Hoevaak een schoon toilet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Hoevaak een schoon toilet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 07:21

Okee, ik denk dat het fout staat, maar ik weet echt niet iets anders waar ik dit kan plaatsen... Sorry Mod's!

Mijn vraag, waarmee ik deze morgen wakker werd:
Hoe vaak maken jullie de toilet schoon? of Hoe vaak word jullie toilet schoongemaakt?

Ik ben enorm benieuwd, aangezien het bij mijn werk iedere dag schoon moet (enkel voor personeel).
Maar mij is geleerd dat 1x in de week genoeg is.

Zelf maak ik de toilet 2x in de week schoon, omdat ik een lekker ruikende toilethok wil hebben.

Groetjes :)

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:39

Op een werkplek waar allemaal ongerelateerde mensen naar het toilet gaan, vind ik een keer per dag heel normaal. Hangt allemaal natuurlijk geheel van het gebruik af.

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:40

het ligt er maar net aan met hoeveel personen je gebruik maakt van het toilet...toen ik nog alleen woonde deed ik ook 2x per week want ik was bijna nooit thuis *D
nu woon ik samen en doe ik iedere dag de toilet en eens per week even een grote beurt zeg maar...

Nathalie

Re: Hoevaak een schoon toilet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:11

Eerlijk gezegd vind ik degene die jou geleerd heeft dat 1 x in de week t toilet schoonmaken genoeg is, een beetje vies. :D
Ik doe dagelijks even snel een doekje eroverheen en een scheut chloor erin. 1 tot 2 x in de week een grote schoonmaak.

En helemaal op het werk waar meerdere mensen van het toilet gebruik maken vind ik het wel zo normaal dat er elke dag schoongemaakt wordt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:17

Ik heb een gezin en de wc wordt iedere dag schoongemaakt, deed ik trouwens ook toen we samen waren!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:17

euhm.. wij zijn met zn 6en thuis. En doe het 1 a 2 keer in de week
( heb een zoon die nog niet goed raad weet met zn hannesie -O- )
Need i say more? Dus als het vies is vaker :+

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:18

Ik doe minimaal 1 keer in de week een grote beurt en, het liefst iedere dag, even een doekje erover. Zeker als er visite is geweest, dan maak ik hem extra schoon. Hoezo vies van een ander, haha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:21

Ik heb van die wegwerpdoekjes van WC Eend liggen. Die haal ik er bijna iedere dag wel overheen. Verder 2 keer in de week een wat grotere beurt.

Chloor is trouwens helemaal niet het beste middel om te gebruiken als wc-reiniger:

Citaat:
Veel mensen denken dat het noodzakelijk is sterke toiletreinigers of chloor(bleekmiddel) te gebruiken om besmettingen te voorkomen. Meestal is dat niet zo. Regelmatig schoonmaken met (vloeibare) zeep of allesreiniger houdt het toilet voldoende schoon. Chloor werkt ook helemaal niet zo effectief. Enkele uren nadat het in de wc-pot is gegooid, is het uitgewerkt en zijn de bacteriën al weer op volle sterkte terug. Over het algemeen zijn dit trouwens onschadelijke bacteriën. Ontsmetten is hoogstens nodig in ziekenhuizen, als besmettingsgevaar voor de patiënten bestaat en bijvoorbeeld op scholen bij erg warm weer. Overigens is het voor de hygiëne veel belangrijker doorspoelknoppen, kranen en deurgrepen te behandelen dan de toiletpot zelf. Chloorlucht wordt ten onrechte als schoon ervaren. Chloor zelf heeft geen reinigende werking en verwijdert geen kalk, het bleekt alleen de vlekken.

Chloorbleekmiddel is erg slecht voor het milieu. In het riool of de rioolwaterzuiveringsinstallatie kan chloor chemische verbindingen vormen met andere stoffen. Deze verbindingen zijn soms erg moeilijk afbreekbaar en schadelijk voor het milieu. Bovendien kost de productie van chloor veel energie en kunnen er schadelijke stoffen bij vrijkomen, zoals asbest en kwik. Het transport van het giftige chloorgas brengt grote risico's met zich mee. Reden genoeg dus om geen chloor te gebruiken. In combinatie met andere schoonmaakmiddelen is chloor zelfs gevaarlijk, omdat het giftige chloorgas kan ontstaan. Een bijtend gas, dat onmiddellijk op de ademhaling kan slaan. Ook de combinatie chloor en urine geeft chloorgas; doe dus nooit zomaar bleekwater in de pot! Tegenwoordig is er ook bleekwater zonder chloor. Hierin is chloor vervangen door een veel minder schadelijk bleekmiddel, waterstofperoxide. Maar het bevat nog wel andere bestanddelen die het milieu onnodig belasten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:21

