Pollewoppy schreef:Pittig.
Ik zie persoonlijk zelf het nut niet zo van 10 uur per dag mediteren. Ik vind het zelf meer nut hebben om meditatie toe te passen in het dagelijks leven. Dat betekend voor mij dat ik de dingen die ik doe met mijn volle aandacht probeer te doen. Daar hoef ik niet zo nodig 10 uur voor te 'zitten'.
Maar je zal zeker inzichten krijgen in jezelf met zo'n cursus. (Door de stilte wordt je op den duur zeker met jezelf geconfronteerd)
Wat hoop je er zelf mee te bereiken en wat heeft je er toe gebracht om dit te gaan doen?
Daar ben ik dus ook al langer mee bezig, maar ik blijf nu op een punt hangen. Het wordt niet beter, terwijl het van mij echt wel beter mag worden. Ik kan handelingen prima met volle aandacht doen, maar ik ga zitten en ik ga piekeren, vluchtgedrag vertonen, meer van dat
het dubbele is dat ik me juist vanwege de confrontatie met mijzelf heb aangemeld, om wat inzicht in dat vluchten te krijgen, en er hopelijk wat aan te kunnen gaan doen
Dat mediteren is gelukkig niet aan 1 stuk door, hoor. Dr zit ook wat afwisseling in de vorm van mediteren
Maar ik ben dus eigenlijk op zoek naar voorbereiding-ervaringen