Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 14:14

Hoewel ik het doodeng vind, zit ik er toch steeds vaker over te denken om mijn ogen te laten laseren.
Wat zijn de ervaringen van "gelaserde mensen" op Bokt?
Hoor via via positieve verhalen over http://www.almacare.nl/, iemand daar ervaring mee?

deflin

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:30

Oh, dit zou ik ook wel willen weten. Ken toevallig één persoon die dit heeft laten doen, maar als ze van te voren wist hoe zeer dit zou tegen vallen had ze het niet gedaan.
Na 2 maand was het nog niet helemaal 100% genezen en ze heeft er vrij veel last van gehad.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:34

Waarom naar Turkije als je dit ook in NL kan laten doen?????

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 14:42

In Turkije schijnen ze veel verder te zijn qua oog laseren én het is zo'n beetje de helft goedkoper ;) En te combineren met een leuke minivakantie :P

Deflin: ik ben ook enorm bang dat het misgaat, maar wordt die bril zoooo zat... lenzen ben ik ook geen voorstander van

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:45

heb je het dan over daglenzen? want anders kan je altijd nachtlenzen nog proberen. doe je `s nachts in en dan hoef je overdag niets. (heb ik zelf)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:51

Ik heb mijn ogen ruim 3 jaar geleden in Rotterdam laten laseren, en heb geen seconde spijt gehad!
Zou persoonlijk nooit naar Turkije gaan, je zit de eerste tijd wel met behoorlijk wat nazorg, dat zit trouwens bij de prijs in. Ik ben het eerste jaar wel 6 x voor controle geweest, dat is standaard, het zijn tenslotte je ogen! De chirurg was Turks trouwens......... :+

Van de ene methode heb je meer last dan de andere, ik heb de uitgebreidste gehad, plm. 3 uur last, dat wordt ook v.t.v. verteld hoor! Daarna zakte het af. Heel veel knipperen en druppelen de eerste dagen.

Ben elke dag weer blij dat ik bij het wakker worden zien kan waar ik ben.......... en bomen, en verkeersborden die ik lezen kan, en een hert in de verte, noem maar op!

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:53

Mijn dochter heeft 2 jaar geleden haar ogen laten laseren en ze zou het zo weer doen.
Heb een verhaal gelezen van iemand die naar Turkije was geweest en die was niet zo positief.
Wij hebben het wel via een officiele oogarts gedaan en alle vooronderzoeken gewoon in eigen woonplaats kunnen doen en voor het laseren zelf moesten we naar Utrecht en dat was een oogarts van het UMC.
Alles viel reuze mee en het laseren op zich stelde helemaal niks voor alleen erna veel druppelen ivm droge ogen maar dat was met een paar weken over.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:55

Ik zit er ook aan te denken om het te laten doen, maar pas over een paar jaar. Ben dat gekl**t met lenzen zo zat en een bril heb ik helemaal een hekel aan.
Ik zou sowieso in nederland blijven om het te laten doen, zeker ook in verband met de nazorg die je nodig hebt, dat heb je niet als je het in Turkije laat doen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 15:04

ilovetessa: mijn ogen blijven tranen wanneer ik lenzen probeer (meerdere malen geprobeerd) en ik vind het alsnog een gedoe om er steeds aan te moeten denken

Linky: de vooronderzoeken en nazorg zijn in Nederland :)

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:09

ook ik heb mijn ogen laten doen wel gewoon in nederland hoor al 6 jaar terug ben in beverwijk geweest bij kloes
ik heb er nog geen momend spijt van

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:10

Mijn schoonzoon had -8 en heeft zijn ogen een jaar of vijf geleden in Belgie laten laseren.
Hij kwam weer thuis en kon direct de ondertiteling lezen, zonder problemen.
Hij heeft ook géén bril meer nodig en is uiteraard zéér tevreden.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:15

Hallo!
Ik heb begin dit jaar mijn ogen laten laseren bij EyeQvision (in Amstelveen).
Ik heb de Epi-Lasik (wavefront rechts/topografie links) behandeling gekregen naar behoefte van mijn ogen.
Ik ben zéééér tevreden, en heel erg blij. Het lijkt wel alsof er een hele nieuwe wereld opengaat zonder die lenzen.
Mijn ogen waren (en zijn na de behandeling nog gevoeliger geworden) heel gevoelig en zelf kon ik nooit een dag 2 lenzen dragen,
dus droeg ik de ene dag links en de andere dag links.
Een bril was ook onhandig, en daar kon ik niet echt mee omgaan.

Wel moet ik toegeven dat ik ontzettend veel pijn heb gehad, en dat begon al binnen een half uur na de 'operatie'.
Dit heeft uiteindelijk 3 dagen geduurd.
Stel het je voor dat je 3 dagen blind bent en met de minste geringste beweging weer gaat tranen van de pijn,
wat nog meer pijn veroorzaakt.
Dat was een vreselijke tijd, maar uiteindelijk ben ik erg blij dat ik deze stap heb genomen! Ik kan nu alles zien zonder lenzen!

