Ik ben heel vaak verbaasd van de povere tot ronduit slechte kennis die veel mensen hebben op op het gebied van seksualiteit. Niet alleen op bokt, ook irl en op andere fora. Als ze dezelfde biologieles hebben gehad als mij, dan lijkt het voor mij onmogelijk dat je sommige dingen doet of denkt. Ik heb vanaf mijn 10de seksuele voorlichting, vanaf mijn 14de met anticonceptieuitleg (compleet met de befaamde condoom over bezemsteel voorstelling
) en lessen over Soa's. Van de school zelf, van gastsprekers, zelfs eens een hele expositie hierover gehad...bij mij is het er in gestampt dat een pil niet helpt tegen soa's, dat terugtrekken geen veilige methode is, dat de MAP een noodmiddel is en geen standaard anticonceptiemiddel....Het is er mij ingestampt dat ik beter té veilig en voorzichtig kan zijn dan achteraf een groot probleem aan mijn broek te hebben.Toch kom ik zo vaak jonge meisjes tegen die zeggen "oh, ik wist helemaal niet dat je hiervan zwanger kon worden". Daarom vraag ik mij af, is er nu zo een gigantisch verschil in lessen seksuele opvoeding op scholen. Heb je het er op school dan gewoon nooit over gehad dat bv. antibiotica nefast is voor het gebruik van de pil? Zijn er scholen/gebieden/ouders die het onderwerp schuwen en waar je alles geleerd hebt 'dankzij' je vriendinnetjes of het internet (die er dus zelf ook helemaal naast zitten)? Of is het nu eenmaal een kwestie van niet op te letten in de les en er geen belang aan hechten, of alles te vergeten en er niet bij stil te staan dat het toch wel héél belangrijk is om te weten?
Alleen wat informatie in het 3e jaar van de middelbare school 
En natuurlijk een beetje logisch nadenken doet ook wonderen...
)

).
haha