Tijd voor de dokter, ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Tijd voor de dokter, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 11:56

Ik weet niet helemaal zeker of ik hiermee naar de dokter moet gaan, dus ik vraag even om advies (woon op kamers, mijn familie is allemaal op vakantie).

Ik ben altijd erg snel moe. Een schooldag houd ik net vol maar moet ook echt naar huis als de lessen zijn afgelopen. Dan moet ik echt een uur niks doen voordat ik eventueel naar de winkel kan lopen om wat boodschappen te doen. Er zijn dagen waarbij het beter gaat en ik direct door kan naar de winkel maar over het algemeen is het thuis komen en zitten/liggen. Dit geldt ook voor andere dingen. Als ik ga winkelen (waar ik niet zo dol op ben :+ ) moet ik zeker na 1,5 uur zitten en echt bijkomen. Niet gewoon moe van het wandelen maar moe zijn, zwak voelen en trillende benen. Mijn zicht veranderd, ik zie wazig en af en toe zwart. Dat zwart zien zijn van die fases, je voelt het opkomen in je hoofd, houdt je ergens aanvast, ziet even niks, en het trekt weer weg, laat hoofdpijn achter.

Nou is het vakantie en werk ik niet, vanwege andere lichamelijke problemen. Ik ben geopereerd aan mijn rechterpols en wordt aan het eind van de vakantie geopereerd aan de linker (heeeerlijk gepland door het ziekenhuis). Ik kan dus niet werken want veel bewegingen doen pijn. Dus ook sporten wil niet, schrijven en typen gaat nu gelukkig beter maar dat is straks met links ook weer over. Ik doe dus niet heel veel. Ik lees graag, speel graag spelletjes, loop graag buiten, ga de laatste tijd ook weer naar paarden waar ik ontspannen buitenritten mee maak of mee wandel en rust vooral veel uit.

En toch ben ik moe. De laatste 3 dagen is het heel erg. Ik kan amper vooruit komen. Mijn hoofd voelt zwaar, mijn ogen doen moeilijk. Ik zie wazig, moet me inzetten om te zien wat ik typ. Het zware gevoel in mijn hoofd trekt in mijn nek en door naar beneden. Mijn lijf voelt vermoeid terwijl ik nu nog bijna niks heb gedaan. Ik heb gedouched en gegeten. Geprobeerd mijn kamer een beetje op te ruimen en verder rustig tv gekeken. Ik heb het gevoel dat ik moet liggen, zo moe, en dat zo vroeg al. Gisteren heb ik een paar uur bij de paarden doorgebracht. Rustig staarten uitgeborsteld en er een klein eindje mee gewandeld. Daarna naar huis gefietst en ik was kapot.
Maar dus niet moe als in; heb heel veel gedaan dus ik ben echt moe. Moe in mijn hoofd vooral.

Vooral de ogen maken me erg moe. Het kijken kost moeite. De witte wolken zijn ontzettend fel. Ik heb daarbij al zo lang ik me kan herinneren van die vlekken in mijn ogen die voor de wolken en mijn laptop heen dansen. Ook vermoeiend.

Psychisch zit ik niet héél lekker in mijn vel maar ook niet heel slecht. Ik voel me wat dat betreft psychisch eindelijk wat meer ontspannen. Ik ben erg gestresst, bijna de hele dag (ook zonder reden) en heb ook genoeg dingen waar ik last van kan hebben. Door mijn psychologe is PTSS vast gesteld maar dit is al enige tijd terug. Ik voel duidelijk een grote vooruitgang en kan echt genieten van dingen zonder de onderliggende stress te voelen. Dus of het daar mee te maken heeft weet ik niet zeker. Wel geloof ik dat pyschische problemen, lichamelijke problemen kunnen veroorzaken/verergeren. Ik neem vandaag contact op met het maatschappelijk werk omdat ik graag eens over wat oude dingen wil praten. Maar het is niet zo dat het me dagelijks achtervolgt. Ik voel gewoon dat het tijd is om er eens op een open en rustige manier over te praten, zonder dat het heel erg hoog zit bij me.

Lichamelijk heb ik meerdere (kleine) problemen. Waaronder een schildklier probleem, een spastische darm, peesontstekingen in mijn polsen. De schilklier is momenteel nog in onderzoek. Er zijn 3 metingen gedaan waarvan 2 verhoogd waren. Dit kan ook een deel van mijn klachten verklaren maar er wordt momenteel niet veel mee gedaan. De spastische darm is een gewoon een pokke ding :+ En aan mijn polsen ben en wordt ik dus geopereerd. Ik heb een vrij zwak lijf. Mijn lever is aangetast waardoor mijn lichaam medicatie niet of heel extreem opneemt. Alcohol drink ik niet.

Dus mijn vraag is. Is het verstandig om hiermee naar de dokter te gaan? Of moet ik het nog een paar dagen aankijken en zien of de vermoeidheid weg trekt.
Veel mensen zijn moe dus erg abnormaal is het niet..het voelt alleen niet helemaal goed. Ik kan het niet plaatsen.

