help!! afvallen maar het lukt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

help!! afvallen maar het lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:09

Hoi bokkers

Ik wil graag afvallen maar het wil nog niet echt lukken ik weeg 85 kg en ben 1.80 lang
Ik sport ongeveer 3 keer per week 1,5 uur.

Nu zegt de sportschool dat ik gewoon aan 2000 kcal moet eten en bv het voedingscentrum zegt dat ik rond de 1500 kcal moet gaan eten ,maar nu ben ik me nog meer aan verdiepen in het afvallen maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer , nu mijn vraag hoe zijn jullie afgevallen en met welke dieet ? of aan gepast voedingspatroon ?

Brand los

texelse

Re: help!! afvallen maar het lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:15

Geen dieet!!
Alleen gezond eten, 3 maaltijden en geen koek, snoep, ijs, e.d.
En uiteraard voldoende bewegen. En dan bedoel ik niet 3x naar de sportschool (dat zegt mij niet zoveel), maar op de fiets ipv met de auto, en 's avonds een wandeling van 1/2 uur a 3 kwartier, en dan echt stevig doorstappen.

Succes!!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:15

je hebt een pb met uitleg en een methode :D
succes

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:17

Hoi, ik denk dat je met jouw lengte echt niet rond de 1500 kcal moet gaan zitten hoor (veel te weinig!)
Het gaat ook niet alleen om het aantal kcal maar ook om de voedingsstoffen die je binnen krijgt (ik kan een heel leuk snickers-dieet bedenken van 1500 kcal per dag, erg gezond lijkt me dat niet, begrijp je?)

Hier op bokt loopt volgens mij bij 'voedertijd' een topic over gezond eten en afvallen; op een verantwoorde manier dus.

Ik denk dat ze je daar verder kunnen helpen, succes!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:18

Vraag jezelf eerst af,
wil je of moet je afvallen ?
voor jezelf of voor een ander ?
(Ik zou dolblij zijn met jou prachtige gewicht..)

Waar ik zelf al goed van ben afgevallen is dat ik
er ten eerste 100% achterstond en geen 99..

Veel water drinken, en van alles iets minder nemen.
Opletten Wat je eet, geen kant-klare troep, zelf koken met eerlijke producten en Praten met mensen die Ook willen afvallen dat stimuleerd ook.

Als je sport word vet in spier omgezet en die wegen ook mee hoor ! houd daar ook rekening mee.

Ik ben momenteel bezig met 2x daags een shake van herbalife
en 1x daags een warme maaltijd, ik houd het prima vol.
Maar dat is wel een wat duurdere 'oplossing' .

Succes

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:19

Probeer weight watchers online! Hier doen ook bokkers aan mee en ik ben er zelf ook erg tevreden over! Zie ook een topic hier op bokt.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:30

bedankt voor de snelle reacties

BelgenGek- ik wil graag voor me zelf afvallen bij mij zit het vet bij mijn onderbuik en boven benen veder mijn armen zit niks ik vind het gewoon niet mooi.

ik wil eerst terug naar de 80 kg en dan naar de 75 kg

ik had zelf ook het idee dat het te weinig is om 1500 kca eten l ik hou nu op de site van de voedingscentrum bij wat ik eet dan kom ik ongeveer rond de 1800 kcal uit dus ik moet wel wat meer eten . veder drink ik ook alleen maar water soms in het weekend een wijntje

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:10

Gewoon normaal 3 hoofdmaaltijden en 2/3 gezonde tussendoortjes. Lekker fruit en groente eten :j Ik zou niet beginnen met dieeten maar eerder beginnen met je levensstijl om te gooien. Dat hou je ook veel langer vol dan een dieet ;)
Succes!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:35

Juist, vooral ook wel gezonde tussendoortjes aanhouden, dat houdt je stofwisseling op gang :j Verder geloof ik niet in dieëten, want dat is tijdelijk, waardoor het risico op terugval nogal groot is..Wat wel werkt is jezelf een gezond eetpatroon aanwennen wat ook voor jezelf haalbaar is, waardoor je het goed kunt volhouden :) Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:39

Ik ben veel afgevallen door idd gewoon gezond te gaan eten.
Gewoon savonds prakkie, smorgens brinta, smiddags brood met gezond en heel veel fruit.

