voor een ander dun zat, maar voor jezelf te dik..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

voor een ander dun zat, maar voor jezelf te dik..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:42

een beetje een vage titel :o ik wist niet hoe ik het anders moest omschrijven!
zat ook heel erg te twijfelen of ik dit topic moest openen...

ik lees redelijk vaak mensen die zichzelf gewoon weg 'te dik' vinden, terwijl ze dat helemaal niet zijn!
je hoort een ander dan op bokt zeggen " ik snap jou niet hoor, echt niet" en "jaaa je bent zoo dik *sarcastisch* "
gewoon onbegrip dus, en dat is eigenlijk ook wel te snappen. :j
en ik geef zelf toe ik heb dit ook best erg, ik kijk misschien een beetje anders tegen mezelf op dan dat een ander dat zou doen.
wie nog meer?

dit is overigens geen topic om elkaar erin aantesporen o.i.d.
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 24-07-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Re: voor een ander dun zat, maar voor jezelf te dik..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:43

Ik vind dat geen onbegrip, dat is toch gewoon een mening?

Daarbij komt dat veel meisjes tegenwoordig een heel verkeerd zelfbeeld hebben (verklaart ook de vele ''eetstoornissen''), daar mag imo best iets tegenin gebracht worden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:45

Ik loop hier bij collega's heel erg tegenaan. Ik ben ook aan het afvallen, ik ben niet dik, maar wel zwaarder dan ik altijd geweest ben. En nu is het punt bereikt dat ik dat niet meer wil en weer terug wil naar mijn oude gewicht. En dan kan ik voor de buitenwereld wel niet te dik zijn. Maar om mezelf weer lekker in mijn vel te voelen wil ik er wel graag een paar kilo vanaf.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:50

Oh ik HAAT het als mensen zeggen dat ze te dik zijn. 9 van de 20 keer zijn ze geneens te dik :n

En die mensen krijgen dat ook nog volop de aandacht. Ik vind het echt aandachttrekkerij..

Mensen die zichzelf te dun vinden lopen toch ook niet over de hele wereld te bléren dat ze te dun zijn..

Prima als je jezelf te dik vind, maar houd het lekker voor jezelf..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:52

Ik heb dat ook, ik ben in 1,5 jaar tijd flink wat aangekomen oa door de pil. Dat wil ik gewoon heel erg graag weer kwijt, ik ben niet té dik, maar voor mijn gevoel wel en wil die extra kilo's ook heel graag dus kwijt.

In mijn omgeving wordt dat ook altijd heel erg gezegd, scheelt dat ik me daar verder weinig van aantrek en gewoon lekker in mijn vel wil zitten en dat is een aantal kilo's lichter. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:55

ik zeg ook welleens.. nee ik neem geen frikandel, dan word ik te dik.. ja ben ik welleens boos aangekeken door meiden die steviger waren dan ik, mja.. Ik vind dat er bij mij ook nog wel wat af mag, ik ben absoluut niet dik, maar ik was eerder wat dunner, en dat vind ik gewoon mooier.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:59

ik heb ook een gezond gewicht, maar van mezelf mag het echt wel dunner :j
Toen ik een keer aan het lesgeven was en een van de moeders vroeg of ik een snoepje wilde, antwoordde ik: "Nee, ik ben op dieet."
Keken alle moeders me heel vreemd aan en eentje vroeg zelfs nog serieus: "Alleen tussen 16:00 en 17:00 ofzo?" Ze snapten er echt niets van :') _O-

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 01:00

R0oszs schreef:
Oh ik HAAT het als mensen zeggen dat ze te dik zijn. 9 van de 20 keer zijn ze geneens te dik :n

En die mensen krijgen dat ook nog volop de aandacht. Ik vind het echt aandachttrekkerij..

Mensen die zichzelf te dun vinden lopen toch ook niet over de hele wereld te bléren dat ze te dun zijn..

Prima als je jezelf te dik vind, maar houd het lekker voor jezelf..

Zo simpel ligt het niet altijd hoor. Sommige meiden zoeken bevestiging dat ze niet dik zijn omdat ze ontzettend onzeker zijn. Hoeft niet altijd aandachttrekkerij te zijn in de zin van naar complimentjes vissen.. ;)

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:11

Ja maar ik voel ook wanneer ik weer iets ben aangekomen en dan zeg ik dat tegen iemand maar die ziet dat dan helemaal niet maar je voelt het wel! Ik zeg ook vaak voel me zo dik! Maar eigenlijk ben je dan niet echt dik maar je voelt je gewoon niet lekker in je vel en met iets minder gewicht voel je je zelf dan gewoon beter! Maar mensen zeggen vaak dik maar bedoelen dat volgens mij nog niet eens!

