hartritmestoornis en bedrijfarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TiffanyJoy

hartritmestoornis en bedrijfarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:51

Heb nu sinds een week last van een hartritmestoornis,heb gister een ECG laten maken,daarop was wel te zien dat mijn hart niet goed werkt,maar dat het waarschijnlijk een onschuldig iets is,maar helaas wel heel vervelend.Voel me moe,mijn linkerborst en arm doen zeer,moet veel hoesten,en slaap erg slecht door het bonken van mijn hart.
Nu moest ik vandaag eigenlijk werken,maar heb me ziek gemeld omdat het echt niet lekker gaat.Ik werk ook nog eens in een fabriek waar het nu heel warm is,en waar ik met machine's werk.
Niet echt fijn om te doen als je je niet lekker voelt.
Nu kreeg ik vanmorgen een telefoontje dat ik vanmiddag met spoed bij de bedrijfsarts moet zijn.
Wat zal die hiervan zeggen? Het is nogal een stugge man,heb daarom ook iemand van de OC gevraagt om mee te gaan.
Ik vind dit toch serieus genoeg om me voor ziek te melden? Of ben ik nu een mietje?

Nadia
Oppermuts

Re: hartritmestoornis en bedrijfarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:54

LZP --> MW

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:01

Hartritmestoortnis lijkt mij ernstig genoeg om gewoon thuis te mogen blijven. Wat willen ze dan? Dat je gaat werken en straks languit ligt omdat je hart ermee stopt? Hoe stug de man ook is, hij zal wel kennis moeten hebben van de ernst van een hartritmestoornis.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:04

Daar gaat de bedrijfsarts echt niet moeilijk over doen hoor, dat lijkt me echt heel sterk. En anders is hij vergeten wat hij geleerd heeft. Je kunt doodmoe zijn van een hartritmestoornis.
Het zal wrs met spoed zijn om te bespreken hoe en wat en hoe verder.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:06

idd, je moet nu aan jezelf denken. waarom werk je in een fabriek? als ik jou was zou ik een leukere en gezondere baan zoeken. lekker in de buitenlucht ofzo of met dieren. <3

ga je binnenkort naar de cardioloog? het zou fijn zijn als ze je snel helpen. en nee je bent geen mietje! met die hitte in een fabriek werken, volgens mij krijgt iedereen daar een hartritmestoornis van. ;) :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:09

Ben het helemaal eens met de bokkers hierboven. Geen mietje zijn en gewoon naar de cardioloog gaan... straks krijg je je te horen dat het tóch niets ernstigs is en dat het maar een tijdelijk iets is. Ze zullen je heus niet dood laten werken hoor! Succes!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:10

Ik denk eerder dat je manager je op deze manier een beetje onder druk wilt zetten.. Die man ziet echt de ernst wel van in en anders laat je je huisarts er iets van vinden!

je moet je vooral nu niet druk gaan maken, komt wel goed joh!

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:26

Aladinnetje schreef:
idd, je moet nu aan jezelf denken. waarom werk je in een fabriek? als ik jou was zou ik een leukere en gezondere baan zoeken. lekker in de buitenlucht ofzo of met dieren. <3

ga je binnenkort naar de cardioloog? het zou fijn zijn als ze je snel helpen. en nee je bent geen mietje! met die hitte in een fabriek werken, volgens mij krijgt iedereen daar een hartritmestoornis van. ;) :P

Ik werk in een fabriek,omdat het erg leuk werk is,leuke mensen en heb een vaste baan,kan ik helaas niet zomaar overboord gooien om wat anders te gaan doen,zeker niet in de huidige tijd. :D

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:38

Aladinnetje schreef:
lekker in de buitenlucht ofzo of met dieren. <3

Die banen liggen inderdaad voor het oprapen :+

Ik zou me niet zoveel zorgen maken, jou geval lijkt me ernstig genoeg om je een dagje ziek te melden.
Sterkte verder bij de cardioloog, hopelijk valt het allemaal mee :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:55

Ik ben benieuwd wat je bedrijfsarts gaat zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:20

Neem aan dat je bedrijfsarts wel begrip heeft voor deze situatie. Sterkte!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:27

Stel dat de bedrijfsarts het niet eens is met je ziekmelding hoef je daar nog niks mee te doen, een bedrijfsarts mag alleen maar adviseren en een advies is niet bindend.
mocht dat zo zijn dat hij vindt dat je gewoon kunt werken schakel je gewoon je eigen huisarts in, die kan wel een bindend advies geven.
Succes en sterkte ermee

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:34

Evelyne79 schreef:
Stel dat de bedrijfsarts het niet eens is met je ziekmelding hoef je daar nog niks mee te doen, een bedrijfsarts mag alleen maar adviseren en een advies is niet bindend.
mocht dat zo zijn dat hij vindt dat je gewoon kunt werken schakel je gewoon je eigen huisarts in, die kan wel een bindend advies geven.
Succes en sterkte ermee

