Heel verkouden, verstopt oor en dinsdag vliegen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Heel verkouden, verstopt oor en dinsdag vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 07:02

Een tweede topic in korte tijd van mij bij MW...

Sinds afgelopen dinsdag ongeveer ben ik hartstikke verkouden/grieperig. Heb ook een aantal dagen koorts gehad. Ik heb er bewust alles aan gedaan de afgelopen dagen dat mijn oren niet gingen verstoppen (frequent neusspray gebruiken, stomen, etc). Maar helaas werd ik vanochtend toch wakker met een verstopt rechteroor en dinsdag ga ik op vakantie en dus vliegen...
Ik heb snel last van verstopte oren bij verkoudheid en het duurt bij miij vaak lang, soms wel een week! Dus ik baal als een stekker nu, want met verstopte oren mag je eigenlijk niet vliegen.

Heeft er iemand hier dé tip om mijn oor weer open te krijgen?

Overigens, als het maandag nog zo is, ga ik proberen om een afspraak te maken bij de huisarts, echt hopen dat, dat lukt....

Groetjes, Laura

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:13

olie in je oor laten druppelen. Watje er in en laten weken. 2 keer daags douchen en dan de douchekop op/ in je oor spoelen.
Desnoods massagefunctie van douchekop ( hardestraal) er gericht op.
Bij mij duurt het maar een 1 á 2 dagen

shireen

Re: Heel verkouden, verstopt oor en dinsdag vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:23

Ik zou dan zoiezo maar een afpraak maken met je ha.
En als je op tijd belt en je legt het uit moet het wel lukken toch?
Sterkte

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:24

Ik weet het niet, maar het lijkt mij verstandiger om even naar de HA gaan. Bovenstaande tip met betrekking tot de douchestraal op je oor te richten lijkt mij niet echt goed...(maar ik kan er naast zitten hoor ;))

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:29

Ik zou even naar de huisartsenpost gaan, en ook al vandaag. Het is zaterdag maar de kans dat het minder is dinsdag is veel groter als wanneer je wacht tot maandag. Je hebt dan namelijk al 3 dagen medicatie voor het euvel. Succes ermee, weet hoe je je voelt.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:36

Neusspray werkt ook goed, was een tip van onze huisarts toen mijn ouders gingen vliegen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 07:45

Bedankt voor de tips!

Wendel, ik denk dat jou tip werkt wanneer je een propje vuil in je oor hebt misschien. Maar op dit moment lijkt water in mijn oor me niet zo verstandig.

Ik maak sowieso maandagochtend een afspraak. Zou inderdaad het liefst vandaag nog gaan, maar ik vind dit nou niet echt ontzettend spoedeisend... Ik twijfel...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 07:50

Ik ga denk ik straks maar even naar de apotheek, even daar om advies vragen. Misschien hebben ze er wel iets voor, en ik zal ze vragen of het verstandiger is om nu of maandag een afspraak bij de huisarts te maken.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 09:50

Ik heb maar even de huisartsenpost gebeld, schaamde me dood, maar goed...
De assistente denkt dat het een prop is. Ik heb dat al eens gehad en heb ook al eens een oorontsteking gehad, dus ik vertelde haar dat het meer als een ontsteking voelt dan als een prop. Toen zei ze dat ze verder aan een oorontsteking ook niks gedaan kan worden, dus ik moet maar goed neusspray gebruiken (doe ik de hele week al) en audispray kopen.

Kortom ik ben niks opgeschoten en voel me nog steeds beroerd, en ellendig.
Bah, zit nu gewoon maar ff te janken, baal d'r zo van!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:48

Waar moet je heen vliegen?
Als het een korte vlucht is lijkt het mij niet zo'n groot probleem.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 13:27

Ik vlieg naar Mallorca, 2/2,5 uur... Nouja, ik heb me er maar aan toe gegeven. Kan toch niks anders dan afwachten..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:02

Bij mij helpt lysomucil (ff opgezocht, in NL heet het blijkbaar acetylcysteine) goed om dat soort dingen op te lossen.