Ik schrik :oo Ik wist ook niet dat 1 keer per dag normaal was... Zit hier in een studentenhuis en wij (5 man) doen de wc 1 keer in de week.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:22

Maar het ruikt wel lekker fris :o

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:23

Jeetje, elke dag een scheut chloor.. Weet je wel hoe belastend dat is voor het milieu? Volgens mij is dat ook helemaal niet nodig. Kan me het bij een openbaar toilet best voorstellen, maar thuis zou ik dat niet zo snel doen..
Ik las laatst op een fles toiletreiniger dat het wordt aangeraden dagelijks wat reiniger en 1x per 2 weken een scheutje chloor in het toilet te doen. Dat zegt de fabrikant, dus wat minder kan vast ook wel ;)

Ons toilet wordt zo'n 2x per week schoongemaakt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:24

Hmm ik wist dat helemaal niet van chloor. :n
Op mijn flesje glorix staat, elke dag een scheut en 15 minuten in laten trekken..... vandaar dat ik dat eigenlijk altijd doe!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:25

Kunnen we toch mooi van elkaar leren? :)
Ik ken zelfs iemand die flauw gevallen is omdat hij ging plassen op een wc waar iemand anders net chloor in gegooid had. Nou dat wil je toch ook niet meemaken...? Of je kindje? :x

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:28

gebeurt hier ook nog wel eens :o als ik net wat in de pot heb gegooid. En dan weggeroepen wordt ofzo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:34

Hier wordt dat ook nog wel eens vergeten... Dan spuiten ze wel die glorix onder de rand van de pot, maar borstelen ze 't niet weg. Blijven er van die mooie blauwe/groene strepen in de pot achter. Maar ben er gelukkig nog nooit door flauw gevallen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:39

Wij hebben heel lang een septic tank gehad. Daar moet je dus geen chloor of andere agressieve zooi in gooien want dan krijg je problemen.
Ik gebruik wc-eend (geschikt voor de tank) en maak ongeveer 2x per week schoon. Bijna dagelijks haal ik een hygienisch doekje over de bril en de spoelknop

Inmiddels is de overloop van de tank aangesloten op het riool maar ik gebruik nogsteeds dezelfde middelen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:44

Ik maak de WC ook 1x per week schoon.. :o Mijn vriend is bijna nooit thuis, dus ik gebruik hem praktisch in mijn eentje. Haal wel dagelijks even zo'n glorix doekje over de bril enzo..

Als er visite komt of is geweest maak ik hem daarvoor en daarna ook schoon..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:45

ik doe het 1 keer in de week. ik woon in mijn eentje dus dat is dan meer dan voldoende. wc is altijd schoon ....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:47

ik maak de wc elke dag schoon, heb zo'n hekel aan viezigheid e vind het wel zo hygienisch dat het elke dag gebeurd.
er zwerven daar zo ontzettend veel bacterien rond, dat wil je niet weten.

echter is mij van huis uit aangeleerd om het 1 keer per week te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:48

Zo vaak het nodig is, desnoods elke dag....ik ga niet op een vies toilet.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:50

Iedere dag een kleine beurt, moet zeggen dat die vochtige doekjes waar jullie het over hebben wel erg handig klinken! 1 keer per week een grote beurt, denk dat dat toch prima te doen is zo qua schoonheid ;)

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:50

Ik maak iedere dag alle toiletten schoon. Ik vind 1 a 2 keer in de week ook niet genoeg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:54

Iedere dag doekje erover en 1 à 2 keer in de week grote schoonmaak. Bij grote visite maak ik het halverwege de avond soms nog een keertje schoon....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:09

Delaja schreef:
Iedere dag een kleine beurt, moet zeggen dat die vochtige doekjes waar jullie het over hebben wel erg handig klinken! 1 keer per week een grote beurt, denk dat dat toch prima te doen is zo qua schoonheid ;)

Die doekjes zijn ideaal. Ook niet te duur, volgens mij iets van een euro voor 30. En dan kun je nog kiezen of je het huismerk neemt of van WC-Eend (die zijn wel iets duurder).

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:18

Ik maak elke dag het toilet schoon.
In huis gebruik ik ook weleens de doekjes maar achter in de kantine(bedrijf met werkende heren)wordt het toilet elke dag grondig schoongeschrobt.