Ook ben ik gestopt met suiker in de koffie en thee, dit alles bij elkaar leverde met gemak, zonder meer beweging veel kilo's afvallen op.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:40

Ja hier nog één, eten werkt niet, niet eten werkt niet, niet eten + meer bewegen..

Dieten + bewegen, Dieten en geen beweging..

Pff..

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 16:14

ik eet wel gezond alleen begon ochtends met brood en dat was niet goed ivm koolhydraten dus moest met magere yoghurt beginnen ik eet er nu toch 1 boterham bij anders val ik gewoon om ..

O: schaaltje yoghurt met cornflakes+ 1 boterham + glas water
T : water en een boterham met kaasof vlees
L: water + 3 boterhammen met kaas en vlees
T: water en fruit
A : aardappelen groente en vlees of pasta .+ alprosoja toetje + water
T : water en fruit

Dit is ongeveer wat ik eet op een dag ..

ik zit alleen ochends te twijvelen want ik melkallergie het gaat nu nog goed maar weet niet hoelang mijn lichaam dit aan kan en weet ook niet wat ik dan moet gaan eten ! :+ ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:22

Brood in de ochtend, fruit tussendoor ipv die boterham. Zo zou ik 't doen. Zeker als je melkallergie hebt. "Ze" kunnen wel zeggen dat brood niet goed is vanwege de koolhydraten, maar je kan best 5 boterhammen op een dag eten hoor.
Daarbij, je eet nu cornflakes. Dat is sowieso maar rommel. Zitten geen vezels in of iets. Dus dan zou ik gewoon mooi een boterham nemen :j

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:40

ik weet niet of een combinatiedieet je wat zegt, maar nu maak je wel telkens combinaties die zwaarder te verteren zijn en resulteren in energie die opgeslagen wordt.
ik eet bv (niet uit noodzaak omdat ik wil vermageren trouwens, maar omdat ik sowiso niet veel kolhydraten eet voor de vertering) heel vaak meerdere soorten groente met dan een mooi stukje vlees naast en andere dagen gewoon geen vlees maar rijst met groenten bv. ik zal maar heel zelden vlees en kolhydraten combineren. maar ik maak dus ook wel een berg gemengde salade met allerlei groentjes in of 3 soorten groentjes samen gestoofd ofzo he.
qua tussendoortjes eet ik persoonlijk alles omdat ik niet echt moet vermageren, maar dan nog beperk ik altijd tot één grabbeltje voor de 'goesting' of één koek,... nooit een zak chips leegvreten in één keer ofzo dus!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:02

nooralie schreef:
ik eet wel gezond alleen begon ochtends met brood en dat was niet goed ivm koolhydraten dus moest met magere yoghurt beginnen ik eet er nu toch 1 boterham bij anders val ik gewoon om ..

O: schaaltje yoghurt met cornflakes+ 1 boterham + glas water
T : water en een boterham met kaasof vlees
L: water + 3 boterhammen met kaas en vlees
T: water en fruit
A : aardappelen groente en vlees of pasta .+ alprosoja toetje + water
T : water en fruit

Dit is ongeveer wat ik eet op een dag ..

ik zit alleen ochends te twijvelen want ik melkallergie het gaat nu nog goed maar weet niet hoelang mijn lichaam dit aan kan en weet ook niet wat ik dan moet gaan eten ! :+ ?