Liedje

Re: Tijd voor de dokter, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:57

Zeker naar de huisarts. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:58

Wat ik mis in je verhaal is je eetpatroon. Wat eet je gedurende de dag? Als je te weinig eet, kun je daar ook last van krijgen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:58

Staat verkeerd ik TeM

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:01

begin eens een goed vitamine en mineralen supplement te slikken.
Als dat met een dag of vier niet helpt even naar de huisarts en bloed laten afnemen...ijzergebrek,pfeiffer...enzo

0000

Vervelend!

Er zijn eigenlijk 2 dingen die in me opkomen, en die je zeker na zou moeten laten kijken vind ik!

- Je ogen. Is je zicht wel goed? Zelfs een hele kleine afwijking kan je ontzettend moe maken, omdat het kijken je teveel moeite kost. Daarvoor kan je gewoon langs een opticien, wordt (ik dacht gratis) voor je gecontroleerd.
- Ben je al eens getest op het ijzergehalte in je bloed? Ik zit momenteel zelf aan de staaltabletten :9 En ik herken ontzettend het duizelig/draaierig worden en dat het zwart voor je ogen wordt. Ook heel moe, heel veel slapen, dat was de reden dat het bij mij getest is. Daarvoor moet je dus wel naar de huisarts en bloed laten prikken, maar mocht het zo zijn is het echt de moeite waard, ik voel me na een paar dagen medicijnen alweer zo'n stuk beter! (nouja, qua moeheid dan, die medicijnen zijn ook niet alles)

Verder zou ik zeker naar de dokter gaan, het is echt niet normaal dat je na een schooldag niets meer kan doen. Echt duidelijk aangeven dat je er last van hebt, dat je je lichamelijk ook beroerd gaat voelen, en dat je wilt dat er iets aan gedaan wordt. Gewoon doen, dit is echt niet leuk zo!!

Kirsten

kleinvosje schreef:
Wat ik mis in je verhaal is je eetpatroon. Wat eet je gedurende de dag? Als je te weinig eet, kun je daar ook last van krijgen.

Inderdaad,.. En als dat normaal is, zeker even langs de HA.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:06

Ow ja! Hij staat verkeerd :oo Ik denk er nu pas aan. Ben echt heel erg moe :')

Mijn eetpatroon is goed. Ik wou het nog in mijn verhaaltje plakken maar niet meer aangedacht.

Ik ontbijt iedere ochtend. Meestal cornflakes maar ook geregeld 2 boterhammen of 2 bruine bolletjes met kaas. Een glas melk, sinasappelsap of vifit. Ik drink iedere dag zo'n pakje vifit trouwens.
Ik eet tegen 12/13 uur weer 2 boterhammen en dan rond een uur of 4 weer wat. Savonds eet ik warm, maar niet erg veel want dat vind mijn darm niet leuk dus eet ik tegen 8 uur weer een beetje.
Ik ben geen snoeper, eet niet veel chips, chocola etc.

Ben 1.89 en weeg 68 kilo. Niet veel dus, maar ik ben zeker niet te mager.

Pfeiffer heb ik al gehad. Mede de oorzaak van mijn lever problemen. Ijzergebrek ben ik al meerdere malen op getest maar is iedere keer goed. Mijn moeder heeft feritine gebrek, net iets anders. Daar wil ik me nog wel even op laten testen. Het komt niet vaak voor zegt ze, maar ze herkent een groot deel van mijn klachten.

Vitamine pillen heb ik een tijd geslikt, zeker 4 maanden maar ik merkte geen verschil. Ik slikte ook visolie voor mijn ogen maar ook dat leek niet te helpen. Heb het langere tijd geslikt om echt resultaat te kunnen zien.

Edit: Ben onder behandeling van de oogarts. Mijn ogen zijn meerdere keren bij verschillende opticiens getest en iedere keer was het goed. Een kleine afwijking waar ze geen bril voor laten maken. Ik moest maar een half jaar met een leesbril lopen om te zien ofdat verlichting zou geven. Het gaf me juist hoofdpijn en geirriteerde ogen. Binnenkort kan ik er weer naar toe maar ik denk dat het een beetje dood loopt. Ze noemden het verziend, maar zolang de opticien alles goed test wordt ik van de kast naar de muur gestuurd.
Laatst bijgewerkt door Mila87 op 03-08-10 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:08

Dan zou ik toch even een bezoekje aan de huisarts maken. Die kan je testen. Vertel alles wat hier vertelt ook aan hem....

