Tand trekken .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Tand trekken .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 13:19

Hallo allemaal ,
ik moet morgen een melk tand laten trekken , omdat er een er achter groeit ,
dan moet ik een prikje die er 1 mm in gaat en het tandvlees verdoven ze van te voren ,
maar doet dit zeer ?
Groetjes Ruby.

Megamutsj

Re: Tand trekken .

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:22

Prikje voelt misschien wel eventjes vervelend maar hoeft niet zo te zijn :)
En daarbij, de tand trekken zonder verdoving is véél pijnlijker dan met verdoving.
Laat het maar lekker over je heen komen, het is vaak harstikke snel gedaan.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:26

Ben ook absoluut geen held in het tandartsgebeuren. Dat prikje is even gevoelig, maar vaak niet dat je kan zeggen dat het echt pijn doet.

Met trekken voel je geen pijn, alleen dat ze iets doen, maar door de verdoving doet het geen pijn.

Soms kun je nog wat na-pijn krijgen, als je voelt dat de verdoving uitgewerkt raakt kun je dan een pijstiller nemen.

Succes!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 14:04

Dank jullie wel voor jullie reacties .
Heeft iemand nog ervaring met verdoven van tandvlees verdovingen voor de prik ? spray , zalfje dergelijke....

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:43

Bij mij hebben ze altijd een zalfje gebruikt. Werkt prima. :)

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:36

In veel gevallen zijn de wortels van melkelementen al voor een groot gedeelte opgelost en zitten ze vaak lang zo vast niet als blijvende elementen.
Het zal dus waarschijnlijk erg meevallen, die is er vast zo uit!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:56

Ik heb al héél vaak zo een 'prikje' gehad.

Je voelt het wel, maar het doet geen pijn :).
Maak je dus maar geen zorgen :D !

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:44

Je kan idd vragen voor een "voor"verdoving, dit is vaak in de vorm van een zalfje of een spray. Moet je maar even kijken of ze dat hebben :) Maar het prikje is maar een paar tellen! Dus al met al valt het wel mee.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:08

Ach mijn hele gebit is zowat getrokken (niet in één keer gelukkig :') ) dus ik was het inmiddels wel gewend.
Maar prikje vond ik niet echt zeer doen, je kan er wel een beetje van 'schrikken' maar veel soeps is het niet :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:14

Geen ervaring maar ik wou je even succes wensen, het lijkt mij echt heel eng := !

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 06:59

Focussed schreef:
Geen ervaring maar ik wou je even succes wensen, het lijkt mij echt heel eng := !

Mij lijkt het opzich wel mee vallen , het is volgens mij zo gebeurt , maar dan een week later dan gaat t allemaal voor mij gebeuren hahaha.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 08:11

Oja ; donderdag moet ik , meer adviezen en ervaringen plaats nog maar , graag....

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 08:19

Mijn tandarts laat altijd eerst een druppel van dat spul uit de spuit op het tandvlees vallen zodat de plek zelf al verdoofd is en je de prik minder voelt. Van het trekken zelf voel je niks, alleen dat ze bezig zijn en als hij goed vast zit voel je wel echt geruk en getrek in je mond hoor je misschien iets kraken. Vaak leggen ze ook een groene doek over je hoofd zodat je niet in het felle licht van die lamp licht te staren. Daarna is het wel handig om er ff ijs tegenaan te houden tegen zwelling. Heb zelf mijn 4 verstandskiezen en 2 gewone kiezen laten trekken, en dan regelmatig bij de kaakchirurg omdat bij mij over extra tanden en kiezen groeien. Heb nog nooit veel last gehad daarna, gelijk weer aan het werk gegaan.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 08:31

Zonnebloem schreef:
Mijn tandarts laat altijd eerst een druppel van dat spul uit de spuit op het tandvlees vallen zodat de plek zelf al verdoofd is en je de prik minder voelt. Van het trekken zelf voel je niks, alleen dat ze bezig zijn en als hij goed vast zit voel je wel echt geruk en getrek in je mond hoor je misschien iets kraken. Vaak leggen ze ook een groene doek over je hoofd zodat je niet in het felle licht van die lamp licht te staren. Daarna is het wel handig om er ff ijs tegenaan te houden tegen zwelling. Heb zelf mijn 4 verstandskiezen en 2 gewone kiezen laten trekken, en dan regelmatig bij de kaakchirurg omdat bij mij over extra tanden en kiezen groeien. Heb nog nooit veel last gehad daarna, gelijk weer aan het werk gegaan.

