Naast het paardrijden een andere sport wie, wat en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Naast het paardrijden een andere sport wie, wat en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 18:48

Hallo,

Ik zit er over te denken om wat anders naast het paardrijden te gaan doen aan sport, dit ivm rugklachten en andere spieren die ik beter wil ontwikkelen.

Wat is een goede sport om te doen naast het paardrijden?
En wie sport er nog meer en wat en waarom?

Oamaru

Re: Naast het paardrijden een andere sport wie, wat en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:51

Ik roei 3 a 4 keer per week. Bij een studentenvereniging, hartstikke leuk. Geen blessuurgevoelige sport, je wordt er sterker van zonder dat het een krachtsport is, socialer, leniger en het is heerlijk om te doen!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:48

ik heb 9 jaar aan atletiek gedaan en leefde zo'n beetje voor de sprint nummers. Gestopt omdat de vereniging een steeds grotere puinzooi werd. (te weining goede trainers, ruzies etc etc)
Edit: zoals Joolien zegt, ga zwemmen. Dat is idd erg goed.
Laatst bijgewerkt door mlc op 22-07-10 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:49

Ik doe zwemmen voor mijn rug, is een aanrader :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:49

Fitnessen ! Puur voor conditie en krachtopbouw.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:02

Buiten het paardrijden om kun je mij als het weer even wil op de skeelers vinden! Heerlijk vind ik dat om te doen.
Mijn vader heb ik ook aangestoken dus we proberen best eens samen te gaan, echt heel erg leuk!!

Verder gaat mijn voorkeur daarnaast nog uit naar (heel fanatiek) wandelen of rennen (maar daar is mijn lichaam niet op gebouwd :D ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:04

Ik doe naast paardrijden pilates.

Vind het fijn dat ik niet afhankelijk ben van weer, tijd, anderen ect. Kan gewoon thuid (via dvdcursus) wanneer ik tijd heb. Maar ook om mijn rug sterker te maken zonder bijkomende klachten te krijgen.

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:06

Aangezien je met paardrijden de meeste spieren in je lijf gebruikt lijkt mij het het beste om ook een sport ernaast te doen waar dit ook is. Dus zwemmen!
Ik zelf vind skeeleren in de polder erg leuk, dus ik doe dit regelmatig :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:08

Nu even niet maar na de zomervakantie weer: Streetdancen.
Momenteel vooral: Skeeleren, mountainbiken, surfen en ik werk op een manege dus ook veel lichamelijke beweging :)
Zwemmen ga ik weer doen als het weer niet mooi genoeg meer is om andere bovenstaande sporten uit te voeren.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:09

Ik rijd gemiddels 4 a 5 keer per week paard en daarnaast loop ik 3 keer per week hard. Nou is dat niet echt aan te raden met rugklachten, alhoewel die van mij een stuk minder daardoor zijn geworden. Komt bij dat ik voor of na het hardlopen ook nog spieroefeningen doe voor het bovenlichaam, meestal met de wii.

Zwemmen is een goede sport waarbij je bijna al je spieren gebruikt. Pilates of yoga is ook heel goed voor de spieren, zeker in de rug.

Wat ik heel erg belangrijk vind is een sport waarbij je niet afhankelijk bent van tijden. Vandaar het hardlopen.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:10

Voetbal!
Blijf je lekker fit door, conditie is goed, en het is hartstikke leuk om te doen :D
Doe het al 12 jaar ongeveer..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:11

Hardlopen, omdat anders je paard wel een conditie heeft, maar de ruiter een stuk minder...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:38

Yoga en rolschaatsen :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:00

Ik tennis, omdat ik het hartstikke leuk vind en het gezond is. Lekker in beweging, goed voor je beenspieren en je armen uiteraard. Ook heel gezellig als je een gezellige vereniging hebt. Je leert snel mensen kennen omdat je in je les leden ontmoet, en veel verenigingen hebben labelavonden, dan kan iedereen gewoon komen en met iedereen tennissen. Als je lid wordt van een vereniging kan je zo vaak je wilt gaan tennissen, en ook mee doen aan toernooitjes. Die zijn er voor alle niveaus en super gezellig. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:17

ik fitness en doe aan yoga
de eerste voor de kracht en uithoudingsvermogen
en de tweede voor balans, lenig/soepelheid etc