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:11

Ga idd naar de huisarts en vraag of hij in ieder geval ook bloed wil prikken. Je klachten kunnen op een aantal verschillende ziektes wijzen, waaronder een schildklierprobleem.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:15

Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat ik zo maar even contact met de opneem. De pauze is vast zo voorbij.
Een glas sinasappelsap geeft me weer even wat energie. Ik voel het echt veranderen maar het trekt helaas ook snel weg. De hele dag aan de orange juice dus :+

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:19

LZP --> MW

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:25

Dit is ongelooflijk, met een open mond naar m'n scherm aan het staren. Jij schrijft mijn verhaal. Ook ik ga me eindelijk psychisch iets beter voelen, na een tijdje flink ongelukkig te zijn geweest en ik heb exact dezelfde klachten. Waar ik vroeger energiek was ben ik nu te moe om een kop thee te pakken. Je raakt er ontzettend gefrustreerd van. Ik eet trouwens gezond en slik dagelijks verschillende supplementen om eventuele tekorten op te heffen. Jeetje, ik ben echt geschrokken maar ook wel een soort van blij dat er nog iemand is die dit 'heeft'....
Ik ben dus toch niet achterlijk.
Sterkte chica, laat je het weten als je iets weet?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:26

Heeft die opticien ook niks gezegd over een kleurenfilter/soort zonnebril tegen dat te felle licht?

Ga anders eens opzoek naar een goede acupuncturist (opleiding via zong, dus echt 6 jaar hard studeren)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:27

johnvannim, heb je er wel eens aan gedacht dat je ook teveel van bepaalde vitamines binnen kunt krijgen, wat weer nadelige effecten kan hebben? Als je eetpatroon goed is, heb je geen supplementen nodig.

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:28

Ik ben trouwens getest op schildklierproblemen, ijzertekorten, bloeddruk, pfeiffer enzovoort, maar ik ben volgens de artsen helemaal gezond.
Als supplementen slik ik calcium, multivitaminen en ijzertabletten.
Mijn ogen zijn prima.

@ kleinvosje; ja dat weet ik, daarom heb ik een pillendoosje aangeschaft en deel ik mijn vitaminenpillen in tweeën. Ik slik dus eigenlijk elke dag een halve pil van alles. Daarvoor had ik die klachten ook en ben begonnen met supplementen om te kijken of ik me daar beter van ging voelen. ben er ook weer even mee gestopt, om te kijken of dat dan hielp. Ook niet. Dus slik ze nu uitgebalanceerd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:30

Heel verstandig gedaan. Dan is de kans op overdosering niet zo groot!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:33

ik wil wat vragen over je schildklierprobleem.
werkt die te snel?

kan een heleboel van je oogproblemen verklaren,en alle daarbij behorende de klachten
zou dus zeker ook die schildklierproblemen goed laten uitzoeken, je kunt er onder andere erg moe van worden.

ben je wel es erg hard gevallen?
mje hoofd/nek en oog klachten doen me namelijk ook erg denken aan een whiplash.

je hebt wel echt pech zeg, spastische darm kun je ook behoorlijk ziek van zijn. :(:)

laat alles goed uitzoeken door je huisarts en mocht het je nou allemaal tegenvallen kun je ook nog naar een homeopaat toe, er zijn er veel die gewoon vergoed worden door het ziekenfonds

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:37

Mijn schildklier werkte toen te snel. Daarvoor ben ik ook door gestuurd naar de oogarts etc.

Ik ben 3 jeer gevallen vorig jaar. 3 keer een lichte hersenschudding. Dus ik ben behoorlijk op mijn hoofd gevallen.

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:49

Ja, heel herkenbaar. Ook hier is een aantal keren klappen op het hoofd gehad, alleen mijn schildklierwerking is perfect. Ik geloof dat het enige verschil is dat jij wat aan de lage kant bent met je gewicht en ik wat aan de hoge kant.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:51

kan best wel een whiplash zijn hoor, veel van jouw klachten lijken er namelijk wel op.

laat alles heel goed uitzoeken, laat je ook doorsturen voor foto's van je nek en schouders.
hersenschudding kan ook blijvende hoofdpijn geven als je niet genoeg je rust hebt genomen.

als de schildklier nu goed is zegt dat niet dat je geen klachten meer hebt, soms blijf je nog lang restklachten hebben.
he nou,is wel heel wat zo zeg :(:)

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:00

@ ellepel; er zijn bij mij van het hele lichaam scans en foto's gemaakt, dus BIJ MIJ is dat het ook niet.
@ ts; heb jij ook last van hartkloppingen of hartritmestoornissen?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:05

Is je bloeddruk wel eens gemeten? Ik heb een lage bloeddruk, wat zich ook uit in zwart zien, niets zien, regelmatig me beethouden als ik opsta. Ben al een paar keer onderuit gegaan. Getest etc op ijzer, maar dat was allemaal prima.

Met een lage bloeddruk moet je overigens leren leven. Ik eet vaak een dropje, of juist iets zouts als ik dit erg heb.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:10

Heb net hetzelfde. Vooral thuiskomen en echt even niets moeten doen. Omdat het niet anders kan..

Heb daardoor ook last van mijn rug gekregen. Uiteindelijk was het te lage bloeddruk, ijzer- en magnesium tekort. Ik neem nu een suplement voor vrouwen met ijzer, magnesium en nog iets. en heb altijd Effortil pilletjes op zak voor als het even zwart voor men ogen word. Helptzeer goed, en is zonder doktersattest verkrijgbaar. Ook in druppels, maar die vind ik persoonlijk niet goed werken.

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:53

Helaas werkt dat voor mij dus ook niet.