Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 05:03

Even een heerlijk gefrustreerd topic vanaf een pissig iemand op de bank ;)..

Nu heb ik ein-de-lijk een weekje vrij dit jaar (eerste en laatste gezien ik mijn dagen aan het sparen ben voor een vakantie volgend jaar) en dan zit je om half 6 's ochtends gefrustreerd op de bank omdat je niet kunt slapen! Heb zelfs al een ruim halfuur hardgelopen!

Nu dan maar op de bank me een oorlogsfilm (=saai.. = hopelijk in slaap vallen := )

Maargoed.. Hoe doen jullie dat nou als je niet kunt slapen? Schaapjes tellen? Spelletje spelen op je telefoon? Muziekje aan? Naar het plafond staren? Want al deze dingen heb ik van 23.45 tot 04.45 gedaan, maar hielpen niks!!

Wat is jullie ultieme slaapmiddel??

VERAx

Re: Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 05:12

Ik snap heel goed wat je nu voelt :(:) ;)
Helaas geen tips anders lag ik nu ook heerlijk te pitten :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 05:13

Tja lastig had vannacht hetzelfde probleem ben rond 3 uur in slaap gevallen en half 5 werd ik weer wakker en ben ook echt klaarwakker.
Nou ja dan blijf ik maar wakker hoor jammer dan maar ik moet straks om 7 uur weg.
Als ik nergens heen hoef draai ik me nog een keer om en zet ik een muziekje aan werkt meestal wel.

Heb je misschien veel aan je hoofd op het moment zo ja schrijf het eens van je af dat kan ook heel goed werken.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 05:23

Lezen! Lezen, lezen, lezen. Het saaiste boek dat je in huis hebt, dan val je echt wel in slaap!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 05:41

bokken :P

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 05:47

Ik heb een hele saaie app op mijn telefoon Sleepmaker Rain. Dat is het geluid van een regenbui die zet ik aan en voordat het is afgelopen slaap ik.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 05:51

Als ik niet kan slapen pak ik m'n ipod, mooi rustig muziekje op en dan ben ik zo weg. :) Of een (saai) boek lezen.

Eigenlijk luister ik altijd voor ik ga slapen nog even muziek, is een soort routine geworden en zo heb ik de link in m'n hoofd gelegd: rustige muziek = slapen.

Ik kom net uit de nachtdienst dus ik ga mijn eigen tips maar eens in de praktijk brengen :P.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:07

ik weet wat je bedoelt.. Ik sliep vanacht pas om half 4, maar om 5 uur was ik alweer wakker.. ben kapot moe maar kan echt niet meer slapen.. en moet werken van 10 tot 21 -.-

@ Charis, helaas dat helpt bij mij dus echt niet..

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:17

Hmmm, zoals al meer gezegd is, muziek in?
Jezelf omdraaien (dus met je hoofd aan de andere kant gaan liggen), dampo opsmeren, eventjes naar buiten lopen, op de bank gaan liggen, kwartiertje niksen in de kamer/keuken,...

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:19

Accepteren dat het zo is, lukt het eens niet dan lukt het eens niet. Vanmiddag en overdag niet even gaan liggen. Dan ben je vanavond moe genoeg om in een rustige slaap te vallen. ;)

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:26

wat bij mij helpt, iets warms eten,, dan ogensluiten, en denken aan leuke dingen, pony waar je weer heen kan, een uber knappe/leuke jonge.. ect ect. :P :) slaap als een blok, word alleen wel vroeg wakker, maar dat is bij mij een kwestie van een biologiese paarde klok, dat ik altijd vroeg naar me paard wil.... :P

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:29

warme anijsmelk, lezen, voor het slapen gaan in bad met olie

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:33

er zijn diverse homeopatische middelen om beter in slaap te kunnen vallen, verkrijgbaar bij drogist.
volgens mij scheelt het ook dat er overwegend veel zonlicht is, dan heb je minder slaap nodig en het is bijna volle maan, daar zijn ook veel mensen gevoelig voor, gisterenavond was de maan heel fel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:35

Ik lees altijd een boekje. Daar kom je lekker van tot rust :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:08

Aha nog meer slachtoffers. Ik kan aardig vooruit met maar een paar uur slaap. Ik slaap al meer dan een jaar slecht, 5 uur op een nacht. Soms minder. Ik vind de verveling het ergst. Lezen doe ik inderdaad, een luisterboek luisteren. Verder lig ik ook maar een beetje om me heen te staren. Ik vind het een verschrikking. }:0 Alle standaard middeltjes en niet standaard middeltjes heb ik wel gebruikt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:12

Wat bij mij helpt: is liggen op bed, en ogen dicht. Probeer jezelf echt te ontspannen, je bent dit niet gewend, en moet dit dus weer leren.
Gewoon op bed liggen, ogen dicht, niet piekeren, maar laat je zelf helemaal los, relax, ontspan :)

Helpt bij mij altijd :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:16

Cookies schreef:
Aha nog meer slachtoffers. Ik kan aardig vooruit met maar een paar uur slaap. Ik slaap al meer dan een jaar slecht, 5 uur op een nacht. Soms minder. Ik vind de verveling het ergst. Lezen doe ik inderdaad, een luisterboek luisteren. Verder lig ik ook maar een beetje om me heen te staren. Ik vind het een verschrikking. }:0 Alle standaard middeltjes en niet standaard middeltjes heb ik wel gebruikt.

