henna tattoo uitslag/brandwond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chOcodipJ

henna tattoo uitslag/brandwond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 16:42

hoi bokkers ;) ik ben van 26 july tot 4 augustus lekker naar spanje geweest met m'n vriend. daar heb ik een henna tattoo laten zetten. het was midden in de week en als we weer terug naar Nederland mochten we de tattoo weer overnieuw laten zetten. de 2e keer dat ik de henna tattoo liet zetten begon het de jeuken en te branden. we zijn toen op de laatste dag gaan zwemmen en toen heb ik het eraf gehaald. ik heb de henna tattoo op mijn pols dus op een goed zichtbare plek.

maar nu zit ik met een probleem.. het ziet er nu uit als een brandwond in de vorm van mijn tattoo. en mijn vriend heeft nergens last van en is het gewoon weg gegaan. nu ben ik via google op site's gekomen en heb ik gelezen dat ik allergisch ben voor pdd. het kan 3 maanden tot meer dan een jaar duren voordat het eraf is. ook op de site's stond dat je je haar niet meer kon verfen want dan kan je een allergische reactie op krijgen. :7

nu een aantal vraagjes :

1. wie heeft dit ook meegemaakt? ( hoelang duurde het bij jou voordat het weg ging?)
2. wat kan je er tegen doen?
3. heb je toen nog gewoon je haar geverft?
4. kan je misschien een schadevergoeding voor krijgen? ( ik denk het niet maar stel je voor als het wel kan :') )

in Nederland is zwarte henna illegaal maar ik weet niet hoe het in spanje is.

jesito

Re: henna tattoo uitslag/brandwond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:45

Dit is algemeen bekend dat je geen henna tattoo moet laten zetten in het buitenland, tik voor de gein eens in op google.
En vaak houd je er een lelijk liteken aan over.
Schadevergoeding ik weet het niet, zolang er niks geks aangetoond kan worden.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:48

in het buitenland is zwarte henna niet illegaal ik heb er ook 1 gehad in Tunesië en die in Nederland nog meerdere malen overgetrokken

over allergieën weet ik er niks over maar ik hoop voor je dat het geen jaar duurt!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:51

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:53

idd geen tattoo in het buitenland laten zetten...
mischien morge even langs je huisarts???
die weet vast wel raad!
er zijn wel medicijnen voor voedsel allergiën...
mischien werken die...
Heel veel Succes!!!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:03

Citaat:
3. heb je toen nog gewoon je haar geverft?

Wat heeft je haar met de tattoo te maken :o?

Je moet deze link even lezen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... henna.html
Nooit maar dan ook nooit weer een henna tattoo laten zetten in het buitenland en al helemaal geen zwarte.

Stukje uit de link:
Citaat:
Zwarte henna bestaat eigenlijk niet. De kleur van henna is altijd roodbruin, oranjebruin tot chocoladebruin.
Als men van zwarte henna spreekt, is dit gewone henna waar een chemisch middel aan toegevoegd is. Dit chemische middel heet paraphenyleendiamine, afgekort PPD

Ik zou morgen meteen de huisarts bellen voor een afspraak. Je kunt er echt lelijke littekens aan over houden!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:15

ooh ik wist niet dat je geen henna tattoo's in het buitenland moest laten zetten! ik baal daar flink van!
ik heb dat plaatje ook gezien en ik schrok daar flink van maar ik heb het gelukkig niet zo erg! ik heb het maar heel iets maar ik hoop dat het geen jaar duurt.

@ glossi : ik had op een site gelezen dat je je haar niet meer kan verven omdat je door de henna allergisch voor bent geworden. en ik wou morgen eigenlijk highlight laten zetten dus daarom die vraag :)

ik ga gewoon een afspraak maken en dan zien we het wel verder..

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:17

oja de henna was echt zwart, ik heb eerder henna gehad (toen was ik nog klein ) en dat werdt gewoon oranje.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:00

mijn broertje en zijn klas hebben allemaal henna laten zetten en hup allemaal uitslag. 2 weken heeft het geduurd eer het weg was. :P Hij had er gewoon zalf op gezet voor het branden weg te nemen. Zo zalf voor op babybilletje enzo te smeren, zo heel witte.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:38

Henna is een natuur product,veel mensen denken dat het dus iets is wat echt zacht is.Dat het dus goed is voor je haar en zo.Maar Henna is echt tuig hoor,daarom neem ik nooit een tato mijn huid is van nature al gevoelig.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:28

marleen_usar schreef:
Henna is een natuur product,veel mensen denken dat het dus iets is wat echt zacht is.Dat het dus goed is voor je haar en zo.Maar Henna is echt tuig hoor,daarom neem ik nooit een tato mijn huid is van nature al gevoelig.

Rode henna is een natuurproduct en kan geen kwaad, bij mijn weten ook niet voor je huid. Voor je haar schijnt het zelfs goed te zijn.
Over rode henna (dus de echte) heb ik nog nooit gehoord van brandwonden.

