Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik zou niet beginnen met dieeten maar eerder beginnen met je levensstijl om te gooien. Dat hou je ook veel langer vol dan een dieet 

Verder geloof ik niet in dieëten, want dat is tijdelijk, waardoor het risico op terugval nogal groot is..Wat wel werkt is jezelf een gezond eetpatroon aanwennen wat ook voor jezelf haalbaar is, waardoor je het goed kunt volhouden
Succes!
?
nooralie schreef:ik eet wel gezond alleen begon ochtends met brood en dat was niet goed ivm koolhydraten dus moest met magere yoghurt beginnen ik eet er nu toch 1 boterham bij anders val ik gewoon om ..
O: schaaltje yoghurt met cornflakes+ 1 boterham + glas water
T : water en een boterham met kaasof vlees
L: water + 3 boterhammen met kaas en vlees
T: water en fruit
A : aardappelen groente en vlees of pasta .+ alprosoja toetje + water
T : water en fruit
Dit is ongeveer wat ik eet op een dag ..
ik zit alleen ochends te twijvelen want ik melkallergie het gaat nu nog goed maar weet niet hoelang mijn lichaam dit aan kan en weet ook niet wat ik dan moet gaan eten !?
. Eet bij je eten een lekkere verse gemixte salade, dan zit je sneller vol en is gezond.
).
Rena100 schreef:Ik zit ook in zo'n situatie. Ik zit momenteel niet goed in me vel en kan mij dan ook erg moeilijk op zoiets als diëten richten. Ik wil graag 10 kg afvallen want dat ben ik het laatste jaar ook aangekomen. Heeft iemand nog tips hoe ik mijn concentratie erbij kan houden? Ook wanneer ik hele dagen thuis zit? (die rustige momenten alleen thuis zijn voor mij het moeilijkst...)
Verder wíl ik uiteraard graag meer bewegen, maar heb niet voldoende energie om erg veel te sporten en daarbij ook niet 'de schop onder de kont' zeg maar om ook echt wat te gaan doen. Iemand ook tips voor mij?
Voor de TS: ik weet dus hoe je je voelt, maar ik weet wel dat je moet proberen zo gezond mogelijk te eten en niet al te veel vet. Daarbij moet je om af te vallen onder de 1500 kcal gaan zitten. Rond de 2000 kcal blijf je op gewicht, wil je afvallen dan zal je echt minder moeten eten. Maar als je sport, moet je dat uiteraard wel compenseren dat je niet met te weinig energie in je lichaam gaat sporten.
Pollewoppy schreef:Rena100 schreef:Ik zit ook in zo'n situatie. Ik zit momenteel niet goed in me vel en kan mij dan ook erg moeilijk op zoiets als diëten richten. Ik wil graag 10 kg afvallen want dat ben ik het laatste jaar ook aangekomen. Heeft iemand nog tips hoe ik mijn concentratie erbij kan houden? Ook wanneer ik hele dagen thuis zit? (die rustige momenten alleen thuis zijn voor mij het moeilijkst...)
Verder wíl ik uiteraard graag meer bewegen, maar heb niet voldoende energie om erg veel te sporten en daarbij ook niet 'de schop onder de kont' zeg maar om ook echt wat te gaan doen. Iemand ook tips voor mij?
Voor de TS: ik weet dus hoe je je voelt, maar ik weet wel dat je moet proberen zo gezond mogelijk te eten en niet al te veel vet. Daarbij moet je om af te vallen onder de 1500 kcal gaan zitten. Rond de 2000 kcal blijf je op gewicht, wil je afvallen dan zal je echt minder moeten eten. Maar als je sport, moet je dat uiteraard wel compenseren dat je niet met te weinig energie in je lichaam gaat sporten.
Dit is een slecht excuus.
Zoals ik al zei moet je juist niet zwaar sporten als je wil afvallen. Het is niet de bedoeling dat je je helemaal leeg sport.
Bovendien krijg je van sporten juist meer energie (als je het goed aanpakt).
Rena100 schreef:Ik zit ook in zo'n situatie. Ik zit momenteel niet goed in me vel en kan mij dan ook erg moeilijk op zoiets als diëten richten. Ik wil graag 10 kg afvallen want dat ben ik het laatste jaar ook aangekomen. Heeft iemand nog tips hoe ik mijn concentratie erbij kan houden? Ook wanneer ik hele dagen thuis zit? (die rustige momenten alleen thuis zijn voor mij het moeilijkst...)
Verder wíl ik uiteraard graag meer bewegen, maar heb niet voldoende energie om erg veel te sporten en daarbij ook niet 'de schop onder de kont' zeg maar om ook echt wat te gaan doen. Iemand ook tips voor mij?.
en flauwvallen doe je echt niet als je gewoon een gezond eetpatroon hebt hoor, daar moet je je even overheen zetten.
. Naja je snapt mijn punt, wees actief bij alles wat je doet.