Maar mag je eigenlijk epileren/harsen uit een moedervlek?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ibbel schreef:Het wordt absoluut afgeraden haren uit moedervlekken te trekken. Je kunt de moedervlek er zo mee 'pesten' dat-ie kwaadaardig wordt, en dat is dan meestal het voorstadium van melanoom, en dat is het laatste dat je wilt. Géén haren uit moedervlekken trekken dus. Je kunt de moedervlek door een dermatoloog laten weghalen, dat verwijdert meestal niet ook het haarzakje, maar na verwijderen van de moedervlek mag je de haar/haren wél te lijf gaan.
Jolliegirl schreef:Ibbel ; als ik al mijn moedervlekken moet laten verwijderen is de dokter een dag bezig..
Helaas gaat dit bij mij dus niet op, en de moedervlekken waar haartjes uitkomen trek ik ze gewoon uit. Dit kon ik gewoon doen volgens de dokter.
Focussed schreef:Ibbel schreef:Het wordt absoluut afgeraden haren uit moedervlekken te trekken. Je kunt de moedervlek er zo mee 'pesten' dat-ie kwaadaardig wordt, en dat is dan meestal het voorstadium van melanoom, en dat is het laatste dat je wilt. Géén haren uit moedervlekken trekken dus. Je kunt de moedervlek door een dermatoloog laten weghalen, dat verwijdert meestal niet ook het haarzakje, maar na verwijderen van de moedervlek mag je de haar/haren wél te lijf gaan.
Nee hoor dat is niet waar. Stond laatst in de Quest, na wetenschappenlijk onderzoek is die stelling ontkracht.
Je mag dus gewoon veilig epileren uit een moedervlek
Focussed schreef:Ibbel schreef:Het wordt absoluut afgeraden haren uit moedervlekken te trekken. Je kunt de moedervlek er zo mee 'pesten' dat-ie kwaadaardig wordt, en dat is dan meestal het voorstadium van melanoom, en dat is het laatste dat je wilt. Géén haren uit moedervlekken trekken dus. Je kunt de moedervlek door een dermatoloog laten weghalen, dat verwijdert meestal niet ook het haarzakje, maar na verwijderen van de moedervlek mag je de haar/haren wél te lijf gaan.
Nee hoor dat is niet waar. Stond laatst in de Quest, na wetenschappenlijk onderzoek is die stelling ontkracht.
Je mag dus gewoon veilig epileren uit een moedervlek
daantjuhhh schreef:Mijn moedervlek bloedde nooit, totdat ik die haar eruit trok.
Daarna bleef hij bloeden.

beantsje schreef:daantjuhhh schreef:Mijn moedervlek bloedde nooit, totdat ik die haar eruit trok.
Ik denk eerder dat jouw moedervlek al aan het veranderen was en daardoor zeer kwetsbaar was, zodat een miniem iets als een haartje verwijderen tot een bloeding leidde. Had je die haar laten zitten, was hij wel door iets anders gaan bloeden. M.a.w. bloeden leidt niet tot kwaadaardigheid maar kwaadaardigheid leidt tot bloeden.
beantsje schreef:daantjuhhh schreef:Mijn moedervlek bloedde nooit, totdat ik die haar eruit trok.
Ik denk eerder dat jouw moedervlek al aan het veranderen was en daardoor zeer kwetsbaar was, zodat een miniem iets als een haartje verwijderen tot een bloeding leidde. Had je die haar laten zitten, was hij wel door iets anders gaan bloeden. M.a.w. bloeden leidt niet tot kwaadaardigheid maar kwaadaardigheid leidt tot bloeden.
(heb een klein moedervlekje met 1 vieze haar eruit op m'n arm zitten)