Watje in je oor steken zou ik niet doen, mijn zusje is eens geopereerd omdat er een stukje wat was achtergebleven dat er al een paar jaar zat..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:23

Ik had in mei precies hetzelfde en toen vlogen we naar Egypte..
Enige advies wat de huisarts voor me had was sprayen, sprayen en sprayen..
Beterschap!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:36

Je kan er niets mee beschadigen hoor met even de straal van de douche op je oor.
Omdat je eerst olie in je oor doet word alles een beetje week. Als je dan een prop in je oor hebt dan krijg je hem er makkelijker uit.
En een watje is ook niet bedoelt om in je oor te wurmen maar om hem eerst even af te sluiten voor de olie.
Doe je ook altijd zo en ben er altijd vrijwel direct weer vanaf.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:44

Ja kan best hoor, even wat olie druppelen (maakt niet uit welke olie) en dan de douchekop erop. Nier direct in het oor, maar tegen in de richting van je oorschelp. Dus als het ware de straal naar binnen laten ''glijden''. En anders nog even een keer naar je oor laten kijken bij de HA, een prop kunnen ze er zo uithalen en dan kunnen ze gelijk even binnen in het oor kijken. Als het geïrriteerd is, dan is het goed rood. Tegen een oorontsteking doen ze inderdaad niks.
Ik zou als ik jou was ook voor het vliegen even oordoppen halen, ter bescherming van de druk.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 08:22

Iedereen bedankt voor de tips. Gistermiddag trok het weg, was m'n oor weer open. Maar toen ik vanochtend wakker werd, zat ie weer dicht. Ik wacht het even af, kijk het even aan en als het morgen nog zo is maak ik als het lukt even snel een afspraak bij de huisarts, misschien heeft hij nog wat tips o.i.d.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:20

Je kunt anders ook vragen om een belafspraak, mocht er geen tijd meer zijn op het spreekuur!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:28

Tja, sprayen, stomen, sprayen, stomen. Meer kan je dr niet echt aan doen. Soms helpt kauwgom kauwen, dan wil je oor nog wel eens open gaan door je kauwbewegingen. Dit helpt in het vliegtuig ook tegen druk op je oren.
Dus pakjes inslaan en kauwen maar :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 11:29

Chubby, ik heb gister al gebeld naar de weekend HA, toen heb ik tip gekregen om audispray te gebruiken. Verder konden ze ook niks doen. Ik zou t fijn vinden als de HA me morgen ook even wil zien, want de rest van mijn gezondheid laat momenteel ook te wensen over. (benauwd, hoesten, etc).

Def, ik weet t! *kauwt op kauwgom*

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:11

Laura1589 schreef:
Ik vlieg naar Mallorca, 2/2,5 uur... Nouja, ik heb me er maar aan toe gegeven. Kan toch niks anders dan afwachten..

Dat moet kunnen toch? Daar ben je denk ik zo doorheen.

Succes en beterschap!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:54

Misschien ben ik dom, maar waarom mag je niet vliegen met een vertopt oor? Ivm trommelvlies ofzo?
(heb nog nooit gevlogen dus ff nieuwschierig)
TS ben je nog bij HA geweest?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:01

Je kan er een gehoor beschadiging aan over houden als je met verstopt oor/oorontsteking of verkouden gaat vliegen. het schijnt ook gigantisch pijn te doen omdat je de holtes niet of nauwelijks vrij krijgt. de luchtwegen zitten verstopt dus door de luchtdrukverschillen kan je gigantsche oor en hoofdpijn van krijgen. dit is ook de reden dat stuwardessen vaak niet vliegen als ze verkouden zijn.
Laatst bijgewerkt door Tieme op 09-08-10 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:02

audispray is toch ook voor als er een prop in zit? bij mij hielp het trouwens geen drol, ik moest echt door de assistente uit laten spuiten (of nouja, tegenwoordig is dat los laten trillen). maar ik had dan wel geen ontsteking.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 13:06

Zonnebloem schreef:
Misschien ben ik dom, maar waarom mag je niet vliegen met een vertopt oor? Ivm trommelvlies ofzo?
(heb nog nooit gevlogen dus ff nieuwschierig)
TS ben je nog bij HA geweest?

Jep, ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij heeft de boel goed uitgespoten en kon verder geen irritatie/ontstekingen ontdekken dus dat is mooi :) Overigens gaat t alweer veel beter, mijn oor is ook bijna weer helemaal open :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:26

Gelukkig maar.
Fijne vakantie.