wie heeft er ervaring met nieuwe tijdskinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

wie heeft er ervaring met nieuwe tijdskinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:57

Uit pure intresse, ben ik benieuwd naar de boevenstaande vraag.
en nee ik ben niet gek!!

vanLotje

Re: wie heeft er ervaring met nieuwe tijdskinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:02

ik denk eerlijk gezegd dat kinderen kinderen zijn, sommige zijn extrovert, sommige introvert, sommige huilen, sommige niet, sommige zijn intelligenter dan anderen.
Ik ben bekend met de term, maar ook 'n beetje allergisch voor new age geneuzel :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:04

Dank je wel voor je reactie vanLotje.

Mag ik vragen waarom je tegen de new age aankijkt. mag ook per PB

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:24

Mjn schoonmoeder vermoedt soms dat mijn vriend en ik, nieuwetijdskinderen zijn. :)
We herkennen beiden heel veel elementen in onszelf terug. :j

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:27

Welke elementen bedoel je steentje?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:28

als leerkracht krijg ik de term ook regelmatig van ouders te horen. ik ga er niet in mee, is gewoon weer een nieuw etiketje wat geplakt kan worden op gedrag.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:29

Ik heb het eens doorgelezen, maar ik vind dit allemaal nogal ver gezocht. Tuurlijk zijn ze anders dan voorgaande generaties dat heet evolutie. Ik denk dat je een kind gewoon op zijn eigen manier moet benaderen. De een heeft meer disipline nodig dan de ander, maar op deze manier ga je je kind boven andere plaatsen, "want hij is zo gevoelig" Dat lijkt me voor geen enkel kind gezond.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:32

Wat ik vooral belangrijk vind, is dat een kind kind kan zijn.
En niet belemmerd word, door de term.
Maar als het werkelijk waar zou zijn,zou daarvoor een juiste begeleiding noodzakelijk zijn. Maar niet dat het de dagelijke routine en gedrag daarbij maar word goed gekeurd. snappen jullie me nog

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:32

Owens-mama, mijn moeder is, toen ik 13 was, helemaal new age geworden. Compleet met re-birthing therapie en praatgroepen thuis. Ik was een helse puber, en ik denk dat mijn aversie hiervandaan komt.

Ik ben zelf nogal spiritueel aangelegd :), en kan me wel vinden in een aantal aspecten (energie) van de new age stroming. Maar de hard core new age is voor mij een stap te ver.

Ik denk dat kinderen een product zijn van hun opvoeding en de tijd waarin ze leven. Maar in alle tijden zijn er grote verschillen in karakter en intelligentie, en om daar "meteen" een labeltje 'nieuwetijdskinderen" aan te hangen vind ik persoonlijk wat makkelijk ....snap je wat ik bedoel? vind het moeilijk uit te leggen :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:33

* Hebben een uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel en een sensor voor leugens.
* Voelen jouw angst, onzekerheid, boosheid, en reageren daarop (ook al heb je het daar niet over gehad).
* Willen weten, kennis opdoen.
* Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd.
* Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel.
* Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid.
* Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken.
* Ze zijn dromerig.
* Ze reageren sterk intuïtief.
* Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen.
* Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
* Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden.

Dit zijn elementen die ik heel sterk bij mezelf terug zie, die overeenkomen met mij als 'persoon'.
Tevens zijn de meeste kenmerken die ik hierboven heb geschreven, ook van toepassing op mijn vriend. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:39

Steentje schreef:
* Voelen jouw angst, onzekerheid, boosheid, en reageren daarop (ook al heb je het daar niet over gehad).
* Ze zijn dromerig.
* Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.

Dit zijn elementen die ik heel sterk bij mezelf terug zie, die overeenkomen met mij als 'persoon'.
Tevens zijn de meeste kenmerken die ik hierboven heb geschreven, ook van toepassing op mijn vriend. :)

In mijn ogen passen hier een heleboel kinderen in. Heeft niks met nieuwe tijd te maken. Ik pas ook in deze omschrijving net als vele anderen. Ik vind het labeltjes zoeken. Jezelf (of je kind) interessanter maken.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:40

Misschien moet ik toch eerst maar eens uitleggen, vanwaar ik deze vraag stel. 1. Pure intresse en 2. een magnetiseur van een vriendin heeft mijn zoon er mee bestempeld.

Sinds een maand of tien is zijn vader bij ons weg. en is er inmiddels een nieuwe vriend, waar hij mee kan lezen en schrijven.
Nu lopen wij tegen een aantal problemen op. De ene dag heel goed eten, de andere dag niet. Dan wel willen proeven dan niet.
en zo ineens heel boos worden. en zo ineens heel verdrietig. Wij kunnen er geen vinger opleggen wat de reden is. Hij heeft astma en diverse allergieen. Vandaar dat ik me hierin toch wilde verdiepen.
Je weet immers maar nooit.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:43

Chocobroodje, iedereen denkt hier natuurlijk anders over, en dat is jouw goed recht. :)
Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik vind het een opmerkelijk onderwerp, waar naar mijn mening nog veel te weinig over bekend is. Ik ben er serieus over aan 't denken, om eens een symposium bij te gaan wonen. Om zo, een wat concreter beeld rondom 'nieuwetijdskinderen' te krijgen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:45

Hoe oud is je zoon? Er is gewoon ontzettend veel veranderd in zijn leventje en nu heeft ie wat moeite met het verwerken ervan. Ik vind dit geen abnormaal gedrag voor een kind waar zoveel is veranderd. Het is heel naar als je papa weg gaat, maar het is nog veel vreemder als er (in zijn ogen) relatief snel een nieuwe man voor terug komt. Ik zou hem eerder eens met een kinder psych laten praten om te helpen met verwerken dan dat ik mijn heil zou zoeken in het alternatieve circuit

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:45

Ik denk dat hier ook een soort van taboe of hollandse nuchterheid mee speelt. En gelukkig denk iedereen niet hetzelfde.