Het scheelt denk een hoop dat het een melktand is en die zit al een klein beetje los .

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:03

Bij mij konden ze al een tijd niet door gaan met mn beugel, omdat er nog 2 melktanden uit moesten. Een jaar later me er toch maar overheen gezet en ben naar de tandarts gegaan, was er echt heel erg bang voor! Maar het ging heel snel en je voelt wel dat er iets gebeurt, maar het doet niet echt pijn. Wat me het meest stoorde was de verdoving waardoor je een paar uur amper gevoel hebt in je bovenlip. Maar het viel me echt mee :)
Alvast veel succes donderdag! :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 12:47

Shetjjee__x schreef:
Bij mij konden ze al een tijd niet door gaan met mn beugel, omdat er nog 2 melktanden uit moesten. Een jaar later me er toch maar overheen gezet en ben naar de tandarts gegaan, was er echt heel erg bang voor! Maar het ging heel snel en je voelt wel dat er iets gebeurt, maar het doet niet echt pijn. Wat me het meest stoorde was de verdoving waardoor je een paar uur amper gevoel hebt in je bovenlip. Maar het viel me echt mee :)
Alvast veel succes donderdag! :j

Nou bij mij precies hetzelfde verhaal alleen bij mij is het er eentje.........
Het zal vast wel goed komen (hoop ik)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 14:21

nog meer adviezen & ervaringen ?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:25

Vandaag kwam er een meisje bij mij op de praktijk, ook melkkiesje getrokken. Eerst voor verdoofd, daarna de echte verdoving en alles bij elkaar was gebeurd in 10 minuten :) Meisje vond de verdoving grappig aanvoelen en heeft niets gemerkt van het trekken.
Je moest vandaag toch om hem te laten trekken?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:59

Megamutsj schreef:
Vandaag kwam er een meisje bij mij op de praktijk, ook melkkiesje getrokken. Eerst voor verdoofd, daarna de echte verdoving en alles bij elkaar was gebeurd in 10 minuten :) Meisje vond de verdoving grappig aanvoelen en heeft niets gemerkt van het trekken.
Je moest vandaag toch om hem te laten trekken?

Ja ik moest hem laten trekken maar dat is donderdag....

YesterdayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:01

Ik heb meerdere tanden laten trekken, ook een melkkies.
De verdoving heb ik nooit erg gevonden, tuurlijk wel zenuwachtig voor de eerste keer. Maar pijn doet het zeker niet. Voor je het weet zit die erin en is je tand er al weer uit :)

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:27

Ik heb 2 hoektanden en 1 kies laten trekken.
Bij mij werd er voor het prikje verdoofd met een soort stikstof. Die had hij in verschillende 'smaken' maar ik had zonder een smaakje. En het prikje voelde je dan echt bijna niet meer. Meer een soort van druk op je tandvlees.
Bij het trekken zelf voel je allen maar dat er in je mond getrokken wordt.
En idd. voor je het weet is het al klaar. :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:25

ik ben nu niet meer echt bang voor de prik maar wel voor het trekken ..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 18:14

niemand meer ?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:56

Ik heb een aantal kiezen moeten laten trekken, volwassen kiezen voor mijn beugel. Voelde er niks van, alleen beetje vies geluid. Omdat hij het los moest wrikken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 06:33

Ben er weer ............
Nou moest ik vandaag , moet ik eerst slotjes en dan trekken ,
maar nu moet ik2 verdovingen ,
ook in me gehemelte doet dat zeer , maar hij begon al over een crempjee......