Ik ben absuluut geen voedingsexpert of wat dan ook dus verbeter me vooral als ik iets verkeerds zeg!!!
Als ik jou was zou ik naar een dietist gaan, die kan een goed uitgebalanceerd voedingsplan voor je opstellen.
Maargoed dit zijn de aanpassingen die ik zou doen in jouw voedingspatroon. Je hoeft echt niet weinig te eten ofzo en koolhydraten (brood e.d.) is echt niet altijd slecht. Als je goed varieert, genoeg beweegt en let op wat je eet ipv hoeveel je eet, kan het bijna niet mis gaan.

O: Ik zou de cornflakes weglaten of vervangen door bv een volkoren cracker, meer vezels, dus beter voor je stofwisseling en volgens mij ook gezonder. En wat doe je hier op je brood? Je kan bv beleggen met hutenkase en tomaat. Of een ander licht beleg. Ik vind het zelf altijd wel fijn om er wat rauwkost bij te beleggen, plakjes tomaat of komkommer. Je kan ook fruit door je yoghurt doen, een kiwi oid, in plaats van cornflakes.
T: zou je bv kunnen vervangen door een (belegde) rijstwafel of een kleine salade (altijd zonder dressing!). Of stuk fruit (appel, sinaasappel, grapefruit, wat je wil).
L: Prima, boterhammen zijn echt niet slecht hoor. Kijk wel uit met je beleg, kaas zit bijvoorbeeld veel vet in, dit zou ik niet te vaak eten en als je het doet, neem dan magere kaas (oude kaas bevat meer vet). Dat zet toch sneller aan dan je denkt. Vlees zou ik ook niet elke dag zo veel op je boterhammen doen. Als je het doet neem dan mager vlees, zoals kipfilet of kalkoenfilet. Ik zou hierin wat meer afwisselen, ook een keertje jam, zuivelspread, (light)smeerkaas, gekookt eitje, je kan echt vanalles doen. Overal niet te veel van smeren/beleggen, alle beetjes helpen.
T: Goed zo fruit!! Zo houden. Je kan ook denken aan een los stuk groente, stuk komkommer afknagen, wortels, paprika e.d. Ik vind het zelf altijd wel lekker om ook wat warmers/hartigers te hebben. Dus ik neem ook vaak een opkikker (soort cup a soup maar dan met weinig calorien). Wie weet ook wat voor jou.
A: Veel groente nemen. Vlees zou ik meer afwisselen (en neem een klein stukje, geen grote homp), ook een keer vis, of een vleesvervanger (je hebt hele lekkere). Elke dag vlees is imo helemaal niet nodig en ook niet heel gezond. Pasta/aardappelen = koolhydraten. Op zich niks mis mee, maar er zitten wel veel calorien in en weinig vitaminen/andere nuttige dingen, dus eet er niet te veel van. Probeer ook eens rijst of een roerbakschotel, die zijn vaak heel gezond met veel groente en mager. Het beste is om meergranen pasta/rijst te nemen, maar ik kan me voorstellen als je daar niks aan vindt ;). Eet bij je eten een lekkere verse gemixte salade, dan zit je sneller vol en is gezond.
Toetje heb je waarschijnlijk nodig voor je calcium e.d. dus die zou ik er wel inhouden.
T: Na het avondeten niet vallen voor de verleidelijke snacks. Het is 's avonds altijd moeilijker. Stuk fruit is prima, dat doe je goed!