Maar helaas zijn er ook mensen die het expres doen zeggen dat ze dik zijn om te horen dat ze niet dik zijn en aan die mensen heb ik wel een hekel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:15

Maar wie ben jij om te zeggen dat iemand anders niet te dik is.
Ik ben inderdaad niet zo dik. Ik kan nog steeds in maat 38.

Maar ik ben 50 jaar en 1.64 hoog. Ik had tot voor een paar jaar geleden maat 34, mijn hele leven lang. En nu heb ik door medicijngebruik en de overgang een buik. Gewoon zo'n rol. Nee dat is formeel nog niet te dik als ik kijk naar wat ik maximaal mag wegen, maar voor mij is het wel te dik.

Want als ik nu niet afval, dan weeg ik over een paar jaar steeds meer en eindig ik met een zwanger lijkende buik.

Ik erger me juist rot aan mensen die vinden dat je niet mag zeggen dat je dik bent als je niet heel dik bent. Dan ben je niet erg genoeg dik lijkt het wel.

MusettaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:15

Je zit dan ook met het geval dat mensen voor het gemak 'te dik' zeggen i.p.v. 'een-paar-kilootjes-te veel'. Ik heb een vriendin die een panlat is, ik ben ook niet dik, maar wel stevig. Zij zeurt ook de hele tijd in mijn bijzijn dat ze te dik is, en ik vind dat soms onaangenaam, maar ik ga daar echt niet om zitten malen... Ik vind het eerder een probleem van mij, dat ik te veel op anderen hun woorden let, dan een probleem van haar.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:21

ken je dat tv-programma nog dat mensen zich in hun ondergoed moesten indelen bij andere mensen van verschillende diktes, ook in hun ondergoed? Vrijwel iedereen schaarde zich te dik in.
Ik denk dat je zelfbeeld bijna nooit reeel is, en sommigen schieten daar te ver in door.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:21

ik ken het, ben zelf 1,80 slank,smal postuur.
waardoor iedereen me meteen een dunne den vind.
maar wat ze niet weten is dat als ik paar kilootjes aankom, dit allemaal in mijn buik gaat zitten.
dan krijg ik heel regelmatig,vaak de vraag of ik zwanger ben, of simpel weg de vraag hoelang moet je nog.....

echt niet leuk. zou graag breder en gevulder willen zijn, (heb beetje onvolwassen lichaam)
maar het is dit of zwanger. heb er nu wel vrede mee, maar voel me soms net een ruitje als figuur.

ik word in nov 24 maar heb nog altijd de hoop, wat voller te worden, (zonder zwanger)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:54

je kan toch ook gewoon wat willen afvallen? Zonder onzeker te zijn, of je te schamen voor je lichaam. Zijn genoeg mensen dagelijks in de sportschool om hen lichaam mooi te houden. Ik zorg ervoor dat ik af en toe gewoon nee zeg tegen wat lekkers, gewoon goed voor jezelf zorgen, als je je wat te dik voelt, wat af willen vallen.. Vind ik zelf wel normaal.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:02

ik ben 1.73 en weeg vandaag 71.5 kilo en ik vind het veel te veel..ik heb nu maat 40, maar ook 42 en 38 en ik voel me niet lekker in mijn vel, ookal zijn er flinkere mensen, das hun ding en niet het mijne.. ik wil nu kilo's kwijt!
want een ander ook zegt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:11

:D ik geloof dat niemand tevreden is met zichzelf >;)
tja ik ben een stevige meid, 172cm en 84kg

mensen om mij heen vinden mij niet te dik, wel stevig en dat staat goed :D

ik was altijd 74 kg maar door omstandigheden ben ik veel gaan stress eten en heb 97kg gewogen :Y)
nu gaat het erg langzaam aan minder worden ,lijnen doe ik niet
en ik voel me prima.heb maatje 40/42

vrouwtje op stal is een erg slanke en die zit in zak en as als ze een kilootje meer weegt als ze ongesteld is ;)
is ook jouw instelling denk ik, ik voel me goed zo en dat straal ik uit :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:12

Ik ken het, ik ben 1.80 en was in de afgelopen jaar heel wat kilo's aangekomen. Dik? Nee, maar wel een stuk steviger dan toen, en ik voelde me niet lekker in mijn vel. Anderen vonden mij niet dik, ik erger me aan mijn buikje, dat voor een ander wel meevalt. Ik paste niet meer in mijn kleding. Ik ben nu zo'n 3 maand heel erg aan het opletten met eten, bewuster eten, hardlopen, een ander noemt het lijnen maar ik hoop er meer een vast eetpatroon, een levensstijl, van te maken. Ik ben nu 5 kg afgevallen, ben er heel blij mee. Van een ander krijg ik ook wel onbegrip, want ik zie er toch al goed uit? Toch wil ik nog zo'n 5 kg kwijt, voor mezelf. Dan zit ik op 68,5, dat is mijn streefgewicht. En niet door te hongeren, maar door gezonder én bewuster te eten. En inderdaad nee te zeggen tegen die frikandel ;)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:18

vriendin van mij heeft anorexia en boulimia (eet bijna niiks, en wat ze eet kotst ze uit)
ze is 1.86 en weeg 47 kg,
gelukkig krijgt ze hulp,
en ze komt nu ook wel wat meer aan(krijgt wat minder een tengere breekbare uitstraling en wat meer body)
maar het rotte is, is dat ze aankomt omdat ze móét, niet omdat ze zelf wil, omdat ze zelf zichzelf ziet dat ze te dun is..

