Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:hoe kom je aan die luizen?
Als iemand in jouw klas ze ook heeft en er niets aan doet wordt je steeds weer besmet.
Luizen raken ook steeds meer resistent tegen allerlei middeltjes.
Lindaan helpt goed,maar dat is uit de handel genomen.
Ik denk niet dat je wat bereikt met lavendel.
Ga anders eens naar de huisarts om het daar te vragen?
bnalover schreef:geerke schreef:hoe kom je aan die luizen?
Als iemand in jouw klas ze ook heeft en er niets aan doet wordt je steeds weer besmet.
Luizen raken ook steeds meer resistent tegen allerlei middeltjes.
Lindaan helpt goed,maar dat is uit de handel genomen.
Ik denk niet dat je wat bereikt met lavendel.
Ga anders eens naar de huisarts om het daar te vragen?
maar ja ik ben denk ik wel besmet,
maar ik ga naar een andere school hé en die gast gaat er daar niet meer zijn...
Maar ik begon échte jeuk te krijgen, toen mijn allergie voor hooi begon.
Ik dacht dat die jeuk ook iets temaken had met mijn allergie,
mijn moeder kamde mijn haar eens uit, en er kwam ook niets uit!
Maar ik bleef maar jeuk hebben, en mijn moeder ging toen achter shampo's
en toen kwam er wel iets uit.
xXGRIETJEXx schreef:Als je geen tips van de huisarts krijgt dan kun je altijd contact opnemen met het GGZ, die kunnen je helpen om weer luisvrij door het leven te gaan.
Mijn zusje heeft het een hele tijd gehad die konden we er ook maar niet vanaf krijgen, wij hebben toen een coach van het GGZ gekregen en speciale lotion, dit hebben we in totaal 2x gebruikt en ze waren allemaal weg.
Alles goed heet wassen (liefst 90 graden) en dingen die je niet kan wassen (zoals beren) die doe je in een vuilniszak en laat je 24 uur in de vriezer liggen.
Succes

) MoonChloe schreef:xXGRIETJEXx schreef:Als je geen tips van de huisarts krijgt dan kun je altijd contact opnemen met het GGZ, die kunnen je helpen om weer luisvrij door het leven te gaan.
Mijn zusje heeft het een hele tijd gehad die konden we er ook maar niet vanaf krijgen, wij hebben toen een coach van het GGZ gekregen en speciale lotion, dit hebben we in totaal 2x gebruikt en ze waren allemaal weg.
Alles goed heet wassen (liefst 90 graden) en dingen die je niet kan wassen (zoals beren) die doe je in een vuilniszak en laat je 24 uur in de vriezer liggen.
Succes
Ik denk dat je GGD bedoelt ipv GGZ, ik hoef denk ik geen psycholoog als ik luizen heb.
http://www.ggd.nl/
Maar zoals sommigen al vragen, weet je zeker dat je luizen hebt? En wat voor shampoos heb je gebruikt?
xXGRIETJEXx schreef:Als je geen tips van de huisarts krijgt dan kun je altijd contact opnemen met het GGZ, die kunnen je helpen om weer luisvrij door het leven te gaan.
Succes
Starsailorr schreef:Naar de huisarts en iets heftigers vragen. Al je stoffen dingen goed wassen, goed stodzuigen. Ik had hier echt niet zo lang mee gewacht btw!
bnalover schreef:xXGRIETJEXx schreef:Als je geen tips van de huisarts krijgt dan kun je altijd contact opnemen met het GGZ, die kunnen je helpen om weer luisvrij door het leven te gaan.
Succes
ik was mijn haar op min 40°
is dat voldoende of moet het nóg heter?
En betwijfel ik steeds meer of je daadwerkelijk luizen hebt.... Szan schreef:Heel goed je omgeving schoonmaken. Al je beddengoed en kleding wassen, als je eventueel knuffels in je bed hebt liggen die ook in de vriezer leggen of wassen, etc....
verootjoo schreef:Maar je ziet luizen heel duidelijk hoor...Je ziet ze gewoon lopen en springen op je haar.