Flauwekul! Wat de bedrijfsarts aangeeft is een advies en een werkgever hoeft dit niet over te nemen. De werkgever doet dit bijna altijd wel. Ben je het er niet mee eens kan je een deskundigenoordeel bij het UWV aan vragen. Een huisarts heeft er niks mee te maken, bepalen van arbeidsgeschiktheid is voorbehouden aan een bedrijfsarts of een verzekeringsarts.
Wat een bedrijfsarts er van vindt is hier niet in te schatten. Hangt af van de hartritmestoornis die je hebt.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:15

nogmaals het advies van een bedrijfsarts is niet bindend alleen maar adviserend als je werkgever het advies van de bedrijfsarts op wil volgen hoef je daar nog niet mee accoord te gaan en kun je via je eigen huisarts nog een volgende stap zetten

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:59

Ben net terug van de bedrijfsarts,
Hij heeft ook even geluisterd en adviseerde me om naar een cardioloog te gaan.Morgen heb ik weer een afspraak met de huisarts,dus kan dat gelijk dan regelen.
Qua werk,ga ik nu halve dagen werken,dat houd voor mij in 3 ochtendjes en dan heel rustig werk,al met al had hij er zeker begrip voor.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:13

fijn, hoef je je daar in ieder geval al niet druk over te maken

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:19

Fijn dat hij er begrip voor had!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:56

Evelyne79 schreef:
nogmaals het advies van een bedrijfsarts is niet bindend alleen maar adviserend als je werkgever het advies van de bedrijfsarts op wil volgen hoef je daar nog niet mee accoord te gaan en kun je via je eigen huisarts nog een volgende stap zetten

Zoals gezegd het dikgedrukte is absolute flauwekul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:59

In hoeverre het flauwekul is weet ik niet...

Wat ik wel weet is dat de bedrijfsarts mij destijds 100% afkeurde vanwege een risicozwangerschap. Mijn werkgever begon vervolgens te pushen 'dat ik me er niet aan HOEFDE te houden' (let wel; er was een vrij grote kans dat ik mijn kindje zou verliezen als ik zou doorgaan met werken. Als ik niet ging werken was de kans er ook, maar de bedrijfsarts was vooral bezorgd over mijn geestelijke gesteldheid als ik aan het werk zou zijn gebleven en het ging mis).

Gelukkig had ik UWV aan mijn kant die het helemaal begreep dat ik het risico niet ging nemen om toch te werken na het enorm afraden van de bedrijfsarts én de verloskundigen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:03

Het is flauwekul. Als je het niet eens bent met de bedrijfsarts kan je, indien je werkgever het advies wil volgen, een deskundigenoordeel bij het UWV aanvragen. De huisarts heeft er niks mee te maken, die is er voor behandeling en begeleiding en niet voor het al dan niet bepalen van arbeidsongeschiktheid. Er kan wel informatie worden opgevraagd bij de huisarts met toestemming van de patiënt door de beoordelende instanties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:04

Ah op die manier, ja dat is logisch natuurlijk. In mijn geval nam de bedrijfsarts het oordeel van de verloskundigen en echoscopist over na het zien van de stukken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:06

WouOele schreef:
Ben net terug van de bedrijfsarts,
Hij heeft ook even geluisterd en adviseerde me om naar een cardioloog te gaan.Morgen heb ik weer een afspraak met de huisarts,dus kan dat gelijk dan regelen.
Qua werk,ga ik nu halve dagen werken,dat houd voor mij in 3 ochtendjes en dan heel rustig werk,al met al had hij er zeker begrip voor.

Fijn!

Toevallig heb ik net vandaag een looptest gedaan en loop nu met een holter kastje om. Ik heb 5 maanden geleden boezemfibrillatie gehad, heel erg eng.

Laat het goed onderzoeken hoor, dat is je lijf waard ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:08

Rock schreef:
Ah op die manier, ja dat is logisch natuurlijk. In mijn geval nam de bedrijfsarts het oordeel van de verloskundigen en echoscopist over na het zien van de stukken.

Dat zal ook meestal gebeuren. Overigens maken de meeste werkgevers gelukkig geen enkel probleem bij zwangerschap omdat het onder de vangnetregeling valt en dus volledig door het UWV vergoed wordt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:16

Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft eigenlijk. Ik kan me nou niet voorstellen dat hij er een probleem van gaat maken. Het is je hart, dat is niet zomaar iets. :n
En dit is ook pas de 1e keer dat je je daarvoor ziekmeld? Nee ik zou het vreemd vinden als hij daar iets over te klagen heeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:20

Ze is inmiddels al bij de bedrijfsarts geweest hoor ;)
Bedrijfsarts raadde haar aan om naar de cardioloog te gaan en nam haar dus wel degelijk serieus :j