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:23

Het allerdomste vind ik dan als mensen zeggen: 'Waarom neem je geen chips/patat/chocolade? Heb je anorexia ofzo?' nee misschien heb ik er gewoon geen zin in :roll:.

Maar bij anorexia is het anders want als je dat heb zie je jezelf als heel dik en heb je een vertekend beeld. Ik denk alleen niet dat iedereen een vertekend beeld van zichzelf heeft, misschien een klein beetje.

Ik ben trouwens 175 en weeg 55.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:27

:j , hier nog 1.
Zou graag wat minder wegen, en iets slanker zijn!
Maar bij mij zijn het momenten.
Want ik weet dat ik ondergewicht heb, niet veel! Maar 3/4 kilo mag er wel aankomen.
En dat idee heb ik soms ook, en dan prop ik er van alles in.
Maar dan krijg ik later het besef er van, en dan is er toch wel lichte paniek! :o

Ja, ik weet zelf dat ik verkeerd bezig ben. Maar als ik zo'n moment heb, dan krijg je dat echt niet uit mn hoofd!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:29

Laraax schreef:
vriendin van mij heeft anorexia en boulimia (eet bijna niiks, en wat ze eet kotst ze uit)
ze is 1.86 en weeg 47 kg,
gelukkig krijgt ze hulp,
en ze komt nu ook wel wat meer aan(krijgt wat minder een tengere breekbare uitstraling en wat meer body)
maar het rotte is, is dat ze aankomt omdat ze móét, niet omdat ze zelf wil, omdat ze zelf zichzelf ziet dat ze te dun is..

Jeetje, wat naar! Dat zal vast heel moeilijk voor haar en voor haar omgeving (en voor jou) zijn.
Zij lijdt waarschijnlijk aan anorexia, bij boulimia is er sprake van een 'normaal' gewicht, dat is bij haar zeer zeker geen sprake van. Ook bij anorexia kan het zijn dat er geprobeerd wordt het eten dat men binnenkrijgt zo snel mogelijk weer af te voeren dmv overgeven of laxeerpillen. Dat noemen ze 'purgeren'.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:36

Ik voel mij te dik als ik 10 kilo aankom, al hoewel ik dan nog in maat 38 pas. Maar ik vind het mooier met die 10 kilo eraf. Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Zo lang je gewoon gezond blijft eten ( wat erg belangrijk is),zie ik het probleem niet :) Ik heb een keurige BMI en die wil ik zo houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:39

Heb dat ook vaak, al vind ik het geen gezond gedrag van mezelf. En snap ik dat andere er iets op zeggen, want heel rationeel hebben ze gewoon gelijk.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:07

Ik denk dat als je je dik voelt (en daardoor je lekkerder in je vel zit met 10kg minder) of dat je je gewoon echt te dik vind er wel een verschil in zit.

Bij ons hier op stal is er echt sommige weken dat je gewoon echt gek word. Al die meiden(die van 10-15) gaan dan zeggen '' Oh ik ben veel te dik'' etc.. en dan de hele dag door... Geloof me daar word je gek van. Dit is serieus echt aandachttrekkerij. Want dan krijgen ze weer aandacht en dan zeggen ze niks meer en na een paar weken hetzelfde verhaal en dezelfde groep kinderen.

Maar sommige mensen zitten gewoon lekkerder in hun vel als ze iets 'ondergewicht' hebben

Ik heb bijv. ondergewicht en ja er mag wel wat kilo's bij ja maar ik voel me nu ook prima maar dat loop ik niet de hele wereld over te bléren..

Kijk dat je zegt nou ik wil wel wat afvallen, oké maar niet de hele dag door 'ik ben te dik'' etc.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:13

Ik heb het vaak andersom... Ik vind mezelf wel stevig, maar niet echt te dik. Er zou zeker wat af mogen en ik probeer ook zeker op te letten maar ik laat echt niet alles vanwege de lijn staan. Maar hoe vaak ik wel geen opmerking krijg van anderen in de zin van "toe maar, neem nog maar ja :roll: of "Nou, meer bewegen kan voor jou ook geen kwaad hoor..." of dergelijke opmerkingen. Daar wordt ik soms ook wel erg moe van, de hele wereld is bezig met het letten op de lijn, en als het niet hun eigen lijn is dan wel die van een ander.