Algemene tips:
- eet langzaam en kauw goed, het duurt een tijdje voor je lichaam het signaal "vol" krijgt. Schep 1 keer op en wacht dan een half uur, heb je daarna nog heel veel honger kan je nog wat nemen.
- eet van een klein bord.
- eet veel groente.
- opletten met hoeveelheden, vooral bij dingen als aardappels en broodbeleg.
- niet tijdens het koken alvast happen "proeven", zoals eerder: alle beetjes helpen.
- geef je lichaam de kans om aan je nieuwe patroon te wennen.
- veel water drinken (maar dat doe je al, goedzo!), thee is ook goed, het liefst kruidenthee.
- in vruchtensappen e.d. zit vaak ongemerkt veel suiker/calorien, ik zie het niet staan in je schema, dus ik weet niet of je dat neemt, maar let er op.
- elke dag minimaal een half uur bewegen, hoeft geen intensieve sport ofzo te zijn. Gewoon lekker doorwandelen of fietsen.
- eet gevarieerd.
- probeer bewust na te denken voor je iets eet. Heb je wel echt trek of ben je je gewoon aan het vervelen ? (Dat doe ik zelf heel erg :o).
- niet elke dag vlees eten.
- beleg je brood met een beetje rauwkost erbij, of eet een salade.
- pas op met sauzen en dressings, die zitten vol slechte vetten, eet die het liefst helemaal niet en kies anders voor een yoghurtvariant, die zijn meestal veel minder in vet.
- eet regelmatig, het liefst op vaste tijden en met niet te lange tijd ertussen. Wacht niet tot je scheurt van de honger, dan eet je meestal ongemerkt veel meer en ongezonder.
- probeer niet te snacken, maar een keertje zondigen is echt niet erg en geniet er dan ook van. Kies er bewust voor en ga je niet schuldig voelen.
- niet doorslaan als je een keertje iets ongezonds eet, na dat ene chipje denken: ach vandaag komt er toch niks meer van en een zak leegeten. Het heeft echt alsnog nut om de rest van de dag op te letten.
- drink weinig/geen alcohol. Zitten echt heel veel calorien in en je hebt er niks aan.
- slaap goed en voldoende. Als je moe bent heb je meer honger en je verbranding komt op een lager pitje.
- en als laatste een hele belangrijke: waardeer je eten en geniet er van. Ga jezelf niet uithongeren, eet gezond en gevarieerd.

Sorry heel verhaal, maar hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

edit: typo
Laatst bijgewerkt door kler op 28-07-10 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:11

Hoe intensief sport je?
Als je te zwaar sport verbrand je suikers in plaats van vetten, kun je beter iets lichter sporten, dan verbrand je in verhouding meer vet. (Zorg er voor dat je hartslag niet te hoog oploopt. Tot 65% van je max. hartslag)

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:15

Herken me erg in jou situatie.. Ik sport ook ontzettend veel, at weinig en viel gewoon NIET af. Ze hebben me toen inderdaad verteld dat ik anders moest gaan sporten om meer vet te verbranden (ik trainde voornamelijk op conditie) maar vooral om MEER te gaan eten, tot wel 8x per dag. Nou dat red ik absoluut niet maar meer eten helpt wel, ik was binnen 2 maanden opeens 6 kg kwijt met MEER eten.. dus idd. ontbijten, gezond tussendoortje, lunch, gezond tussendoortje, avondeten en dan nog een tussendoortje, zo doe ik het nu. Bij mij is het de kunst om meer te gaan verbranden want mijn verbranding ligt te laag!
Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:22

Hoe zwaarder je sport hoe meer je idd conditie traint :j
Voor vetverbranding moet je lang en traag sporten. Met andere woorden lang en niet te intensief.

Hoe vul je die anderhalf uur nu in?
En sport je met een hartslagmeter?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:29

Ik zit ook in zo'n situatie. Ik zit momenteel niet goed in me vel en kan mij dan ook erg moeilijk op zoiets als diëten richten. Ik wil graag 10 kg afvallen want dat ben ik het laatste jaar ook aangekomen. Heeft iemand nog tips hoe ik mijn concentratie erbij kan houden? Ook wanneer ik hele dagen thuis zit? (die rustige momenten alleen thuis zijn voor mij het moeilijkst...)
Verder wíl ik uiteraard graag meer bewegen, maar heb niet voldoende energie om erg veel te sporten en daarbij ook niet 'de schop onder de kont' zeg maar om ook echt wat te gaan doen. Iemand ook tips voor mij?

