Ik ben altijd erg snel moe. Een schooldag houd ik net vol maar moet ook echt naar huis als de lessen zijn afgelopen. Dan moet ik echt een uur niks doen voordat ik eventueel naar de winkel kan lopen om wat boodschappen te doen. Er zijn dagen waarbij het beter gaat en ik direct door kan naar de winkel maar over het algemeen is het thuis komen en zitten/liggen. Dit geldt ook voor andere dingen. Als ik ga winkelen (waar ik niet zo dol op ben
) moet ik zeker na 1,5 uur zitten en echt bijkomen. Niet gewoon moe van het wandelen maar moe zijn, zwak voelen en trillende benen. Mijn zicht veranderd, ik zie wazig en af en toe zwart. Dat zwart zien zijn van die fases, je voelt het opkomen in je hoofd, houdt je ergens aanvast, ziet even niks, en het trekt weer weg, laat hoofdpijn achter. Nou is het vakantie en werk ik niet, vanwege andere lichamelijke problemen. Ik ben geopereerd aan mijn rechterpols en wordt aan het eind van de vakantie geopereerd aan de linker (heeeerlijk gepland door het ziekenhuis). Ik kan dus niet werken want veel bewegingen doen pijn. Dus ook sporten wil niet, schrijven en typen gaat nu gelukkig beter maar dat is straks met links ook weer over. Ik doe dus niet heel veel. Ik lees graag, speel graag spelletjes, loop graag buiten, ga de laatste tijd ook weer naar paarden waar ik ontspannen buitenritten mee maak of mee wandel en rust vooral veel uit.
En toch ben ik moe. De laatste 3 dagen is het heel erg. Ik kan amper vooruit komen. Mijn hoofd voelt zwaar, mijn ogen doen moeilijk. Ik zie wazig, moet me inzetten om te zien wat ik typ. Het zware gevoel in mijn hoofd trekt in mijn nek en door naar beneden. Mijn lijf voelt vermoeid terwijl ik nu nog bijna niks heb gedaan. Ik heb gedouched en gegeten. Geprobeerd mijn kamer een beetje op te ruimen en verder rustig tv gekeken. Ik heb het gevoel dat ik moet liggen, zo moe, en dat zo vroeg al. Gisteren heb ik een paar uur bij de paarden doorgebracht. Rustig staarten uitgeborsteld en er een klein eindje mee gewandeld. Daarna naar huis gefietst en ik was kapot.
Maar dus niet moe als in; heb heel veel gedaan dus ik ben echt moe. Moe in mijn hoofd vooral.
Vooral de ogen maken me erg moe. Het kijken kost moeite. De witte wolken zijn ontzettend fel. Ik heb daarbij al zo lang ik me kan herinneren van die vlekken in mijn ogen die voor de wolken en mijn laptop heen dansen. Ook vermoeiend.
Psychisch zit ik niet héél lekker in mijn vel maar ook niet heel slecht. Ik voel me wat dat betreft psychisch eindelijk wat meer ontspannen. Ik ben erg gestresst, bijna de hele dag (ook zonder reden) en heb ook genoeg dingen waar ik last van kan hebben. Door mijn psychologe is PTSS vast gesteld maar dit is al enige tijd terug. Ik voel duidelijk een grote vooruitgang en kan echt genieten van dingen zonder de onderliggende stress te voelen. Dus of het daar mee te maken heeft weet ik niet zeker. Wel geloof ik dat pyschische problemen, lichamelijke problemen kunnen veroorzaken/verergeren. Ik neem vandaag contact op met het maatschappelijk werk omdat ik graag eens over wat oude dingen wil praten. Maar het is niet zo dat het me dagelijks achtervolgt. Ik voel gewoon dat het tijd is om er eens op een open en rustige manier over te praten, zonder dat het heel erg hoog zit bij me.
Lichamelijk heb ik meerdere (kleine) problemen. Waaronder een schildklier probleem, een spastische darm, peesontstekingen in mijn polsen. De schilklier is momenteel nog in onderzoek. Er zijn 3 metingen gedaan waarvan 2 verhoogd waren. Dit kan ook een deel van mijn klachten verklaren maar er wordt momenteel niet veel mee gedaan. De spastische darm is een gewoon een pokke ding
En aan mijn polsen ben en wordt ik dus geopereerd. Ik heb een vrij zwak lijf. Mijn lever is aangetast waardoor mijn lichaam medicatie niet of heel extreem opneemt. Alcohol drink ik niet. Dus mijn vraag is. Is het verstandig om hiermee naar de dokter te gaan? Of moet ik het nog een paar dagen aankijken en zien of de vermoeidheid weg trekt.
Veel mensen zijn moe dus erg abnormaal is het niet..het voelt alleen niet helemaal goed. Ik kan het niet plaatsen.
En ik herken ontzettend het duizelig/draaierig worden en dat het zwart voor je ogen wordt. Ook heel moe, heel veel slapen, dat was de reden dat het bij mij getest is. Daarvoor moet je dus wel naar de huisarts en bloed laten prikken, maar mocht het zo zijn is het echt de moeite waard, ik voel me na een paar dagen medicijnen alweer zo'n stuk beter! (nouja, qua moeheid dan, die medicijnen zijn ook niet alles)
Ik denk er nu pas aan. Ben echt heel erg moe