Ben een week of 4 geleden nog voor controle geweest, en ik zie op dit moment 120 % en kan zelfs het laatste(!) rijtje van die
lettertjes lezen!
Ik zeg; doen! :+

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:15

Mijn zus heeft haar ogen ook laten laseren.
Tot op de dag van vandaag heeft ze geen seconde spijt gehad.
Wel heeft ze sinds de behandeling meer moeite met zonnige dagen en moet daarom ook een hele donkere zonnebril op dit echt haar hele ogen soort van bedekt zeg maar zodat er zo min mogelijk licht via de zijkanten naar binnen gaat.

Ikzelf wilde het ook laten doen, maar ben veels te bang dat ik blind raak (vraag me niet waarom maar ben bang geworden)

Avienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:17

Ik adviseer iedereen om eerst bij een kliniek uit te laten zoeken of je uberhaupt in aanmerking komt voor een laserbehandeling, voor dat je te veel je zinnen er op hebt gezet en het misschien niet eens kan - spreek uit ervaring ;(
Laatst bijgewerkt door Avienna op 02-08-10 15:21, in het totaal 3 keer bewerkt

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:20

Mijn vriend heeft 2 jaar geleden zijn ogen laten laseren in Turkije, Istanbul. Hij had vanaf zijn 3 jaar altijd een bril en zag echt slecht zonder. Op zijn 39e laten laseren en hij ziet alles nog steeds erg goed!
Hij heeft het in Turkije laten doen, omdat ze daar verder zijn qua ontwikkelingen (ziekenhuis was superdeluxe en erg modern) Was een 3 daagse reis. Je wordt heel goed begeleid daar, je komt met een groep NL mensen aan die allemaal hun ogen laten laseren. Hij had alleen de 1e nacht pijn na het laseren pijn aan zijn ogen, wat bij een kleine groep mensen kan gebeuren. Daarna nooit meer last gehad. De controles worden gewoon in NL gedaan.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:23

Ik wou dit ook gaan doen als mijn ogen uitgegroeid zijn, maar toen ik voor controle in het ziekenhuis was zei de dokter dat ik het maar beter niet kon doen. Veel mensen waren erdoor al blind geworden.
Dus ik twijfel ook nog heel hard wat ik ga doen, want ik wil dus echt niet blind worden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:31

Ik heb mijn ogen ook 5 jaar geleden (op mijn 38ste) laten laseren bij CARE Vision Rotterdam en nooit 1 seconde spijt ervan gehad.

Ik had een Israelische arts die was overgevlogen om die dagen te laseren.

Zelf zou ik het nooit in het buiteland laten doen.
Ik moest de volgende dag, 1 week later, 1 maand later en 1 jaar later nog op controle komen.

Ik was ook altijd nachtblind maar nu dus niet meer.
Wel heb ik de eerste maand last gehad van Halo's maar dat trok op een gegeven moment ook weg.

Wel werd ik gewaarschuwd dat gezien mijn leeftijd ik misschien wel zo rond mijn 45ste een leebrilletje nodig zou hebben. Nouja als dat alles was. (dat leesbrilletje toevallig vorige week gekocht.... :o )

Ik heb persoonlijk ook een week van te voren zitten oefenen om mijn ogen op 1 punt gericht te houden en niet te knipperen omdat je dat ook moet doen tijdens het laseren. (je kan trouwens niet knipperen tijdens het laseren dat duurde bij mij maar 25 seconde ofzo maar ik vond het wel fijn dat ik al geoefend had om naar 1 punt enige tijd te kijken om zo mijn ogen netjes stil te kunnen houden)

Als ik het jaren eerder en op een jongere leeftijd had kunnen doen had ik het gedaan.
Zo heerlijk, geen brilletje meer, gewoon een leuke zonnebril kunnen kopen. Geweldig.

Als je het geld heb en je bent er geschikt voor zou ik zeggen... Ga ervoor......

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:53

ik heb zelf geen ervaring met laseren maar de vriend van mijn zusje heeft het zo'n jaar of 5 geleden laten doen.
In principe erg tevreden, echter beginnen zijn ogen nu weer slechter te worden (nu beide ogen 0.5) en laseren is nu natuurlijk geen optie meer.. hem is verteld dat die afwijking wel groter kan worden en dat ie dus ooit weer een bril zal moeten dragen maar blind worden niet hoor

