Hoe over 'doucheangst' heen komen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Hoe over 'doucheangst' heen komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:04

Het is misschien een rare titel, maar ik zal het uitleggen. Ik voetbal nu bij een nieuwe club waar iedereen douched na het trainen/wedstrijd. Bij mijn oude team deden we dit niet, de kleedkamer en de douches waren vrij oud en ook niet echt heel schoon. Dus iedereen douchte liever thuis.

Nu is het wel praktisch om op de club te douchen na de wedstrijd. Anders moet ik eerst naar huis en dan weer terug. Maar op de een of andere manier voel ik me daar niet prettig bij. Omkleden vind ik geen probleem, maar om daar nu in mijn blote kont te gaan staan dat trekt me niet zo. Het is niet zo dat ik super onzeker ben ofzo, want ik ben over het algemeen redelijk tevreden met mezelf. Maar op de een of andere manier heb ik toch last van een drempel. Dus heeft er iemand tips om over die drempel te komen? Gewoon kleren uittrekken lukt niet denk ik, want dan ga ik denk ik flauw vallen ofzo :')

Anoniem

Re: Hoe over 'doucheangst' heen komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:06

Oefenen in een sauna?
Thuis de deur van de badkamer openlaten om aan het idee te wennen?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:08

misschien kun je het bespreken met de rest van je team?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:09

bikini en slippers meenemen? ga je daarmee onder de douche staan :)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:10

Gewoon doen. Even door de zure appel heen bijten en gewoon gaan douchen.Soms moet je gewoon doen, niet nadenken, gewoon doen. Na een paar keer is er niks meer aan de hand.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:11

Ik daarmee vroeger problemen om om te kleden met gym.. Als je het doet met je ogen dicht n doet alsof het de normaalste zaak is van de wereld kan er niks gebeuren. gewoon blijven ademhalen :) De andere meiden blaken vast niet van zelfvertrouwen hun moeten vast ook altijd een beetje bang zijn.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:31

Eerst wat gaan drinken na de wedstrijd. Als de meeste dan de kantine gedoucht binnenkomen, ga jij lekker douchen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:42

Casca schreef:
bikini en slippers meenemen? ga je daarmee onder de douche staan :)

Dacht ik ook!
Kleed je je om in de wc, ga je dan lekker douchen, en weer terug naar de wc en doe je je gewone kleding aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:44

Ik denk dat als je de aandacht op jezelf wilt vestigen, dat echt een van de beste manieren is.
Maar volgens mij was dat nou net niet de bedoeling van TS ;)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:47

Sauna is nou niet echt een goed idee, want daar voel je je nóg ongemakkelijker. Bovendien betaal je dan entree om echt uit de kleren te móéten, dus dan ligt er nog meer druk op.

Als je je nou eerst eens gewoon omkleed en dan van BH wisselt (open en bloot dus niet gaan verstoppen he :P), dan heb je dat stuk al gehad. Later kun je steeds voor jezelf een stapje verder gaan en als je je dan naakt zeker genoeg voelt in de groep dan kun je mee douchen :)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:47

als je een bikini aan doet kijken ze alleen maar naar je!
gewoon proberen het is moeilijk en ik zou het ook niet graag willen bij de voetbal

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:49

Uh idd ja, als ik spastisch ga lopen doen valt het alleen maar op dat ik het doodeng vind en dan gaat juist iedereen op je letten. En ik wil juist die drempel over want die angst slaat technisch gezien nergens op :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:49

Een bikini aandoen is idd niet aan te raden, dan zul je juist worden uitgelachen.

Gewoon door de zure appel heen, al kletsend de douche onder en over je schaamte heen stappen.

Heb je geen vriendin bij het team die je dit kunt vertellen?
Zodat zij jou al kletsend mee neemt onder de douche?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:49

Verstand op nul zetten en gewoon doen!
Klinkt makkelijk maar als je het 2 keer zo gedaan hebt, dan is het ook zo.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:50

Naahhh kijk! Als je zelf al weet dat die angst nergens op slaat moet je het gewoon een keer DOEN. En als je eenmaal onder de douche staat zul je zien dat het allemaal niet zo eng is. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:52

Nee niet echt, er zijn wel 3 teamgenootjes die meegegaan zijn naar dit team, maar die zijn een stuk jonger dan mij. Geen idee of ze me er al kletsend mee onder krijgen. Voor de rest ken ik de meeste niet. Mss dat het wat makkelijker wordt als ik er een paar weken speel, dan ken ik ze waarschijnlijk wel beter.