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:28

Ik deed naast paardrijden nog turnen en zwemmen. Zwemmen was ideaal, turnen werkte niet echt mee vanwege overbelasting. Maar zwemmen is zeker voor rugklachten ideaal!!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:02

Ik loop hard. Dit omdat ik het paardrijden wat ik op dat moment deed niet voldoende vond (zo'n 3 á 4 keer in de week met mijn oudere paard buiten rondjes crossen). Inmiddels heb ik er een poownie erbij die ik fanatieker train, maar toch blijf ik door rennen. Inmiddels is het rennen een soort van verslaving geworden :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:03

Sinds mijn blessure aan mijn rug was ik begonnen met zwemmen, dit deed ik 1 a 2 keer in de week.
Maar ik ontwikkel erg snel spieren en samen met het paardrijden begon ik een beetje het bovenlichaam van een bodybuilder te krijgen :')
Dus ik ben nu wat aan het joggen om extra op conditie te blijven :j Wel zwem ik nog 1 keer per maand, puur voor mijn rug.
Ik doe ook wat aan fitness, voornamelijk de leg magic, arm en buikspier oefeningen. Dit om alles in model te houden :D
Ik moet sporten om mij lekker te voelen en te kunnen eten wat ik wil eten :Y)
Ik kom best snel aan en hou van lekker eten :D Dus ik zorg dat ik even veel verbrand als dat erin gaat :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:37

Nog niet begonnen omdat mijn uitgerekte enkelband nog niet helemaal in orde is, maar zodra dat geheeld is ga ik bij de sportschool beginnen met het "parcours".

Een parcours van verschillende toestellen en oefeningen die je elk een minuut moet volhouden. Je gebruikt een chip om de toestellen automatisch op jou in te stellen. Het hele parcours duurt een half uurtje. Geen heavy krachttraining, maar gezonde beweging om conditie te krijgen en met een beetje geluk wat spekkies kwijt te raken :D
Doordat het echt een parcours is wat je rond gaat, het per apparaat maar een minuut is en de hele ronde maar een half uur in beslag neemt, lijkt het me leuker en dus makkelijker vol te houden als "gewoon naar de fitnessstudio". Ik wil beginnen met twee keer in de week, dat moet toch te doen zijn. Verder vind ik geen enkele sport echt leuk, maar ik wilde naast het rijden toch iets doen om te bewegen, ik zit de hele dag achter mijn computer.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:41

Naast paardrijden loop ik ook hard en vind het heerlijk!
Waarom? Voor een betere conditie en omdat ik het gewoon hartstikke leuk vindt. :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:44

Hardlopen en af en toe roeien op de roeimachine van mijn pa. Gewoon om op gewicht te blijven een goede conditie en ook een beetje om er wat gespierder uit te zien :o
En dat alles eigenlijk voor de paarden :+

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:47

Naast 2/3 keer in de week rijden sport ik ook.. nu iets meer dan voorheen (2 keer per week) maar fitness is toch niet alles voor mij.. Ik zoek ook naar wat leuks.. :j Skaten vind ik top, maar niet met wind of op nat wegdek, dus dat is alleen voor de lente + zomer leuk.. :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:04

ik ga vanaf september ongeveer een aantal snowboardlessen nemen. Moet dringend die bochten onder de knie krijgen en wat meer lef kweken om andere snelheid dan "slak" aan te nemen :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:06

Ik heb 4 jaar aan volleybal gedaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:11

Wirobelgje schreef:
ik ga vanaf september ongeveer een aantal snowboardlessen nemen. Moet dringend die bochten onder de knie krijgen en wat meer lef kweken om andere snelheid dan "slak" aan te nemen :D

Voor iemand met rugklachten weer een wat mindere sport :P