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:08

Misschien dat dan de Artisan lens ook iets voor jou is!
Ik heb 'm zelf zo'n 10 jaar geleden laten implanteren en ben er echt SUPER tevreden over!!
Had het achteraf nog wel 10 jaar eerder willen laten doen!
Ik heb altijd harde contactlenzen gehad, maar kreeg erg veel last van tranende ogen en kleine ontstekingen.
Een bril was voor mij niet echt een optie, want ik heb aan 1 oog -7 en aan het andere -13 (is ontstaan na een operatie aan mijn netvlies. Hier zat een gaatje in en moest ik echt laten opereren anders was ik blind geworden aan dat oog...), het verschil tussen beide ogen is dus te groot om een bril met fatsoenlijke brilleglazen te krijgen.
Ik heb deze Artisan lenzen dus al een poosje en wil nooit meer anders! De operatie is omkeerbaar en men kan de lensjes verwijderen mocht dat nodig zijn.
Bij laseren is het proces ONomkeerbaar, d.w.z. eenmaal gelaserd, kan men het proces niet meer terugdraaien.
Dus bij foutief laseren, kun je behoorlijk met de gebakken peren zitten...
Heb ook ff een link met informatie over de Artisan lens gevonden:
http://www.ooglasergids.nl/methoden/pha ... en-35.html

Veel succes en wijsheid toegewenst ;-)

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:00

Ik heb ook een implantlens, maar dan de visian icl in plaats van de artisan. Ook ik was helaas niet geschikt om te laseren, maar achteraf ben ik hier ook heel blij mee. Ik heb het in maart laten doen en heb er achteraf vrijwel geen last van gehad. Mijn zicht was meteen na de behandeling al heel goed.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:04

Zeer positieve ervaring bij mij. Ik heb wel eerst een zeer uitgebreide zoektocht gedaan door Nederland en uiteindelijk 2 klinieken gevonden die ik betrouwbaar achtte. De ene was in provincie Utrecht, ben de naam vergeten en de andere in Groningen, Hanzevision bij het UMCG.
De laatste heb ik gekozen en dat is helemaal super goed bevallen.

Naar buitenland zou ik nooit doen, ik ben tot een jaar na de behandeling onder controle geweest. Dat lijkt me in buitenland niet mogelijk, om zoveel keer in een jaar terug te komen. En het gaat wel om je ogen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 20:10

KimJenda, zo te horen gaat dat over Almacare, waar ik die link van in mijn openingspost heb :) Heb daar echt al veel goede verhalen over gelezen.

Nevada: begrijp ik het goed dat die lenzen pas vanaf -5 mogelijk zijn?

Over de controles en het buitenland: bij dat bedrijf wat ik dus gevonden heb zijn de vooronderzoeken en controles allemaal in Nederland, daar werken ze mee samen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:31

Na 10 jaar bril en bijna 20 jaar contactlenzen , de stap genomen me te laten laseren .
Dit is nu 6 jaar geleden , en mehn had ik dat maar veel eerder gedaan .
Ben van -8,25 naar 110 % gegaan , dus wel ff een verschil :D levens kwaliteit dus !!!!

Ik ben toen bij Care Vision in Amsterdam geweest .
Belangrijk is dat je een kliniek uit zoekt met een goede reputatie , maar dat is met alles natuurlijk .

Pijn deed het niet , alleen die oogklem erop was ff naar , het laseren zelf voel je niets van .
Het duurde c.a een half uur , en je ziet meteen het verschil . :D
Je hebt na de behandeling c.a. een uurtje brandende /tranende ogen , precies zoals ze hadden
gezegd .Daarna heb ik tv gekeken :o , ha ha
De eerste tijd ben je gevoeliger voor licht , maar dat gaat allemaal weg .

Dus toppie tevreden , zou het zo weer doen .Voor degene die het willen laten doen , laat je
goed informeren , check de naam van de kliniek , is de kliniek gekeurd door de inspectie voor gezondheidszorg ,Is er een correcte nazorg etc , heel belangrijk .

Enig minpuntje was dat ik twee weken voor de behandeling weer een bril moest dragen :wow:
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 02-08-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:35

Irmy schreef:
Veel mensen waren erdoor al blind geworden.
Dus ik twijfel ook nog heel hard wat ik ga doen, want ik wil dus echt niet blind worden.

Wat is dit nu voor een onzin ??
Denk dat dit ondertussen net zo,n standaard o.p geworden is als een blindedarm o.p .
Mocht toch de o.p mislukken , moet je in het ergste geval toch nog een bril op .

Mijn opticien heeft me er toen ook van afgeraden ...natuurlijk , hij heeft liever dat ik zijn portemonnee blijf spekken . :D
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 02-08-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:37

__danielle__ schreef:
ik heb zelf geen ervaring met laseren maar de vriend van mijn zusje heeft het zo'n jaar of 5 geleden laten doen.
In principe erg tevreden, echter beginnen zijn ogen nu weer slechter te worden (nu beide ogen 0.5) en laseren is nu natuurlijk geen optie meer.. hem is verteld dat die afwijking wel groter kan worden en dat ie dus ooit weer een bril zal moeten dragen maar blind worden niet hoor

Dat is raar ...want ze hebben mij een levenslange garantie gegeven .
Ze sluiten niet uit dat je door het ouder worden eventueel een leesbril nodig hebt .