Ik heb op internet, de bijsluiter en hier op bokt al druk zitten zoeken dus vandaar nog een anticonceptiepil topic maar met een niet eerder gevonden vraag..
Aangezien ik eigenlijk vandaag wil stoppen met doorslikken, een spoedje in de titel
.Ik ben nu schat ik 3 maanden de anticoncepti pil aan het door slikken (stediril 30). Aangezien ik overal losse strips had liggen met hier en daar wat pillen had heb ik deze opgemaakt. Nu heb ik niet bijgehouden wanneer ik inprincipegestart ben met het slikken. Het kan dus zijn dat ik in principe dus in de eerste week van mijn strip zou zitten, maar ook in de tweede of de derde. Ik heb echt geen idee.. Nu wil ik graag stoppen omdat ik steeds elke dag een klein beetje bloed verlies. Ik ben gaan doorslikken omdat ik juist geen zin had in al dat bloed
dus ik vind het wel weer ff mooi geweest. Nu ben ik benieuwd als ik dus vanavond stop, ik wacht een week(stopweek dus) en ik begin weer aan een nieuwe strip, of ik dan gewoon veilig ben. (Ik gebruik geen condooms met mijn vriend, ik weet dat er reacties zullen komen met 'stel je niet aan', maar mijn vriend wil dit niet dus dan hebben we gewoon een maand geen seks.. dus dat wil ik eigenlijk ook niet en wil gewoon weten of ik veilig ben ja of nee.Ik heb de indruk namelijk van wel naar wat ik op internet lees, maar omdat ik dus geen idee heb of ik een complete strip af heb of een halve. Mijn moeder gaf aan dat als je drie weken de pil slikt elke week die je erna slikt eigenlijk er voor zorgt dat je in je laatste week blijft, dus als je stopt dat je ongesteld wordt en gewoon veilig bent als je weer netjes aan een nieuwe strip begint na een week.
Beetje warrig verhaal denk ik, maar wie kan me helpen.
Groetjes Chantal.

) maar bij de pil is het toch zo dat wanneer je een pil in week 1 vergeet het ernstiger is dan wanneer je m in week 2 vergeet? Vraag me af hoe het dan zit als je door slikt. Heb je dan ook die verschillende weken als het ware of heb je week 1, 2, 3 en daarna continu week 3?