Maar ik wil niet dan mijn zoon zich onbegrepen voelt, mocht hij wel wat zien, voelen of ruiken...
Zolang hij maar wel luisterd etc.....

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:46

Hij is vier jaar oud!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:49

ik ga met chocobroodje mee, er is veel gebeurd in het leven van je zoon, dat kan ook lichamelijke klachten geven zoals uitslag en allergieen

4 jaar is het heel normaal dat ze wisselend eten, niet luisteren, ene x wel willen proeven andere x niet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:49

Zoals mijn psycholoog al zei:

Onder de 18 nieuwetijdskind
Boven de 18 borderliner

Oftewel, ik vind het onzin, weer zo'n etiket dat mensen gebruiken om zich te onderscheiden, speciaal te maken en hip te doen
Citaat:
Uitslag test "Ben ik een Nieuwetijdskind?"

Je hebt in deze test 30 van de 32 punten behaald.

En hier is de test :') http://www.spiritplaza.org/testen/nieuw ... d-test.php

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:50

Ik heb een beetje moeite met het gebruiken van het stempeltje nieuwetijdskind door mensen (vooral homeopaten, paranormaal genezers, enz) om bepaald lastig onverklaarbaar gedrag mee goed te praten. "O, doet Marietje zo, nou dat komt omdat ze een nieuwetijdskind is", vervolgens gaan hiervoor gevoelige ouders hun kind heel anders benaderen wat meestal niet ten goede komt aan het gedrag.

Ik geloof wel in het fenomeen nieuwetijds kind maar ook een nieuwetijds kind heeft zich te schikken in de regels van het leven nu. Mocht het kind in staat zijn de wereld te veranderen veranderen de regels vanzelf mee (zoals dit altijd al gaat). Als ik alle beschikbare testen doe ben ik ook een nieuwetijds kind, zo ook mjin dochter. Neemt niet weg dat wij ons toch zullen moeten aanpassen om in deze maatschappij te kunnen functioneren.
Ieder kind staat open voor paranormale zaken (ziet geesten, aura's en entiteiten enz) de een doet er wat mee en de ander niet. Ook de opvoeding speelt hierin een rol. Als de omgeving het niet serieus neemt gaat het kind ook vanzelf geloven dat het niet bestaat en geeft er een andere verklaring aan.

Misschien is jou kind een nieuwetijds kind maar dat neemt niet weg dat er ook al één en ander in zijn leven gebeurd is dat een enorme inpact heeft, nieuwetijdskind of niet.
Daar zou ik het eerder in zoeken ik geloof niet zo in een andere aanpak van een nieuwetijdskind, ieder kind heeft een vertrouwensbasis nodig en is gevoelig voor veranderingen in zijn directe leefomgeving, hoeven niet eens negatieve veranderingen te zijn, het kost altijd energie.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:54

Dat er veel is gebeurt, onken ik zeer zeker niet. En dat hij daar moeite mee heeft ook niet.

Ik bestempel hem er ook niet mee, maar behandel hem zeer zeker niet als een niewetijds kind. Tuurlijk heeft ieder kind een eigen willetje, en luisterd niet, of eet niet noem maar op.

Die allergieen had hij trouwens al voor die tijd
Laatst bijgewerkt door owens-mama op 03-08-10 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:57

Steentje schreef:
* Ze zijn dromerig.

Ik vind dit hele algemene kenmerken

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:00

Heeft je zoon er niet gewoon moeite mee dat zijn vader weg is- nieuwe situatie, in combinatie met leeftijd en een nieuwe vriend. Voor een kleuter is dat wel veel om te verwerken, dat kan zich goed uiten in dit soort gedrag. Daarnaast zijn er tegenwoordig zoveel kinderen met astma en verwante aandoeningen, als ik heel goed nadenk, ken ik weinig kinderen (bij wijze van) die geen pufje hebben in onze omgeving.
Daarmee wil ik het bestaan van nieuwetijdskinderen niet ontkennen, maar ik zou hier in jouw geval toch niet direct aan denken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:02

Ik ben volgens de test ook een nieuwe tijds kind.
Nou, sorry, ik heb nog nooit gecommuniceerd met gidsen, engelen en andere zooi.
Vind het behoorlijk onzin, het is gewoon weer iets nieuws.
Alles zoeken om maar niet de fout bij de ouder zelf hoeven neer te leggen waarom je kind zo doet als hij doet.
'Jaa hij kan zich niet concentreren, en wilt alleen dingen doen die hij leuk vind. Nieuwetijdskind he?'
Nou nee..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:04

MarcoBorsato schreef:
Steentje schreef:
* Ze zijn dromerig.

Ik vind dit hele algemene kenmerken

Inderdaad.. Niemand die ik ken geniet van een potje bedrog ofzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:10

Oh mijn hippiemoeder zegt dat ze, in vergelijking met andere kinderen wel merkte dat ik 'anders' was. Dat ik vroeg de krant las en me dingen aantrok. Maar ik ben een amnesty meisje, altijd al geweest. Ik geloof er dus niet, mijn moeder wel :')