Mss toch maar mezelf een schop onder mijn kont geven. Ik moet proberen ergens anders aan te denken, maar dat is dus moeilijk, aangezien ik dus iemand ben die alles analyseert en over nadenkt :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:06

Benoem voor jezelf eens waar je nu bang voor bent. Wat kan er gebeuren, waar je zoveel angst voor heb? Vaak zeggen mensen dat ze bang zijn, maar als je dan vraagt waarvoor precies, dan hebben ze die vraag nog nooit beantwoord. En als je niet weet waar je precies bang voor bent, kan je er ook niets aandoen.

Goh, ik lijk Dr Phil wel.

(en hoe erg kan het zijn? ze vreten je heus niet op :Y) :D

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:13

Ben je bang om hoe ze zullen reageren op jou naaktigheid?

Misschien kun je denken niemand is perfect, als je naar je team genoten kijkt dan zul je zien dat hun ook niet perfect zijn, en jij dat ook niet hoeft te zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:17

Het is gewoon even afwachten,je zit nu bij een nieuwe club en dus nieuwe mensen om je heen.Ik zit zelf ook op voetbal en in het begin durfde ik ook nooit te douchen.Na een poosje gaat dat over en ga je uit jezelf douchen daar.
Echt waar het is gewoon effe wennen aan je nieuwe club en nieuwe mensen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 09:17

Dat zou het best eens kunnen zijn. Ik ben vrij perfectionistisch ingesteld naar mezelf toe. Maar het is ook denk ik iets van vroeger uit. Op de basisschool had ik er nooit moeite mee, ik was de enige die na het gymen douchte. Op de middelbare school deed opeens iedereen heel panisch over douchen in je naakie en ik denk dat het daar begonnen is. Sindsdien heb ik ook nooit meer in mijn niksie gelopen na het sporten. En nu is die drempel zo hoog geworden dat ik het moeilijk vind om erover heen te stappen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:21

Indd gewoon ff doen, verstand op nul & schoonworden.
Je hoeft er niet heel lang of voor de gezelligheid onder te staan, ook kun je proberen er als 1ste in te staan,
zodat je voor je gevoel, nietmeer naar binnen hoeft te lopen & er niemand kan 'kijken' als je dat prettiger vind.
Voor de rest gewoon zorgen dat je er verzorgd uitziet, dan voel je je ook zelfverzekerder!

Suc6! :)

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:33

Ik ken je "probleem" ik heb het zelf ook gehad en ben er door veel gewoon doen na het sporten overheen gegroeid.

Wat ik altijd deed was idd. zoals eerder genoemd eerst iets drinken in de kantine / even buiten kletsen en als de meuten dan geweest was ging ik. Of als andersom als iedereen eerst iets ging drinken ging ik eerst douchen.

Ik stond in het begin altijd met mijn gezicht naar de muur, struisvogelpolitiek, wat je niet ziet is er niet.

Heb ook even in je profiel gespiekt, en je zult zien als je eenmaal de moed hebt gevat om om je heen te kijken zul je zien dat niemand een perfect lijf heeft, sterker nog dat er heel goed uit ziet.

Het is even doorbijten maar je zult zien dat het na een paar weekjes echt best meevalt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:37

Ik heb het ook hoor, bij de sportschool!

Dan ga ik gewoon naar huis en douche daar wel ! (maar daar heb je natuurlij niets aan nu)

Ik denk dat het beste is, het gewoon te doen. Kijk jij uitgebreid naar hun? Nee toch, nou dan zullen hun dat ook niet bij jou doen. Of heb jij iets geks dat zij niet hebben?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:44

probeer je goed te realiseren dat iedereen een blote kont heeft en dat uiteindelijk iedereen daar er hetzelfde uitziet zonder kleding (nuja in de grote lijnen toch :+)

ik ken het gevoel wel hoor, maar in mijn geval helpt de zaak eens nuchter op die manier bekijken wel om te beseffen dat het helemaal zo raar niet hoeft te zijn.

edit: wat misschien ook helpt is zeker al je handdoek even rond je draaien voor je in de douche gaat en hem niet te ver weg leggen voor wanneer je klaar bent. je hoeft tenslotte ook niet heel de kleedkamer rond te huppelen in je blootje he

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:41

Van voetbal af gaan :+

Nee zonder grappen, ik heb werkelijk waar echt geen behoefte om gezamelijk te douchen met anderen.