Misschien is het verstandig om met zo'n slaapprobleem de dokter eens te bezoeken. Slaapproblemen kunnen vervelende gevolgen hebben voor bijvoorbeeld je concentratie.

Ik kan 's nachts meestal even niet slapen doordat ik midden in de nacht naar de WC moet (zwanger he ;) ) en dan ben ik klaarwakker. Of ik droom eng en dan wil het ook niet meer zo goed.. maar als ik dan een boekje lees val ik zo weer in slaap :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:16

2 paracetemols nemen! :))
Als ik echt niet kan slapen neem ik nog wat lichte morfine wat hier nog ligt van na mijn operatie maar dat heb je vast niet in huis. :')
2 paracetemols helpen ook goed om slaperig te worden. :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:17

bij mij werkt soms ook helemaal niks.
Meestal zet ik de tv heeel zachtjes aan, zo zachtjes dat ik echt veel moeite moet doen om het nog te kunnen verstaan. Daar word ik dan zoooo moe van dat ik zo om lig ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:19

Een aflevering van Bob Ross (schilder) kijken!
Echt, wat die man heeft weet ik niet, maar iedereen valt van zijn stem in slaap, en het is echt heerlijk rustgevend en erg mooi om te zien :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:20

@ Pletje, uiteraard ben ik al bij de dokter geweest. Die kan helaas ook niks voor me doen. Ik heb ook niet zoveel slaap nodig. Het is de verveling waar ik me nu zo aan erger. Wat moet je in vredesnaam gaan doen 's nachts om 3 uur?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:21

Cookies schreef:
Och, ik ook...Ben al bijna toe aan rigoreuze zaken als Diazepam met alcohol of iemand inhuren met een hamer...
Warme melk, een borreltje, iets eten, niets eten, tvkijken (idd wilde Bob Ross vroeger nog wel eens werken), computeren, boeken lezen, muziek luisteren, ontspanningsoefeningen doen, met de kat spelen, even wandelen, nuttige dingen doen, douchen bij gebrek aan bad, melatoninetabletjes, homeopathische slaapmiddeltjes, chemische slaapmiddelen, you name it, I done it. Schaapjes tellen werkt niet. Heb een té grote fantasie en dus gaan die schapen rare dingen doen, uitbreken ofzo, er vandoor of staken, raak ik de tel kwijt en gefrustreerd. Heb het ook met andere diersoorten geprobeerd, maar die kamelen die over een hekje wilden springen waren té hilarisch. _O-
En idd die verveling. Ramen zemen en onkruid trekken zijn dingen die niet zo erg goed willen in het donker, maar mijn huis begint verder aardig opgeruimt te raken. :')
Heb vannacht, herstel vanochtend, twee uurtjes gehad, van 5 tot 7. Meestal valt 't wel mee en slaap ik om 3 uur 'al'. In het begin werd ik er reuze geirriteerd van, tegenwoordig alleen maar supermelig en ontzettend flauw (en irriteer ik mijn omgeving mateloos :D ). Getuige deze post. :o
*edit: Doorhalen en de volgende nacht proberen bijtijds te slapen ook geprobeerd, werkte ook niet*
Laatst bijgewerkt door Pluizebolpum op 23-07-10 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:21

@Cookies: oow oke :) Lastig is dat zeg!! Ja om 3 uur valt er niet zoveel te beleven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:23

Cookies schreef:

Hier hetzelfde. Nu in zomer gaat het wel omdat het toch vroeg licht wordt en dan kom ik wat sneller op gang (want daar heb ik ook heel veel moeite mee). Maar in de winter lijkt het echt eindeloos donker te zijn en dan voelt de nacht zo lang en eenzaam.

Tips heb ik dus niet TS, ik wacht zelf ook nog op de gouden tip. ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:25

Inderdaad pluizebol, zo is het precies. En mensen vinden het ook niet leuk als je om 3 uur gaat bellen om te vragen hoe het met ze gaat. en op een gegeven moment ben je uit geinternet, gelezen, geluisterd etc.