. dat vindi k ook moeilijk om dan te wachten emt iets te nemen of juist snel iets te nemen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:49

Ik heb dit de laatste tijd ook vaak vlak voor en na mijn menstruatie.
Wat bij mij helpt is er zeker niet tegen vechten, ik kan overdag nooit slapen dus ik blijf altijd diehard zitten :Y)
Ibuprofen en sarixell helpen heel goed.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:50

Er loopt een migraine topic hier op bokt, misschien dat je je daar ook bij kan voegen? Ik zal de link even opzoeken, ik zat daar ook en het is erg prettig!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:50

@ muc dat is dus kort door de bocht lees even dan, migraine komt in alle soorten en maten, overigens als ik niets neem dan blijft het 3 dagen zo erg als tijdens het heetst van de strijd dus overgeven etc..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:51

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:53

doerakje schreef:
@ muc dat is dus kort door de bocht lees even dan, migraine komt in alle soorten en maten, overigens als ik niets neem dan blijft het 3 dagen zo erg als tijdens het heetst van de strijd dus overgeven etc..

Lees dan even ;-)Ik had het niet tegen jou persoonlijk, (heb jou ook niet ge-quote)ik lees het ook vaak op het hierboven beschreven forum... En jij weet dan ook dat je niet in staat bent om (voor je lol) te gaan internetten als je echt een migraine aanval hebt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:58

Bij mij is het heel wisselend Muc, de ene keer kan het wel, de andere keer kan het absoluut niet. Mijn migraine aanvallen zijn ook heel verschillend, dus dat jij het misschien nooit kan als jij migraine hebt, wil niet zeggen dat niemand het kan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:00

muc schreef:
Als je migraine hebt wil je maar één ding en dat is op je bed liggen zonder geluid om je heen en het liefst pik donker en dan maar hopen dat je snel in slaap valt zodat je de pijn niet meer voelt.

Donker en stil, dat heb ik inderdaad ook nodig. En ik heb een rare voorkeur voor kou als ik migraine heb. Al vriest het dat het kraakt, raam open en dun dekentje. Waar ik normaliter onder zou bevriezen zeg maar :D Gek he?
Overigens voel ik het als ik slaap ook, ik kan me er alleen wat beter voor afsluiten als ik op een goede plek (dus donker en stil en liefst koud) kan liggen met m'n ogen dicht. Ik kom dan een soort van los van mijn lichaam; dat laat ik op bed liggen en ik ga er zelf een paar meter boven hangen. Net of ik letterlijk afstand neem.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:03

Sonja schreef:
muc schreef:
Als je migraine hebt wil je maar één ding en dat is op je bed liggen zonder geluid om je heen en het liefst pik donker en dan maar hopen dat je snel in slaap valt zodat je de pijn niet meer voelt.

Donker en stil, dat heb ik inderdaad ook nodig. En ik heb een rare voorkeur voor kou als ik migraine heb. Al vriest het dat het kraakt, raam open en dun dekentje. Waar ik normaliter onder zou bevriezen zeg maar :D Gek he?
Overigens voel ik het als ik slaap ook, ik kan me er alleen wat beter voor afsluiten als ik op een goede plek (dus donker en stil en liefst koud) kan liggen met m'n ogen dicht. Ik kom dan een soort van los van mijn lichaam; dat laat ik op bed liggen en ik ga er zelf een paar meter boven hangen. Net of ik letterlijk afstand neem.

Dat heb ik ook, ik vindt het ook verschrikkelijk als dan iemand binnen komt om te vragen of ze wat voor me kunnen doen. Ik wil dan gewoon alleen zijn zodat ik me er voor kan ´afsluiten`. Misschien hebben wij het dan wel veel erger (jammer genoeg) dan andere die nog kunnen internetten.

@Joyce Wat versta je dan onder migraine...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:06

Ik heb ook regelmatig last van migraine. Vooral als ik me te druk maak of te weinig slaap. Maar ik kan wel internetten, van ligt en geluid heb ik nooit veel last. Lezen en typen duurt wel 10x zo lang. En bij mij is het dan echt niet een normale hoofdpijn hoor, ik zie vlekken, het tast vaak zelfs mn spraak aan (wartaal uitkramen) en regelmatig krijg ik uitvalsverschijnselen in mijn armen.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:10

Okay dat mensen dan kunnen internetten (als het echt moet) dat begrijp ik, maar dat je het vrijwillig doet. Dat begrijp ik niet.

Ik heb dit van Wikipedia:

Doordat de hartslag steeds even wat meer druk geeft op de bloedvaten, geeft iedere hartslag een kortstondige toename van pijn. Dat wordt bedoeld als over "kloppende pijn" wordt gesproken. Normaal naar een gesprek luisteren is bijna niet meer mogelijk. Verder neemt het denkvermogen af, zodat bij ernstige migraine ergens over nadenken bijna niet meer mogelijk is. Vele patiënten gaan dan het liefst in een rustige donkere kamer in bed liggen.