Voor de TS: ik weet dus hoe je je voelt, maar ik weet wel dat je moet proberen zo gezond mogelijk te eten en niet al te veel vet. Daarbij moet je om af te vallen onder de 1500 kcal gaan zitten. Rond de 2000 kcal blijf je op gewicht, wil je afvallen dan zal je echt minder moeten eten. Maar als je sport, moet je dat uiteraard wel compenseren dat je niet met te weinig energie in je lichaam gaat sporten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:30

Ik zal nu wel helemaal afgebrand gaan worden.... maar bij mij heeft Sonja goed gewerkt. Ben er 17 kg mee afgevallen. Daar zijn er nu over een periode van 3 jaar weer 7 van teruggekomen, en die ga ik nu met boek twee van Sonja er ook weer afkrijgen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:37

Rena100 schreef:
Ik zit ook in zo'n situatie. Ik zit momenteel niet goed in me vel en kan mij dan ook erg moeilijk op zoiets als diëten richten. Ik wil graag 10 kg afvallen want dat ben ik het laatste jaar ook aangekomen. Heeft iemand nog tips hoe ik mijn concentratie erbij kan houden? Ook wanneer ik hele dagen thuis zit? (die rustige momenten alleen thuis zijn voor mij het moeilijkst...)
Verder wíl ik uiteraard graag meer bewegen, maar heb niet voldoende energie om erg veel te sporten en daarbij ook niet 'de schop onder de kont' zeg maar om ook echt wat te gaan doen. Iemand ook tips voor mij?

Voor de TS: ik weet dus hoe je je voelt, maar ik weet wel dat je moet proberen zo gezond mogelijk te eten en niet al te veel vet. Daarbij moet je om af te vallen onder de 1500 kcal gaan zitten. Rond de 2000 kcal blijf je op gewicht, wil je afvallen dan zal je echt minder moeten eten. Maar als je sport, moet je dat uiteraard wel compenseren dat je niet met te weinig energie in je lichaam gaat sporten.

Dit is een slecht excuus.
Zoals ik al zei moet je juist niet zwaar sporten als je wil afvallen. Het is niet de bedoeling dat je je helemaal leeg sport.
Bovendien krijg je van sporten juist meer energie (als je het goed aanpakt).

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:42

Pollewoppy schreef:
Rena100 schreef:

Dit is een slecht excuus.
Zoals ik al zei moet je juist niet zwaar sporten als je wil afvallen. Het is niet de bedoeling dat je je helemaal leeg sport.
Bovendien krijg je van sporten juist meer energie (als je het goed aanpakt).

Ik bedoel ook niet echt om jezelf helemaal leeg te sporten, maar meer van: als je te weinig eet, en je gaat dan sporten dan bestaat de kans dat je flauwvalt. Op die manier.
Mijn energie heeft te maken met mijn depressie en dat ik gewoon eigenlijk nergens zin in heb...het liefst slaap ik de hele dag. Maar nog steeds baal ik ontzettend als ik in de spiegel kijk en moet ik mijn huidige patroon doorbreken door meer te gaan doen. Ik zou dus graag tips willen krijgen, hoe dit te doorbreken en dan ook nog iets waarbij ik eventueel zal kunnen afvallen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:46

Als jij niet te intensief sport en gewoon normaal eet, val je echt niet zomaar flauw. In mijn ogen zoek je dan naar een excuus om niet te hoeven sporten. Noem het dan bewegen ipv sporten. Bewegen ga je niet dood aan hoor.

Zit je in therapie voor je depressie?
Het klinkt hard, maar bij depressie zul je jezelf een harde schop onder je kont moeten geven en je er toe zetten om wat te gaan doen. Begin met kleine wandelingetjes. Plan voor morgen een wandelingetje in. Spreek met jezelf af dat je morgen om 11 uur bijvoorbeeld even 20 minuutjes gaat wandelen.