De zwarte "henna" is geen natuurproduct maar een chemisch goedje, en daar kun je idd brandwonden van krijgen.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:39

Wij zijn afgelopen mei naar Marokko geweest en daar heeft mijn dochter van 9 jaar ook een tattoo laten zetten op de buitenkant van haar enkel en zij had er ook uitslag van gekregen allemaal bultjes en dat heeft zeker een maand geduurd voordat zij van de jeuk af was.
Ik had voor haar een tube creme gekocht tegen de jeuk en dat hielp goed.
Inderdaad dan denk je dat het een natuurproduct is en nooit geweten dat het zo zou uitpakken maar never nooit meer zo'n tattoo :(
Maar een schadevergoeding zit er denk ik niet in als het in het buitenland gewoon mag.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:08

chOcodipJ schreef:
oja de henna was echt zwart, ik heb eerder henna gehad (toen was ik nog klein ) en dat werdt gewoon oranje.

Had je mijn stukje wel gelezen?

Citaat:
Zwarte henna bestaat eigenlijk niet. De kleur van henna is altijd roodbruin, oranjebruin tot chocoladebruin.
Als men van zwarte henna spreekt, is dit gewone henna waar een chemisch middel aan toegevoegd is. Dit chemische middel heet paraphenyleendiamine, afgekort PPD

Henna hoort niet zwart te zijn dan is er een chemisch middel aan toegevoegt. Daarom heb je nu een brandwond in de vorm van de tattoo. En daarom was hij toen je klein was orange (dat is goeie henna)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:15

mijn ouders hebben een bedrijf in het zetten van henna tattoages.
zij gebruiken alleen rode henna. ook hebben we een blauwe henna 100% op plantaardige basis.

mijn ouders ik zou je henna er zo snel mogelijk af proberen te halen.
henna gaat er door scrubben of met chloorwater vanaf.
verder meteen naar de huisarts!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:17

Een collega van mijn heeft een dochtertje, en dat dochtertje had ook een henna laten zetten. Die loopt nu mooi met een blijvend litteken van een dolfijntje op haar enkel...

Henna kan ontzettend schadelijk zijn, heb pas ook een stukje gezien op tv van een meisje die een litteken van een hondpoot op haar schourblad heeft overgehouden...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:22

dit is geen puur henna poeder dan denk ik. Dat gebruikte ik namelijk voor mijn haar, en heb er vaak genoeg met vriendinnen tatoos van gemaakt.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:23

littekens en brandwonden krijg je alleen van zwarte henna.

niet van bruine henna. :n

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 19:55

@ glossi : ja ik had het gelezen maar ik wou het even duidelijk maken dat het echt zwart was en ik weet dat de roodbruine henna goede henna is.

ik heb nog geen tijd gehad om naar de huisarts te gaan. ik heb gelezen dat hormonen creme / eczeemc creme helpt dus dat ga ik eerst proberen want dat heb ik nog thuis liggen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:09

Ik zou tijd maken als ik jou was. Zometeen kan de huisarts er nog iets aan doen. Voor het zelfde geld hou je er echt een lelijk litteken aan over. Hoop dat het meevalt bij jou!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:10

ja daar heb je ook gelijk aan. toch maar eventjes doen dan :)

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:23

Ik heb in Tunesië ook een keer een henna laten zetten. En ja hoor, n krabje erop en bobbeltjes. zag er vies uit. Ik heb wel nog een jaar met een 'litteken' ervan rondgelopen in de vorm van de tattoo. Dat is gelukkig wel steeds minder geworden en na een jaar volledig weg.
Ik zou wel even naar de huisarts gaan ja, ik heb toen ook een zalf gekregen die wel hielp. Over het verven van de haren kan ik niet meespreken.
Succes ermee in ieder geval.

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:46

Ik had in Italië een henna tattoo laten zetten en ik heb nergens last van gehad.. Het was wel zwart/bruine henna.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 15:35

ik ben vrijdag even naar de huisarts geweest en ik moet zalf opsmeren en als het binnen een maand niet iets vervaagd moet ik weer terug komen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:39

Is jaren geleden veel in het nieuws geweest... Na 1x kon je er idd een allergie voor ontwikkelen, toen waren er ook echt kindertjes die met huge littekens liepen die nooit écht mooi zijn genezen (1 van die knulletjes had een draak over zn hele rug).

Zou met haren verven idd even oppassen, meen me ook zoiets te herinneren. Anders ff advies vragen bij de kapper?

Voor zover ik weet kan je best hennatattoos laten zetten in het buitenland, mits je het maar 1x doet..

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 15:43

poeeh dan ben je echt niet blij! :n vergeleken bij andere mensen die foto's die op het internet staan heb ik het echt heel minimaal. ik ga het eerst vragen bij de kapper.

ik heb de henna tattoo trouwens laten zetten bij een tattoo shop. dan ga je er bijna vanuit dat het gewone henna is. :o?