Je moet het zelf doen. Als je het moeilijk vind om met jezelf die afspraak te maken, vraag dan een vriendin mee, maar zorg dat je gaat bewegen. Bewegen is helemaal bij depressie belangrijk.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:29

Rena100 schreef:
Verder wíl ik uiteraard graag meer bewegen, maar heb niet voldoende energie om erg veel te sporten en daarbij ook niet 'de schop onder de kont' zeg maar om ook echt wat te gaan doen. Iemand ook tips voor mij?.

In jouw geval zou ik idd echt proberen meer te bewegen, echt sporten hoeft niet. Ga gewoon een rondje fietsen, elke dag een wandelingetje maken. Iemands hond uitlaten een idee? Dan heb je een stok achter de deur. Vraag een vriendin mee, ga bij een klasje (hardlopen, of bij de sportschool, wat dan ook), ga bij een team (hockey, volleybal, voetbal, wat jou leuk lijkt), vrijwilligerswerk bij een bejaardenhuis waar je met mensen in een rolstoel gaat wandelen e.d. Wees creatief en maak het leuk. Je kan ook muziek luisteren onderweg. Wissel dingen af, dan wordt het niet saai. Ga de ene dag zwemmen, de volgende wandelen, daarna skaten enz. Bewegen is moeilijk als je al niet lekker in je vel zit, maar probeer jezelf te motiveren anders lukt het nooit. Als je meer beweegt krijg je vanzelf meer energie en voel je je beter over jezelf. Dit kan zeker ook helpen met je depressie.

Ik hoop dat je hulp hebt bij je depressie, een psycholoog bijvoorbeeld, die kan je ook helpen met meer motivatie krijgen. Als je dit niet hebt: zorg dan dat je het krijgt. Je bent echt niet zwak als je steun zoekt.

Probeer jezelf steeds weer makkelijk haalbare doelen te stellen. Bijvoorbeeld: na het avondeten ga ik een kwartier wandelen. En hou je daar aan. Wees trots op jezelf als het lukt en ga niet sippen als je een dagje het niet voor elkaar krijgt. Maar gebruik dit niet als excuus om dan maar helemaal te stoppen. Regen is ook geen excuus :Y) en flauwvallen doe je echt niet als je gewoon een gezond eetpatroon hebt hoor, daar moet je je even overheen zetten.

In het dagelijks leven: ga overal op de fiets/lopend heen, neem een mandje ipv een karretje bij de supermarkt. Loop trappen ipv de lift (ook bij 6 verdiepingen). Houd je huis spik en span, huishoudelijk werk verbrand je ook veel mee ;). Naja je snapt mijn punt, wees actief bij alles wat je doet.

Voor de snaaimomenten thuis: zorg gewoon dat je geen ongezonde troep en snacks in huis hebt. Wat je niet hebt kan je niet eten. Ga een rondje fietsen zodra je je zo verveeld dat je aan snaaien gaat denken. Neem als je weer thuis bent een gezond alternatief, een appel ofzo.
Succes!

p.s. mocht je het financieel ruim hebben: wii (+ wii fit) misschien een idee? Kom je tenminste van je kont af :+

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 22:13

zozo wat een tips zeg bedankt daar voor zitten zeker dingen tussen waar ik wat mee kan ..

ik sport dus 3 x per week 1,5 uur en dan ben ik wel bek af dus wel vrij intensief ..

veder beweeg ik ook wel met de hond wandelen en het paard rijden pak ik weer op sinds 2 jaar i.v.m zware knie blessure ik rij dan wel maar een half uurtje 2 a 3x per week + doe ik ook nog grondwerk bij .. we hebben de paarden ook bij huis staan dus ben wel veel in de weer voor onze dieren
veder wissel ik wel van brood beleg dit was even als voorbeeld wat ik eet op een dag .. ik kom wel eiwitten te kort dus van daar de kaas .. veder ga ik ook nog uit zoeken waar ik nog meer eiwitten vandaan ga halen en wat ik ochtends nou het beste kan eten

als er nog meer tips zijn hoor ik ze graag